Nokia oortjes

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Beste Userbasers,

Mijn Nokia 3500C is uitgerust met een micro-jack uitgang voor oortjes... De oortjes van een vriend zijn kapot en ik heb gevraagd of ik ze mocht hebben zodat ik er een female (normale) jackstekker kan aan solderen zodat ik gewone oortjes kan gebruiken. Het enige probleem is dat deze Nokia oortjes uitgerust zijn met een microfoon. In plaats van 3 Draadjes, wat normaal het geval is, zijn er dus 4 aanwezig: 2 transparante en een groen en een rood. Weet iemand toevallig welk draadje gebruikt wordt voor de microfoon? Ik heb geen zin om mijn gsm te molesteren door bijvoorbeeld oortjes aan te sluiten op de microfoondraadjes of omgekeerd :p

Alvast bedankt!
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Die kleurcodes zijn, voor zover ik weet, niet universeel. Het enige wat je kan doen is uitmeten met een weerstandmeter, al weet ik niet hoe je dat kunt doen met zo'n klein ding.
Je kan het ook proefondervindelijk uittesten natuurlijk. Soldeer een dipolige kabel aan een jack, steek deze in de koptelefoon uitgang van je pc en houd er de draadjes tegen en kijk of je klank hebt. Denk niet dat, indien je de microfoon kabel er tegen houdt je deze kapot gaat doen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”