telenet niet afgesloten in nieuw appartement

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Skylord
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jun 2007, 11:04

hallo,

ik ben dit weekend verhuist naar een appartementje. Ik merk dat de distributie nog werkt en het internet ook. Kan ik hiervan voorlopig gratis gebruik van maken? Misschien heeft de vorige eigenaar zijn/haar contract niet afgesloten of misschien heeft telenet zijn werk nog steeds niet gedaan? Ik heb echter nooit iets ondertekend bij telenet dus volgens mij kunnen ze ook geen geld eisen als ze hierachter komen?


Mvg
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Het kan inderdaad zijn dat de vorige bewoner zijn verhuis nog niet heeft doorgegeven, of dat ze dat gewoonweg nog niet komen afsluiten zijn.
Als je ook Telenet internet en TV wil bel je gewoon naar de klantendienst.
Uiteraard kunnen ze je nu niks aanrekenen, hoewel je er gebruik kan van maken. Ooit wordt het wel eens afgesloten en dan ga je om het opnieuw aan te sluiten deze kosten moeten betalen. Nu kan het zijn dat deze aansluitkosten wegvallen.
Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Of ze spelen het slim en zeggen gewoon dat de lijnin dienst is gebleven EN dat je ze bent blijven gebruiken dus akkoord waard met de levering van hun diensten

Zowieso een paar maand free zal je niet hebben wil je ooit nog met hen in zee gaan want jij woont nu daar dus jij gebruikt hun diensten (en ze kunnen tegenwoordig alles bewijzen) dus jij zal moeten dokken

Als je hen toch wil vraag je onwetend internet etc aan en zegt hen dat er nog vanalles hangt

Op die laatste manier zie ik niet in dat ze moeilijk gaan doen over de tijd ertussen die je gratis hebt gebruikt :P
Laatst gewijzigd door a3ke 19 feb 2009, 13:45, in totaal 2 gewijzigd.
The eternal and true pessimist :D
Skylord
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jun 2007, 11:04

Of ze spelen het slim en zeggen gewoon dat de lijnin dienst is gebleven EN dat je ze bent blijven gebruiken dus akkoord waard met de levering van hun diensten



Maar ik heb nooit op papier iets ondertekend dat ik akkoord ben gegaan met hun diensten.. dus ze kunnen me toch niets aanrekenen?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Skylord schreef:
Of ze spelen het slim en zeggen gewoon dat de lijnin dienst is gebleven EN dat je ze bent blijven gebruiken dus akkoord waard met de levering van hun diensten



Maar ik heb nooit op papier iets ondertekend dat ik akkoord ben gegaan met hun diensten.. dus ze kunnen me toch niets aanrekenen?


je water en elektriciteit dien je toch ook over te nemen van de vorige eigenaar of zelf aan te vragen ?

wees er maar zeker van dat de vorige eigenaar/huurder dat alles goed is komen laten opmeten

my point being , nothing is free en enkel op cash geld staat geen naam bij wijze van spreken

ik heb kennis van meerdere gevallen waar het geval was dat :"U gebruikt onze diensten dus gaat ermee akkoord met onze voorwaarden" geld , paraf of gene paraf dus ...
The eternal and true pessimist :D
Skylord
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jun 2007, 11:04

Water en electriciteit, dit staat op papier! als je iets huurt of overneemt moet je natuurlijk je meterstanden opschrijven en contract tekenen. En daarvoor moet ik net zoals anderen, dit ondertekenen. Dit klopt natuurlijk.

ik heb kennis van meerdere gevallen waar het geval was dat :"U gebruikt onze diensten dus gaat ermee akkoord met onze voorwaarden" geld , paraf of gene paraf dus ...


Dit kan niet volgens mij. Als ik elke dag een brief zou sturen naar een persoon met een spreuk. Dit is ook een dienst en pas achter een drietal maand kom ik af met een geldbedrag dat de persoon in kwestie zou moeten betalen. 100 % zeker dat deze persoon dit niet moet betalen, want hij heeft de dienst nimmer of nooit aangevraagd
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Skylord schreef:Water en electriciteit, dit staat op papier! als je iets huurt of overneemt moet je natuurlijk je meterstanden opschrijven en contract tekenen. En daarvoor moet ik net zoals anderen, dit ondertekenen. Dit klopt natuurlijk.

ik heb kennis van meerdere gevallen waar het geval was dat :"U gebruikt onze diensten dus gaat ermee akkoord met onze voorwaarden" geld , paraf of gene paraf dus ...


Dit kan niet volgens mij. Als ik elke dag een brief zou sturen naar een persoon met een spreuk. Dit is ook een dienst en pas achter een drietal maand kom ik af met een geldbedrag dat de persoon in kwestie zou moeten betalen. 100 % zeker dat deze persoon dit niet moet betalen, want hij heeft de dienst nimmer of nooit aangevraagd


ik wil u verdediging voor de eventuele vrederechter wel aanhoren als je er gaat staan dat je niet wist dat je voor je tv en internet niet hoefde te betalen omdat je niets had getekend en het nog werkte toen je in je nieuwe appartement trok

nou goed , ik zou het afraden maar wie ben ik in jouw plaats
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De vorige eigenaar heeft je gezegd dat je het mocht gebruiken tot het afgesloten was. Gewoon doen. Kan geen kwaad.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Goztow schreef:De vorige eigenaar heeft je gezegd dat je het mocht gebruiken tot het afgesloten was. Gewoon doen. Kan geen kwaad.


