Telenet heeft een problemen met 1 van hun routers (of switch.)
Het gaat om dd5e0fd45.access.telenet.be op IP 213.224.253.69 die 50 % packet loss heeft.
Het probleem is sinds 12u15 ongeveer opgemerkt. We zijn 13u10 en het is nog niet opgelost.
Trage verbinding, packetloss
-
- Plus Member
- Contacteer:
Eén van hun routers? Het 'probleem' werd in februari al opgemerkt en jij denkt dat het in minder dan een uur opgelost kan worden?strife schreef:Telenet heeft een problemen met 1 van hun routers (of switch.)
Het gaat om dd5e0fd45.access.telenet.be op IP 213.224.253.69 die 50 % packet loss heeft.
Het probleem is sinds 12u15 ongeveer opgemerkt. We zijn 13u10 en het is nog niet opgelost.

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Tettenlover, het verlies is opgemerkt na een grote vertragingen van de eene minuut op de andere. Het kan zijn dat dit al lang speelt, daar was ik niet van op de hoogte.
Van een marktleider als Telenet verwacht ik eigenlijk wél dat ze zulke problemen snel oplossen.
Van een marktleider als Telenet verwacht ik eigenlijk wél dat ze zulke problemen snel oplossen.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Zolang niemand belt weten ze niet dat er mensen last van hebben.strife schreef:Tettenlover, het verlies is opgemerkt na een grote vertragingen van de eene minuut op de andere. Het kan zijn dat dit al lang speelt, daar was ik niet van op de hoogte.

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Telenet doet heus wel monitoring van z'n netwerk.tettenlover schreef:Zolang niemand belt weten ze niet dat er mensen last van hebben.
-
- Plus Member
- Contacteer:
maar gaat er niks aan doen als niemand er over klaagt, of toch weinig prioriteit aan geven.r2504 schreef:Telenet doet heus wel monitoring van z'n netwerk.tettenlover schreef:Zolang niemand belt weten ze niet dat er mensen last van hebben.

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 9 keer
Omdat ik ver van de adslcentrale zit ben ik overgeschakeld van Dommel naar Telenet. Bij dommel was de lijn traag maar stabiel.
Nu heb ik dus telenet sinds 13 juli 2009. Maar bij momenten kan ik niet surfen, als ik dan een server ping vanuit de commandolijn lijkt er niks aan de hand. Daarom heb pingplotter eens gedownload ,deze geeft zeer bedroevende resultaten.Als ik mijn router er van tussen haal helpt dat niets.Hieronder wat screenshots:
van bij mij thuis naar http://www.telenet.be

van mijn werk adsl , naar mijn router

Weet er iemand raad?
Meestal gaat de lijn onderuit als er veel mensen thuis zijn.
Nu heb ik dus telenet sinds 13 juli 2009. Maar bij momenten kan ik niet surfen, als ik dan een server ping vanuit de commandolijn lijkt er niks aan de hand. Daarom heb pingplotter eens gedownload ,deze geeft zeer bedroevende resultaten.Als ik mijn router er van tussen haal helpt dat niets.Hieronder wat screenshots:
van bij mij thuis naar http://www.telenet.be
van mijn werk adsl , naar mijn router
Weet er iemand raad?
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Tja dat is de kabel he, .. als er meer mensen op het net zitten is het minder .. dat heb je niet of toch niet in die mate met dsl.. elke technologie heeft zijn voor en nadelen.achaos schreef: ..
Weet er iemand raad?
nu van een provider zoals telenet zou ik toch ook verwachten, dat dit opgelost wordt, maar of dit allemaal op 1 2 3 zal op gelost zijn weet ik niet ze, ..
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja, zolang men bij xDSL genoeg capaciteit heeft in de centrale (en dat is ook niet altijd het geval) is dit geen probleem.Ofloo schreef:Tja dat is de kabel he, .. als er meer mensen op het net zitten is het minder .. dat heb je niet of toch niet in die mate met dsl.. elke technologie heeft zijn voor en nadelen.
Het is lang geleden dat ik nog iets gehoord heb van overbelaste nodes... maar het kan natuurlijk altijd. Wanneer TN echter verschillende klachten krijgt uit dezelfde straat zal men dit normaal oplossen, al vraagt het soms wel fysieke wijzigingen aan het netwerk wat natuurlijk langer in beslag neemt.Ofloo schreef:nu van een provider zoals telenet zou ik toch ook verwachten, dat dit opgelost wordt, maar of dit allemaal op 1 2 3 zal op gelost zijn weet ik niet ze, ..
Best gewoon al eens bellen... misschien is het gewoon een ander probleem.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 9 keer
Na terugkomst van vakantie gaf internet en de telefoon geen kik meer. De volgende dag vanop mijn werk gebeld en ze zagen op de helpdesk dat er inderdaad vanalles mis liep . Ze wilden in de namiddag een technieker sturen maar dan was er niemand thuis. Dus een afspraak voor vandaag in de ochtend , mijn vrouw was thuis. De technieker is toch een uur bezig geweest, maar wat er juist scheelde weet ik niet . Maar ondertussen loop alles als een trein. De service logmein vanop mijn werk lukt heel goed en gaat snel.
Bedankt voor de raad hierboven
Bedankt voor de raad hierboven