speedconnect VDSL2 september

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:Dat weet ik niet, ik denk hetzelfde, want VDSL2 gebruiken ze enkel voor gebieden daar waar ADSL2+ niet beschikbaar is.

Of je moet zoals ik geluk hebben in een gemeente te wonen waar geen enkele van de twee beschikbaar is
.... (geen Adsl2+ en geen Vdsl ) :cry: :evil:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

hmmmp, moet BGC ADSL2+ niet landelijk aanbieden ? Of is er helemaal geen ADSL beschikbaar waar jij woont ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Uzzi schreef:hmmmp, moet BGC ADSL2+ niet landelijk aanbieden ? Of is er helemaal geen ADSL beschikbaar waar jij woont ?

Of het landelijk moet weet ik niet precies, maar momenteel is de lokale tf-centrale nog niet aangepast voor Adsl2+
ik zit op gewone Adsl1 hier.
en zijn er nog geen gekende vooruitzichten wat er zal komen in de komende maanden wisten ze mij te vertellen bij BC
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ze moeten het aanbieden daar waar BGC TV beschikbaar was :p
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

zou vdsl2 er nog voor het eind van dit jaar komen?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Denk het wel maaar aan welke prijs ?
serrieus vindt je een prijs van 60€+ het waard om aan 12 Mbit te surfen (= + min disc line)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:Ze moeten het aanbieden daar waar BGC TV beschikbaar was :p

Belgacom TV is beschikbaar op 1 TV

Moesten ze niet klaar zijn tegen 1 Juli daarmee? raar dat de tf-centrale waarop ik aangesloten ben nog niet aangepast
is aan Adsl2+
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:
Lord Utopia schreef:Ze moeten het aanbieden daar waar BGC TV beschikbaar was :p

Belgacom TV is beschikbaar op 1 TV

Moesten ze niet klaar zijn tegen 1 Juli daarmee? raar dat de tf-centrale waarop ik aangesloten ben nog niet aangepast
is aan Adsl2+
Jij behoort dan tot de absolute minderheid :p

15%
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:
Patje schreef:
Lord Utopia schreef:Ze moeten het aanbieden daar waar BGC TV beschikbaar was :p

Belgacom TV is beschikbaar op 1 TV

Moesten ze niet klaar zijn tegen 1 Juli daarmee? raar dat de tf-centrale waarop ik aangesloten ben nog niet aangepast
is aan Adsl2+
Jij behoort dan tot de absolute minderheid :p

15%

Hoe bedoelt u met minderheid .... 15%
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

85% heeft dekking ADSL2+, zelfde dekking als BelgacomTV. EDPnet wil voor volledige dekking, hoe? VDSL2 of wachten tot Belgacom die resterende 15% voorziet van ADSL2+? Willen ze dat wel? Het is oude technologie...

Nu begrijp ik dat Dommel en Evonet gebruik willen maken van VDSL2, misschien daarmee de 15% opvullen zoals Dommel plant te doen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Lord Utopia schreef:85% heeft dekking ADSL2+, zelfde dekking als BelgacomTV. EDPnet wil voor volledige dekking, hoe? VDSL2 of wachten tot Belgacom die resterende 15% voorziet van ADSL2+? Willen ze dat wel? Het is oude technologie...

Nu begrijp ik dat Dommel en Evonet gebruik willen maken van VDSL2, misschien daarmee de 15% opvullen zoals Dommel plant te doen.

vdsl2 geeft bij een 12Mb profiel hogere snelheden (hier is adsl2+ geen optie, een stabielere verbinding zou welkom zijn (lees bij +35°C en bij vriesweer).En aan 12Mb kan je al deftig streaming bekijken.

Maar wanneer zou het er komen, ADSL2+ zou al van in juli besteld kunnen worden (we zijn ondertussen al een maand verder).
Iemand die van iets weet?Of er voor iedereen vdsl2 aan komt?
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Is er al bijna nieuws over die VDSL2? Want ik zit dus wél binnen de 500m van een ROP maar ook 3,5km van de dichtsbijzijnde ADSL2+ centrale.
Of gaan ze nog niet beginnen met al de merde die ze nu al hebben? Dat ze niet nóg meer hooi op hun vork pakken terwijl ze al aan het stikken waren...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

ctgilles schreef:Is er al bijna nieuws over die VDSL2? Want ik zit dus wél binnen de 500m van een ROP maar ook 3,5km van de dichtsbijzijnde ADSL2+ centrale.
Of gaan ze nog niet beginnen met al de merde die ze nu al hebben? Dat ze niet nóg meer hooi op hun vork pakken terwijl ze al aan het stikken waren...


Op dit moment is er geen verder nieuws over VDSL2. Er bestaat ook geen duidelijkheid wanneer hierover nieuws komt.

