Sja, kon Dommel ook VDSL2 aanbieden, dan had je waarschijnlijk dezelfde snelheden.Arqentus schreef:Aangetekend moet niet.
Heb mijn opgestuurd via de post in gewoon brief + email via ticket systeem ( grappig is, daarop hebben ze wel gereageerd, maar op dozijn tickets die open stonden, daarop niet ).
Anyway. Ik zit nu lekker bij Belgacom met een Pro Compact. En ding is idd unlimited ( met geen verborgen FUP ). En ja, hier krijg je de echte snelheid 20Mbits/1.5Mbits, wat ik niet kan zeggen van Dommel. Tsss ...
ook ik heb eergisteren Dommel opgezegd
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
- Locatie: leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Dat belgacom pro abbo is dat ADSL2+ of vdsl2?
Want ik kan dus geen ADSL2+ krijgen en als ik men nummer invul op de belgacom site krijg ik dit:
(en voor VDSL2 hadde ze geen datum toen ik een maand geleden is belde voor bgtv)
Product
Belgacom Internet Pro Compact
€ 86.70
Telefoonnummer
01663XXXX
Beschikbare dienst
Groen
En ik veronderstel dat groen heel goed is?
Want ik kan dus geen ADSL2+ krijgen en als ik men nummer invul op de belgacom site krijg ik dit:
(en voor VDSL2 hadde ze geen datum toen ik een maand geleden is belde voor bgtv)
Product
Belgacom Internet Pro Compact
€ 86.70
Telefoonnummer
01663XXXX
Beschikbare dienst
Groen
En ik veronderstel dat groen heel goed is?
Waarschijnlijk, maar je vergeet ook de service probleem van dommel als er iets mis is... Als je een massa aan tickets staan hebt bij Dommel waarbij je uiteindelijk smeekt dat men de moeite doet voor een Belgacom technieker te laten langs komen ( wat enkel zij kunnen aanvragen ), en dat ze blijven negeren voor maanden aan een stuk.Lord Utopia schreef:Sja, kon Dommel ook VDSL2 aanbieden, dan had je waarschijnlijk dezelfde snelheden.
Sure, het is mogelijk dat Dommel VDSL2 later kan aanbieden tegen een goedkopere prijs. Als particulier klant, kan je misschien mogelijk leven met die problemen. Maar als zelfstandige waarbij je wel 100% afhankelijk bent van het Internet, is een deftige service veel geld waard.
misterjo:
Belgacom Pro Compact is VDSL2. Groen is idd aansluitbaar. Natuurlijk, als je lokale centrale te ver zit, dan haal je mogelijk niet de volle 20Mbits. Laagste getal dat ik gehoord heb van andere Pro Compacts is 16Mbits.
Een andere manier om te controleren is, checken off je BC TV kunt hebben. Als je BC TV kan hebben met 2 streams, dan heb je VDSL2 ook in de buurt.
In mijn geval zat ik op vroeger op 3.6km van de centrale. Maar er waren problemen met de lijn, waardoor mijn ADSL2, welke Dommel graag installeerde voor 99€ grrrrr, maar in praktijk een zwakker signaal opleverde ( 3Mbits, 6dB, en deftig meer problemen ). Na de omschakeling naar VDSL2, was ik lokaal op +- 400m op de centrale aangesloten. Plop, 20Mbits zonder problemen ( met 9 a 10dB ).
Nadeel is idd de prijs, welke neerkomt op +- 100€ / maand. Heb ik spijt van de switch, en de hogere prijs. Totaal niet. Eventjes Debian Lenny CD ( netinstall ) binnenhalen. Click download, 2min later, binnen. apt-get upgrade ... Vroeeeeem En als er meerdere mensen afhankelijk zijn van je lijn, is de hoge bandbreedte zeker handig, want je stoort elkaar veel minder. En als je mekaar stoort ( volle speed gebruiken ), is het voor een +- 9 * kortere tijd, dan vroeger.
En dan is er service. Probleem? BC -> Free -> Solved.
-
- Premium Member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
- Locatie: leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
100 euro heb ik er nu net niet voor over .. zeker niet aangezien ik praktisch de enigste ben die ons internet benut (4.6Mbps).
Maar als dat nu 60 euro was ofzo zat ik er wrs al op
Soit ik krijg via die bgc pro compact check tool groen en bij de bgcTV krijg ik dus dat er geen adsl of niks mogelijk is.. (maw zowat rode tekst dat bgc niet beschikbaar is):
Maar als dat nu 60 euro was ofzo zat ik er wrs al op
Soit ik krijg via die bgc pro compact check tool groen en bij de bgcTV krijg ik dus dat er geen adsl of niks mogelijk is.. (maw zowat rode tekst dat bgc niet beschikbaar is):
En bij ons is de aanvraag om Dommel op te zeggen ook gestart.
