Trage verbinding, packetloss

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Telenet heeft een problemen met 1 van hun routers (of switch.)
Het gaat om dd5e0fd45.access.telenet.be op IP 213.224.253.69 die 50 % packet loss heeft.

Het probleem is sinds 12u15 ongeveer opgemerkt. We zijn 13u10 en het is nog niet opgelost.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:
Provider

:lol:
The eternal and true pessimist :D
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:
Provider

strife schreef:Telenet heeft een problemen met 1 van hun routers (of switch.)
Het gaat om dd5e0fd45.access.telenet.be op IP 213.224.253.69 die 50 % packet loss heeft.

Het probleem is sinds 12u15 ongeveer opgemerkt. We zijn 13u10 en het is nog niet opgelost.
Eén van hun routers? Het 'probleem' werd in februari al opgemerkt en jij denkt dat het in minder dan een uur opgelost kan worden?
Afbeelding
strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Tettenlover, het verlies is opgemerkt na een grote vertragingen van de eene minuut op de andere. Het kan zijn dat dit al lang speelt, daar was ik niet van op de hoogte.

Van een marktleider als Telenet verwacht ik eigenlijk wél dat ze zulke problemen snel oplossen.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:
Provider

strife schreef:Tettenlover, het verlies is opgemerkt na een grote vertragingen van de eene minuut op de andere. Het kan zijn dat dit al lang speelt, daar was ik niet van op de hoogte.

Van een marktleider als Telenet verwacht ik eigenlijk wél dat ze zulke problemen snel oplossen.
Zolang niemand belt weten ze niet dat er mensen last van hebben.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

tettenlover schreef:Zolang niemand belt weten ze niet dat er mensen last van hebben.
Telenet doet heus wel monitoring van z'n netwerk.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:
Provider

r2504 schreef:
tettenlover schreef:Zolang niemand belt weten ze niet dat er mensen last van hebben.
Telenet doet heus wel monitoring van z'n netwerk.
maar gaat er niks aan doen als niemand er over klaagt, of toch weinig prioriteit aan geven.
Afbeelding
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Omdat ik ver van de adslcentrale zit ben ik overgeschakeld van Dommel naar Telenet. Bij dommel was de lijn traag maar stabiel.
Nu heb ik dus telenet sinds 13 juli 2009. Maar bij momenten kan ik niet surfen, als ik dan een server ping vanuit de commandolijn lijkt er niks aan de hand. Daarom heb pingplotter eens gedownload ,deze geeft zeer bedroevende resultaten.Als ik mijn router er van tussen haal helpt dat niets.Hieronder wat screenshots:

van bij mij thuis naar http://www.telenet.be

Afbeelding

van mijn werk adsl , naar mijn router
Afbeelding

Weet er iemand raad?
Meestal gaat de lijn onderuit als er veel mensen thuis zijn.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13624
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zou Telenet bellen. Zij moeten het oplossen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

achaos schreef: ..
Weet er iemand raad?
Meestal gaat de lijn onderuit als er veel mensen thuis zijn.
Tja dat is de kabel he, .. als er meer mensen op het net zitten is het minder .. dat heb je niet of toch niet in die mate met dsl.. elke technologie heeft zijn voor en nadelen.

nu van een provider zoals telenet zou ik toch ook verwachten, dat dit opgelost wordt, maar of dit allemaal op 1 2 3 zal op gelost zijn weet ik niet ze, ..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Ofloo schreef:Tja dat is de kabel he, .. als er meer mensen op het net zitten is het minder .. dat heb je niet of toch niet in die mate met dsl.. elke technologie heeft zijn voor en nadelen.
Tja, zolang men bij xDSL genoeg capaciteit heeft in de centrale (en dat is ook niet altijd het geval) is dit geen probleem.
Ofloo schreef:nu van een provider zoals telenet zou ik toch ook verwachten, dat dit opgelost wordt, maar of dit allemaal op 1 2 3 zal op gelost zijn weet ik niet ze, ..
Het is lang geleden dat ik nog iets gehoord heb van overbelaste nodes... maar het kan natuurlijk altijd. Wanneer TN echter verschillende klachten krijgt uit dezelfde straat zal men dit normaal oplossen, al vraagt het soms wel fysieke wijzigingen aan het netwerk wat natuurlijk langer in beslag neemt.

Best gewoon al eens bellen... misschien is het gewoon een ander probleem.
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Na terugkomst van vakantie gaf internet en de telefoon geen kik meer. De volgende dag vanop mijn werk gebeld en ze zagen op de helpdesk dat er inderdaad vanalles mis liep . Ze wilden in de namiddag een technieker sturen maar dan was er niemand thuis. Dus een afspraak voor vandaag in de ochtend , mijn vrouw was thuis. De technieker is toch een uur bezig geweest, maar wat er juist scheelde weet ik niet . Maar ondertussen loop alles als een trein. De service logmein vanop mijn werk lukt heel goed en gaat snel.

Bedankt voor de raad hierboven
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”