36u reconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Kan daar echt niets aan gedaan worden? Om de 36u verlies ik eventjes verbinding. Bij sommige bezigheden is dit immens irritant en ik ben sterk aan het overwegen om ADSL te laten voor wat het is en naar telenet over te stappen, het enige wat me enigszins tegenhoudt is de recente aankoop van een nieuwe ADSL router..
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

AeroFury schreef:Kan daar echt niets aan gedaan worden? Om de 36u verlies ik eventjes verbinding. Bij sommige bezigheden is dit immens irritant en ik ben sterk aan het overwegen om ADSL te laten voor wat het is en naar telenet over te stappen, het enige wat me enigszins tegenhoudt is de recente aankoop van een nieuwe ADSL router..



Je maakt mij benieuwd naar die "bezigheden" waar een disc-/re- connect van 2 seconden hinder veroorzaakt :wink:

Oplossing?
1. Je router elke 24 u laten reconnecten op een tijdstip dat je er geen last van hebt.
2. Een ADSL provider nemen waar geen 36u disconnects zijn (DxADSL b.v.)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Irritant, inderdaad, maar kun je helaas niets aan doen buiten overstappen naar een isp die het niet doet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

gm123 schreef:Irritant, inderdaad, maar kun je helaas niets aan doen buiten overstappen naar een isp die het niet doet.

Ik vind daar niets irretant aan: mijn modem reconnect iedere dag, automatisch, tussen 2.00 en 3.00
Dit vermijdt de dwangmatige reconnect na 36 uur.
Op dit ogenblik van de nacht ligt iedereen hier in bed, we hebben er dus geen last van.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

philippe.deleye schreef:
gm123 schreef:Irritant, inderdaad, maar kun je helaas niets aan doen buiten overstappen naar een isp die het niet doet.

Ik vind daar niets irretant aan: mijn modem reconnect iedere dag, automatisch, tussen 2.00 en 3.00
Dit vermijdt de dwangmatige reconnect na 36 uur.
Op dit ogenblik van de nacht ligt iedereen hier in bed, we hebben er dus geen last van.
Philippe.


Mja, die mogelijk tot automatische reconnect heb ik hier niet met de bbox2 ( of ik moet er over gekeken hebben )
Voor online gaming is het vreselijk irrant als je internet opeens uitvalt. Ook heb ik het al meegemaakt dat ik met skype aan het bellen was en ik prijs had.

Voor mij persoonlijk is het een (klein) ongemak waar ik meestal geen last van heb, maar af en toe gebeurd het toch eens en dat is niet altijd op een geschikt moment.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

gm123 schreef: Mja, die mogelijk tot automatische reconnect heb ik hier niet met de bbox2 ( of ik moet er over gekeken hebben )
Voor online gaming is het vreselijk irrant als je internet opeens uitvalt. Ook heb ik het al meegemaakt dat ik met skype aan het bellen was en ik prijs had.

Als je geen automatische reconnect hebt, zou een mogelijke oplossing kunnen zijn om op geregelde tijdstippen dit manueel te doen.
Bijvoorbeeld één keer per dag, op het ogenblik dat je de eerste PC inschakelt, je modem resetten (of de Belgacomstekker er even uit/in). Tegen dat je PC volledig opgestart is, is je ADSL ook terug on-line, en kan je de ganse dag (en volgende nacht) zonder onderbreking internetten ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

via telnet/ssh een cron job toevoegen (bvb rebooten)?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Waarom is die 36u disconnect een probleem? Als je router er te lang over doet om te herconnecten zal dit eerder aan de router liggen als aan ADSL. Ik merk hier niet meer als ik de 36u haal, zelfs putty merkt dit niet meer :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

philippe.deleye schreef:
gm123 schreef: Mja, die mogelijk tot automatische reconnect heb ik hier niet met de bbox2 ( of ik moet er over gekeken hebben )

Als je geen automatische reconnect hebt, zou een mogelijke oplossing kunnen zijn om op geregelde tijdstippen dit manueel te doen.

Ik zet met een eenvoudige tijdschakelaar van een paar euro mijn router elke nacht af. Low-tech oplossing, maar zou je probleem wel oplossen denk ik.
gr4vity schreef:Waarom is die 36u disconnect een probleem?

Omdat:
gm123 schreef:Voor online gaming is het vreselijk irrant als je internet opeens uitvalt. Ook heb ik het al meegemaakt dat ik met skype aan het bellen was en ik prijs had.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Makkelijkste oplossingen lijken mij:

1. tijdschakelaar plaatsen
2. telkens voor het gamen of skypen de router rebooten; tenzij die gamesessies langer dan 36u duren :lol:
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Ik wist dat Belgacom dat deed, dat zag ik indertijd aan de login-tijden op de pagina's met de verbruikte volumes.
Maar ik had geen idee dat dommel dit ook deed. Dommel heeft geen detail-pagina met login-tijden. En aan het gebruik heb ik het ook nooit gemerkt. Maar ik game wel niet meer. Misschien dat de kinderen er af en toe eens uitvliegen tijdens hun WoW-sessies.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

decat schreef:Makkelijkste oplossingen lijken mij:

1. tijdschakelaar plaatsen
2. telkens voor het gamen of skypen de router rebooten; tenzij die gamesessies langer dan 36u duren :lol:


Nog makkelijker, en ecologischer: 's nachts gewoon je modem/router afzetten. Dan heb je geen last van 36h disconnects, en spaar je nog wat geld uit ook ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

gunny schreef:Ik wist dat Belgacom dat deed, dat zag ik indertijd aan de login-tijden op de pagina's met de verbruikte volumes.
Maar ik had geen idee dat dommel dit ook deed.


Elke ISP die het BC netwerk gebruikt heeft 36u disconnects. Verschillende modems hebben de mogelijkheid om aan te geven dat een reconnect tussen bepaalde uren moet gebeuren. Toen ik nog bij Dommel zat stond ingesteld dat dit tussen 2 en 3 's nachts moest gebeuren. Als je VOIP gebruikt kan je overdag ook best geen disconnects hebben :wink:

Momenteel heb ik bij DXAdsl nog maar alleen manueel reconnects gedaan 40+ dagen zonder disconnect is geen uitzondering.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ikke binnenkort Cityconnect zonder disconnects :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”