Gisteren aangetekende brief verstuurd, vandaag bevestiging gehad van stopzetting.
Wij schakelen over naar zo'n telenet shake, dus belgacom vliegt er ook uit bij ons.
Heb eerlijk gezegd zelf weinig problemen ondervonden met dommel. En lag het aan mij ik bleef ook bij dommel.
Maarja, betere voorwaarden verkiezen toch de voorkeur.
Onze beslissing om over te schakelen zit hem dus ook vooral in de kostprijs van alles.
(ik had trouwens een netconnect account + boostpack)
Gisteren aangetekende brief verstuurd, vandaag bevestiging gehad van stopzetting.
Wij schakelen over naar zo'n telenet shake, dus belgacom vliegt er ook uit bij ons.
Heb eerlijk gezegd zelf weinig problemen ondervonden met dommel. En lag het aan mij ik bleef ook bij dommel.
Maarja, betere voorwaarden verkiezen toch de voorkeur.
Onze beslissing om over te schakelen zit hem dus ook vooral in de kostprijs van alles.
(ik had trouwens een netconnect account + boostpack)
En toch bleef ik facturen krijgen, heb gewoon gereplyed op de bevestigingsmail van opzegging en kreeg dit antwoord terug:Lord_Sony schreef:En bij ons is de aanvraag om Dommel op te zeggen ook gestart.
Gisteren aangetekende brief verstuurd, vandaag bevestiging gehad van stopzetting.
Wij schakelen over naar zo'n telenet shake, dus belgacom vliegt er ook uit bij ons.
Heb eerlijk gezegd zelf weinig problemen ondervonden met dommel. En lag het aan mij ik bleef ook bij dommel.
Maarja, betere voorwaarden verkiezen toch de voorkeur.
Onze beslissing om over te schakelen zit hem dus ook vooral in de kostprijs van alles.
(ik had trouwens een netconnect account + boostpack)
Ben ik dan een van de weinigen die eigenlijk best weinig problemen heb beleefd met dommel?U mag openstaande factuur en bijhorende reminders negeren. Deze worden automatisch uitgezonden door het systeem zolang uw account nog actief is.
Onze excuses voor het ongemak!
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hi Lord_Sony,
Kom jij niet duurder uit met de Telenet shake ? Dan met bv Dommel HomeConnect (of netconnect + discovery line)
Ik lees dat je de boostpack had (dit was onbeperkt surfen). Dat heb je bij Telenet toch niet ?
Of gaat het je vooral om de snelheid.
Kom jij niet duurder uit met de Telenet shake ? Dan met bv Dommel HomeConnect (of netconnect + discovery line)
Ik lees dat je de boostpack had (dit was onbeperkt surfen). Dat heb je bij Telenet toch niet ?
Of gaat het je vooral om de snelheid.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Voormalig zaten we bij 3 verschillende bedrijven voor alles (Telenet voor digitale tv, Belgacom voor telefonie en Dommel voor internet)Gent32m schreef:Hi Lord_Sony,
Kom jij niet duurder uit met de Telenet shake ? Dan met bv Dommel HomeConnect (of netconnect + discovery line)
Ik lees dat je de boostpack had (dit was onbeperkt surfen). Dat heb je bij Telenet toch niet ?
Of gaat het je vooral om de snelheid.
Maar alles bijeen gerekend kwamen we boven de 100eur uit. Terwijl nu met zo'n Telenet shake betalen we 75eur + kabelabonnement. Is al iets goedkoper dat op lange termijn toch een pak zal schelen. En het gemak dat alles bij 1 bedrijf zit.
Nu surf ik inderdaad limietloos, maar eigenlijk kom ik met de 100gig inbegrepen bij Telenet ook ruimschoots toe. (+ de optie om op de Telenet hotspots te kunnen is wel een enorm voordeel) En snelheid is natuurlijk ook mooi meegenomen. Van 4,6mbit naar 25mbit.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Aha. Waarschijnlijk betaalde je je blauw aan de belgacom telefoonfacturen ofzo ? Mijn vader had dit een paar maanden geleden ook voor. Ik heb hem overgeschakeld naar Dommel Homeconnect. Dit is slechts 50 euro in de maand, met gratis bellen naar alle vaste lijnen, goedkoop naar GSM + unlimited surfen.Lord_Sony schreef:Voormalig zaten we bij 3 verschillende bedrijven voor alles (Telenet voor digitale tv, Belgacom voor telefonie en Dommel voor internet)
Maar alles bijeen gerekend kwamen we boven de 100eur uit. Terwijl nu met zo'n Telenet shake betalen we 75eur + kabelabonnement. Is al iets goedkoper dat op lange termijn toch een pak zal schelen. En het gemak dat alles bij 1 bedrijf zit.
