games op de GSM/Smartphone?

Plaats reactie
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Mijn zoon wil een PlaystationPortable (PSP) maar binnenkort is hij oud genoeg voor een GSM.
Vandaar mijn vraag: kunnen we niet beter wat meer geld uitgeven aan een GSM/Smartphone met een scherm dat even groot is als dat van de PSP en waarop hij evengoed spelletjes kan spelen?
Ik heb toch ergens eens gelezen dat die CPU's van de huidige GSM's (zoals bvb. de iPhone) vele malen krachtiger is dan van de ondertussen toch al een beetje verouderde PSP.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je zal wel wat games vinden op een GSM, maar het aanbod en kwaliteit is volgens mij vele malen groter op een PSP. De bediening van een GSM is trouwens ook niet gericht op het spelen van games... een iPhone op zich heeft zelfs helemaal geen toetsen (en niet alle spelletjes zijn leuk met bewegings detectie).

De vraag is ook of je je zoon meteen een iPod van een 5 a 600 euro wil meegeven ?
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

gunny schreef:Mijn zoon wil een PlaystationPortable (PSP) maar binnenkort is hij oud genoeg voor een GSM.
Vandaar mijn vraag: kunnen we niet beter wat meer geld uitgeven aan een GSM/Smartphone met een scherm dat even groot is als dat van de PSP en waarop hij evengoed spelletjes kan spelen?
Ik heb toch ergens eens gelezen dat die CPU's van de huidige GSM's (zoals bvb. de iPhone) vele malen krachtiger is dan van de ondertussen toch al een beetje verouderde PSP.
Je weet hoe dat gaat he;ze willen ne psp maar sowieso korte tijd nadien een gsm want iedereen heeft het en tja,als jij dan als enige van heel de school ofzo dan geen hebt dan ben je een dutske he ;).Ik weet wel je er zelf niet naar mag kijken,ieder doet wat'em wil maar ik zelf nog van vroeger hoe het is iedereen dat heeft en jij niet,das echt zeer vervelend,ouders beseffen dat dikwijls niet goed al begrijp ik wel niet iedereen dara het geld voor heeft natuurlijk,niet iedereen heeft het even breed waar ik zeer goed kan inkomen.

Games spelen op een psp is natuurlijk sowieso beter dan op een gsm/iphone.De psp heeft een groter scherm en je werkt nog met toesten,de iphone is meestal zonder toesten en heeft een kleiner scherm.
Ik heb vb pacman op mijn iphone en dat is wel leuk en was maar 4 euro ook en deze werkt met zo'n vierkantig kruis dus dat zit wel goed.
Ook uno heb ik erop gezet,ook 4 euro en das een heel leuk spel.
Ook area bowling is heel leuk,dusja,het voordeel is dan wel met de iphone je voor hetzelfde geld als 1 game bij de psp er 10-15 kan zette op de iphone :-).

De vraag is;wil je zoon alleen games spelen dan zou ik voor de psp gaan(neem mss wel best meteen de nieuwste psp want je hebt ook nog het oudere model ervan die je denk ik kan kopen).
Maar zeg je van ja,hij gaat willen bellen en smsen enz.....En dus een gsm willen tja,dan ga je oftewel een keuze moeten maken oftewel meteen allebei kopen :-).
Toch blijf ik erbij ik zelf al heel mijn leven het liefste een grote console voor op tv wilde hebben en nu nog steeds;ik heb nu de ps3 en ik heb er geen klagen over,games kan je al 2de hands redelijk goedkoop ook kopen in game mania enz....Het is altijd een investering natuurlijk maar ik heb bv nu de ps3 zien staan aan 349 euro met 2 games al bij,das dus al redelijk goedkoop vind ik nu.

Tja,mensen kunnen u raad geve maar jij weet hoever je financieel kan en mag gaan.Als je financieel het aankan en er goed voor zit dan kan je meteen beide kopen en is het probleem meteen opgelost.Zoniet,dan ga je duidelijk moeten vragen aan je zoon wat em het liefste wil;een psp,ps3 of een bv iphone ofzo en dan kan je nog zien dan.

Langs de andere kant natuurlijk;koop je de psp en koop je zoon dan een gewone goedkope gsm,das ook een goeie oplossing natuurlijk.
Ge kunt ze kussen
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Games op een Smartphone vallen meestal nogal tegen en bieden geenszins de ervaring die je op een PSP zal krijgen. Ik raad je dan ook aan om voor de PSP te gaan.

