Turbonet XL problemen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
whodares
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2008, 02:20

Hey,
Ik was vandaag bij Telenet van Expressnet naar Turbonet XL overgestapt.
Mijn downloadsnelheden van Expressnet haal ik echter niet meer.
Als ik een torrent download, mag ik gelukkig zijn met een maximum van 50 kbps. Bij Expressnet haalde ik tot 300 kbps (wat ook nog steeds laag is).
Ik heb die motorola modem die Telenet je geeft, een router (Topcom BR 604) en een Devolo set van 14 mbps (internet over elektriciteit).
De Devolo moet ik vervangen, maar waarom haal ik mijn snelheden van expressnet niet meer?
Nochtans haal ik de uploadsnelheid van expressnet wel. Terwijl ik aan het posten ben, is mijn downloadsnelheid de helft van mijn uploadsnelheid ( = ongeveer 500 kpbs download, terwijl ik 14 mbps zou moeten halen).

Help me aub.

Bedankt,
Whodares
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

torrents zijn sterk afhankelijk van "soort" mensen die het uploaden. Als er op dat momet geen seeders zijn en enkel leechers ga je helemaal niks kunnen downloaden

+telenet durft wel eens torrent snelheid te limiteren

doe een snelheidstest op bvb speedtest.telenet.be
whodares
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2008, 02:20

Bedankt om te antwoorden.
Het is niet enkel torrents dat vertraagd is, het is alles. Deze site zijn test, speedtest en ook die tests van Azureus zeggen hetzelfde: 500kbps download en 900kbps upload.
Speedtest.telenet. zegt net hetzelfde, dus ik denk dat er iets mis is.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb het topic even verplaatst naar het gepaste forum, aangezien het een telenetprobleem is.
Afbeelding
whodares
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2008, 02:20

Sorry daarvoor, ik dachtd at het bij de snelheidstest moest. Ik zag daar meerdere topics staan ivm snelheidsproblemen, vandaar de verwarring.
Momenteel haal ik op beide pc's 2800 kbps (dus totaal van 5600kbps) ipv mijn 25000.
De modem stuurt alles door, ik heb dit getest door hem rechtstreeks aan te sluiten.
Ik denk dat het aan mijn devolo kit van 14 mbps ligt. Deze zal ik waarschijnlijk gaan upgraden, meer hierover zal ik posten ALS ik ze verander.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

whodares schreef:Sorry daarvoor, ik dachtd at het bij de snelheidstest moest. Ik zag daar meerdere topics staan ivm snelheidsproblemen, vandaar de verwarring.
Momenteel haal ik op beide pc's 2800 kbps (dus totaal van 5600kbps) ipv mijn 25000.
De modem stuurt alles door, ik heb dit getest door hem rechtstreeks aan te sluiten.
Ik denk dat het aan mijn devolo kit van 14 mbps ligt. Deze zal ik waarschijnlijk gaan upgraden, meer hierover zal ik posten ALS ik ze verander.


Ik kan je bijna verzekeren dat het daar aan ligt, die kitjes heb ik in meest optimale omstandigheden 5 a 8 MBit weten leveren. Een rendement van 40 60 % is normaal.

Als je bij powerline wil blijven zou je best uitkijken naar een 85 MBit of een 200 MBit kit.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Tomsworld schreef:
whodares schreef:Sorry daarvoor, ik dachtd at het bij de snelheidstest moest. Ik zag daar meerdere topics staan ivm snelheidsproblemen, vandaar de verwarring.
Momenteel haal ik op beide pc's 2800 kbps (dus totaal van 5600kbps) ipv mijn 25000.
De modem stuurt alles door, ik heb dit getest door hem rechtstreeks aan te sluiten.
Ik denk dat het aan mijn devolo kit van 14 mbps ligt. Deze zal ik waarschijnlijk gaan upgraden, meer hierover zal ik posten ALS ik ze verander.


Ik kan je bijna verzekeren dat het daar aan ligt, die kitjes heb ik in meest optimale omstandigheden 5 a 8 MBit weten leveren. Een rendement van 40 60 % is normaal.

Als je bij powerline wil blijven zou je best uitkijken naar een 85 MBit of een 200 MBit kit.


Dat klopt. Het zijn theoretische snelheden die ze geven. Maar in de praktijk ligt de snelheid een pak lager.
Afbeelding
whodares
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2008, 02:20

Hier is alles opgelost. Khad draadloos internet gekocht, haalde ik nog maar halve snelheid.
Bij de tech support wisten ze me te zeggen dat er ergens in Norton een optie stond die me vertraagde. Daar wist ik dus veel mee...
Heb ik de nieuwe Norton 2009 en nu haal ik 2.5 MBps, dus dat geeft een verlies van 0.5MBps. Daar kan ik nog mee leven, aangezien de andere pc toen ook idle opstond.
Dit is dus opgelost, tenzij je me nog een goede hint kan geven, waardoor ik wel de theoretische snelheid zou kunnen halen? ;-)
Op de speedtest.telenet.be haal ik mijn 25k mbps wel, dus het zou eigelijk moeten kunnen.
pollow
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2008, 19:52

Ik heb een downloadprobleem...

ik ben al ff Turbonet XL klant en tot vorige week liep alles vlekkeloos.

