Siemens SX762 en Belkin N Wireless router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Hello allemaal,

Ik heb een vraagje: Ik heb een siemens SX792 (Dommel HomeConnect) en een Belkin N Wireless Router en wil beide gebruiken omdat in de Belkin ik meer toegangs controle mogelijkheden heb.

Nu is mijn probleem dat de Belkin Router mijn account gegevens vraagt om verbinding te maken met het internet.(??)... en wanneer ik deze ingeef hij geen verbinding kan maken met het internet...
Als accesspoint werkt hij wel.

Hoe moet ik nu beide toestellen instellen om ze beide gelijktijdig werkende te hebben?
Siemens -> wireless OFF + 4 ports actief
Belkin -> Wiereless ON + 4 ports actief

Alvast bedankt voor de hulp,
Jef
Laatst gewijzigd door ik_jefke 02 apr 2009, 08:30, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

de siemens staat eerts neem ik aan ? En via kabel maak je van de siemens een link naar de belkin .Dan moet je op de belkin dhcp af zetten en deze ook instellen in de zelfde range als de siemens . Bv; 192.168.1.1 is de siemens en dan moet de belkin 192.168.1.2 zijn . Zo zal elke pc aangesloten op de belkin een ip verkrijgen van de siemens inclusief internet . Snel dit gezegt want moet de deur uit !
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Ik kan de DHCP niet uitschakelen op de Belkin omdat ik de extra functionaliteit om de toegang te regelen (per dag/uur) op basis van IP adressen dan kwijt ben als ik deze gebruik als access point.

Ik heb beide routers nu aan de praat gekregen door ze beide een andere range te geven (192.168.2.1) en 192.168.10.1) maar het probleem is nu dat de pc's die aan de SX762 hangen de clients van de Belkin niet zien en visa versa... :oops:

Weet er iemand hoe ik beide routers in hetzelfde netwerk (IP range) kan laten werken?

Ik heb op het net al gelezen dat dit mogelijk is door een 'Bridge' te creeeren of gebruik te maken van het RIP protocol maar ik geraak er niet wijs uit :bang:

Thanks,
Jef
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

DHCP uitschakelen op de siemens sx762, je siemens router een vast ip geven (bvb 192.168.1.254) en je belkin ook (bvb 192.168.1.253). De DHCP ip range verklein je dan van bvb 192.168.1.1 naar 192.168.1.20 naargelang het aantal pc's/apparaten dat je in je netwerk hebt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Hey Ken,

Wanneer ik dit doe heb ik geen internet via de Belkin en geraak ik vanachter de Belkin ook niet meer op de admin console van de Siemens. :?
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

bridgen
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”