Nu surf ik inderdaad limietloos, maar eigenlijk kom ik met de 100gig inbegrepen bij Telenet ook ruimschoots toe. (+ de optie om op de Telenet hotspots te kunnen is wel een enorm voordeel) En snelheid is natuurlijk ook mooi meegenomen. Van 4,6mbit naar 25mbit.
Is nog altijd een stuk goedkoper dan 75 euro in de maand bij Telenet.
Al hebben wij wel die snelheid van 25 Mbit niet natuurlijk.
Dat is nog altijd huilen met de pet op bij Belgacom.
Bij mij zit alles ook bij één bedrijf. Is idd gemakkelijker. Een televisie abbonement heb ik zelf niet.
Ik kijk gratis via DVB-T (dat is digitaal één + canvas + canvas plus, één plus komt er ook aan, tegen eind dit jaar)
Mijn vader heeft wel nog een gewoon televisie kabelabonnement bij Telenet. Dat is iets van een 10 euro in de maand zeker. Bij hem komt het dus op 50 (homeconnect) + 10 euro (kabel tv) = 60 euro nu neer. Is alvast ook beter dan die 100 euro vroeger via Belgacom.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Tjaah onze keuze is nu eenmaal eerder op Telenet gevallen ipv Dommel Homeconnect. (Voor diverse redenen, niet enkel de reeds opgesomde zaken, support e.d. speelt onder andere soms ook een grotere rol als ik naar onze toekomst kijk. Maar ik wou gewoon even aantonen dat er niet enkel problemen zijn met Dommel, maar dat er ook gerust blije klanten waren, die zonder al te veel problemen met Dommel gesurfd hebben. (En opgezegd hebben) Om eventuele potentiële klanten toch ook het tegendeel te bewijzen.
hopla dommel eruit en telenet 20Mbit expressnet XL erin.
Ik ga de hoge limiet wel missen maar daar houd het dan ook echt bij op.
Nu ga ik wel ne nieuwe usenet provider moeten zoeken maar enfin..
De aankoop van telenet is er gekomen door een aanhoudend probleem bij dommel dat niet opgelost werd door hun (meerdere telefoontjes & mails) en het feit dat we atm 35€ per maand betalen aan telefoonkosten alleen al.
Nu voor 58€ euro hebben we internet + telefoon + digitale TV .. schone deal
Ik ga de hoge limiet wel missen maar daar houd het dan ook echt bij op.
Nu ga ik wel ne nieuwe usenet provider moeten zoeken maar enfin..
De aankoop van telenet is er gekomen door een aanhoudend probleem bij dommel dat niet opgelost werd door hun (meerdere telefoontjes & mails) en het feit dat we atm 35€ per maand betalen aan telefoonkosten alleen al.
Nu voor 58€ euro hebben we internet + telefoon + digitale TV .. schone deal
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
MadmaN schreef:hopla dommel eruit en telenet 20Mbit expressnet XL erin.
Nu voor 58€ euro hebben we internet + telefoon + digitale TV .. schone deal
1 probleem buiten , en nog grotere problemen in huis gehaald dan . Service kennen ze niet , telefoon , steeds dezelfde muziekjes , uren aan een stuk . mails , daar antwoorden ze op na een 6 tal weken , zo'n automatisch , niets terzake doende uitleg , zodat je weer mag bellen .
DigiTV : een trage slechtwerkende box ( ben wat beter gewend bij INDI ) . De beeldkwaliteit is beneden alle peil . Dat onding staat dan ook in de doos , en gaat februari 2010 terug vanwaar het komt . Vergeet dan ook even niet dat de bandbreedte bij TN bijna op is . En je dus de komende 10 jaar met formules zit die nu al achterhaald zijn .
Ik hoop dat na 9 jaar , dat we snel de dag gaan zien dat we hier TN eruit kunnen zwieren , nu met de overname van INDI hebben we weer een downgrade gehad ( behalve in prijs ) , teveel is teveel .
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Mijn zus heeft Telenet Digitale TV, en ik moet toch zeggen dat die beeldkwaliteit zeer goed meevalt.dopke schreef:De beeldkwaliteit is beneden alle peil.
Meer nog, behalve eventueel bij INDI vroeger, denk ik niet dat je elders beter kan krijgen (en als ik verkeerd ben hoor ik het graag).
Euh ? Kan je deze bewering verduidelijken ?dopke schreef:Vergeet dan ook even niet dat de bandbreedte bij TN bijna op is . En je dus de komende 10 jaar met formules zit die nu al achterhaald zijn.
