Mobistar ADSL: beperkte dekking

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik wou dus overstappen naar Mobistar ADSL: 25 Euro/m voor raw copper ADSL is toch wel interessant.
:-( Maar: dit is niet overal verkrijgbaar! Bij mij niet en blijkbaar ook niet in verschillende andere gemeenten.

Het antwoord van Mobistar helpdesk hierop (via e-mail):
"Als het Mobistar niet mogelijk is om u te voorzien van ADSL wil dit zeggen dat er in de verdeler van Belgacom geen plaats meer is voor u als nieuwe klant van Mobistar. Wanneer dit voor u beschikbaar zal zijn is niet mogelijk om te melden aangezien dat Belgacom deze gegevens niet wil vrijgeven."

Ik vermoed dat ze geen gebruik maken v/h Scarlet netwerk zoals de meeste andere alternatieve providers.

Als je overweegt om overstappen naar Mobistar kan je beter even online de technische fiche met je adres invullen. Dan weet je meteen of het wel kan.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
tova
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2009, 18:23
Locatie: Damme
Contacteer:

Het probleem is dikwijls dat Belgacom het niet zo graag ziet gebeuren dat de alternatieve providers veel scherpere tarieven aanbieden op hun telefoonnetwerk. De alternatieve operatoren hebben het dan ook vooral gemunt op de klanten van Belgacom.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

tova schreef:Het probleem is dikwijls dat Belgacom het niet zo graag ziet gebeuren dat de alternatieve providers veel scherpere tarieven aanbieden op hun telefoonnetwerk. De alternatieve operatoren hebben het dan ook vooral gemunt op de klanten van Belgacom.

Volgens mij heeft dat er niks mee te maken. Als Mobistar geen plaats meer heeft in de centrale, dan betekent dat toch gewoon dat ze niet méér plaats willen bijhuren van BGC?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik heb nog wat adressen opgegeven om te testen of Mobistar ADSL er beschikbaar is. Dat bleek overal beschikbaar.

Ik heb dan terug mijn eigen adres opgegeven en nu is het blijkbaar wel mogelijk om mij aan te sluiten.
Ik denk dat er een foutje in hun algoritme zat, want vorige week kon ik niet aansluiten.
Misschien heeft mijn e-mail naar hun helpdesk het probleem blootgelegd ?

Enfin, ik heb mij dan maar ingeschreven.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
adsl2be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2008, 00:40

Goztow schreef:
tova schreef:Het probleem is dikwijls dat Belgacom het niet zo graag ziet gebeuren dat de alternatieve providers veel scherpere tarieven aanbieden op hun telefoonnetwerk. De alternatieve operatoren hebben het dan ook vooral gemunt op de klanten van Belgacom.

Volgens mij heeft dat er niks mee te maken. Als Mobistar geen plaats meer heeft in de centrale, dan betekent dat toch gewoon dat ze niet méér plaats willen bijhuren van BGC?


De huur maakt niet uit eigenlijk.
Want per gehuurde lijn, maken ze (of andere alt. providers) winst. Anders kunnen ze evengoed niets aanbieden :)
Hangt er wel vanaf van welk netwerk ze gebruik maken. Maar blijkbaar is het alweer in orde gekomen.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”