sinds woensdag 18/03/09 heb ik een probleem met de modem. telkens als ik mijn pc opstart heb ik geen verbinding met het internet. het enige wat helpt is onder verbindingen, mijn LAN-verbindingen herstellen.
blijkbaar vind mijn modem geen IP adres bij het opstarten.
naar de technische helpdesk bellen lukt niet daar ik te laat thuis ben van mijn werk. ik werk tot 18.00 uur, helpdesk is bereikbaar tot 17.30. op mijn mails krijg ik geen reactie.
hoe kan ik dit verhelpen ? liefst niet met een nieuwe modem te kopen
modem probleem
modem gekregen bij abonnement, modem is nu 4 jaar oud
Allied Data Copperjet 816-2P PSTN
zojuist gebeld naar scarlet, en die zeggen dat het aan de ethernet kaart ligt, ik zou die moeten verwijderen en opnieuw installeren
Allied Data Copperjet 816-2P PSTN
zojuist gebeld naar scarlet, en die zeggen dat het aan de ethernet kaart ligt, ik zou die moeten verwijderen en opnieuw installeren
Probeer eens een andere pc of laptop aan te sluiten op je modem. Dan kan je onmiddellijk uitsluiten of het probleem bij je modem of je pc ligt.
dat is 9/10 een defecte box en word vervangen onder garantie,
gewoon binnenbellen en vragen oor interventie van tech.
bel vanop ja werk? :/
gewoon binnenbellen en vragen oor interventie van tech.
bel vanop ja werk? :/
PC1: Intel Core 2 Duo E6850 @3.0GHz; XFX 8800GT 512MB; GA-P35-DS3; 4x1GB DDR2; 2x500GB 1x750GB
PC2: Intel Core Duo 945 @3.4GHz; XFX 6800XT 256MB; Asrock 775 Dualvsta; 2x1GB DDR2; 1x320GB 1x250GB
Tele2 PureADSL 12Mb Unlimited "downloadlimiet" van +-100GB ... per dag
PC2: Intel Core Duo 945 @3.4GHz; XFX 6800XT 256MB; Asrock 775 Dualvsta; 2x1GB DDR2; 1x320GB 1x250GB
Tele2 PureADSL 12Mb Unlimited "downloadlimiet" van +-100GB ... per dag
heb gebeld en ze zeggen bij Scarlet dat het aan mijn Ethernet kaart ligt, dat ik alles daarvan moet verwijderen en dan de kaart opnieuw installeren en de drivers. heb ik dus gedaan, maar niks opgelost, terug gebeld maar ze willen niet weten van een defecte box, ze blijven beweren dat het aan de ethernet kaart ligt
garantie zal er ook wel niet zijn, heb die box bijna 4 jaar. nu staat er wel op de site van Scarlet dat de box zogezegd gratis is, er staat "gratis gebruikrecht", dus is het voor hun toch eigenlijk niet moeilijk om een andere te plaatsen.
gelukkig raak ik nog op het net door gewoon op "lan-verbindengen herstellen" te klikken
garantie zal er ook wel niet zijn, heb die box bijna 4 jaar. nu staat er wel op de site van Scarlet dat de box zogezegd gratis is, er staat "gratis gebruikrecht", dus is het voor hun toch eigenlijk niet moeilijk om een andere te plaatsen.
gelukkig raak ik nog op het net door gewoon op "lan-verbindengen herstellen" te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
dan zal het toch iets anders zijn.gebruik eens een ubuntu/windows live cd en kijk eens of je dan nog problemen hebt(zo heb je geen andere pc nodig).olifant schreef:heb gebeld en ze zeggen bij Scarlet dat het aan mijn Ethernet kaart ligt, dat ik alles daarvan moet verwijderen en dan de kaart opnieuw installeren en de drivers. heb ik dus gedaan, maar niks opgelost, terug gebeld maar ze willen niet weten van een defecte box, ze blijven beweren dat het aan de ethernet kaart ligt
garantie zal er ook wel niet zijn, heb die box bijna 4 jaar. nu staat er wel op de site van Scarlet dat de box zogezegd gratis is, er staat "gratis gebruikrecht", dus is het voor hun toch eigenlijk niet moeilijk om een andere te plaatsen.
gelukkig raak ik nog op het net door gewoon op "lan-verbindengen herstellen" te klikken
Stel eens een vast IP in op uw pc (in de juiste range uiteraard). Ik heb nog maar enkele weken een nieuwe scarletbox (vorige compleet dood) en vorige week begon die soms ook van die kuren te krijgen. De ene keer krijgt een pc wel een ip en de andere keer niet. Ik weet ni hoe dit komt, maar ik heb nu alle pc's een vast IP gegeven en alles werkt terug normaal.
heb zojuist nog eens gebeld, en nu hebben ze via de telefoon, enkele pings laten uitvoeren en dan bij eigenschappen van LAN verbinding op "internet protocol tcp ip" laten klikken, daar heb ik een nieuw ip moeten invoeren, een subnetmasker, een standard gateway en bij DNS servers een nieuwe voorkeurs dns server en een nieuwe alternatieve dns server.
komt volgens hen nu omdat mijn anti-virus strenger is geworden, wat ik nu niet echt geloof
nu zou alles moeten werken zoals het moet
komt volgens hen nu omdat mijn anti-virus strenger is geworden, wat ik nu niet echt geloof
nu zou alles moeten werken zoals het moet
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
dat noemen we een static ip, als je problemen hebt het dhcp.olifant schreef:heb zojuist nog eens gebeld, en nu hebben ze via de telefoon, enkele pings laten uitvoeren en dan bij eigenschappen van LAN verbinding op "internet protocol tcp ip" laten klikken, daar heb ik een nieuw ip moeten invoeren, een subnetmasker, een standard gateway en bij DNS servers een nieuwe voorkeurs dns server en een nieuwe alternatieve dns server.
komt volgens hen nu omdat mijn anti-virus strenger is geworden, wat ik nu niet echt geloof
nu zou alles moeten werken zoals het moet
silencer schreef:dat noemen we een static ip, als je problemen hebt het dhcp.olifant schreef:heb zojuist nog eens gebeld, en nu hebben ze via de telefoon, enkele pings laten uitvoeren en dan bij eigenschappen van LAN verbinding op "internet protocol tcp ip" laten klikken, daar heb ik een nieuw ip moeten invoeren, een subnetmasker, een standard gateway en bij DNS servers een nieuwe voorkeurs dns server en een nieuwe alternatieve dns server.
komt volgens hen nu omdat mijn anti-virus strenger is geworden, wat ik nu niet echt geloof
nu zou alles moeten werken zoals het moet
dat is voor mij Latijn, begrijp ik niks van