Trage Upload Snelheden

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Als Turbonet XL klant, heb ik dus 1 van de beste internet formules die je als particulier in België kunt verkrijgen. Nu vind ik dat de upload snelheid nog steeds middeleeuws traag zijn. 1MBPS is vergeleken met de downloadsnelheid van 25mbps enorm traag en als je 62 euro betaald voor internet kun je in europa veel betere formules verkrijgen. Nu ik behaal mijn snelheden qua download en upload maar de upload is toch wel veel te traag. Ik heb zojuist een klacht verstuurd naar telenet en wacht nu op hun reactie. Nu had ik graag jullie meningen hier over gehad.

Jefke
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

eljefke schreef:Nu vind ik dat de upload snelheid nog steeds middeleeuws traag zijn.

ik deel je mening, behalve dat middeleeuws dan.
Afbeelding
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

tettenlover schreef:
eljefke schreef:Nu vind ik dat de upload snelheid nog steeds middeleeuws traag zijn.

ik deel je mening, behalve dat middeleeuws dan.


Ja is een uitdrukking voor te benadrukken dat het toch wel enorm traag is. Ga nu klacht neerleggen bij test-aankoop anders komt er toch niks van.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Klein beetje geduld, ik vermoed dat het straks wel zal omhoog gaan voor telenet klanten, nadat belgacom vorige week al enkele van hun abo's verhoogde naar 1 Mbps.
één klacht naar telenet of de ombudsman zal niet helpen hoor, ze kieperen die mail meteen in de prullenmand.
Maar zoals gezegd geduld is een schone deugd, Turbo zie ik zelfs naar 2 a 3Mbps up gaan en 1Mbps voor Expressnet.
anders gaan ze hun reclame voor snelste provider moeten veranderen ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Patje schreef:Klein beetje geduld, ik vermoed dat het straks wel zal omhoog gaan voor telenet klanten, nadat belgacom vorige week al enkele van hun abo's verhoogde naar 1 Mbps.
één klacht naar telenet of de ombudsman zal niet helpen hoor, ze kieperen die mail meteen in de prullenmand.
Maar zoals gezegd geduld is een schone deugd, Turbo zie ik zelfs naar 2 a 3Mbps up gaan en 1Mbps voor Expressnet.
anders gaan ze hun reclame voor snelste provider moeten veranderen ;)


Natuurlijk gaan ze het niet doorvoeren omdat ik klaag maar alle beetjes helpen.. Minimum aan 4 mbps hoop ik toch.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vanaf Belgacom het eindelijk eens op hun website plaatst, maar zolang dat niet gebeurt, it has never happened!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Patje schreef:Klein beetje geduld, ik vermoed dat het straks wel zal omhoog gaan voor telenet klanten, nadat belgacom vorige week al enkele van hun abo's verhoogde naar 1 Mbps.
één klacht naar telenet of de ombudsman zal niet helpen hoor, ze kieperen die mail meteen in de prullenmand.
Maar zoals gezegd geduld is een schone deugd, Turbo zie ik zelfs naar 2 a 3Mbps up gaan en 1Mbps voor Expressnet.
anders gaan ze hun reclame voor snelste provider moeten veranderen ;)


Ik denk dat telenet lacht met die 1mb van belgacom.
Nu staan ze weer zowat gelijk en is er geen reden voor verhoging.
Althans zo kreeg ik het te horen.

Een spijtige zaak is het want de upload mag echt wel omhoog vind ik.

Belgacom had beter ineens 1.5 of 2mbit gegeven dan pas had telenet mee moeten gaan en ineens erover.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Opus schreef:Ik denk dat telenet lacht met die 1mb van belgacom.
Nu staan ze weer zowat gelijk en is er geen reden voor verhoging.
Althans zo kreeg ik het te horen.

Een spijtige zaak is het want de upload mag echt wel omhoog vind ik.

Belgacom had beter ineens 1.5 of 2mbit gegeven dan pas had telenet mee moeten gaan en ineens erover.

