Schedom krijgt Net4All streken?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
j
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:47

Ik paste hier even mijn klacht aan de ombudsman, in de hoop wat reacties los te weken.

Schedom verkoopt adsl abonnementen onder de naam Dommel. Begin december 2008 zeg ik met aangetekend schrijven mijn abonnement op. Ik krijg een getekend (roze) ontvangstbewijs terug. Mijn abonnement liep al meer dan een jaar, dus het was maandelijks opzegbaar. Via domiciliering betaal ik nog voor de maand januari, mijn 1 maand opzeg. Tot mijn verbazing gaat er op 21/01/09 weer geld af van mijn rekening, voor de maand februari. De telefoonlijn waarvan sprake bestaat ondertussen al niet meer. Ik bel hiervoor met Schedom, zij beloven terug te betalen (ene Joël had ik toen aan de lijn). Ik annuleer de domiciliering het zekere voor het onzekere nemend. Inderdaad, via email krijg ik op 07/02/2009 een factuur voor de maand maart. Daarna krijg ik nog 2 aanmaningen, omdat ze de betaling niet ontvangen hebben (de domiciliering was geannuleerd) en een waarschuwing dat ze mijn adsl zullen opzeggen. Ik bel opnieuw, en vraag naar die Joël. Hij zegt me dat het mijn eigen fout is, dat ik maar onmiddellijk de domiciliering had moeten opzeggen, en dat ze februari niet terugbetalen, zonder discussie. Zijn argument : bij ontvangst van de betaling voor de maand februari is de service voortgezet. De lijn was ondertussen al niet meer actief, opgezegd bij Belgacom. Ik weet hier niet mee of er nog dreigingen zullen voor de betaling van de maand maart. Ik zou in ieder geval graag die ene maand terugbetaald krijgen.
Laatst gewijzigd door j 23 maa 2009, 20:46, in totaal 2 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goed, maar de topictitel is beetje verwarrend vind ik.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

yep, dacht al dat mijn grapje waarheid werd ... :lol:

edit/ das beter :wink:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

j schreef: Ik zou in ieder geval graag die ene maand terugbetaald krijgen.


Keep on dreaming , will never happen with schedom's policy of no creditation ...
The eternal and true pessimist :D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

a3ke schreef:
j schreef: Ik zou in ieder geval graag die ene maand terugbetaald krijgen.


Keep on dreaming , will never happen with schedom's policy of no creditation ...

Er zijn toch uitzonderingen, dacht ik gelezen te hebben op het forum hier.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Er zijn uitzonderingen, spijtig genoeg is er geen lijn of logica in te trekken. De één krijgt het wel, de ander niet. In principe heb je er recht op.. Hou ons op de hoogte wat de uitkomst met de ombudsman telecom is.
Wat de houding van dommel enigszins zou kunnen verklaren (doch niet goedkeuren) is het feit dat zij als reseller van turboline kosten moeten maken bij belgacom. Wanneer belgacom te laat aansluit (later als de geplande activatiedatum - wat vaak gebeurd) zal dommel toch vroeger aan belgacom moeten betalen.
Wanneer de administratieve vierkante molen van dommel vergeet turboline op te zeggen voor u... maken ze kosten die ze niet willen terugbetalen aan u.
Ik ben niet zeker van mijn theorie.. maar het zou toch 'iets' kunnen verklaren (ik zeg daarom niet dat je de houding van dommel moet goedkeuren é:p)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ze gaan ervan uit dat je voor zo'n klein bedrag geen rechtzaak gaat aanspannen... terwijl zij je er zeker een incassobureau voor op je dak zouden zenden! Tja...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Goztow schreef:Ze gaan ervan uit dat je voor zo'n klein bedrag geen rechtzaak gaat aanspannen... terwijl zij je er zeker een incassobureau voor op je dak zouden zenden! Tja...


betekent dit dan dat Dommel machtsmisbruik maakt van zijn positie?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Muziekbos schreef:
Goztow schreef:Ze gaan ervan uit dat je voor zo'n klein bedrag geen rechtzaak gaat aanspannen... terwijl zij je er zeker een incassobureau voor op je dak zouden zenden! Tja...


betekent dit dan dat Dommel machtsmisbruik maakt van zijn positie?

