Belgacoms goed-nieuws-show kon niet blijven duren natuurlijk. Het heeft er alle schijn van dat de prijs van het basispakket eind deze maand verhoogd zal worden, althans voor nieuwe klanten.
Classic+ kost nu maar 9,95 euro per maand, maar zou vanaf 20 maart 12,50 euro kosten. Daarin zitten wel een aantal HD-zenders én Comfort View, dat tot nog toe 1,95 euro kostte.
Bovendien zouden er ook zenders uit het basispakket verhuizen naar de betaalpakketten. Classic+ zou trouwens meteen ook door het leven gaan als "Comfort".
De veranderingen gelden enkel voor de nieuwe klanten. Bestaande klanten zouden nog steeds van de huidige prijs en samenstelling kunnen genieten.
De informatie is wel nog onder sterk voorbehoud, want nog niet officieel bevestigd.
Belgacom slaat tarieven op?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Op een forum heb ik het volgende gelezen. Ik weet wel niet of de info correct is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Is dus nog allemaal heel voorbarig (tenzij Zamba dat ook zou bevestigen).
Ik weet niet of er zoveel mensen zijn die die Comfort View niet nemen. Voor hen zou dit wel zeker een (serieuze) opslag zijn. Voor die mét Comfort View valt het al bij al nog mee: 9,95 + 1.95 = 11,90€. Is dus 0,6€ per maand verhoging. Alles hangt er dus vanaf welke HD zenders er in zullen zitten en welke verhuizen naar de betaalpaketten.
En wat een gedoe. Enkel voor nieuwe klanten? Schrik dat mensen hun boeltje gaan pakken door de eenzijdige contractwijziging? En nieuwe klanten zouden een ander zenderpakket hebben dan bestaande klanten? Dat is toch totaal ridicuul.
Ik weet niet of er zoveel mensen zijn die die Comfort View niet nemen. Voor hen zou dit wel zeker een (serieuze) opslag zijn. Voor die mét Comfort View valt het al bij al nog mee: 9,95 + 1.95 = 11,90€. Is dus 0,6€ per maand verhoging. Alles hangt er dus vanaf welke HD zenders er in zullen zitten en welke verhuizen naar de betaalpaketten.
En wat een gedoe. Enkel voor nieuwe klanten? Schrik dat mensen hun boeltje gaan pakken door de eenzijdige contractwijziging? En nieuwe klanten zouden een ander zenderpakket hebben dan bestaande klanten? Dat is toch totaal ridicuul.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Net zoals met internet en telefonie... lekker met z'n tweetjes haast identiek product aan bijna dezelfde prijs aanbieden... mooi idee die "concurrentie"
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Sja, wat doet een bedrijf met iets (comfort view) als ze niet weten wat ze ermee moeten doen. Juist, ze steken het in het basispakket en verhogen daarmee samen de prijs, gesproken van een dode mus, of hoe zeg je dat. ComfortView was al een hele tijd gratis voor (misschien niet -, maar wel veel) iedereen en zou ook nog gratis gebleven zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Prijzen van de packs blijven ongewijzigd, ongeacht bestaande of nieuwe klanten?
Indien ja: duidelijk een manier om packs nòg meer en makkelijker te kunnen verkopen.
Indien ja: duidelijk een manier om packs nòg meer en makkelijker te kunnen verkopen.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
eerlijk gezegd TV in BE is gewoon saai er is enorm veel reclame, .. en ik vind dat er praktisch niets interessants meer op TV is en of ge nu van BGC of TELENET spreekt, 'k denk niet dat het veel verschil gaat maken buiten die voetbal, wat voor mijn persoonlijk ook niks is want ik kijk niet naar sport.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
I agree, daarom heb ik satteliettv.Ofloo schreef:eerlijk gezegd TV in BE is gewoon saai er is enorm veel reclame, .. en ik vind dat er praktisch niets interessants meer op TV is en of ge nu van BGC of TELENET spreekt, 'k denk niet dat het veel verschil gaat maken buiten die voetbal, wat voor mijn persoonlijk ook niks is want ik kijk niet naar sport.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
apart mogen de prijzen dan eventueel opslaan, ik heb er allezins nog niets van vernomen, zal het wel bevesiigen als het zover is. zoiets wordt pas enkele dagen op voorhand aan het personeel en aan de partners bekend gemaakt.
