Hallo,
Sinds kort ben ik in het bezit van een buitenverblijf. In mijn permanent verblijf gebruik ik ADSL. Graag zou ik hetzelfde ADSL abonnement tijdens mijn weekends en vrije dagen in mijn buitenverblijf willen gebruiken. Is dit mogelijk zondere een extra ADSL abonnement aan te moeten schaffen?
Dank bij voorbaat.
Groeten,
Peter
1 ADSL abonnement voor twee telefoonlijnen
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Vroeger ging dat nog (je kon Turboline apart bestellen), maar tegenwoordig zijn het dacht ik allemaal wholesale-pakketten (dus TL + ISP). Nu, voor het prijsverschil dat je had moeten betalen kan je net zo goed een volwaardige 2e account nemen op je buitenverblijf ...
-
- Erelid
- Contacteer:
Je telefoonlijn in je buitenverblijf moet zowiezo ADSLgeactiveerd worden dus je zal voor 2 lijnen moeten betalen. Je kan natuurlijk altijd gebruik maken van een gratis account maar dan via een gewone telefoonlijn.
Greetz
Weetgraag
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
Weetgraag schreef:Je telefoonlijn in je buitenverblijf moet zowiezo ADSLgeactiveerd worden dus je zal voor 2 lijnen moeten betalen. Je kan natuurlijk altijd gebruik maken van een gratis account maar dan via een gewone telefoonlijn.
Greetz
Weetgraag
Bedankt voor de snelle respons!
Bestaat er niets zoals een "ADSL abonnement voor meerdere PCs op 1 telefoonlijn" maar dan een ADSL-account voor twee verschillende telefoon lijnen en een PC? Zou handig zijn een abonnement te hebben waar je adsl kan gebruiken op bijvb je permanente verblijfplaats en je 2de verblijf. Gewoon surfen dmv een gratis surf abonnement is voor mij geen optie ... verbindingen zijn veel te traag!
Peter
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Neen, aangezien er fysiek iets moet worden aangesloten in de centrale. Een breedband-verbinding is namelijk een permanente lijn eh. Dat is het idee van dedicated lines: 1 lijn die permanent is. als je dus op een andere locatie ook permanent wilt gaan, moet je daar dus OOK een breedbandlijn nemen. Je kan die niet gaan 'sharen' of zoiets
meon schreef:Neen, aangezien er fysiek iets moet worden aangesloten in de centrale. Een breedband-verbinding is namelijk een permanente lijn eh. Dat is het idee van dedicated lines: 1 lijn die permanent is. als je dus op een andere locatie ook permanent wilt gaan, moet je daar dus OOK een breedbandlijn nemen. Je kan die niet gaan 'sharen' of zoiets
Ok, blijkbaar zit er dus niets anders op dan 2 ADSL abonnementen te nemen; 1 voor permanent en 1 voor 2de verblijf. Spijtig, dit wordt nu natuurlijk een kostelijke zaak!
Groetjes,
Peter
Volgens mij niet hoor pwauters ..
Je kan TurboLine normaal gezien apart laten activeren op je telefoonlijn. Je gebruikt dan gewoon dezelfde login op je modem zowel thuis als buitenverblijf.
Moesten ze niet willen aansluiten, hier de Skynet truuk die ik al 2x met succes toegepast heb:
1° Bellen naar Belgacom: 'Hallo, ik wil Skynet op dat telefoonnummer. Kunnen jullie de adsl al aansluiten en mij de papieren doorfaxen voor mijn Skynet abo?'
2° Fax nooit terugsturen. Resultaat: Turboline geactiveerd en geen abo bij Skynet
Worked for me. 1 verschil wel: ik ben dan uiteindelijk (uiteraard) bij een andere provider gegaan, maar turboline hebben ze niet terug afgesloten wegens niet bij Skynet gaan. Mag trouwens niet wegens wet op koppelverkoop.
Je kan TurboLine normaal gezien apart laten activeren op je telefoonlijn. Je gebruikt dan gewoon dezelfde login op je modem zowel thuis als buitenverblijf.
Moesten ze niet willen aansluiten, hier de Skynet truuk die ik al 2x met succes toegepast heb:
1° Bellen naar Belgacom: 'Hallo, ik wil Skynet op dat telefoonnummer. Kunnen jullie de adsl al aansluiten en mij de papieren doorfaxen voor mijn Skynet abo?'