Ik kan ze niet verduidelijken, maar ik zal ze wel ontkrachten: http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSISJan_B schreef:Euh ? Kan je deze bewering verduidelijken ?dopke schreef:Vergeet dan ook even niet dat de bandbreedte bij TN bijna op is . En je dus de komende 10 jaar met formules zit die nu al achterhaald zijn.
Waar sommige mensen hun straffe uitspraken halen, ik weet het niet, maar het wordt percies lachwekkender met de minuut
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
http://groups.google.com/group/be.tv/br ... 90814ea6a2
Telenet heeft veel problemen wat brandbreedte betreft. Zo zijn de
bitrates, de kwaliteit, van bepaalde digitale zenders recent nog
verlaagd om HD-zenders MTVNHD en vtm HD in het pakket van Telenet op
te nemen. Ook HD-zender EXQI Culture HD kan alleen uitzenden als PRIME
Sport HD niet uitzendt. Toch heeft Telenet blijkbaar plaats voor twee
analoge kanalen waarop men reclame voor eigen producten uitzendt, de
vroegere mozaïekkanalen. Een toestand die vragen doet rijzen …
Nuja , wie ben ik om de woorden van de ceo zelf te weerleggen . Met mach3 dus geen beterschap ( lapmiddel wat 0.0 opbrengt ) .
De beeldkwaliteit gaat er bij TN dus degelijk op achteruit . Wederom door de uitblijvende investeringen ( netwerk tot 862 mhz , qam 256 is een must met de HD explosie ) is hier de reden . Zelf denk ik , en hoor ik ook van mensen die recent zijn overgestapt , dat BGC een streepje voor heeft op dit gebied ( vdsl2 is hier in de oplevering) . Voor de ex INDI klanten blijft het een zware achteruitgang , die nog eens een meerkost meebrengt .
Telenet heeft veel problemen wat brandbreedte betreft. Zo zijn de
bitrates, de kwaliteit, van bepaalde digitale zenders recent nog
verlaagd om HD-zenders MTVNHD en vtm HD in het pakket van Telenet op
te nemen. Ook HD-zender EXQI Culture HD kan alleen uitzenden als PRIME
Sport HD niet uitzendt. Toch heeft Telenet blijkbaar plaats voor twee
analoge kanalen waarop men reclame voor eigen producten uitzendt, de
vroegere mozaïekkanalen. Een toestand die vragen doet rijzen …
Nuja , wie ben ik om de woorden van de ceo zelf te weerleggen . Met mach3 dus geen beterschap ( lapmiddel wat 0.0 opbrengt ) .
De beeldkwaliteit gaat er bij TN dus degelijk op achteruit . Wederom door de uitblijvende investeringen ( netwerk tot 862 mhz , qam 256 is een must met de HD explosie ) is hier de reden . Zelf denk ik , en hoor ik ook van mensen die recent zijn overgestapt , dat BGC een streepje voor heeft op dit gebied ( vdsl2 is hier in de oplevering) . Voor de ex INDI klanten blijft het een zware achteruitgang , die nog eens een meerkost meebrengt .
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De updates die ze doorvoeren op hun netwerk gaan niet zoals gepland neem ik aan? Als je weet dat ze pas beginnen testen eind 2009...
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59
even een update :
- ik heb mijn waarborg van mijn Fritzbox nog steeds niet gezien
- ik heb zopas een factuur gekregen waarin gesprekskosten worden aangerekend die ze volgens hen zijn vergeten aanrekenen ! ! ! ! ! De details omvatten gesprekken uit zowat alle maanden van 2008
Kortom,
ik kan alleen maar aanraden om NIET bij Dommel te gaan. Ze zijn daar gespecialiseerd in het kloten van mensen.
- ik heb mijn waarborg van mijn Fritzbox nog steeds niet gezien
- ik heb zopas een factuur gekregen waarin gesprekskosten worden aangerekend die ze volgens hen zijn vergeten aanrekenen ! ! ! ! ! De details omvatten gesprekken uit zowat alle maanden van 2008
Kortom,
ik kan alleen maar aanraden om NIET bij Dommel te gaan. Ze zijn daar gespecialiseerd in het kloten van mensen.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik dacht dat de kosten pas vervallen wanneer er een jaar voorbij is gegaan, niet?Motorcycle Boy schreef:even een update :
- ik heb mijn waarborg van mijn Fritzbox nog steeds niet gezien
- ik heb zopas een factuur gekregen waarin gesprekskosten worden aangerekend die ze volgens hen zijn vergeten aanrekenen ! ! ! ! ! De details omvatten gesprekken uit zowat alle maanden van 2008
Kortom,
ik kan alleen maar aanraden om NIET bij Dommel te gaan. Ze zijn daar gespecialiseerd in het kloten van mensen.