Bij hun bericht over de VDSL2 via het crm stond er toen...
"meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website"
en die "binnekort" is ondertussen 2maanden geleden,....
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Lord Utopia schreef:Nu begrijp ik dat Dommel en Evonet gebruik willen maken van VDSL2, misschien daarmee de 15% opvullen zoals Dommel plant te doen.


Evonet ? Heb ik iets gemist ? Gaat Evonet VDSL2 aanbieden ?

Dommel zou vanaf september Speedconnect (VDSL2) gaan aanbieden. We hebben dus nog even tijd. Het is nog geneens september en september telt 30 dagen :-)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

September betekent dus Half November, maar geen probleem voor mij :P . Dan kan ik tenminste 12mbit krijgen. Bij mijn ouders kan ik ADSL2 nemen bij mijn vriendin die enkele kilometer verder woont niet . Het is nochtans allebei Gent, maarja in Gent zijn meerdere centrales.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik begin mij af te vragen of alleen Dommel van het VDSL2 netwerk gebruik mag maken. Lord Utopia vermeldt hierboven Evonet (alhoewel ik nergens anders hierover iets kan terugvinden). Ik denk dat op (korte ?) termijn BGC dit niet kan blijven hardmaken : Dommel wel en de rest niet.

Dommel heeft wel eens de neiging om de zaken zeer snel in de media te gooien. Als we bijvoorbeeld kijken naar Edpnet, die hebben zeer lang gewacht om hun ADSL MAX 12 aan te kondigen.

Voor mij is het om 2 dingen te doen :
* VDSL2
* Deftig volume

Als een andere alternatieve provider (sorry BGC :wink: ) dat kan waarmaken, blijf ik liever weg bij Dommel.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Heb contact gehad met Evonet en ze bevestigden dat ze het aan het onderzoeken waren maar iets concreet konden ze nog niet zeggen.
Afbeelding
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Uzzi schreef:
Voor mij is het om 2 dingen te doen :
* VDSL2
* Deftig volume

Als een andere alternatieve provider (sorry BGC :wink: ) dat kan waarmaken, blijf ik liever weg bij Dommel.


DXadsl

12mbit
175gb
32,5 euro

dit lijkt me een antwoord op je vraag :-D
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

droopy schreef:DXadsl

12mbit
175gb
32,5 euro

dit lijkt me een antwoord op je vraag :-D

En ik val buiten de ADSL2 zone dus wat dan hè? Ik zit op een LEX op 3,5km van de centrale. En mijn LDC heeft geen DSLAM erin (463 metertjes van mijn deur).

Het grappigste is dat ik vorig jaar 6Mbit aankon en dat gaat nu zelfs niet meer op BROBA-II. Leuk hè :D

(alle 3 letter afkortingen en technical mumbo jumbo (c)evonet)
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

droopy schreef:DXadsl

12mbit
175gb
32,5 euro

dit lijkt me een antwoord op je vraag :-D


Naar mijn weten biedt DXadsl niet via het VDSL2 netwerk van BGC aan. Dat was nochtans de eerste vereiste die ik vermeld heb. Gelieve te lezen alvorens te reageren.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Nu niet kwalijk bedoeld, maar zou men bij dommel eerst niet hun support (werknemers) uitbereiden vooraleer ze een nieuw product lanceren (en amper meekunnen met de huidige nieuwe aansluitingen)?


Kan er zelf niet over de problemen meespreken (geen klant) maar als ik de berichten hier vaak diagonaal lees....
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik denk dat VDSL2 in wholesale nog een hele tijd gaat mogen wachten. Momenteel zit ADSL2+ hopelooos achter, VDSL2 nóg meer (gehoord van een Belgacom-medewerker). Ze hebben problemen met hun verdeelkasten, de apparatuur dat erin zit loopt heuse achterstand op. Daarom dat er momenteel enkel kan aangesloten worden als je in de buurt van de centrales woont.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Uzzi schreef:Naar mijn weten biedt DXadsl niet via het VDSL2 netwerk van BGC aan. Dat was nochtans de eerste vereiste die ik vermeld heb. Gelieve te lezen alvorens te reageren.


Sorry dat ik wou helpen :?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

droopy schreef:
Uzzi schreef:Naar mijn weten biedt DXadsl niet via het VDSL2 netwerk van BGC aan. Dat was nochtans de eerste vereiste die ik vermeld heb. Gelieve te lezen alvorens te reageren.


Sorry dat ik wou helpen :?
You did good, momenteel is VDSL2 toch nog toekomstmuziek ;)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

was er eigenlijk ENIGE berichtgeving omtrent vdsl2 sinds nieuws dat dommel het zou aanbieden?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Absoluut niets .... doodse stilte.