2° Fax nooit terugsturen. Resultaat: Turboline geactiveerd en geen abo bij Skynet
Worked for me. 1 verschil wel: ik ben dan uiteindelijk (uiteraard) bij een andere provider gegaan, maar turboline hebben ze niet terug afgesloten wegens niet bij Skynet gaan. Mag trouwens niet wegens wet op koppelverkoop.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Mja, C-Phest, dat zou idd kunnen, maar ik dacht niet dat TL nog als aparte dienst werd aangerekend. Ik heb een half jaar terug namelijk een brief gehad van Skynet om te vragen of ik beide facturen (Skynet ISP en TL op Belgacom-factuur) niet samen wilde laten zetten omdat dat niet meer als aparte dienst werd verkocht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
pwouters schreef:Spijtig, dit wordt nu natuurlijk een kostelijke zaak!
Het ISP abonnement is nochtans niet het kostelijkste aan het ADSL-verhaal (dacht ik) :
* TL : 31,37 euro per maand (BTW incl.)
* ISP : ergens tussen de 9 en 10 euro
Allez ja, als je echt "overal" snelle internettoegang wil, dan zou die 10 euro toch niet de grootste hinderpaal zijn bij mij.
If you can't beat them, confuse them.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Cueboy ... het is net het Turboline abbo dat hij nodig heeft hé ... "t zijn 2 aparte lijnen, en het is dus ADSL dat op beide moet geactiveerd worden .. turboline in zijn geval ... ISP heeft hij al en kan je op meerdere lijnen gebruiken.
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Just ! Sorry, 'k zat met mijn gedachten blijkbaar héél ver weg.
Allez, 'k zou zeggen : voor 10 euro extra heb je dan nog 10Gb extra *kijkt héél onschuldig omhoog*
Allez, 'k zou zeggen : voor 10 euro extra heb je dan nog 10Gb extra *kijkt héél onschuldig omhoog*
If you can't beat them, confuse them.
Vooralleer je TurboLine aanvraagt op die 2de lijn kan je mss eens proberen als er nog geen ADSL signaal van turboline opzit. Ik heb me door een werknemer van BGC namelijk laten wijsmaken dat die lijnen per 24 geactiveerd worden. Dus als jij op dezelfde geluk hebt en je lijn zat daar bij kan het zijn dat je een adsl-sync krijgt op die lijn. Probeer dan even het login & pass van je bestaande ISP.
Ik weet wel niet als het klopt wat hij mij vertelde, want hij heeft dat zo maar eens in de vlugte gezegd. Anyway, mss het proberen waard.
Ik weet ook niet wat BGC doet als ze merken dat je adsl gebruikt en er niet voor betaald wss kunnen ze niet veel meer doen dan adsl te deactiveren op je lijn aangezien ze er in dit geval maar voor hadden moeten zorgen dat je geen sync kreeg.
Anyway, je ziet maar
Ik weet wel niet als het klopt wat hij mij vertelde, want hij heeft dat zo maar eens in de vlugte gezegd. Anyway, mss het proberen waard.
Ik weet ook niet wat BGC doet als ze merken dat je adsl gebruikt en er niet voor betaald wss kunnen ze niet veel meer doen dan adsl te deactiveren op je lijn aangezien ze er in dit geval maar voor hadden moeten zorgen dat je geen sync kreeg.
Anyway, je ziet maar
Network Engineer @ WirelessBelgie
-
- Elite Poster
- Contacteer:
saxgod,
dat is iets wat ik moeilijk kan geloven hoor. Want per aansluiting is er een fieldintervention nodig naar de LEX.
Een tweede zaak, waarom zouden ze adsl synch steken op lijnen die niet gebruikt worden? Dat zou betekenen dat ze slots en poorten op de DSLAMS gebruiken voor.... NIETS. Dat gaan ze volgens mij nooit doen.
Das verlies eh...
Kan zijn dat er in het ganse proces van de adsltechnologie wel iets is dat per 24 geactiveerd wordt.. maar dat zal dan toch niet het adsl signaal zijn.
dat is iets wat ik moeilijk kan geloven hoor. Want per aansluiting is er een fieldintervention nodig naar de LEX.
Een tweede zaak, waarom zouden ze adsl synch steken op lijnen die niet gebruikt worden? Dat zou betekenen dat ze slots en poorten op de DSLAMS gebruiken voor.... NIETS. Dat gaan ze volgens mij nooit doen.
Das verlies eh...
Kan zijn dat er in het ganse proces van de adsltechnologie wel iets is dat per 24 geactiveerd wordt.. maar dat zal dan toch niet het adsl signaal zijn.
I love it when a plan comes together!
De enige oplossing hier is, Een 2ss aanvragen. (2ss = 2 stop solution) je vraagt enkel het adsl signaal 31.20 € en je surft met dezelfde login en pasw als thuis. Je mag trouwens om 1 ADSL ab. 2 maal zijn ingelogd, so no problemo.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
De vraag is alleen of ze je dit bij Belgacom nog willen verkopen...?
