(digitale) Televisie door cat 5e

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik kreeg van iemand de vraag of dit mogelijk was :
Men zou graag op 9 plaatsen in een gebouw televisie voorzien. (eventueel digitaal / analoog)
Maar men beschikt enkel over cat 5e kabels naar elke plaats in het gebouw en dus niet over coax kabels. (elke plaats beschikt over 2 cat5e kabels die op een centraal punt samen komen)

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om het televisie signaal over die cat 5e kabels te krijgen tot op de kamers?
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

www.gardy.com
FREEDOMMULTINET van gardy.
alles over cat5E

b.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Benbits schreef:http://www.gardy.com
FREEDOMMULTINET van gardy.
alles over cat5E


Aangezien cat 5e een maximale bandbreedte heeft van 100 MHz zie ik niet in hoe men daar een kabeltelevisie signaal gaat over sturen met een bandbreedte van 600 MHz :???:

Oh I see... werkt dus niet met cat 5e kabel... je hebt speciale dubbel afgeschermde (S/STP) LSFROH 4-paars kabel nodig !
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Met balun's werken ? Zoiets als dit Afbeelding
Ik gebruik het voor beveiligingscamera's en het werkt perfect.
Als je ze koopt, koop ze dan in Hongkong en niet hier in het binnenland want dan betaal je veel te veel voor hetzelfde.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AnD schreef:Met balun's werken ? Ik gebruik het voor beveiligingscamera's en het werkt perfect.
Als je ze koopt, koop ze dan in Hongkong en niet hier in het binnenland want dan betaal je veel te veel voor hetzelfde.


Maar met je beveiligingscamera's stuur jij één signaal over de kabel... dus zo'n 5 a 7 MHz bandbreedte. Als je kabel TV erover wil sturen heb je minstens 450 MHz nodig, en bij INDI nog heel wat meer... en dat krijg je niet over een UTP cat 5e kabel (een balun zal daar niets aan veranderen, da's voor andere problemen op te lossen) !
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ok bedankt voor jullie tips. De enige oplossing zal zijn dat we de cat5e kabels gaan vervangen door coax kabels.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

reyntjensw schreef:Ok bedankt voor jullie tips. De enige oplossing zal zijn dat we de cat5e kabels gaan vervangen door coax kabels.


Of Belgacom TV... da's IPTV en dus over ethernet. Alléén kan je geen 9 TV's aansluiten op één BGC TV verbinding.

Trouwens je cat5e kabels "vervangen" is een slecht idee... die je heb je ook nog nodig voor digitale TV. Vandaag de dag heb je dus zowel coax als cat5e nodig.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou er 1tje laten zitten en 1 cat5 vervangen door 1 coax.
Heeft belgacom tv speciale producten (formules) voor meerdere gebruikers?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Natuurlijk... Maar dat hangt eerder af of ADSL2+ beschikbaar is in je regio. Hier is het iig niet beschikbaar...
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sub Zero schreef:Natuurlijk... Maar dat hangt eerder af of ADSL2+ beschikbaar is in je regio. Hier is het iig niet beschikbaar...


Dan zet men je normaal toch op VDSL2 ?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

r2504 schreef:Maar met je beveiligingscamera's stuur jij één signaal over de kabel... dus zo'n 5 a 7 MHz bandbreedte. Als je kabel TV erover wil sturen heb je minstens 450 MHz nodig, en bij INDI nog heel wat meer... en dat krijg je niet over een UTP cat 5e kabel (een balun zal daar niets aan veranderen, da's voor andere problemen op te lossen) !


Doet me denken aan die wireless tv verdelers , die sturen uw tv signaal wireless door maar die tune langst 1 kant af en zenden maar 1 kanaal door..
Kan in princippe via utp ook wel lukken maar of er door commerciële toepassingen van bestaan...


tjshakaa:
http://www.abtus.nl/live/index.php?opti ... &Itemid=33
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

abitana heeft speciale omnipedia cat5E kabel; ook geschikt voor gigabit trouwens
net niet genoeg voor satteliet coax dacht ik
maar tegenwoordig kun je er zelfs HDMI en VGA/co oversturen :^-)

eventueel je cat5E vervangen door die Abitana oplossing?
en idd voor die digibox en adsl gevallen heb je dus nog t'een en t'ander nodig
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

skynetbbs schreef:abitana heeft speciale omnipedia cat5E kabel; ook geschikt voor gigabit trouwens
net niet genoeg voor satteliet coax dacht ik
maar tegenwoordig kun je er zelfs HDMI en VGA/co oversturen :^-)


De bandbreedte van HDMI of VGA stelt NIETS voor in vergelijking met wat er over een coax gaat !