Dat gezegd zijnde, sinds ik Atomic Cannon heb ontdekt, speel ik meer de Smartphone dan op de PSP! :D (maar dat heeft eerlijk gezegd ook te maken met het feit dat de Smartphone automatisch meegaat naar het WC :mrgreen: )
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Marlboro schreef:als jij dan als enige van heel de school ofzo dan geen hebt dan ben je een dutske he ;).Ik weet wel je er zelf niet naar mag kijken,ieder doet wat'em wil maar ik zelf nog van vroeger hoe het is iedereen dat heeft en jij niet,das echt zeer vervelend
Dutske's lopen achter de massa aan... leer hen een persoonlijkheid opbouwen door het net niet te doen. Misschien beseffen ze zo ook dat je voor luxe moet werken, en dat je dat niet zomaar krijgt (ze zullen in hun leven nog veel meer moeten missen dat een ander misschien wel heeft, that's live !)... zelf heb ik destijds voor al m'n PC's gewoon vakantiewerkjes gaan doen en ik beklaag me dat niet echt.
Marlboro schreef:ouders beseffen dat dikwijls niet goed al begrijp ik wel niet iedereen dara het geld voor heeft natuurlijk,niet iedereen heeft het even breed waar ik zeer goed kan inkomen.
Persoonlijk vind ik dat het niet meteen met geld te maken heeft, maar wel met normbesef.
Marlboro schreef:Ik heb vb pacman op mijn iphone en dat is wel leuk en was maar 4 euro ook en deze werkt met zo'n vierkantig kruis dus dat zit wel goed. Ook uno heb ik erop gezet,ook 4 euro en das een heel leuk spel.
Ook area bowling is heel leuk,dusja,het voordeel is dan wel met de iphone je voor hetzelfde geld als 1 game bij de psp er 10-15 kan zette op de iphone :-).
Ik betwijfel of je zoon tevreden zal zijn met Pacman, Uno, Bowling.... dan zou het pas een dutske zijn :lol:
Marlboro schreef:Langs de andere kant natuurlijk;koop je de psp en koop je zoon dan een gewone goedkope gsm,das ook een goeie oplossing natuurlijk.
Inderdaad... geef hem een GSM van 50 euro, en een PSP. Zo hoef je die PSP (of de dure GSM) niet steeds overal mee te sleuren, en leer je ook zorgzaam omgaan met dergelijke spullen. Nu is en blijft het een keuze die iedere ouder voor zichzelf moet maken, maar soms verbaast het me niets dat kinderen totaal onhandelbaar zijn en geen enkele waarde meer kennen.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zou je je kind met een ring van 600 euro naar school laten gaan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
gunny
Pro Member
Pro Member

Is dit forum gehacked of mijn pc? Elke afkorting van G-S-M werd vervangen door l-u-l-i-j-z-e-r. Bovendien is elke zin zowat onleesbaar geworden door gefoefel met de werkwoorden...
Goztow
userbase crew
userbase crew

gunny schreef:was dat forum gehacked of mijn pc? Elke afkorting voor G-S-M werd vervangen door l-u-l-i-j-z-e-r. Bovendien was elke zin zowat onleesbaar geworden door gefoefel zonder de werkwoorden...
Ik heb de indurk dat de datum van vandaag er voor iets tussenzit...
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

