HLN.BE censuur ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

hoy,

Toch ff mn frustatie weergeven van de mods van de inetkrant hln.be, het minste dat je durft te schrijven op een reactie op een artikel ivb (fanatieke,extreme) alochtonen (http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/art ... liet.dhtml) wordt onmiddelijk gecensureerd door de mods daar terwijl meerdere malen moslimfreaks hun zegje mogen doen die racistisch zijn tegenover ons belgen (de westere wereld..) .Wat ze ook doen die extremisten, we mogen de dag vandaag geen mening meer hebben in de media over alochtonen mijn gedacht, erg zenne, CENSUUR HLN.BE

edit/ stonden bijna 20 reacties, nu nog 4 voor het moment f*** daar
Laatst gewijzigd door kaise1 op 07 apr 2009, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

terwijl meerdere malen moslimfreaks hun zegje mogen doen die racistisch zijn tegenover ons belgen (de westere wereld..)


Kan je eens een voorbeeld geven van zo een reactie?
Ik zie er namelijk geen staan.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

HLN.be :|
Hallow, 't is niet alsof die website veel bijbrengt, de reacties al helemaal niet :|

De gemiddelde reactie daar is dat van een Vlaams Belanger; dom, overdreven en kort door de bocht.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

tja, sommige mogen kritiek geven ander niet...vele reply's verwijderd zenne, enfin mijn kritiek was ongeveer als die van dror ea...toegeven die van die fanatiekelingen zijn nu ook verwijderdt toch...geen discussie mogelijhk blijkbaar op dat forum in heel wat artikels ivb alochtonen,daar brand je je vingers aan enfin HLN wordt verwijderdt uit mijn favo's nu :eek: (blijkbaar is er nu een heel artikel verdwenen ivb hoofddoeken bij moslims :???: )
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Lord Utopia schreef:HLN.be :|
Hallow, 't is niet alsof die website veel bijbrengt, de reacties al helemaal niet :|

De gemiddelde reactie daar is dat van een Vlaams Belanger; dom, overdreven en kort door de bocht.


HALLOW, mag de gewone mens ook iets meegeven op fora zonder verweten te worden als racist, vlaams belanger :???: zitten idd wat onozelaars van VB tussen maar in een democratisch land mag kritiek op bepaalde artikels in de media toch :???: voor het minste dat je zegt ben je een racist mijn gedacht..och laat maar
pipo1974
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2008, 12:54
Locatie: leuven

"alochtonen"

HLN.be censureert misschien omdat de reactie's vol taalfouten zitten. "Echte Vlamingen" schrijven correct nederlands, excuseer, vlaams. :bang:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Een echte taalpurist weet dan ook dat Nederlands met een hoofdletter geschreven wordt ;)
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

pipo1974 schreef:"alochtonen"

HLN.be censureert misschien omdat de reactie's vol taalfouten zitten. "Echte Vlamingen" schrijven correct nederlands, excuseer, vlaams. :bang:
De geschreven taal waar je op doelt is nog steeds Nederlands en niet Vlaams. M.i. is Vlaams geen taal, we hebben wel zoiets als het dialect, wat ze in Nederland ook hebben.

Kaise, ik ben tegen censuur. Maar sommige reply's zijn inderdaad overdreven, ik denk dat HLN.be nog strenger mag zijn. Dankzij het lakse beleid van HLN is de website een website geworden met een grote VB-achterban met idem reacties.
Mijn gouden zin is, de enige echte slachtoffers van racisme zijn de Belgen/Vlamingen want ik vind dat je gelijk hebt, voor het minste dat je zegt ben je racist. Maar ge kunt uw mening zeggen en ge kunt uw mening zeggen om te kwetsen, spijtig genoeg slaagt de overgrote meerderheid van het HLN-volk erin om zo scherp uit de hoek te komen, met inderdaad antwoorden die kort door de bocht, overdreven of gewoonweg dom zijn.
Ik zeg niet dat uw bericht één van de bovenstaande was, wat heb je precies geschreven?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Kranten zouden geen forums mogen hebben. Dat doen ze eigenlijk enkel om bezoekers te trekken, bovendien. Ze hebben de middelen niet om die "forums" (die trouwens meestal heel beperkt zijn) proper te houden, dus rekenen ze op "rapportering" door bezoekers. Vanaf dat je iets zegt dat iemand anders niet ligt, gaan die natuurlijk rapporteren. Uiteindelijk moet de krantencrew dan maar alle berichten die enigszins kunnen afwijken van het begrip "braaf" wegdoen, want als je het voor de ene doet, moet het ook voor de andere.