de packs blijven aan dezelfde prijzen op de markt.
dus vind ik dat er geen enkel probleem is op dit vlak.
de packs blijven aan dezelfde prijzen op de markt.
dus vind ik dat er geen enkel probleem is op dit vlak.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik ook. Vaak kijken wij naar de reclameloze en recente films op de 3 Film1 kanalen (ook Nederlandstalig) of de 9 Skymovies kanalen.silencer schreef:I agree, daarom heb ik satteliettv.Ofloo schreef:eerlijk gezegd TV in BE is gewoon saai er is enorm veel reclame, .. en ik vind dat er praktisch niets interessants meer op TV is en of ge nu van BGC of TELENET spreekt, 'k denk niet dat het veel verschil gaat maken buiten die voetbal, wat voor mijn persoonlijk ook niks is want ik kijk niet naar sport.
With a little help from our satboer.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Ik hoop voor jou dat die satboer daar geen geld voor vraagt Want aan c***s***ing kom je heel makkelijk zoek maar is rond op het internetIk ook. Vaak kijken wij naar de reclameloze en recente films op de 3 Film1 kanalen (ook Nederlandstalig) of de 9 Skymovies kanalen.
Grtz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
ik denk dat hij bedoelt dat hij een abonnement heeft op canal + Nl (kost maar +-10€/maand voor de film123 kanalen,zie site canaaldigitaal,kan zonder basispakket genomen worden, als je maar een nederlands adres kunt opgeven) via die satboer.jimghw schreef:Ik hoop voor jou dat die satboer daar geen geld voor vraagt Want aan c***s***ing kom je heel makkelijk zoek maar is rond op het internetIk ook. Vaak kijken wij naar de reclameloze en recente films op de 3 Film1 kanalen (ook Nederlandstalig) of de 9 Skymovies kanalen.
Grtz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
En de boer melkte verder en de klant werd verder uitgemolken. Belgacom/Proximus maken nu al jaren mega winsten en hun prijzen behoren tot de duurste van het Europa en dit land. Het wordt tijd dat meneer Q en het BIPT en Mevrouw Reeder hier iets aan gaan doen in plaats van te zwansen. Graag wat meer effectieve daden.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 64 keer
Daarom dus dat Q de voorzitter van het BIPT een negatieve beoordeling heeft gegeven. Er komt dus na al die jaren een nieuwe voorzitter (geen ex-RTT-er) die wat meer enthousiasme moet hebben om de markt vrij te maken. Daarbij zou het BIPT ook meer slagkracht krijgen.Muziekbos schreef:Het wordt tijd dat meneer Q en het BIPT en Mevrouw Reeder hier iets aan gaan doen in plaats van te zwansen. Graag wat meer effectieve daden.
Het nieuws komt trouwens van een Belgacom-verkoper, namelijk http://www.speed.be/ (de Franstalige versie).
Volgens speed.be zullen de packs wel degelijk ook verhogen.
In ieder geval lopen alle huidige tv-promoties tot 19/3, terwijl ze normaal altijd tot einde van de maand lopen. Er lijkt dus wel degelijk iets op til, vraag is alleen of het effetief wordt zoals speed.be schrijft.
Volgens speed.be zullen de packs wel degelijk ook verhogen.
In ieder geval lopen alle huidige tv-promoties tot 19/3, terwijl ze normaal altijd tot einde van de maand lopen. Er lijkt dus wel degelijk iets op til, vraag is alleen of het effetief wordt zoals speed.be schrijft.
- Xplod
- Premium Member
Wees blij dat je niet in Amerika woont ..... daar heb je om de 5 a 10min. een blok reclame !