Je statement zegt dus niets. Probeer geen één zender (output van een tuner) te vergelijken met 30 analoge zenders, 100 digitale zenders, 30 radio kanalen, 50 digitale radio kanalen, ... die SIMULTAAN op dezelfde coax zitten. Nogmaals, we spreken dan over bandbreedtes van 600 en meer MHz, en niet 4 a 8 Mhz van één HDTV kanaal.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

r2504 schreef:
skynetbbs schreef:abitana heeft speciale omnipedia cat5E kabel; ook geschikt voor gigabit trouwens
net niet genoeg voor satteliet coax dacht ik
maar tegenwoordig kun je er zelfs HDMI en VGA/co oversturen :^-)


De bandbreedte van HDMI of VGA stelt NIETS voor in vergelijking met wat er over een coax gaat !

Je statement zegt dus niets. Probeer geen één zender (output van een tuner) te vergelijken met 30 analoge zenders, 100 digitale zenders, 30 radio kanalen, 50 digitale radio kanalen, ... die SIMULTAAN op dezelfde coax zitten. Nogmaals, we spreken dan over bandbreedtes van 600 en meer MHz, en niet 4 a 8 Mhz van één HDTV kanaal.


geen problemen mee hier...
ik heb er 4 televisies op aangesloten...en zelf injecteer ik 4 eigen thema zenders (38-41)

Afgeschermde OmniMedia installatiekabel (ethernet kabel/cat5e)

Deze kabel maakt de verbinding tussen de OmniMedia stekker en de OmniMedia connector in het Comm Center. Met een bandbreedte tot 865 MHz is de bekabeling geschikt voor alle signaaltoepassingen en voldoet deze aan de hoge eisen die aan het HuisNet van de woning worden gesteld. De afgeschermede OmniMedia kabel bestaat uit vier paren waarvan één werd geoptimaliseerd om TV signalen te transporteren. De vier paren samen ondersteunen PC netwerking tot 1000 Mbps.

dat 1ne paar zit dus omwikkeld met aluminiumfolie zodat het niet kan interfereren met je data signalen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

skynetbbs schreef:Afgeschermde OmniMedia installatiekabel (ethernet kabel/cat5e)


Dat is misleiding hé... da's geen normale Cat5e kabel meer !
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

r2504 schreef:
skynetbbs schreef:Afgeschermde OmniMedia installatiekabel (ethernet kabel/cat5e)

Dat is misleiding hé... da's geen normale Cat5e kabel meer !


het bespaart je het trekken van diverse kabels (coax/telefoon/data/hdmi/vga/audio)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

skynetbbs schreef:het bespaart je het trekken van diverse kabels (coax/telefoon/data/hdmi/vga/audio)


Ik begrijp wel dat het kan, maar daar gaat het niet over.

Iemand vraagt kan het over standaard Cat5e, en dan is het antwoord nee.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

r2504 schreef:
skynetbbs schreef:het bespaart je het trekken van diverse kabels (coax/telefoon/data/hdmi/vga/audio)
Iemand vraagt kan het over standaard Cat5e, en dan is het antwoord nee.
In het geval van een decoder wel, maar over de normale distributie niet.
Want er komt maar één video signaal uit de decoder van een Telenet Digibox. Dan kan je die tussenstukjes UTP>COAX en omgekeerd gebruiken. Nogmaals, met de normale distributie niet want daar lopen meerdere kanalen over.

Maar ik zou het voor mijn eigen installatie nooit doen. Voor één enkel simpel videosignaal wel. Anders niet :p
Laatst gewijzigd door Ken op 24 mar 2009, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het zou de bedoeling zijn om geen kabels te hertrekken/ te veranderen.
Ik ben ondertussen al aan het navragen of dit allemaal kan bij Belgacom.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ken schreef:In het geval van een decoder wel. Want er komt maar één video signaal uit de decoder van een Telenet Digibox. Dan kan je die tussenstukjes UTP>COAX en omgekeerd gebruiken.