Kranten zouden beter een soort van akkoord aangaan met onafhankelijke forums, zoals userbase bijvoorbeeld, om als onafhankelijk discussieplatform te dienen. De databases zouden zelfs kunnen gelinkt worden. UB heeft een onafhankelijke en relatief professionele crew en moderators die de boel in de gaten kunnen houden.

Maar goed: ook dat kost "time and effort" en oeioei, zie eens dat dat onafhankelijk forum zou discussies toelaten tegen de "ideologie" die onze krant toch wel steunt...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

I see no good coming out of this thread... :-|
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zolang het om het waarom van het censureren op andere sites gaat vind ik het prima, maar we moeten hier niet proberen de discussie van daar naar hier te verleggen eh...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

idd, misschien hier een slotje op ? @lord kwam er op neer dat "sommige"moslim fanatiekelingen hun vrouw,zuster enfin hun vrouwelijke familie/kennissen aanzien als hun bezit en eig (westerse) vrouwen in het algemeen nog in minachting bezien, zoals een dierenbeul hun hond bv behandelen...Dat was een reactie op dat bewuste artikel enfin laat me niet meer vangen op zo'n artikel reactie :wink: (was een emotionele reactie van weeral een jong leven ontnomen door die idiote waanideeen van zo'n (moslim) mannen)En dat ze hier in ons land ook maar een paar jaar in den bak zouen zitten...

btw voor het moment staat nu al sinds vanmorgen een reactie van smax diabolos,als ze dit niet verwijderen weet ik het ook niet meer zenne)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Naar mijn ervaring staan er op hln toch regelmatig groffe commentaren hoor :) Geen idee eigenlijk in welke mate ze die dingen censureren.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Sven.VdS schreef:Geen idee eigenlijk in welke mate ze die dingen censureren.
Van mij worden de laatste tijd ook meer en meer berichten niet meer geplaatst.
vb? Laatste Nieuws = plat populistisch, als je dan durft vragen "Komkommertijd?" bij het zoveelste Paris Hilton of B. Spears geleuter dan word mijn bericht niet geplaatst.
Ook vaak terechte kritiek op verschillende ondernemingen word meer en meer geweerd.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Petrikske ... komkommertijd posten als commentaar heeft dan ook niks toegevoegde waarde voor de inhoud van het bericht .. ik zou het ook deleten ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Er is inderdaad censuur op hln.be, laatst heb ik serieuze commentaar gegeven op J.J deklucht , en het berichtje werd niet gepost.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Sven.VdS schreef:Petrikske ... komkommertijd posten als commentaar heeft dan ook niks toegevoegde waarde voor de inhoud van het bericht ..
Heb je een punt. Maar al te vaak is de toegevoegde waarde bij de geplaatste artikelen ver te zoeken,soms word er zelfs een potje ruzie gemaakt tussen de posters.
Persoonlijke aanvallen incluis, en die berichten worden dan weer wel gepost, begrijpe wie kan.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Petrikske schreef:Heb je een punt. Maar al te vaak is de toegevoegde waarde bij de geplaatste artikelen ver te zoeken,

Hallo: we spreken hier wel over hln, hé!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik lees die reacties in HLN wel graag. Soms zijn ze grappig, soms erover, maar vooral ook vaak een weerspiegeling van wat er onder de mensen leeft (al dan niet correct).
Ik denk eerder dat HLN zichzelf aan het indekken is met deze censuur, want ze beginnen nu al naam te krijgen door die reacties, iets wat ze mogelijk niet willen. Bovendien moeten ze misschien oppassen voor vervolging door het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding ( :roll: )
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