Mijn modem is aangesloten op een switch die vervolgens aangesloten is op een router.

Het probleem is nu sinds een week dat ik maar 50kb/sec haal bij de torrents waar ik normaal 2mb/sec of meer haalde...

ik weet dat je moet kijken naar seeds enzo, maar dit is zeker het probleem niet

gewoon opeens downloaden mijn pc nog maar aan 50kb ipv 2mb...

Iemand ook dit probleem gehad of hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt :-)
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

pollow schreef:Het probleem is nu sinds een week dat ik maar 50kb/sec haal bij de torrents waar ik normaal 2mb/sec of meer haalde...


En gaan je niet-torrent downloads nog evensnel?
Afbeelding
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tettenlover schreef:
pollow schreef:Het probleem is nu sinds een week dat ik maar 50kb/sec haal bij de torrents waar ik normaal 2mb/sec of meer haalde...


En gaan je niet-torrent downloads nog evensnel?


Snap het ook niet goed dat mensen altijd maar reclameren als hun torrents niet goed werken . Download eens iets legaal ( bv :download.com ) en kijk dan eens naar je download snelheid.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

@ pollow
doe mss eens een speedtest op http://speedtest.telenet.be/
wat haal je daar dan van snelheid ?
als je daar uw snelheid niet haalt kan men mogelijk spreken van een probleem
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

SniFManS schreef:
tettenlover schreef:
pollow schreef:Het probleem is nu sinds een week dat ik maar 50kb/sec haal bij de torrents waar ik normaal 2mb/sec of meer haalde...


En gaan je niet-torrent downloads nog evensnel?


Snap het ook niet goed dat mensen altijd maar reclameren als hun torrents niet goed werken . Download eens iets legaal ( bv :download.com ) en kijk dan eens naar je download snelheid.

p2p limiteren is tegenwoordig "in" bij ISP's.
En zeker laatste tijd is er zeer veel interessante materiaal te vinden online via p2p, buiten de linux distro's natuurlijk
pollow
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2008, 19:52

op speedtest haal ik normale resultaten.

andere downloads gaan wel normaal.

Bij kennissen gaan dezelfde torrents wel normaal en bij andere even traag. Eveneens zitten zij bij telenet.

Heb al verscheidende programma's getest en poorten geopend... steeds hetzelfde probleem...

Enige suggesties?

Alvast bedankt
pollow
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2008, 19:52

Dus nogmaals: het rare was dat dit van de ene moment op het andere zo was zowel op mijn laptop als gewone pc...
als ik by ne vriend ( die via wifi wel zijn normale snelheid haalt) mijn wifi van de laptop aanzet gaat het terug tegen 50kb/sec dus mss toch ergens een instelling...

Kan dit met een instelling te maken ebben of update van windows dat torrent downloadsnelheid beperkt wordt?
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

misschien eens de betekenis van torrent zoeken :angel:
Afbeelding
pollow
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2008, 19:52

Ik ben al 2 jaar bezig met het gebruik van torrents


met dat antwoord ben ik niks é....
Het plotselinge trager gaan van torrents is het probleem. deze gaan bij andere mensen wel zeer snel... alleen bepaalde mensen hebben hiervan ineens last? iemand ook dit probleem?
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

whodares schreef:Hey,
Ik was vandaag bij Telenet van Expressnet naar Turbonet XL overgestapt.
Mijn downloadsnelheden van Expressnet haal ik echter niet meer.
Als ik een torrent download, mag ik gelukkig zijn met een maximum van 50 kbps. Bij Expressnet haalde ik tot 300 kbps (wat ook nog steeds laag is).
Ik heb die motorola modem die Telenet je geeft, een router (Topcom BR 604) en een Devolo set van 14 mbps (internet over elektriciteit).
De Devolo moet ik vervangen, maar waarom haal ik mijn snelheden van expressnet niet meer?
Nochtans haal ik de uploadsnelheid van expressnet wel. Terwijl ik aan het posten ben, is mijn downloadsnelheid de helft van mijn uploadsnelheid ( = ongeveer 500 kpbs download, terwijl ik 14 mbps zou moeten halen).

Help me aub.

Bedankt,
Whodares


Jongen jongen nog steed met torrents aant downloaden.. Is totaal niet afhankelijk van uw internet maar van de seeders...
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

pollow schreef:op speedtest haal ik normale resultaten.

andere downloads gaan wel normaal.

Bij kennissen gaan dezelfde torrents wel normaal en bij andere even traag. Eveneens zitten zij bij telenet.

Heb al verscheidende programma's getest en poorten geopend... steeds hetzelfde probleem...

Enige suggesties?

Alvast bedankt


Het probleem zit NIET bij telenet.. het probleem zit em bij de SEEDERS nu google je er maar op los ;) doe wiki torrents, wiki seeder, wiki leecher... En dan hoe moet ik fatsoenlijk downloaden: google rapidshare, megaupload, nieuwsgroepen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”