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Homeconnect klanten krijgen idd nu hun telefoonfactuur (gedetailleerd) met terugwerkende kracht van (bij mij 6 maand) een aantal maanden.
Ik begrijp dat het lastig overkomt, maar iedereen wist dat het er aan zat te komen. Kwijtschelding was echt wel te veel wishful thinking geweest denk ik.
Anderzijds vind ik het voor mij persoonlijk totaal geen probleem. Niet dat ik het nodig heb, maar je krijgt (weliswaar ongevraagd) 6 maand uitstel van betaling... je hebt met andere woorden je geld een beetje langer bij kunne houden (het zou belachelijk zijn om te verkondigen dat ge rijk kunt worden van de rente erop maar goed:p)
Wat die fritzbox waarborgen betreft, zouden ze idd moeten terugstorten. Ik vraag me af of ze daar met de komst van homeconnect geen oplossing voor gezocht hebben.. ze moeten toch voorzien hebben dat die dingen massaal gingen binnenkomen.
Ik begrijp dat het lastig overkomt, maar iedereen wist dat het er aan zat te komen. Kwijtschelding was echt wel te veel wishful thinking geweest denk ik.
Anderzijds vind ik het voor mij persoonlijk totaal geen probleem. Niet dat ik het nodig heb, maar je krijgt (weliswaar ongevraagd) 6 maand uitstel van betaling... je hebt met andere woorden je geld een beetje langer bij kunne houden (het zou belachelijk zijn om te verkondigen dat ge rijk kunt worden van de rente erop maar goed:p)
Wat die fritzbox waarborgen betreft, zouden ze idd moeten terugstorten. Ik vraag me af of ze daar met de komst van homeconnect geen oplossing voor gezocht hebben.. ze moeten toch voorzien hebben dat die dingen massaal gingen binnenkomen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
En ik dacht dat ze beloofd hadden de waarborg tegen eind februari terug te storten, zo zie je maarLord Utopia schreef: Ik dacht dat de kosten pas vervallen wanneer er een jaar voorbij is gegaan, niet?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Nog even een updateje over mijn opzegging.
Ook hier had dommel door hun automatische facturering en onze domicilie een factuur teveel afgetrokken.
Na hen hierop te duiden via een ticket kreeg ik het geld netjes terug gestort.
Dus zonder problemen kunnen opzeggen bestaat dus
Ook hier had dommel door hun automatische facturering en onze domicilie een factuur teveel afgetrokken.
Na hen hierop te duiden via een ticket kreeg ik het geld netjes terug gestort.
Dus zonder problemen kunnen opzeggen bestaat dus
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59
@ Fluppeke : "iedereen wist ervan" zeg je? Hoe kom je daarbij? Langs welke weg is dit gecommuniceerd geworden? Want ik heb hier alleszins nog nooit van gehoord hoor !
Wat gebeurt er bij mij in deze kwestie :
- ik zeg aangetekend op
- ik krijg per mail melding dat mijn fritzbox inderdaad ok is
- ik krijg nog enkele aanmaningen om mijn jaarabo netconnect lite te betalen maar ik krijg te horen dat ik die mag negeren
- maandenlang hoor ik niets meer en denk ik dat de zaak is afgehandeld
- ze zeggen me dat ik mijn waarborg in't eerste kwartaal van 2009 ga terugkrijgen
- en dan plots komen ze met facturen met gesprekskosten van vorig jaar zonder dat ik van iets af weet
Erg proper komt dat toch niet over toch?
IK heb dit in mijn hele leven nog nooit meegemaakt !
Wat gebeurt er bij mij in deze kwestie :
- ik zeg aangetekend op
- ik krijg per mail melding dat mijn fritzbox inderdaad ok is
- ik krijg nog enkele aanmaningen om mijn jaarabo netconnect lite te betalen maar ik krijg te horen dat ik die mag negeren
- maandenlang hoor ik niets meer en denk ik dat de zaak is afgehandeld
- ze zeggen me dat ik mijn waarborg in't eerste kwartaal van 2009 ga terugkrijgen
- en dan plots komen ze met facturen met gesprekskosten van vorig jaar zonder dat ik van iets af weet
Erg proper komt dat toch niet over toch?
IK heb dit in mijn hele leven nog nooit meegemaakt !
Motorcycle Boy, ge hebt die telefoondienst toch wel gebruikt?
Dan wist je toch ook dat er hoe dan ook voor betaalt moest worden?