Ik wil er even bijzetten dat dit uiteraard enkel mijn gevoel is, gebaseerd op de post die op UB gemaakt worden en niet gebaseerd op inside info of iets dergelijke.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Muziekbos schreef:
Goztow schreef:Ze gaan ervan uit dat je voor zo'n klein bedrag geen rechtzaak gaat aanspannen... terwijl zij je er zeker een incassobureau voor op je dak zouden zenden! Tja...


betekent dit dan dat Dommel machtsmisbruik maakt van zijn positie?


Hoewel a3ke als moderator zeer voorzichtig is met zijn uitspraak, wil ik dit eigenlijk niet doen. Het is zeer duidelijk dat Dommel misbruik maakt van zijn machtspositie. Als zij uw opzeg bevestigen, hebben zij GEEN recht op die faktuur van februari, PUNT. Dat wij hier als particulier weinig aan kunnen doen is een feit, maar we moeten geen excuses gaan zoeken om ons schaamtegevoel of onmachtsgevoel te minimaliseren.

Dommel is EN blijft een te vermijden provider. Een bedrijf zoals dat doet geen enkel fatsoenlijk persoon zaken mee, ook al gebeurt het niet bij iedereen, dat het gebeurt is gewoon erover. Je mag zeggen wat je wil van Belgacom en Telenet en andere grotere namen (zijn er dan ?), daar heb je zulke farces niet mee. Die maken ook fouten, en genoeg mag ik wel zeggen, maar als je je gelijk aantoont word er zonder morren terugbetaald of gecrediteerd in natura.

Grtz,
Sasuke

PS: Het lijkt wel alsof Dommel mijn onderschrift als bedrijfsmotto gebruikt ;). Tsss :nono:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

offtopic: gecrediteerd in natura? Komt er dan een sexy verkoopstertje langs om eea te regelen? :beerchug:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Pro1
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2009, 19:15

Ik werk al meer dan tien jaar met Dommel,als particulier en als zelfstandige,
ik heb nog nooit problemen gehad met deze provider,
en als er iets moet gezegd worden zou het beter zijn dat men harde bewijzen(in scannen)en online zetten afkomen lullen kan iedereen.
Zo kan elke provider zo zwart gemaakt worden als de kolen als het moet.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@Pro 1

Allereerst welkom op UB. Ik zie dat je in je eerste post al direct in slaagt om een hoop mensen tegen hun schenen te stampen en uit te maken voor leugenaars. Dat Dommel 'problemen' heeft om iets terug te betalen (soms wel, soms niet) , is algemeen geweten. Daar hoeven heus geen 'harde bewijzen' voor op tafel komen. Ik hecht meer waarde aan de woorden van Sasuke, Goztow en andere dan aan de uwe.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

ook Belgacom maakt zich schuldig aan soortgelijken zaken. Hieronder wat TestAankoop schrijft

Wilt u uw Belgacom-abonnement opzeggen om naar een andere operator over te stappen, dan moet u op de volgende punten letten. Belgacom factureert de abonnementsbijdrage om de twee maanden (in theorie kunt u een maandelijkse facturatie vragen, maar dat is veeleer uitzonderlijk). U moet die bijdrage op voorhand betalen. Artikel 49, lid 2 van de algemene voorwaarden van Belgacom bepaalt dat bij de opzegging van de overeenkomst, de betaalde of gefactureerde bijdragen onherroepelijk verschuldigd zijn. Een voorbeeld: u zegt uw overeenkomst op in een aangetekend schrijven op 04/10, mits een opzegtermijn van ten minste 4 dagen (conform de algemene voorwaarden). Belgacom sluit de overeenkomst af op 14/10. Maar op 14/10 factureert Belgacom de aangebroken tweemaandelijkse periode (van 1/10 tot 30/11). De klant moet dat abonnement betalen, ook al worden er in ruil geen diensten meer gepresteerd.
j
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:47

kijk es aan, reactie van schedom via ombudsman

Vermits de klant het heeft nagelaten tijdig zijn domiciliëring te herroepen, is er nog een factuur betaald
voor de periode van 2009/02/07 2009/03/07 (proforma # 170486 €40.95).
Hiervoor hebben we reeds een credit nota (CN011/2009) opgemaakt.
Zodra we het rekeningnummer ontvangen van de klant, wordt de terugstorting uitgevoerd.


Hoewel ze telefonisch bij hoog en laag bleven beweren dat terugbetaling uitgesloten was :-D
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Die hebben uw rekeningnummer toch al van die domiciliëring?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

j schreef:kijk es aan, reactie van schedom via ombudsman
Hiervoor hebben we reeds een credit nota (CN011/2009) opgemaakt.