Nu ja, voor zover ik weet is dat 'standard policy' bij Dommel. Eén berichtje om de mensen lekker te maken en dan is het wachten tot het aanbod er reëel is.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Even oud topic ophalen: heb opgevangen dat Speedconnect vanaf mei zou gelanceerd worden. Namelijk van iemand die het blijkbaar verteld is geweest door Dommel zelf (telefonisch).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

q-tec schreef:***adsl2+ heeft 12mbs maar die haal je enkel als je dicht ge,oeg bij de centrale woont....
***vdsl2 haal je die 12mbs zeker op gelijk welke afstand...

***adsl2+ heeft 12mbs sync maar die haal je enkel als je dicht genoeg bij de centrale woont....
... met andere woorden, je krijgt maximaal 10,2mbs (12mbs - 15pct overhead)
***vdsl2 haal je die 12mbs zeker op gelijk welke afstand...
... je vdsl2 snelheid wordt "gecapped" op 12mbs; met andere woorden: je krijgt dus de volle 12mbs (15% meer)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het zou schitterend nieuws zijn als het effectief in mei zou zijn, maar gehoord van gehoord blijft twijfelachtig he.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bestelbaar in mei en activeerbaar in juli?
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Het zou wel fantastisch zijn als het er daadwerkelijk nog komt dit jaar, een beetje meer snelheid dan de 4mbit kan zeker geen kwaad...
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 maa 2009, 17:16

Ik hoop dat de scarlet (belgacom) klanten dit ook snel zullen verkrijgen :)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik hoop dat het snel beschikbaar is, dan kan ik tenminste ook van 12Mbit genieten,
niet dat ik met 4.6Mbit niet genoeg heb, maar als je te weten komt dat je centrale het laatste jaar hopeloos achteruit is gegaan qua ADSL spullen (enkel VDSL2, geen ADSL2 blijkbaar hier) is het een leuk geschenk als je maten rondom het land wel kunnen overschakelen :p
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

én zou het ook voor homeconnect zijn? Wrs niet zeker aangezien je een nieuwe modem nodigh ebt? Of moet je die Siemens router dan gebruiken 'onder' de VDSL2 modem? Zo'n modems kosten wrs ook wel een centje
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Ja, wanneer komt VDSL2 beschikbaar bij Dommel ?
Bgc capped VDSL2 op 20Mbit terwijl theoretisch 100Mbit haalbaar is.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Abusimbal schreef:Ja, wanneer komt VDSL2 beschikbaar bij Dommel ?
Bgc capped VDSL2 op 20Mbit terwijl theoretisch 100Mbit haalbaar is.

Momenteel zijn snelheden van 100 Mbps bij Belgacom nog niet mogelijk, ze zijn echter wel bezig met iets van kanalen omzetten zodat snelheden tot 50 Mbps mogelijk zijn. Er is trouwens geen spoed, Telenet zit nog (heel) lang niet aan Docsis3.0.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Abusimbal schreef:Ja, wanneer komt VDSL2 beschikbaar bij Dommel ?


[cynische mode]indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts, deze accounts zullen dezelfde snelheid hebben als netconnect met speedpack (12mbit/sec) maar zullen in een groter geografisch gebied beschikbaar zijn. meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website.[cynische mode dat is wel in september 2008 aangekondigd]

Enfin ze hangen af van Belgacom/bipt en als er dit jaar een plaatsje vrij zal zijn voor alternatieven op hun ROPS en je geluk hebt misschien gaan we op een 12 Mbit/s kunnen gaan surfen op vdsl2 lol :wink:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Als we mogen afgaan op de woorden van het BIPT, dan zou de openstelling van VDSL2 nog het eerste semester (dus voor eind juni) rond moeten zijn. Als ik me niet vergis, heeft iemand hier op het forum gezegd dat VDSL2 bij Dommel vanaf mei (disclaimer : ik heb daar geen bevestiging van) beschikbaar zou zijn. Het is natuurlijk maar de vraag wat 'beschikbaar' betekent in de ogen van Dommel, zeker als we rekening houden met hun stoten van het verleden.

Volgens mij is het nog maar een kwestie van weken vooraleer we iets definitiefs horen over het referentieaanbod VDSL2 van BGC. Ik vrees echter dat na de definitieve beslissing van het BIPT rond VDSL2, BGC nog wel een aantal maanden de tijd zal krijgen om de 'veranderingen in hun netwerk te implementeren'. Laten we hopen dat die vrees ongegrond is.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Sowieso zal dommel de eerste alternatieve ISP zijn die VDSL2 zal aanbieden (en misschien zelfs de enige) mits zij gebruik maken van het turboline netwerk (lees belgacom wholesale).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Uggh, laten we hopen dat een provider zoals bijvoorbeeld Edpnet of Evonet ook op de kar springen. Ik heb net echt zin om naar Dommel te verkassen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”