Dan wist je toch ook dat er hoe dan ook voor betaalt moest worden?
en dan plots komen ze met facturen met gesprekskosten van vorig jaar zonder dat ik van iets af weet
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je zou natuurlijk kunnen voorstellen die Fritzbox waarborg in mindering te brengen van die telefoonfactuur.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Ook ik ga mijn Dommel account opzeggen.
Ben inmiddels 2,5 jaar klant, en heb over de tijd gezien niet heel veel klachten. Samenvattend het volgende:
- Bij installatie door monteur bleek de wireless variant van het modem helemaal niet te werken op mijn telefoonlijn. Men heeft toen besloten de normale fritz!box fon te installeren, en mijn eigen draadloze router hierachter te houden. De kwaliteit van telefoongesprekken was hierna erg slecht. Dit heeft men opgelost met wat zilverfolie om een kabel. Daarvoor bracht men mij dan echter wel de kosten voor de monteur en een ADSL splitter in rekening.
- De betaalmethode creditcard is geschrapt. Zonde, is een mooie, veilige manier van betalen.
- Door afstand van de centrale, of slechte kwaliteit verbinding heeft mijn profiel altijd op 2Mb moeten staan
Zoals je ziet, kleine klachtjes, niets bijzonders. Ik betaal overigens niet via domiciliering, dus heb verder geen angst voor de overstap.
Maargoed, waarom dus die overstap? Zoals hierboven, surf ik op een 2Mb profiel, wat samen met de bijna onbegrensde limiet een prima deal was voor de prijs die berekend wordt. Al geruime tijd wordt aangekondigd dat snelheidsverhoging overal er aan zitten te komen, maar hier dus niet. Bij zowel Belgacom als Telenet kan ik inmiddels rond de 12Mb of sneller krijgen, tegen heel schappelijke prijzen. Inderdaad, de datalimiet is lager, maar niet meer zo belachelijk laag als 2,5 jaar geleden.
Rtificial gaat dus aan de Shakes. Telefonie en Internet voor 42 euro per maand. Net zoiets als bij Dommel dus
Tja, ergens ook wel met een beetje schuldgevoel. Dommel was een leuke, jonge onderneming, die het op wil(de) nemen tegen de grote bestaande partijen. Ik hou daar op zich wel van. Maargoed, alan alles komt een einde.
Ben inmiddels 2,5 jaar klant, en heb over de tijd gezien niet heel veel klachten. Samenvattend het volgende:
- Bij installatie door monteur bleek de wireless variant van het modem helemaal niet te werken op mijn telefoonlijn. Men heeft toen besloten de normale fritz!box fon te installeren, en mijn eigen draadloze router hierachter te houden. De kwaliteit van telefoongesprekken was hierna erg slecht. Dit heeft men opgelost met wat zilverfolie om een kabel. Daarvoor bracht men mij dan echter wel de kosten voor de monteur en een ADSL splitter in rekening.
- De betaalmethode creditcard is geschrapt. Zonde, is een mooie, veilige manier van betalen.
- Door afstand van de centrale, of slechte kwaliteit verbinding heeft mijn profiel altijd op 2Mb moeten staan
Zoals je ziet, kleine klachtjes, niets bijzonders. Ik betaal overigens niet via domiciliering, dus heb verder geen angst voor de overstap.
Maargoed, waarom dus die overstap? Zoals hierboven, surf ik op een 2Mb profiel, wat samen met de bijna onbegrensde limiet een prima deal was voor de prijs die berekend wordt. Al geruime tijd wordt aangekondigd dat snelheidsverhoging overal er aan zitten te komen, maar hier dus niet. Bij zowel Belgacom als Telenet kan ik inmiddels rond de 12Mb of sneller krijgen, tegen heel schappelijke prijzen. Inderdaad, de datalimiet is lager, maar niet meer zo belachelijk laag als 2,5 jaar geleden.
Rtificial gaat dus aan de Shakes. Telefonie en Internet voor 42 euro per maand. Net zoiets als bij Dommel dus
Tja, ergens ook wel met een beetje schuldgevoel. Dommel was een leuke, jonge onderneming, die het op wil(de) nemen tegen de grote bestaande partijen. Ik hou daar op zich wel van. Maargoed, alan alles komt een einde.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Hiermee moet je oppassen. Best eerst informeren bij Belgacom of je daadwerkelijk dicht genoeg bij de centrale zit, of je zou wel eens voor verrassingen kunnen komen te staan. Maar aangezien je voorkeur gaat naar telenet, op de kabel, zul je waarschijnlijk wel de volle snelheden halen.rtificial schreef: Bij zowel Belgacom als Telenet kan ik inmiddels rond de 12Mb of sneller krijgen, tegen heel schappelijke prijzen. Inderdaad, de datalimiet is lager, maar niet meer zo belachelijk laag als 2,5 jaar geleden.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Bij telenet mag je vrijwel zeker zijn van uw snelheidrtificial schreef:Ook ik ga mijn Dommel account opzeggen.