Want ik dacht dat alles naar wholesale formules omgezet was.
Want ik dacht dat alles naar wholesale formules omgezet was.
Ja hoor, gaat nog altijd. Er bestaat een divisie Wholesale binnen Belgacom, maar daar worden de aanvragen direct behandelt door de concurrent zelf. 2SS is dus wel nog mogelijk als de aanvraag gebeurt via skynet. vb in de praktijk. Dokter heeft ADSL op zijn praktijk en wil ook surfen op zijn privee adres. Dan heeft hij de keuze, of hij neemt een adsl signaal en suft met de gegevens van zijn praktijk, of hij neemt een nieuw Go ab. zodat hij niet per ongeluk zijn mail adres van zijn praktijk gaat gebruiken voor privee doeleinden. Deze term van splitsing wordt ook nog Tulgod genoemd. ( dit voor de personen die intresse hebben ). Het voordeel is dat ik werknemer ben bij BGC afdeling Sales, want kan mij voorstellen dat dit niet helemaal duidelijk is voor iedereen, en ze maken het de mensen toch o zo graag moeilijk he.
Snuggle schreef:Ja hoor, gaat nog altijd. Er bestaat een divisie Wholesale binnen Belgacom, maar daar worden de aanvragen direct behandelt door de concurrent zelf. 2SS is dus wel nog mogelijk als de aanvraag gebeurt via skynet. vb in de praktijk. Dokter heeft ADSL op zijn praktijk en wil ook surfen op zijn privee adres. Dan heeft hij de keuze, of hij neemt een adsl signaal en suft met de gegevens van zijn praktijk, of hij neemt een nieuw Go ab. zodat hij niet per ongeluk zijn mail adres van zijn praktijk gaat gebruiken voor privee doeleinden. Deze term van splitsing wordt ook nog Tulgod genoemd. ( dit voor de personen die intresse hebben ). Het voordeel is dat ik werknemer ben bij BGC afdeling Sales, want kan mij voorstellen dat dit niet helemaal duidelijk is voor iedereen, en ze maken het de mensen toch o zo graag moeilijk he.
Indien ik een 2ss of Tulgod aanvraag, wil dit dan zeggen dan er op de telefoonlijn van mijn 2de verblijfplaats ook adsl geactiveerd wordt en ik met de login van mijn "Skynet adsl go" abo kan inloggen zonder een extra adsl abo te moeten betalen? Dus ... dmv Tulgod zou ik voor de prijs van één "Skynet adsl Go" abo op twee verschillende telefoonlijnen (lees lijnen op een verschillend adres) op breedband kunnen surfen. Waarom wordt dit aan de telefoon niet als oplossing aangeboden?
Groeten,
Peter
The Oddity schreef:saxgod,
k dat is ook weeral opgehelderd
pwouters schreef:Waarom wordt dit aan de telefoon niet als oplossing aangeboden?
Toen ik adsl pakte in begin 2000 hebben we dat zelfs zo gedaan denk ik .. turboline signaal aangevraagd, en dan gaven ze in de teleboetiek een cdtje voor 1 maand skynet mee.. tis uiteindelijk dan ook skynet geworden omdat we tevreden waren, maar we hebben dus onze adsl niet gepakt via skynet.
Network Engineer @ WirelessBelgie
-
- Elite Poster
- Contacteer:
pwouters,
als ik het goed begrepen hebt, vraag je 1 adsl go abo aan op je vaste verblijfplaats. Waar je dus een login voor hebt. En voor de rest vraag je een 2ss aan voor op je tijdelijke verblijfplaats. Enige dat je dan moet doen is op die temp verblijfplaats inloggen met de go-account gegevens van op je vaste verblijfplaats.
Dat is hetgeen reeds door ganse de topic gesuggereerd werd, maar het was onduidelijk of BGC nog apart lijnen verkoopt.. dus zonder login (-> 2ss dus)
in elk geval Snuggle thx for the info.
als ik het goed begrepen hebt, vraag je 1 adsl go abo aan op je vaste verblijfplaats. Waar je dus een login voor hebt. En voor de rest vraag je een 2ss aan voor op je tijdelijke verblijfplaats. Enige dat je dan moet doen is op die temp verblijfplaats inloggen met de go-account gegevens van op je vaste verblijfplaats.
Dat is hetgeen reeds door ganse de topic gesuggereerd werd, maar het was onduidelijk of BGC nog apart lijnen verkoopt.. dus zonder login (-> 2ss dus)
in elk geval Snuggle thx for the info.