En Belgacom niks voorstellen ..... ik zit hier met mijn basispakket al boven de 100 zenders en dan heb ik er de radio- en PPV voetbalkanalen nog niet eens bijgerekend.
Waar blijft Telenet op dat gebied ? Ze bieden nog niet eens de Discovery's standaard aan ... lol ... ik heb er hier zelfs énen in HD .... zelfde met NGC en History Channel.
Ik weet waar ik over spreek,.... heb bij mijn ouders Telenet Digitaal geinstalleerd dus ik kan de vergelijking maken.
Voor ong. dezelfde prijs ... ik spreek dan wel over TV alleen,.... ben je beter af bij Belgacom dan bij Telenet .... toch als je graag véél zenders wilt.
En Belgacom niks voorstellen ..... ik zit hier met mijn basispakket al boven de 100 zenders en dan heb ik er de radio- en PPV voetbalkanalen nog niet eens bijgerekend.
Waar blijft Telenet op dat gebied ? Ze bieden nog niet eens de Discovery's standaard aan ... lol ... ik heb er hier zelfs énen in HD .... zelfde met NGC en History Channel.
Ik weet waar ik over spreek,.... heb bij mijn ouders Telenet Digitaal geinstalleerd dus ik kan de vergelijking maken.
Voor ong. dezelfde prijs ... ik spreek dan wel over TV alleen,.... ben je beter af bij Belgacom dan bij Telenet .... toch als je graag véél zenders wilt.
-
- Erelid
Xplod, Discovery wordt wél basis digitaal uitgezonden. Indien je een HD-digicorder huurt, krijg je ook Ngeo in HD.Xplod schreef:Wees blij dat je niet in Amerika woont ..... daar heb je om de 5 a 10min. een blok reclame !
Als je enkel digitale tv bij Belgacom wilt, ben je toch duurder af dan bij Telenet hoor.
- Xplod
- Premium Member
Ja maar niet allemaal ... BelgacomTV biedt ze allemaal standaard aan, Discovery HD, Animal Planet, standaard Discovery Channel, Discovery World, Discovery Science en History Channel HD
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Tja, nu nog. Wacht morgen maar, als ze er een hele boel naar een betaalpakket gaan verhuizen...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Zo heb je natuurlijk altijd gelijk. Wacht jij morgen maar, tot Belgacom zijn limieten naar 100 GB brengt!Maglor schreef:Tja, nu nog. Wacht morgen maar, als ze er een hele boel naar een betaalpakket gaan verhuizen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Xplod
- Premium Member
100Gb ... aan 12Mbit/sec, ... dat mogen ze van mij direct doen.Maglor schreef:Dan zal ik blij zijn. 'k Zit namelijk bij Belgacom.
Uit goede bron, ééntje van AAN de bron trouwens, ... heb ik ondertussen vernomen dan in ieder geval alle nationale HD-zenders sowieso in het nieuwe pakket zullen blijven.
-
- Erelid
Ik heb gehoord uit goeie bron dat de tarieven niet opgeslaan worden.
Voor huidige klanten niet. Die mogen gewoon hun huidige pakket behouden aan de huidige prijs.
Nieuwe klanten krijgen het zogenaamde Comfort-pakket, met daarin ook Comfort View. De prijs blijft onduidelijk: sommigen spreken van 11,95, anderen van 12,50. Aangezien Comfort View inbegrepen is, verandert dat eigenlijk weinig aan de prijs tegenover nu. De grote vraag is en blijft: verdwijnen er zenders uit dat basispakket?
Nieuwe klanten krijgen het zogenaamde Comfort-pakket, met daarin ook Comfort View. De prijs blijft onduidelijk: sommigen spreken van 11,95, anderen van 12,50. Aangezien Comfort View inbegrepen is, verandert dat eigenlijk weinig aan de prijs tegenover nu. De grote vraag is en blijft: verdwijnen er zenders uit dat basispakket?