Mogelijke snelheid voor ADSL20 NO LIMIT ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DaSe
Starter
Starter

Ik heb mij laten overhalen om over te stappen van mijn oude (nog Tiscali) ADSL Unlimited-abonnement naar het ADSL 20 NO LIMIT, o.a. wegens het prijsvoordeel.
Ze hadden mij er heel eerlijk bij verteld dat ik slechts aan 6 Mbps zou geraken (gezien de afstand).
Ik heb vorige week al een e-mail ontvangen dat alles in orde zou moeten zijn en ook bij mijn.scarlet.be staat "Huidige maximum downloadsnelheid 6 Mbps"

Nu merk ik geen enkele snelheidsverhoging, bij geen enkele speedtest.
Via Speedtest.net kom ik steeds uit op een "Download speed" rond de 2.85 Mbps (wat ik ook voorheen had)
Mijn modem vermeld ook "Downstreamsnelheid 3328 kpbs".

Even de een bericht naar de Scarlet-helpdesk gestuurd en het antwoord is dat ik slechts 3,3 Mbps kan krijgen.

*) Mijn modem heeft de volgende status:
--- DSL Information ---
DSL Driver Version: E.25.41.39
DSL VPI/VCI: 8/35
DSL Status: Showtime
DSL Mode: G.Dmt
DSL Channel: 64
DSL Upstream Rate: 384000
DSL Downstream Rate: 3328000

Down up
DSL Noise Margin: 25.0 dB 51.5 dB
DSL Attenuation: 27 dB 14.0 dB
DSL Transmit Power: 18.2 dBm 11.9 dBm

*) Via TRACERT krijg ik het volgende:
Traceren van de route naar http://www.scarlet.be [193.74.71.30]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 11 ms 11 ms 11 ms ip-83-134-150-1.dsl.scarlet.be [83.134.150.1]
3 14 ms 13 ms 13 ms gig5-0-0-205.vil-pe08.mpl.scarlet.be [193.74.71.
252]
4 13 ms 12 ms 13 ms http://www.scarlet.be [193.74.71.30]

De trace is voltooid.

Is het juist wat Scarlet mij wijs maakt en dat ik, op basis van de bovenstaande waarden, slechts 3,3 Mbps kan krijgen ?

Dank bij voorbaat.

Danny
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

DaSe,

Heb hetzelfde parcours afgelegd een paar weken eerder en met veel slechtere lijnwaarden (noise margin down < 10 dB), heb ik toch na een weekje of zo, de volle 6 Mbps gekregen (mijn afstand tot centrale tss. 3 & 3.5 km). En dit werkt goed en zonder sync problemen.

Hoewel ik geen expert ben in de materie, denk ik toch dat met uw lijnwaarden er zelfs meer dan 6 Mbps moet inzitten, tenzij uw centrale nog geen adsl2+ kan leveren momenteel....

DiBo
DoubleD
Plus Member
Plus Member

Ik heb dezelfste bitrate als jou, maar met slechtere lijnwaarden

Tx Bit Rate 384000
Rx Bit Rate 3328000

Local SNR Margin 22.5 dB
Local Line Attn 42.5 dB

dus jij moet perfect meer halen hoor :eek:

btw: @DIBO
wat waren uw lijnwaarden ? dus snr & line attn ? want ik zit ook op een +/- 3tal km.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Lijnwaarden :
Actual Data Rate:
6144 (Kbps.) 640 (Kbps.)

Noise Margin - Attenuation
Upstream 16 dB 42 dB
Downstream 9 dB 40 dB

Weliswaar op ADSL1 blijven staan (ondanks ADSL20 Unlimited) :-( :
Link mode: G.992.1 (G.DMT)
Monkey
Plus Member
Plus Member

me die attenuation had ge op adsl2 ook ni echt betere snelheid gehad volgens mij...
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

heb ook scarlet met deze waarden: Downstream Upstream
SNR Margin (dB) 26.6 20.9
Attenuation (dB) 19.5 10.5

Maar ik haal ook 'maar 9mbit'
DaSe
Starter
Starter

Ik heb n.a.v. mijn lage snelheid de volgende melding naar Scarlet gestuurd:

[quote]
Ik was er van op de hoogte dan 20 Mbps niet mogelijk zou zijn omwille van de afstand tussen de woning en centrale.
1) Maar, waar komt het verschil vandaan tussen de melding op mijn.scarlet.be: "Huidige maximum downloadsnelheid 6 Mbps" en de status van mijn router: "DSL Downstream Rate: 3328000" (volgens mij 3,3 Mbps) ?
2) Of is mijn abonnement reeds "administratief" overgezet naar 6 Mbps en nog niet in werkelijkheid ?