1 Mbps voor het basisabonnement = twee maal sneller als Expressnet.

2 Mbps upload? Dat zou te nadele zijn van hun pro-abonnementen he!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Lord Utopia schreef:
Opus schreef:Ik denk dat telenet lacht met die 1mb van belgacom.
Nu staan ze weer zowat gelijk en is er geen reden voor verhoging.
Althans zo kreeg ik het te horen.

Een spijtige zaak is het want de upload mag echt wel omhoog vind ik.

Belgacom had beter ineens 1.5 of 2mbit gegeven dan pas had telenet mee moeten gaan en ineens erover.

1 Mbps voor het basisabonnement = twee maal sneller als Expressnet.

2 Mbps upload? Dat zou te nadele zijn van hun pro-abonnementen he!


Tjah we moeten toch ergens beginnen :d
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Lord Utopia schreef:Vanaf Belgacom het eindelijk eens op hun website plaatst, maar zolang dat niet gebeurt, it has never happened!

Here you go: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _technical (ook maar pas gezien)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

TomG schreef:
Lord Utopia schreef:Vanaf Belgacom het eindelijk eens op hun website plaatst, maar zolang dat niet gebeurt, it has never happened!

Here you go: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _technical (ook maar pas gezien)

is inderdaad officieel dus, spreek van de duivel en je ziet zijn staart
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Dit is heeel goed! Ietsje sneller als telenet dus hopelijk gaan ze die 1.2 verbrijzelen met een 5 of 4 :D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TomG schreef:
Lord Utopia schreef:Vanaf Belgacom het eindelijk eens op hun website plaatst, maar zolang dat niet gebeurt, it has never happened!

Here you go: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _technical (ook maar pas gezien)

Aha, dat is goed nieuws! Eindelijk eens zwart op wit.2

eljefke schreef:Dit is heeel goed! Ietsje sneller als telenet dus hopelijk gaan ze die 1.2 verbrijzelen met een 5 of 4 :D

Haha, doet mij denken aan de druk op de rode knope :D

De uploadsnelheden zouden verdubbelen en zelfs van 512 kbps naar 4 Mbps gaan :lol:
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Ja toen deden ze het wel zo nen reclam voor da onozel stukske upload toen
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Lord Utopia schreef:
eljefke schreef:Dit is heeel goed! Ietsje sneller als telenet dus hopelijk gaan ze die 1.2 verbrijzelen met een 5 of 4 :D

Haha, doet mij denken aan de druk op de rode knope :D

De uploadsnelheden zouden verdubbelen en zelfs van 512 kbps naar 4 Mbps gaan :lol:


Hehe een van de grootste flops aller tijden :)
Maar wat een hoop hadden we toen wel toen we idd dachten dat onze upload naar 4mbit zou gaan.
We waren toch zo naief toen hehehe
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De hoop toen was dat de limieten gingen afgeschaft worden...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Goztow schreef:De hoop toen was dat de limieten gingen afgeschaft worden...


Voor sommige was het die hoop en voor andere de upload en voor nog andere was het beide :)
Fait is dat niemand zijn hoop waarheid zag worden haha
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Beste mijnheer *,

U nam met ons contact op omdat u niet tevreden bent met de uploadsnelheid van 1 mbps die Telenet aanbiedt. We vinden het jammer om dit te vernemen.

Telenet doet er nochtans alles aan om zijn klanten zo optimaal mogelijk tevreden te stellen. Helaas kunnen wij op dit moment geen betere snelheid aanbieden maar wij sluiten ook niet uit dat hier geen verandering in zou komen in de toekomst.

Hopelijk zijn wij u met deze informatie voldoende tegemoet gekomen en wij wensen u nog veel surfplezier.