Ook niet... het is namelijk niet de bedoeling dat z'n decoder in de kelder staat (nogal onhandig :lol: ), maar wel gewoon bij de TV. Hij tracht enkel het probleem op te lossen dat er geen coax ligt tot aan de TV's, maar wel gewone Cat5e UTP.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

reyntjensw schreef:Het zou de bedoeling zijn om geen kabels te hertrekken/ te veranderen.
Ik ben ondertussen al aan het navragen of dit allemaal kan bij Belgacom.


In theorie zou dit misschien wel kunnen, maar in de praktijk zal je maar al te snel in de problemen komen. Als je op VDSL2 komt, heb je een totale bandbreedte van 25mbps. Elke SD Stream verbruikt een 4mbps, dus kan je theoretisch slechts een 6-tal streams openen.

Maar eerst zal je dus het probleem moeten omzeilen dat een Belgacom-modem standaard slechts 2 uitgangen voorzien heeft voor decoders... dus maximaal 2 streams. Er zijn in totaal 4 uitgangen als ik me niet vergis, maar ik weet niet in hoeverre je die twee extra kan omzetten naar TV.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Check out http://www.cabletime.com/index.php?page=775-encoder

Is niet gratis maar hiermee kan je zelf analoog/DVB-S/DVB-T op een netwerk streamen naar een IPTV ontvanger. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

r2504 schreef:
Ken schreef:In het geval van een decoder wel. Want er komt maar één video signaal uit de decoder van een Telenet Digibox. Dan kan je die tussenstukjes UTP>COAX en omgekeerd gebruiken.

Ook niet... het is namelijk niet de bedoeling dat z'n decoder in de kelder staat (nogal onhandig :lol: ), maar wel gewoon bij de TV. Hij tracht enkel het probleem op te lossen dat er geen coax ligt tot aan de TV's, maar wel gewone Cat5e UTP.


idd het hele idee is dat ik nu & later eender waar in huis m'n tv/digibox kan aankoppelen zonder overal coax/netwerk te moeten leggen... in het geval van telenet zelfs eentje die niet achter m'n router ligt
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Maglor schreef:
In theorie zou dit misschien wel kunnen, maar in de praktijk zal je maar al te snel in de problemen komen. Als je op VDSL2 komt, heb je een totale bandbreedte van 25mbps. Elke SD Stream verbruikt een 4mbps, dus kan je theoretisch slechts een 6-tal streams openen.

Maar eerst zal je dus het probleem moeten omzeilen dat een Belgacom-modem standaard slechts 2 uitgangen voorzien heeft voor decoders... dus maximaal 2 streams. Er zijn in totaal 4 uitgangen als ik me niet vergis, maar ik weet niet in hoeverre je die twee extra kan omzetten naar TV.


Indien dit te moeilijk is zouden we eventueel kunnen overgaan tot het aanvragen van meerdere adsl/vdsl lijnen.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

reyntjensw schreef:Indien dit te moeilijk is zouden we eventueel kunnen overgaan tot het aanvragen van meerdere adsl/vdsl lijnen.


begint een tv vlaanderen systeem dan niet interessanter te zijn?
je kunt het hele belgische kabel verkeer via 1 schotel ontvangen...gewoon nog doorreigen naar alle sateliet decoders in het gebouw...
oftewel 1 grote server met een aantal dvb-s tuner kaarten in?... en iedereen in't gebouw een iptv decoder?
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Daar had ik nog niet aan gedacht.
Heb je soms een voorbeeld van zowel server als decoder?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

reyntjensw schreef:Daar had ik nog niet aan gedacht.
Heb je soms een voorbeeld van zowel server als decoder?

http://www.satteliettv.be/joomla/meerdere-tvs.html


tv vlaanderen geeft een korting op de 2+ "cam" kaartjes
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb snel even gekeken en het is mogelijk maar de verbinding gaat over coax en niet over ethernet.
Dus kan ik er eig niet zoveel mee doen
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Een mogelijke oplossing is:

Plaats x aantal decoders waar de kabeldistributie binnenkomt.
Plaats x aantal RF of IR ontvangers bij de TV's. Sluit ze aan via een netwerkverbinding. Gebruik eventueel een kleine switch.
Verbind de RF of IR ontvangers vervolgens met de decoders.
Gebruik een HDMI naar Cat5 en Cat5 naar HDMI converter bij respectievelijk de decoder en de TV.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

reyntjensw schreef:Ik heb snel even gekeken en het is mogelijk maar de verbinding gaat over coax en niet over ethernet. Dus kan ik er eig niet zoveel mee doen


Je hebt nog skynetbbs z'n tweede mogelijkheid... zelf een server plaatsen met DVB-S kaarten en IPTV clients (een natte droom van velen, enkel de software bij elkaar krijgen die ook nog gebruiksvriendelijk is, is niet eenvoudig vrees ik).
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

reyntjensw,

Wil je 9 tv's plaatsen en deze gelijktijdig gebruiken?
Of gewoon voorziening om tv's van kamer te kunnen verplaatsen.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

We zouden graag op 9 plaatsten tegelijkertijd tv kijken.
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

Oei. Met IPTV heb je dan al 5 VDSL2 lijnen nodig om 10 decoders te kunnen aansluiten :eek:
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Das redelijk veel, eigenlijk een beetje teveel.
Denk dat we gaan gaan voor tv vlaanderen
yoki
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2010, 10:46

Ik heb thuis overal standaard CAT5E kabel liggen. Dan heb ik balun's van abitana besteld en hierop de gewone COAX aangesloten. Dit gaat dus PERFECT!!
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

yoki schreef:Ik heb thuis overal standaard CAT5E kabel liggen. Dan heb ik balun's van abitana besteld en hierop de gewone COAX aangesloten. Dit gaat dus PERFECT!!


mooi om te horen dat het dus ook lukt met gewone cat5E kabel...
het enige speciale aan abitana kabel was dat er 2 van de 8 aders speciaal beschermd waren met metaalfolie tegen straling
het maakte de kabel ook praktisch te dik om er utp stekkers aan te brengen...
alleen in utp sockets konden ze nog gestoken worden oftewel goed "strippen" en niet te hard aan trekken :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

yoki schreef:Ik heb thuis overal standaard CAT5E kabel liggen. Dan heb ik balun's van abitana besteld en hierop de gewone COAX aangesloten. Dit gaat dus PERFECT!!


Volgens wat ik zo meteen kan vinden is de bandbreedte van CAT5E slechts 100 MHz (al spreekt een andere website van 350 MHz)... dan wil ik dus wel eens zien hoe je hier een coax signaal van 600 MHz over krijgt ?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

r2504 schreef:
yoki schreef:Ik heb thuis overal standaard CAT5E kabel liggen. Dan heb ik balun's van abitana besteld en hierop de gewone COAX aangesloten. Dit gaat dus PERFECT!!


Volgens wat ik zo meteen kan vinden is de bandbreedte van CAT5E slechts 100 MHz (al spreekt een andere website van 350 MHz)... dan wil ik dus wel eens zien hoe je hier een coax signaal van 600 MHz over krijgt ?


http://findarticles.com/p/articles/mi_m ... 111111891/ hier in 2003 beweren ze dan weer dat je over 100m cat5e wel 60 tv kanalen kunt sturen... aangezien telenet er amper 26tal heeft analoog .... geen probleem dus :-)

voor de rest VHF gaat tot 350mhz... UHF tot 800mhz

utp is 100ohm
coax is 75ohm

de Abitana baluns zullen dus de 75 to 100ohm en omgekeerde conversie alvast doen;

ik geloof dat je je zelfs gewone telefoondraad kunt gebruiken als het maar over 1 kanaal gaat (bewakingscamera)... momenteel gebruiken ze daar netwerkkabel voor om ook soort "power over ethernet" passief door te geven denk ik?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

skynetbbs schreef:
ik geloof dat je je zelfs gewone telefoondraad kunt gebruiken als het maar over 1 kanaal gaat (bewakingscamera)... momenteel gebruiken ze daar netwerkkabel voor om ook soort "power over ethernet" passief door te geven denk ik?

Zo is dat :)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hoe geef je 'power over ethernet' 'passief' door ? :)
En wat is dan het verschil met een gewone 'draad' ? :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”