NuKeM schreef: Bovendien moeten ze misschien oppassen voor vervolging door het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding ( :roll: )


Yep denk het ook, me toch nog ff laten verleiden op reacties, en ja zenne als het maar niet over allochtonen gaat mag je zoveel schrijven wat je wilt zelfs op de man spelen en beledigen, wat zong Willem weer bange blanke man ofzoiet :twisted:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kaise1 schreef:
NuKeM schreef: Bovendien moeten ze misschien oppassen voor vervolging door het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding ( :roll: )


Yep denk het ook, me toch nog ff laten verleiden op reacties, en ja zenne als het maar niet over allochtonen gaat mag je zoveel schrijven wat je wilt zelfs op de man spelen en beledigen, wat zong Willem weer bange blanke man ofzoiet :twisted:

Omdat de ene wordt toegelaten betekent het natuurlijk niet dat het andere ook moet toegelaten worden...
Ik lees de comments ook enkel om te zien wat mensen "denken" en eerste indruk dat ik kreeg was inderdaad van
"het zit hier vol met VB'ers die nog niet eens proberen om na te denken"
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ja jong, zoals ik al zei, bij het minste dat je over allochtonen schrijft ben je racist, dus best niets meer schrijven zeker, dat is wat je wilt censuuur ivb allochtonenen, wij vlamingen MOETEN het maar ondergaan :twisted:
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

kaise1 schreef:tja, sommige mogen kritiek geven ander niet...vele reply's verwijderd zenne, enfin mijn kritiek was ongeveer als die van dror ea...toegeven die van die fanatiekelingen zijn nu ook verwijderdt toch...geen discussie mogelijhk blijkbaar op dat forum in heel wat artikels ivb alochtonen,daar brand je je vingers aan enfin HLN wordt verwijderdt uit mijn favo's nu :eek: (blijkbaar is er nu een heel artikel verdwenen ivb hoofddoeken bij moslims :???: )


Nu weet ik wel wat overdrijven betekend :-D
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kaise1 schreef:ja jong, zoals ik al zei, bij het minste dat je over allochtonen schrijft ben je racist, dus best niets meer schrijven zeker, dat is wat je wilt censuuur ivb allochtonenen, wij vlamingen MOETEN het maar ondergaan :twisted:

als ik dingen lees zoals
"wat wil je met al die illegalen hier"
"ja tuurlijk al wat ze doen is hier op OCMW zitten"
kan ik idd maar 1 ding concluderen ->simplistische gedachtengang

En jij ziet enkel wat je wil zien, maar ik herhaal het nog eens. Het is niet omdat het "zo slecht" wordt gemodereerd in andere thema's dan in thema's over allochtonen dat het daarom ook slecht moet gemodereerd worden in thema's over allochtonen
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Sven.VdS schreef:Naar mijn ervaring staan er op hln toch regelmatig groffe commentaren hoor :) Geen idee eigenlijk in welke mate ze die dingen censureren.

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Als er nu een plek is waar jan met de pet vrij en anoniem zijn gal kan spuwen over al het kwade wat de "hardwerkende Vlaming"* bedreigt zoals werklozen, zieken (!) of bepaalde bevolkingsgroepen dan lijkt het mij toch wel hln.be te zijn.

Hokjes die gaan over VB'ers of alochtonen interesseren mij niet, maar vind het eerlijk gezegd wel gek dat er mensen zijn die klagen over "censuur" op dergelijke sites.