Ter info de volledige "DSL Information" van mijn router:
--- DSL Information ---
DSL Driver Version: E.25.41.39
DSL VPI/VCI: 8/35
DSL Status: Showtime
DSL Mode: G.Dmt
DSL Channel: 64
DSL Upstream Rate: 384000
DSL Downstream Rate: 3328000

Down up
DSL Noise Margin: 25.0 dB 51.5 dB
DSL Attenuation: 27 dB 14.5 dB
DSL Transmit Power: 18.2 dBm 11.9 dBm
[/quote]

.... en heb daar het volgende nietszeggende antwoord op gekregen:

[quote]
Beste,

Nee, Het is spijtig genoeg zo dat U effectief door Technische redenen maximum deze snelheid kan behalen.
[/quote]

Daarop heb ik middels de volgende melding geprobeerd om één en andere duidelijker te krijgen:

[quote]
Bedoelen jullie met "deze snelheid" dan de 3 Mbps die ik momenteel behaal ?
[/quote]

.... en heb hierop (weliswaar binnen de 10 minuten) de volgende cryptische reactie gekregen:

[quote]
Inderdaad. Logisch gezien de snelheid dat U nu behaald, dat de maximum is. Daarom synchroniseerd de modem daar ook op.

En dit de MAXIMUM snelheid haalbaar is op de afstand met kwaliteit van de lijn.
[/quote]

Als ik het allemaal goed begrijp is de 3,3 Mbps het maximum dat ik kan krijgen.
Gezien ik geen concrete antwoorden op mijn vragen krijg weet ik het niet meer.
trical
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Laatst gewijzigd door trical 11 dec 2011, 04:06, in totaal 1 gewijzigd.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik heb al veel keer om een hoger profiel gevraagd , maar ze geven altijd een lame excuus dat het niet mogelijk is
Monkey
Plus Member
Plus Member

Als ze zeggen dat het niet mogelijk is wegens technische redenen, vrees ik dat je daar weinig aan kan doen buiten als je kan voorleggen dat je attenuation minder dan 20db bedraagt.. dan kan je dat wel vragen denk ik ;) maar zou'k eerst je modem op 1ste contact zetten waar BGC binnen komt met de lijn aan het ISRA punt.. en natuurlijk zonder verlengkabel en dan je waarden eens uitlezen van je modem.
DaSe
Starter
Starter

-1- Ik heb mijn modem verplaatst en aangesloten op het contactpunt waar de BGC-lijn binnenkomt.
De resultaten zijn identiek voor de "DSL Attenuation", nl. 27 dB Down & 14.5 dB Up.

De test met Speedtest.net levert ook exact hetzelfde resultaat op, nl. 2.85 Mb/s.

Kan ik hier uit besluiten dat de snelheidsbeperking niet (rechtstreeks) te wijten is aan de binneninstallatie ?

-2- Omdat ik niet meer voor 100% vertrouwen heb in de Helpdesk van Scarlet, heb ik even mijn licht opgestoken bij andere ISP's.
Hierbij heb ik mijn telefoonnummer vermeld en ook de lijnwaarden uit mijn eerste post.

- FullADSL verteld dat ik "nogal ver van de centrale zit" en dat 3,3 Mbps het maximaal haalbare is.
- EDPNet schrijft : "De geschatte afstand is ongeveer 4248m. Dit betekend dat volgende verbinding mogelijk zou zijn: 3 Mbps / 384 Kbps".
- FreedomNet heeft het blijkbaar ook naar mijn lijnwaarden gekeken en meldt: "Het rare is dat het nummer dat u opgeeft niet in overeenkomst is met de
waarden dat uw modem geeft. U zou volgens onze metingen op meet dan 4km van de centrale wonen". Zij hebben mijn adres opgevraagd om het verder te behandelen.

Strakts hebben ze bij Scarlet toch gelijk...
... en hebben ze mij in de zak gezet :x
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Het hangt er bij de Scarlet helpdesk ontzettend van af wie je aan de lijn krijgt.
Ik heb in augustus vorig jaar de overschakeling gevraagd van Scarlet One 6 naar Scarlet One 20.
Omdat op Mijn Scarlet nog steeds staat dat de aanvraag in behandeling en ik een snelheid van rond de 3 Mbs haal had ik enkele weken geleden gebeld naar Scarlet, waar men mij vertelde dat de melding op de website fout was en ik al een tijdje op One 20 was overgeschakeld, ze zouden nakijken waarom mijn snelheid nog niet verhoogd was.
Uit nieuwsgierigheid belde ik een uurtje later terug naar de helpdesk waar een andere medewerker mij wist te vertellen dat ik nog helemaal niet was overgeschakeld naar One 20 en dat dit "binnen afzienbare tijd" zou gebeuren. Mij op een hoger profiel zetten zou in principe kunnen voor internet, maar bij de abonnementen met combinatie internet en telefoon, raden ze het af omdat dit waarschijnlijk tot onderbrekingen zou kunnen leiden. Ik heb de raad gekregen af te wachten tot de automatische omschakeling naar One 20 zou gebeuren, waarna ik - volgens de medewerker - weliswaar geen 20 Mbs zal halen maar toch minstens het dubbele van wat ik nu heb.
Aangezien ik nu geen storingen heb, heb ik dan maar voor de zekerheid gekozen en zal ik nog wat afwachten.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”