Niets op papier eh , en wie zegt dat de vorige eigenaar het heeft afgezegd ?
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

a3ke schreef:ik heb kennis van meerdere gevallen waar het geval was dat :"U gebruikt onze diensten dus gaat ermee akkoord met onze voorwaarden" geld , paraf of gene paraf dus ...


Ik denk dat je daar inderdaad mee moet opletten.

Ik zou dus zeker geen gebruik maken van Internet aangezien je gebruik hiervan zeer gemakkelijk te bewijzen is.

Wat de (analoge) teledistributie betreft zou ik me minder zorgen maken, daar moeten ze al extra inspanningen voor doen om te bewijzen dat daar inderdaad een TV toestel aanhangt.

Een goede vriend van me, ahem :roll: , heeft zo 2 jaar teledistributie gehad zonder ervoor te moeten betalen. Na deze periode kreeg hij een uitnodiging om te betalen voor de volgende periode (maar dus niet retroactief).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

De kans zit er dik in dat die vorige eigenaar een verhuis heeft aangevraagd en dat Telenet die gewoon f*ck*d up heeft waardoor het niet optijd is over gezet.

Of de vorige eigenaar heeft op z'n nieuw adres een andere provider en is Telent 'vergeten op te zeggen' dan staan de facturen nog altijd op zijn naam en....komen ze hoogstwaarschijnlijk toe op jouw adres (=zijn oude adres).

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik zou dus zeker geen gebruik maken van Internet aangezien je gebruik hiervan zeer gemakkelijk te bewijzen is.


Hoe dat dan? Gebaseerd op het MAC-adres van de kabelmodem?
En als je nu een andere hangt?
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Sinna schreef:
Ik zou dus zeker geen gebruik maken van Internet aangezien je gebruik hiervan zeer gemakkelijk te bewijzen is.


Hoe dat dan? Gebaseerd op het MAC-adres van de kabelmodem?
En als je nu een andere hangt?


Naar analogie met ADSL vermoed ik dat er in de modem ook een username/paswoord combinatie aanwezig is ?
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

De televisie wordt nooit onmiddelijk afgesloten. Hier is namelijk een interventie van een technieker voor nodig buiten aan de tap. Men geeft de nieuwe bewoner de tijd om gewoon administratief dus een abonnement te nemen.

Internet zal niet meer werken op het moment dat de opzeg verwerkt is of de verhuis is doorgevoerd. Laat het duidelijk zijn dat jij hier geen gebruik van mag maken.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Sinna schreef:
Ik zou dus zeker geen gebruik maken van Internet aangezien je gebruik hiervan zeer gemakkelijk te bewijzen is.


Hoe dat dan? Gebaseerd op het MAC-adres van de kabelmodem?
En als je nu een andere hangt?


yup , en een andere hangen is niet geprovisioneerd op die node dus zal niet werken
The eternal and true pessimist :D
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Hamaai, haal de wet boek erbij. Je hebt niks getekend dus kunnen ze u niks doen..
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

eljefke schreef:Hamaai, haal de wet boek erbij. Je hebt niks getekend dus kunnen ze u niks doen..


Die tijd is allang voorbij hoor eljefke

Maar als jij de verantwoordelijkheid hiervoor wil dragen , mij/ons niet gelaten ....

Des te beter zelfs maar ik weet het tegendeel met vrij veel zekerheid
The eternal and true pessimist :D
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Was er vorig jaar eens niemand veroordeeld omdat hij/zij surfte op de wireless van de gebuur? Dit lijkt me een gelijkaardig geval. Je bent niet de titularis van de internetverbinding en maakt dus onrechtmatig daarvan gebruik.

In een rechtszaak zou het sowieso een eindeloze discussie zijn wie nu schuld heeft, maar beter voorkomen dan genezen zou ik zeggen.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Jan_B schreef:
a3ke schreef:ik heb kennis van meerdere gevallen waar het geval was dat :"U gebruikt onze diensten dus gaat ermee akkoord met onze voorwaarden" geld , paraf of gene paraf dus ...


Ik denk dat je daar inderdaad mee moet opletten.

Ik zou dus zeker geen gebruik maken van Internet aangezien je gebruik hiervan zeer gemakkelijk te bewijzen is.

Wat de (analoge) teledistributie betreft zou ik me minder zorgen maken, daar moeten ze al extra inspanningen voor doen om te bewijzen dat daar inderdaad een TV toestel aanhangt.

Een goede vriend van me, ahem :roll: , heeft zo 2 jaar teledistributie gehad zonder ervoor te moeten betalen. Na deze periode kreeg hij een uitnodiging om te betalen voor de volgende periode (maar dus niet retroactief).


tja dan zou ik antwoorden ik dacht dat het gratis was.. weet ik veel..
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”