Rtificial gaat dus aan de Shakes. Telefonie en Internet voor 42 euro per maand. Net zoiets als bij Dommel dus
ik heb een 20Mbps lijn download en 512kbps Upload. ExpressNetXL(internet en telefonie van 52€)
Last Result:
Download Speed: 19815 kbps (2476.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 489 kbps (61.1 KB/sec transfer rate)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Heb je natuurlijk gelijk in, maar volgens Belgacom is digitale (hd) tv op mijn adres mogelijk met 2 ontvangers, hetgeen betekent dat ze hiervoor een voldoende snelle lijn zouden kunnen voorzien. Zoals gezegd heb ik inmiddels een bestelling bij Telenet geplaatst die morgen geinstalleerd wordt, en is de bandbreedte die Telenet opgeeft in de meeste gevallen gewoon beschikbaar.gm123 schreef:Hiermee moet je oppassen. Best eerst informeren bij Belgacom of je daadwerkelijk dicht genoeg bij de centrale zit, of je zou wel eens voor verrassingen kunnen komen te staan. Maar aangezien je voorkeur gaat naar telenet, op de kabel, zul je waarschijnlijk wel de volle snelheden halen.rtificial schreef: Bij zowel Belgacom als Telenet kan ik inmiddels rond de 12Mb of sneller krijgen, tegen heel schappelijke prijzen. Inderdaad, de datalimiet is lager, maar niet meer zo belachelijk laag als 2,5 jaar geleden.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59
S|N schreef:Motorcycle Boy, ge hebt die telefoondienst toch wel gebruikt?
Dan wist je toch ook dat er hoe dan ook voor betaalt moest worden?
en dan plots komen ze met facturen met gesprekskosten van vorig jaar zonder dat ik van iets af weet
Hey, ik ben geen dwaas hoor. Ik heb AL mijn facturen ALTIJD tijdig betaald. En NOOIT heb ik reminders gekregen of zo. Ik ben een braaf mens. Maar hoe zou jij reageren als je drie maand na het beëindigen van de contracten en het betaald hebben van alle facturen plots nog een factuur krijgt met zogezegd niet aangerekende telefoongesprekken die gespreid liggen over het hele vorige jaar????? Ga je dat met de glimlach betalen?
Dit is een praktijk die ik in mijn hele leven nog nooit ben tegengekomen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
1 apri l woordspelingendecat schreef:ook ik heb eergisteren Dommel opgeblazen
GS M = lulijzer
opge zegd = opgeblazen
speedtes t = cokestest
user base = kip
a pril = kilo
a dsl = snoer
r outer = data-carousel
phpbb3 prularia
The eternal and true pessimist
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Dommel ook opgezegd; aangetekende brief is verstuurd, met ontvangstbevestiging, op 31 maart jl. (vervaldatum was 8 mei, dus ruim op tijd) Bevestigd per e-mail.
Nu zie ik op crm bij mijn informatie dat de vervaldatum naar 08/06 is gebracht, status actief. Moet ik hier niet 'no prolongation' zien staan ? Gaan ze hier nog moeiliijk doen ?
Domciliëring is overigens stopgezet.
Nu zie ik op crm bij mijn informatie dat de vervaldatum naar 08/06 is gebracht, status actief. Moet ik hier niet 'no prolongation' zien staan ? Gaan ze hier nog moeiliijk doen ?
Domciliëring is overigens stopgezet.
Black is the colour of my true love's hair
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Motorcycle Boy schreef:S|N schreef:Motorcycle Boy, ge hebt die telefoondienst toch wel gebruikt?
Dan wist je toch ook dat er hoe dan ook voor betaalt moest worden?
en dan plots komen ze met facturen met gesprekskosten van vorig jaar zonder dat ik van iets af weet
Hey, ik ben geen dwaas hoor. Ik heb AL mijn facturen ALTIJD tijdig betaald. En NOOIT heb ik reminders gekregen of zo. Ik ben een braaf mens. Maar hoe zou jij reageren als je drie maand na het beëindigen van de contracten en het betaald hebben van alle facturen plots nog een factuur krijgt met zogezegd niet aangerekende telefoongesprekken die gespreid liggen over het hele vorige jaar????? Ga je dat met de glimlach betalen?
Dit is een praktijk die ik in mijn hele leven nog nooit ben tegengekomen.