*die in sommige gevallen overdag wel voldoende tijd heeft om heel de dag reacties te posten
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

liger schreef:
En jij ziet enkel wat je wil zien,


Dat denk jij dan maar, gewwon een reactie niet plaatsen op dat artikel dat SOMMIGE (moslim) fanatiekelingen (hun) vrouwen zien als minderwaardige wezens en behandelen/(doden), ben ik dan een racist/vb'er ? en zo'n individuen leven ook in belgie zenne...natuurlijk zijn er ook belgen die hun vrouwen mishandelen/doden en daar mag alles over geschreven worden op HLN enfin denk ervan wat je wil :roll:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

kaise1 schreef:hoy,

Toch ff mn frustatie weergeven van de mods van de inetkrant hln.be, het minste dat je durft te schrijven op een reactie op een artikel ivb (fanatieke,extreme) alochtonen (http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/art ... liet.dhtml) wordt onmiddelijk gecensureerd door de mods daar terwijl meerdere malen moslimfreaks hun zegje mogen doen die racistisch zijn tegenover ons belgen (de westere wereld..) .Wat ze ook doen die extremisten, we mogen de dag vandaag geen mening meer hebben in de media over alochtonen mijn gedacht, erg zenne, CENSUUR HLN.BE

edit/ stonden bijna 20 reacties, nu nog 4 voor het moment f*** daar



of ze veranderen het zo dat het helemaal de betekenis heeft van wat jij bedoelde, maar dan helemaal iets anders gaat betekenen ook al meegemaakt.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

liger schreef:"wat wil je met al die illegalen hier"
"ja tuurlijk al wat ze doen is hier op OCMW zitten"
kan ik idd maar 1 ding concluderen ->simplistische gedachtengang



Natuurlijk kan je dat niet veralgemenen, maar ge gaat wel anders piepen als het geld op is, zeker nu bij deze crisis wordt het oppassen en meerdere arme belgen gaan daardoor afzien mijn gedacht en je moet toegeven dat zijn illegale mensen die hier verblijven hé, waar gaan ze het blijven uithalen, geld in de banken/bedrijven pompen ,faillissementen alom...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

kaise1 schreef:Natuurlijk kan je dat niet veralgemenen, maar ge gaat wel anders piepen als het geld op is, zeker nu bij deze crisis wordt het oppassen en meerdere arme belgen gaan daardoor afzien mijn gedacht en je moet toegeven dat zijn illegale mensen die hier verblijven hé, waar gaan ze het blijven uithalen, geld in de banken/bedrijven pompen ,faillissementen alom...

Het is en blijft simplistisch..., dat is wat mij stoort aan HLN.be, niet enkel de artikels, maar ook de gebruikers.
Spijtig dat je ook zo denkt :s

http://www.facebook.com/group.php?gid=66143192775
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

oké lord het is misschien simplistisch...maar denk niet dat jij een arme belg bent en elke euro tegenwoordig moet omdraaien, eh ik wel de frustratie zit misschien wat dieper bij ons zeker enfin ik ben geen racist zenne en doe zeker een klapken met een andere gekleurde medemens, vindt het alleen jammer dat een jong leven ontnomen is door die fanatieke moslim mannen zoals die in het artikel en zoals sommige hun vrouw hier in ons landje behandelen that' it .enfin wij zijn allemaal mensen maar sommige profiteren onterecht toch van ons systeem, moet je toch toegeven daar zijn veel illegalen bij, meer ga ik hier niet over zeggen, ik hou verder mijn bek dicht :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

kaise1 schreef:oké lord het is misschien simplistisch...maar denk niet dat jij een arme belg bent en elke euro tegenwoordig moet omdraaien, eh ik wel de frustratie zit misschien wat dieper bij ons zeker enfin ik ben geen racist zenne en doe zeker een klapken met een andere gekleurde medemens, vind het alleen jammer dat een jong leven ontnomen is door die fanatieke moslim mannen zoals die in het artikel en zoals sommige hun vrouw hier in ons landje behandelen thats it .enfin wij zijn allemaal mensen maar sommige profiteren onterecht toch van ons systeem, moet je toch toegeven daar zijn veel illegalen bij, meer ga ik hier niet over zeggen, ik hou verder mijn bek dicht :wink:
Je stelt me rijker voor dan ik echt ben hoor :D, ik moet ook over elke euro nadenken, zo heeft mijn moeder mij toch opgevoed.

Natuurlijk, je hebt ergens wel gelijk hoor. Ik zeg gewoon dat een groot deel van de achterban zo veralgemeniseert.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”