Mobistar ADSL Max6 en VOIP

Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Heeft er iemand ervaring met ADSL van Mobistar in combinatie met voip via Betamax ?
25 €/maand voor ADSL zonder Belgacom-abonnement lijkt me wel interessant !

Mobistar zou gebruikt maken van het Telenet-netwerk. Ik heb hier gelezen dat voip via Telenet minder goed is dan via ADSL . Dus ben ik er niet helemaal gerust in...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

MarkDM schreef:Mobistar zou gebruikt maken van het Telenet-netwerk. Ik heb hier gelezen dat voip via Telenet minder goed is dan via ADSL . Dus ben ik er niet helemaal gerust in...

Als je een deftige verbinding hebt, (Vooral qua lijnwaarden) moet dat normaal wel lukken. En als er niets geblokkeerd wordt

VOIP gaat minder over de kabel, maar ADSL gaat over de telefoonlijn.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Dat is waar ik voor informeer: hoe zit het met de latency bij Mobistar. En worden poorten geblokkeerd ? Zij vermelden daar niets over. Zijn er disconnects ?
Zij bieden zelf ook voip aan en zijn er mss niet mee gediend dat we via een andere provider bellen.

Ik zoek iemand met de praktijkervaring in deze combinatie:ADSL van Mobistar en voip via een andere provider.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

MarkDM schreef:Dat is waar ik voor informeer: hoe zit het met de latency bij Mobistar.

Volgens mij treedt de vertraging bij Telenet enkel op in het kabelgedeelte.
In hoeverre ADSL-signaal van Mobistar afhankelijk is van Telenet-kabel is mij niet helemaal duidelijk.

MarkDM schreef:En worden poorten geblokkeerd ?

Geen idee of Telenet ADSL en Telenet kabel over dezelfde kam getrokken worden. Wellicht wel, maar dat heeft geen invloed op het VoIP-verkeer. De standaard VoIP-poort is nl. 5060 en dat ligt boven het bereik dat Telenet afblokt (alles beneden 1024).

MarkDM schreef:Zij bieden zelf ook voip aan en zijn er mss niet mee gediend dat we via een andere provider bellen.

Euh... daar hebben zij weinig pap in te brokken. Het zou me verbazen moest dat geblokkeerd worden (vrijheid van verkeer + netneutraliteit).

Ik heb zelf ADSL van EDPNet, geactiveerd op een Belgacom Discovery Line en maak gebruik van de diensten van WeePee voor inkomende gesprekken en een Betamax-kloon voor uitgaande gesprekken. Dat verloopt (totnogtoe) vlekkeloos, zelfs op een 2Mbit-profiel.
Computer(k)nul
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Wij zijn nu een dikke maand bij Mobistar ADSL Max6 en ik ondervind geen enkel probleem met mijn VOIP gesprekken. Ik maak gebruik van 't SIP toestel "siemens C450IP" en heb geen echo's, vertragingen, ... . Bellen gaat eigenlijk beter dan vroeger bij Telenet.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”