Hoi motorcycleboy,
Ik begrijp dat dus ook niet he.
ik ben nog klant, maa krijg nu afrekeningen van gesprekken van 28/04/2008 aub.
Hoe kan je potverdorie zo de rekeningen nog kontroleren.
Die heren kunnen vragen wat ze willen, want er is geen kat die zoiets gaat/kan kontroleren.
Je moet weten dat ik de laatste maanden al enkele keren zo een rekeningen gehad heb met gesprekken van april/mei juni vorig jaar.
Dit gaat richting gangsterpraktijken.
En idd, zoals je zelf aanhaalt, op het moment dat je kontrakt beeindigd is lijkt het me niet meer kunnen dat ze rekeningen sturen.
Indien ik echter mijn rekening bekijk, ga je dit nog 9 maanden of meer kunnen verwachten.
Je kan natuurlijk altijd vragen deze rekeing af te rekenen met je warborg, je gaat mss enkele euros moeten afstaan, maar je krijgt je waarborg dan mss wel terug.
Tom
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59
wel
ik heb voor de eerste keer in mijn leven gebeld met een sociaal-juridische dienst, nl. die van www.gezinsbond.be.
Daar wisten ze me twee dingen te zeggen :
1) de verjaringstermijn voor de afrekeningen van nog niet aangerekende gesprekken is vijf jaar. Dus tot vijf jaar na een telefoontje kunnen ze jou daar nog een factuur van sturen. Daar kan je maw niet onderuit. Tenzij je natuurlijk merkt dat ze gesprekken dubbel gaan aanrekenen....
2) De Gezinsbond (aka mevrouw De Clercq) heeft me gezegd om Dommel een fax te sturen (om die waarborg op te eisen) want zij vond dat de grenzen van het redelijke (meer dan vier maand ondertussen) ook al ruim waren overschreden. Een fax staat blijkbaar gelijk aan aangetekend schrijven. In die fax heb ik dan voorgesteld om mij 20,88 euro te betalen binnen de maand. Dat bedrag was mijn waarborg voor de fritzbox (99) min het factuurbedrag. Indien ik niet binnen de maand betaald word, gaat er een klacht naar de ombudsdienst telecom. (http://www.ombudsmantelecom.be/)
Enkele uren na de fax heb ik van Dommel een mail gekregen met een nieuw serviceticketnummer met daarin de melding dat ze me het bedrag "asap" gaan terugstorten. Daar ben ik nu nieuwsgierig op aan het wachten.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
ik heb voor de eerste keer in mijn leven gebeld met een sociaal-juridische dienst, nl. die van www.gezinsbond.be.
Daar wisten ze me twee dingen te zeggen :
1) de verjaringstermijn voor de afrekeningen van nog niet aangerekende gesprekken is vijf jaar. Dus tot vijf jaar na een telefoontje kunnen ze jou daar nog een factuur van sturen. Daar kan je maw niet onderuit. Tenzij je natuurlijk merkt dat ze gesprekken dubbel gaan aanrekenen....
2) De Gezinsbond (aka mevrouw De Clercq) heeft me gezegd om Dommel een fax te sturen (om die waarborg op te eisen) want zij vond dat de grenzen van het redelijke (meer dan vier maand ondertussen) ook al ruim waren overschreden. Een fax staat blijkbaar gelijk aan aangetekend schrijven. In die fax heb ik dan voorgesteld om mij 20,88 euro te betalen binnen de maand. Dat bedrag was mijn waarborg voor de fritzbox (99) min het factuurbedrag. Indien ik niet binnen de maand betaald word, gaat er een klacht naar de ombudsdienst telecom. (http://www.ombudsmantelecom.be/)
Enkele uren na de fax heb ik van Dommel een mail gekregen met een nieuw serviceticketnummer met daarin de melding dat ze me het bedrag "asap" gaan terugstorten. Daar ben ik nu nieuwsgierig op aan het wachten.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
En zoals verwacht; ondanks de aangetekende opzeg - met ontvangstbevestiging - vandaag mijn eerste herinnering :
Geachte xxxx
Uw proforma faktuur xxxxx staat in onze database nog steeds onbetaald.
Let op: dit document kan u niet gebruiken in uw boekhouding. Een definitieve faktuur (die u wel kan gebruiken in uw boekhouding) zal opgesteld worden na betaling van deze proforma faktuur!
Moedwilligaards.
Geachte xxxx
Uw proforma faktuur xxxxx staat in onze database nog steeds onbetaald.
Let op: dit document kan u niet gebruiken in uw boekhouding. Een definitieve faktuur (die u wel kan gebruiken in uw boekhouding) zal opgesteld worden na betaling van deze proforma faktuur!
Moedwilligaards.
Black is the colour of my true love's hair