Ze staan in ieder geval niet te springen met hun creditnota's, CN011/2009. 11 creditnota's op 5 maanden.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

manu schreef:ook Belgacom maakt zich schuldig aan soortgelijken zaken. Hieronder wat TestAankoop schrijft

Wilt u uw Belgacom-abonnement opzeggen om naar een andere operator over te stappen, dan moet u op de volgende punten letten. Belgacom factureert de abonnementsbijdrage om de twee maanden (in theorie kunt u een maandelijkse facturatie vragen, maar dat is veeleer uitzonderlijk). U moet die bijdrage op voorhand betalen. Artikel 49, lid 2 van de algemene voorwaarden van Belgacom bepaalt dat bij de opzegging van de overeenkomst, de betaalde of gefactureerde bijdragen onherroepelijk verschuldigd zijn. Een voorbeeld: u zegt uw overeenkomst op in een aangetekend schrijven op 04/10, mits een opzegtermijn van ten minste 4 dagen (conform de algemene voorwaarden). Belgacom sluit de overeenkomst af op 14/10. Maar op 14/10 factureert Belgacom de aangebroken tweemaandelijkse periode (van 1/10 tot 30/11). De klant moet dat abonnement betalen, ook al worden er in ruil geen diensten meer gepresteerd.


Dan is test-aankoop toch behoorlijk fout bezig...
Bij het opzeggen van ADSL-lijn (bijvoorbeeld op 10/05/2009), zal de facturatie gebeuren tot en met exact die dag.
Al de rest krijg je terug via creditnota, moest je het al betaald hebben.
Vermits ik niet de enige ben die van Skynet ADSL naar een andere ADSL provider is overgestapt, zullen er hier meer dan genoeg mensen dit kunnen beamen :wink: . Tot zover de credibiliteit van test-aankoop (voor zover ze die al hadden ;-) ).
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben zo'n 2 jaar geleden overgestapt van Belgacom naar Scarlet. Bij afsluiten abo van Belgacom werd mij inderdaad de tweemaandelijks abonnementsperiode aangerekend. Bij de volgende vervaldag kreeg ik evenwel een creditnota met daarop terugbetaling van het verschil, netjes berekend tot op de dag van de overstap. Administratief niets aan te merken op Belgacom, dus.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Bij Belgacom inderdaad niet, maar dat wil niet zeggen dat dat bij alle onderdelen ervan is. Proximus, bv., heeft me serieus tegen de schenen getrapt met wat ze me aangedaan hebben. Geen contract of niks, hebben me overgezet van Pay & Go naar Smile, vertikten het me terug te zetten, heb dan een tijd maar braaf alle rekeningen betaald, maar blijkt dat ze meer aanrekenen dan dat ik gebruikt heb (1x bellen naar buitenland in 1 maand, en ze rekenen me 11x aan, met een rekening van om en bij de €250). Die beweren hoog bij laag dat dat afgelezen wordt van m'n SIM-kaart, maar daar stond ook maar 1x bellen op. Ze beweren ook dat de facturen onder legaal toezicht opgesteld worden, maar er is geen contract. Hoe kan er dan legaal toezicht zijn? Nu vertikken ze het me mijn geld (meer dan €1200) terug te geven, beweren ze dat ik hen nog meer dan €400 moet (voor gesprekken die ik niet gedaan heb met een contract dat niet bestaat), hebben als grote geste het onbestaande contract kostenloos opgezegd, maar blijven wel facturen met €20 abonnementskosten opsturen. Ombuds doet er niks aan (zeggen dat ik maar moet betalen, omdat Proximus niet van mening gaat veranderen, en dat ze een te grote achterstand hebben, zodat het dus veel te lang kan duren. Da's een maand geleden, toen het al 7 maanden bij hen lag), en noch ombudsman, noch Proximus reageren op aangetekende brieven.

Op administratief vlak is Belgacom zelf wel ok, maar hun onderafdelingen zijn een criminele bende met een totaal gebrek aan respect voor zowel klant als administratie.
j
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:47

Blijven bellen tot ze het beu worden. (telkens vallen ze uit de lucht)
M'n geld eindelijk gestort gekregen.
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Sasuke schreef:
Muziekbos schreef:
Goztow schreef:Ze gaan ervan uit dat je voor zo'n klein bedrag geen rechtzaak gaat aanspannen... terwijl zij je er zeker een incassobureau voor op je dak zouden zenden! Tja...


betekent dit dan dat Dommel machtsmisbruik maakt van zijn positie?