r2504 schreef:
Marlboro schreef:als jij dan als enige van heel de school ofzo dan geen hebt dan ben je een dutske he ;).Ik weet wel je er zelf niet naar mag kijken,ieder doet wat'em wil maar ik zelf nog van vroeger hoe het is iedereen dat heeft en jij niet,das echt zeer vervelend
Dutske's lopen achter de massa aan... leer hen een persoonlijkheid opbouwen door het net niet te doen. Misschien beseffen ze zo ook dat je voor luxe moet werken, en dat je dat niet zomaar krijgt (ze zullen in hun leven nog veel meer moeten missen dat een ander misschien wel heeft, that's live !)... zelf heb ik destijds voor al m'n PC's gewoon vakantiewerkjes gaan doen en ik beklaag me dat niet echt.
Marlboro schreef:ouders beseffen dat dikwijls niet goed al begrijp ik wel niet iedereen dara het geld voor heeft natuurlijk,niet iedereen heeft het even breed waar ik zeer goed kan inkomen.
Persoonlijk vind ik dat het niet meteen met geld te maken heeft, maar wel met normbesef.
Marlboro schreef:Ik heb vb pacman op mijn iphone en dat is wel leuk en was maar 4 euro ook en deze werkt met zo'n vierkantig kruis dus dat zit wel goed. Ook uno heb ik erop gezet,ook 4 euro en das een heel leuk spel.
Ik betwijfel of je zoon tevreden zal zijn met Pacman, Uno, Bowling.... dan zou het pas een dutske zijn :lol:
Marlboro schreef:Langs de andere kant natuurlijk;koop je de psp en koop je zoon dan een gewone goedkope GSM,das ook een goeie oplossing natuurlijk.
Inderdaad... geef hem een GSM van 50 euro, en een PSP. Zo hoef je die PSP (of de dure GSM) niet steeds overal mee te sleuren, en leer je ook zorgzaam omgaan met dergelijke spullen. Nu is en blijft het een keuze die iedere ouder voor zichzelf moet maken, maar soms verbaast het me niets dat kinderen totaal onhandelbaar zijn en geen enkele waarde meer kennen.
1)Ik denk niet die man z'n zoon al 18jaar oud is om te beginnen dus dat doet al niets terzake.
2)Dus als ik u moet geloven zou jij uw kinderen als je die al hebt gewoonweg niks gunnen?
3)Ik ben net zoals vele anderen mensen verzot op de iphone,wees er maar zeker van iemand die nog veel jonger is dan mij dat nog zotter zal vinden.
4)Men vraagt hier wat wij ervan vinden dus ik geef mijn mening maar dat mag volgens u ook al blijkbaar niet of nog beter,jij bent de man,jij bent degene die het beter weet en de waarheid in pacht hebt.

Ik speel al van mijn 5jaar games;ik heb praktisch alle consoles thuis gehad van atari tot alle sega's,nintendo's en ga zo maar verder.

Ik zou graag van de topicstarter weten hoe het nu zit want ik en u weten niet hoe de zoon in elkaar steekt en wat deze zelf het liefste zou hebben.
Ik denk trouwens ook niet wij ons moeten moeien of die man z'n zoon klusjes laat doen of niet.
Ge kunt ze kussen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Marlboro schreef:2)Dus als ik u moet geloven zou jij uw kinderen als je die al hebt gewoonweg niks gunnen?
Niet "alles" waar hij zin in heeft (iedere dag is er wel iets nieuws om te willen wat de rest heeft)... dat is niet alléén voor kinderen, maar ook voor volwassenen. We willen allemaal wel een dikke BMW, een kast van een villa, een snelle computer, een iPhone... maar de realiteit ligt nu gewoon helemaal anders.
Marlboro schreef:4)Men vraagt hier wat wij ervan vinden dus ik geef mijn mening maar dat mag volgens u blijkbaar ook al niet of nog beter,jij bent de man,jij bent degene die het beter weet en de waarheid in pacht heeft.
Ik schrijf hier enkel mijn idee neer... wat iemand anders ermee doet zal me worst wezen... trouwens je schrijft zelf "koop de PSP en koop je zoon dan een gewone GSM", of identiek hetzelfde wat ik eigenlijk schreef ? Ik begrijp je reactie dus helemaal niet... blijkbaar ben jij de man, degene die het allemaal beter weet als ik je reactie lees.
Marlboro schreef:Ik denk trouwens ook niet wij ons moeten moeien of die man z'n zoon klusjes laat doen of niet.
Vandaar dat ik als conclusie ook schreef; "Nu is en blijft het een keuze die iedere ouder voor zichzelf moet maken".
gunny
Pro Member
Pro Member

Marlboro schreef:Ik zou graag van de topicstarter weten hoe het nu zit
Ik zal alles wel eens nalezen en reageren als het forum terug leesbaar is. Aprilvis of aprilvirus, I don't care, maar ik moet het nog wel kunnen lezen.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Mensen, laat ons commentaren van anderen niet persoonlijk nemen :).
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dat lulijzer gedoe staat er nog steeds (bij onderwerp), best irritant.

Persoonlijk zou ik ook een PSP geven en een wat oudere full spec gsm (zoals bv de SE 950i, bij Saturn aan 130€) dan heeft hij het beste uit twee wereleden.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Bij deze is 't gefixed.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”