Met vriendelijke groeten,

Martine


Dit is de reactie zoals verwacht. Kon niet veel meer doen natuurlijk hoe meer klachten hoe beter!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je mag al tevreden zijn dat je antwoord hebt gekregen! Je kan iets sneller gaan via vdsl2 op BGC: 1,2 Mbps. Maar kvermoed dat je daarvoor niet al die moeite gaat doen :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Goztow schreef:Je mag al tevreden zijn dat je antwoord hebt gekregen! Je kan iets sneller gaan via vdsl2 op BGC: 1,2 Mbps. Maar kvermoed dat je daarvoor niet al die moeite gaat doen :P.


En juist dat is wat telenet ook weet .
Mensen gaan niet overstappen voor dat klein beetje meer snelheid bij belgacom.
En daarom zal er ook niets gaan gebeuren bij hun.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Goztow schreef:Je mag al tevreden zijn dat je antwoord hebt gekregen! Je kan iets sneller gaan via vdsl2 op BGC: 1,2 Mbps. Maar kvermoed dat je daarvoor niet al die moeite gaat doen :P.

Als ge elke maand 75 euro betaald zou het wel gvd mogen :D
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Telenet kan op de meeste nodes de upstream niet verhogen, pas als er flink wordt overgestapt naar euroDocsis 3.0. Er zitten nu veel te veel aansluitingen per node (gemiddeld 1200) om ruimere limieten of hogere upstream toe te laten.
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

qless schreef:Telenet kan op de meeste nodes de upstream niet verhogen, pas als er flink wordt overgestapt naar euroDocsis 3.0. Er zitten nu veel te veel aansluitingen per node (gemiddeld 1200) om ruimere limieten of hogere upstream toe te laten.


Das wel kloterij! Da ze maar dringend overstappen dan..
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

qless schreef:Telenet kan op de meeste nodes de upstream niet verhogen, pas als er flink wordt overgestapt naar euroDocsis 3.0. Er zitten nu veel te veel aansluitingen per node (gemiddeld 1200) om ruimere limieten of hogere upstream toe te laten.

Zo een dingen vermelden zonder bron zijn altijd leuk natuurlijk...
Everything that has a beginning has an end.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

De snelheid verhogen kan altijd. Of de gebruiker ze werkelijk kan halen, staat daar volledig los van. Er is volgens mij geen enkele ISP die een bepaalde snelheid garandeert op een huis-tuin-en-keuken internetverbinding.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Jelly schreef:
qless schreef:Telenet kan op de meeste nodes de upstream niet verhogen, pas als er flink wordt overgestapt naar euroDocsis 3.0. Er zitten nu veel te veel aansluitingen per node (gemiddeld 1200) om ruimere limieten of hogere upstream toe te laten.

Zo een dingen vermelden zonder bron zijn altijd leuk natuurlijk...


Kan mijn bron zo niet terugvinden, maar was een uitspraak van een van de directie leden van Telenet op een (kabel) congres in New York over hun netwerk... (vol trots, omdat ze dus minder headends nodig hebben dan de andere en dus lagere kosten)
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

qless schreef:Telenet kan op de meeste nodes de upstream niet verhogen, pas als er flink wordt overgestapt naar euroDocsis 3.0. Er zitten nu veel te veel aansluitingen per node (gemiddeld 1200) om ruimere limieten of hogere upstream toe te laten.

Het één heeft weinig te maken met het andere, 't is gewoon een kwestie van cappen. Het aantal internetaansluitingen per node klopt trouwens niet. Het zijn er veel minder.
Het enige wat in huidige situatie zou kunnen is dat ze de snelheid niet echt meer kunnen garanderen op piekmomenten als ze de cap omhoogschroeven. Nu kunnen ze die snelheid in zekere zin wel garanderen ook al staat het nergens beschreven.
Als ze de snelheid theoretisch dus echt hoger willen houden dan Belgacom kunnen ze de capsnelheid met gemak een paar procenten verhogen en zal iedereen een minuscuul beetje sneller kunnen uploaden. Resultaat is dan dan Telenet in theorie en in praktijk de snelste blijft terwijl ze nu enkel algemeen gezien in praktijk het snelste zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”