HD Decoder Telenet loopt bijna elke dag vast

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
LanWalker
Starter
Starter

Hallo,

Op de TV boven staat een HD-Recorder, aan de tv onder een HD-Decoder beide aangesloten op identieke tv's met identieke hdmi kabels.
De Decoder loopt om de 2 dagen vast, (geen signaal terwijl op de tv de correct hdmi ingang is gekozen) het lichtje dat hij signaal krijgt van de afstandbediening knippert, maar de er gebeurt voor de rest niets.
Wanneer de stroom van de decoder uitgetrokken wordt, 5 tellen wachten en dan terug insteek komt er na de opstart boodschappen eindelijk terug een zender op de tv.
Voordat ik naar de Telenet support bel had ik graag geweten of dit probleem nog voorkomt bij andere?

MvG
LanWalker
"Borg? Sounds Swedish..." - Lily Sloane, to Picard
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
320i
Elite Poster
Elite Poster

Wij hebben dit ook af en toe met de decoder (is wel geen HD), maar niet zo frequent om te zeggen dat het dermate storend wordt.
Hem uitschakelen lukt dan nog wel via afstandsbediening en opnieuw starten is dan ook voldoende om de "blokkage" op te heffen.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Mijn HD - Recorder is tot op heden nog niet vastgelopen...Mijn oude digibox liep om de zoveel dagen vast
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... zoals ik al eerder gezegd heb : feitelijke al mijn collega's maken melding van datzelfde probleem -maar niet ENKEL dat probleem-, en diegene onder hen die ooit (of nog steeds) een InDI HD recorder hadden/hebben weten dan ook te vertellen dat "dit met die Indi boxen bijna nooit het geval was".

Gezien beide boxen quasi identiek (op een grotere geheugencapaciteit na in de Telenet box) zijn, lijkt me de oorzaak nogal duidelijk ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kaween schreef:Gezien beide boxen quasi identiek (op een grotere geheugencapaciteit na in de Telenet box) zijn, lijkt me de oorzaak nogal duidelijk ...
De Rode knop en al de interactieve rommel :!:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Die dingen zijn vaak nogal brak, die Belgacom decoders durven dat ook wel te hebben.

Misschien stom, maar zet er een tijdsklok tussen zodat die iedere nacht zonder stroom staat. Waarschijnlijk minder problemen (tenzij je opnames plant 's nachts). Of eventueel de EPG die hier moeilijk over doet (soms 's nachts updaten etc).
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

@r2504 : niet helemaal zoals ik het zou formuleren, maar inderdaad da's ongeveer wel de denkrichting.
LanWalker
Starter
Starter

Ok, bedankt voor de antwoorden.

Ik heb woensdag ochtend alles gereset: splitter in de kelder. modem, switch, powerline adapters.
Het probleem heeft zich daarna niet meer voor gedaan.
afwachten nu :angel:
"Borg? Sounds Swedish..." - Lily Sloane, to Picard
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
verdickt
Premium Member
Premium Member

Ik heb horen zeggen van een technieker dat dit schering en inslag is. De box wordt gewoon veel te warm. Bij sommigen is er een extra cooler voorzien om dit probleem te verhelpen.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

verdickt schreef:Ik heb horen zeggen van een technieker dat dit schering en inslag is. De box wordt gewoon veel te warm. Bij sommigen is er een extra cooler voorzien om dit probleem te verhelpen.
Dus is het eigenlijk een slecht ontwerp van de box ?
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

eerste klas rommel
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”