Enquête: aantal keren uitgaan per maand

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Diod
Plus Member
Plus Member

Ik zit in het 6de jaar middelbaar en doe Wetenschappen-Wiskunde. Ik en een klasgenoot moeten voor wiskunde een onderzoek doen naar een onderwerp naar keuze. We hebben voor het verband tussen het aantal keren uitgaan per maand en de leeftijd gekozen.

We zouden het zeer fel op prijs stellen als je (nog geen) half minuutje de tijd neemt om deze enquête in te vullen:

http://www.kasten-online.be/wiskenquete ... ?sid=96517

Bedankt :)

PS: Ik hoop dat ik deze enquête hier mag plaatsen. Indien dit niet mag: mijn excuses.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

done.

Nu ik zou eventueel er nog bijvragen wat hun opleiding/beroep is.
Ik denk wel dat dat heel wat invloed heeft.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik vrees dat volk uitnodigen hier uw gemiddelde wel serieus omlaag gaat halen... :mrgreen:
ooh. shiny.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Brussel = Vlams Brabant voor jou? ;) Misschien moet je "uitgaan" een beetje meer definiëren... Als het letterlijk betekent: buiten gaan, is dat al iets anders dan naar de disco gaan of naar de bioscoop of naar familie misschien?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Je hebt zelf precies ook maar een half minuutje (nog geen) nagedacht over je vragenlijst. :cry:

Ik weet niet wat voor 'wiskundige' conclusies je hier uit gaat trekken (buiten een paar staafdiagrammetjes)...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Diod
Plus Member
Plus Member

Nja, we hebben als populatie de mensen in het Vlaams gewest gekozen. In "hindsight" hadden we er ook beter Brussel bij opgegeven(toen we onze gegevens aan de leerkracht gaven), maar dat gaat nu spijtig genoeg niet meer.

En ja, van dat uitgaan te definiëren heb je gelijk in, moet ik nog snel eens bespreken met mijne klasgenoot.

En wat de mensen hun beroep/opleiding is, moet ik niet echt weten. Wat de opdracht eigenlijk is, is het bepalen van het verband tussen x en y. Hier dus de leeftijd en aantal keren uitgaan. Het is infeite maar een héél simpele enquête.

En bedankt voor de antwoorden tot nu toe al.

EDIT:
Maglor schreef:Je hebt zelf precies ook maar een half minuutje (nog geen) nagedacht over je vragenlijst. :cry:
Zie hierboven :)
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Done :-)
En het zou inderdaad wel handig geweest zijn om te weten wat ge onder uitgaan begrijpt. Ik heb alvast aan de hand van mijn eigen interpretatie geantwoord. Weet je ook wanneer de resultaten bekend gemaakt zullen worden?!

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Diod
Plus Member
Plus Member

De resultaten moet ik op 23 maart "ingeven"(met de survey software is dat natuurlijk gewoon exporteren) in excel in't school om er dan een grafiek van te maken. Daarna moeten we er een verslag over schrijven.

Ik zal de grafiek ofzo nog wel eens posten dan :)

Ondertussen zijn er al 48 antwoorden, terwijl we er eigenlijk maar minstens 20 moesten hebben(ik weet het, dat is héél weinig...). Sommige antwoorden zijn niet bruikbaar ("1337" keren uitgaan per maand, deze komt van userbase :p; 90 keren uitgaan per maand), maar die vallen wel te filteren en zullen wel gebruikelijk zijn voor een websurvey :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Tja, ik versta onder uitgaan naar een disco/tent met veel muziek en schone... personen.
heb ik maar 1 ingevuld.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

done
had mij dat 4j geleden gevraagd, en je kreeg een heel ander getal :-)
Diod
Plus Member
Plus Member

Nu staat het erbij ("Met uitgaan bedoelen we naar fuiven, evenementen of op café gaan")

Nu zitten we al aan 240 ingevulde enquêtes :)

Bedankt al voor jullie antwoorden :)

@Dafke: ja, ik ziet het nu ook al, als ik dat nu exporteer naar excel en ik maak een grafiek zie ik het stijgen tot ergens begin jaren 20 en dan begint het weer te dalen :p
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Valt 'in de week met een paar vrienden een paar pinten gaan pakken op café, maar wel om 23u30 in je bed liggen om 's anderendaags met een frisse kop op je werk te zijn' ook onder uitgaan? ;)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Diod
Plus Member
Plus Member

Ja, je gaat naar een café eh :p, zelfs als je gewoon cola drinkt en geen pint pakt valt het er nog onder, "technisch" gezien :p
Diod
Plus Member
Plus Member

Dit is dus de grafiek en de gemiddelde waarden per leeftijd:
Afbeelding
De regressierechte moesten we erop zetten, alhoewel die hier niet echt bij past(tot 21 jaar stijgt het en daarna begint het weer te dalen).

Merci voor de responses :)
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nochtans doe ik mijn best om 8 keer op de maand weg te gaan als 28-jarige.

Spijtig dat deze leeftijd niet meer is opgenomen in de grafiek.
DoubleD
Plus Member
Plus Member

als ik het hier mag zeggen, zit bijna elke vrijdag in Highstreet :)

/edit ow zie net da da allang klaar is :lol:
Diod
Plus Member
Plus Member

Nja sorry, we hadden als populatie 12- tot 25-jarigen genomen, omdat we wisten dat we minder response zoude krijge van mense ouder dan 25 jaar, wat ervoor zou zorgen dat 1 'slecht' antwoord van 1 van die mensen de grafiek zou kunnen beïnvloeden in een negatieve manier.

Dit is de grafiek tot 35 jaar:
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Amaikes, op hun 20ste gaat ze het meeste uit :p
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

DoubleD schreef:als ik het hier mag zeggen, zit bijna elke vrijdag in Highstreet :)
En terecht... Moest het niet zo ver zijn, ik zou er ook regelmatig zitten. 't Is maar 1.5u rijden :)
Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Heb je een idee hoeveel mensen per leeftijd er meededen? Om zo een significatie-niveau te bepalen. (Om te zien hoe betrouwbaar uw resultaten zijn)

Ik vermoed (voornamelijk > 26j) dat ze niet meer zo betrouwbaar zullen zijn.

Het kan zijn dat uw opdracht niet zo uitgebreid is, sorry dan. (ben een beetje beïnvloed door mijn studies)
Diod
Plus Member
Plus Member

Rond 25 jaar begint het aantal deelnemers inderdaad sterk te dalen(van een stuk of 20 naar een stuk of 5). En nee, dit behoort inderdaad niet bij de opdracht :p, het is maar een schatting als ik zo naar de geëxporteerde resultaten kijk.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”