Hoewel a3ke als moderator zeer voorzichtig is met zijn uitspraak, wil ik dit eigenlijk niet doen. Het is zeer duidelijk dat Dommel misbruik maakt van zijn machtspositie. Als zij uw opzeg bevestigen, hebben zij GEEN recht op die faktuur van februari, PUNT. Dat wij hier als particulier weinig aan kunnen doen is een feit, maar we moeten geen excuses gaan zoeken om ons schaamtegevoel of onmachtsgevoel te minimaliseren.

Dommel is EN blijft een te vermijden provider. Een bedrijf zoals dat doet geen enkel fatsoenlijk persoon zaken mee, ook al gebeurt het niet bij iedereen, dat het gebeurt is gewoon erover. Je mag zeggen wat je wil van Belgacom en Telenet en andere grotere namen (zijn er dan ?), daar heb je zulke farces niet mee. Die maken ook fouten, en genoeg mag ik wel zeggen, maar als je je gelijk aantoont word er zonder morren terugbetaald of gecrediteerd in natura.

Grtz,
Sasuke

PS: Het lijkt wel alsof Dommel mijn onderschrift als bedrijfsmotto gebruikt ;). Tsss :nono:


Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat alle mensen die dommel hebben geen fatsoenlijke mensen zijn? Best wel grof dat je zoiets durft suggereren. En dan nog als moderator, mensen met een voorbeeldfunctie. Ook breng je naar voor dat belgacom en telenet brave jongens zijn? Belgacom belde me ooit op met het heugelijke nieuws dat ik een maand gratis kreeg als ik nog een jaar langer bij hun bleef. Heb daar vriendelijk voor bedankt maar toch kreeg ik enkele maanden later een brief dat ik een maand gratis had. Toen was ik nog naïef, nam de moeite niet om met aangetekend schrijven te reageren. Heb niets getekend, dus ze kunnen me niets aansmeren, dacht ik toen. Maar blijkbaar is er een wet “verkoop op afstand”, maakt niet uit wat je zegt aan de telefoon. Een telefoon is al voldoende om je iets aan te smeren. Toen ik even daarna mijn abonnement probeerde op te zeggen, kreeg ik droogweg te horen dat ik het aan mijn been had, ik moest het jaar uitdoen. Maffia praktijken noem ik zoiets.
En dan nog telenet, ook nen brave jongen volgens jouw. Ik ging in een verkaveling wonen waar alle nutsvoorzieningen waren voorzien. M.a.w. ze waren inbegrepen in de prijs van de bouwgrond. Bij mij was er geen wachtbuis voor de kabel te bespeuren. Logischer wijze zou je denken dat telenet op hun kosten er dan eentje aanlegt. Ma nee, ik moest betalen voor de graafwerken. En dan begint de miserie, veel telefoons, mailen en maar onderhandelen. Even was er hoop, de verloren wachtbuis werd opgevist. Maar ze hadden de fout gemaakt dat de wachtbuis te dun was. Vanwege de grote afstand had ik een dikkere kabel nodig om geen kwaliteitsverlies te hebben. Op het laatste heb ik gewoon de graafwerken betaald.

Geloof me, ik ben dolblij dat er alternatieven zijn, en ik wil best geloven dat die alternatieven ook fouten maken. Maar zolang we in België gewurgd worden door telenet en belgacom zullen zelfs die alternatieven nooit kunnen uitgroeien tot stabiele bedrijven.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Volledig akkoord met je bf62! Mijn vorige isp (3de grootste) scarlet werd ook een beetje te lastig voor grote vriend belgacom => dan maar opkopen die handel...
De weinige initiatieven die er zijn verdienen steun en begrip vind ik. Wat ook niet moet betekenen dat we blind moeten zijn voor de problemen bij de verschillende isp's.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

bf62 schreef:En dan nog als moderator, mensen met een voorbeeldfunctie.

De moderatoren en crewleden mogen ook gewoon hun mening geven. Indien niet nader gespecifieerd zijn wij ook gewoon leden zoals iedereen die deelnemen aan de discussies. Je opmerking over een voorbeeldfunctie doet hier dus helaar niets ter zake.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Dit is dus de reden dat je NOOIT met een domiciliering betaalt :)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”