Digicorder krijgt bijna nooit het correcte IP adres

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Gesloten
Simba
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2005, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

Ik zit met een vervelende situatie en ik vind niet echt een oplossing voor mijn probleem. Mijn digicorder krijgt bijna nooit nog een goed IP adres toegekend.

Enkele weken geleden heb ik mijn UTP kabel die door gans mijn huis liep vervangen door powerplugs. Ik heb de powerplugs eens aan mijn pc gehangen en ze geven aan dat het signaal ongeveer 80% is (dit lijkt mij vrij goed?). Als ik mijn pc connecteer met de powerplugs heb ook ook nooit een probleem en krijgt mijn PC een IP adres en kan ik hiermee op internet.

Echter als ik mijn digicorder aan de powerplugs hang, begint het fout te lopen. Meestal krijg hij GEEN IP adres, soms krijg hij een 84.xxx.xxx.xxx adres en soms een 10.xxx.xxx.xxx adres. Dit 10.xxx.xxx.xxx adres is hetgene ik verwacht om interactief televisie te kunnen kijken. Het rare is dat eens je dit adres hebt, een paar uur later dit vervangen is door een 84.xxx.xxx.xxx adres en je dus niet langer interactief tv kan kijken.

Als ik een keer of 20 mijn modem uittrek en de digicorder herstart werkt het soms terug voor eventjes. Dit is natuurlijk een zeer vervelende situatie. Weet er iemand raad? Alvast bedankt voor jullie hulp!
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Simba schreef:Hallo iedereen,

Ik zit met een vervelende situatie en ik vind niet echt een oplossing voor mijn probleem. Mijn digicorder krijgt bijna nooit nog een goed IP adres toegekend.

Enkele weken geleden heb ik mijn UTP kabel die door gans mijn huis liep vervangen door powerplugs. Ik heb de powerplugs eens aan mijn pc gehangen en ze geven aan dat het signaal ongeveer 80% is (dit lijkt mij vrij goed?). Als ik mijn pc connecteer met de powerplugs heb ook ook nooit een probleem en krijgt mijn PC een IP adres en kan ik hiermee op internet.

Echter als ik mijn digicorder aan de powerplugs hang, begint het fout te lopen. Meestal krijg hij GEEN IP adres, soms krijg hij een 84.xxx.xxx.xxx adres en soms een 10.xxx.xxx.xxx adres. Dit 10.xxx.xxx.xxx adres is hetgene ik verwacht om interactief televisie te kunnen kijken. Het rare is dat eens je dit adres hebt, een paar uur later dit vervangen is door een 84.xxx.xxx.xxx adres en je dus niet langer interactief tv kan kijken.

Als ik een keer of 20 mijn modem uittrek en de digicorder herstart werkt het soms terug voor eventjes. Dit is natuurlijk een zeer vervelende situatie. Weet er iemand raad? Alvast bedankt voor jullie hulp!


Heb jij op je netwerk nog een andere DHCP server actief of 2 netwerken gemixt?
Simba
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2005, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik zal even een schets geven van mijn netwerk:

Aan de telenet modem hangt een hub van telenet (een DLink die ze meestal gebruiken). Vanuit deze hub vertrekken 2 connecties:
- een naar een netwerkaansluiting in mijn woonkamer voor de digitale tv
- een naar mijn wireless router voor internet (deze is ingesteld als DHCP server voor mijn computers en deelt 192.168.2.xxx adressen uit)

In mijn woonkamer heb ik naast de netwerkaansluiting mijn powerplug in het stopcontact gestoken (hier hing vroeger mijn digicorder rechtstreeks aan). Aan de andere kant van de woonkamer hangt dan de andere powerplug aan welke mijn digicorder nu aangesloten is.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Als je de powerplug aan je pc hangt, hangt deze dan in een ander kamer?
Heb je een laptop?

Waarom vraag ik dit? Omdat het belangrijk is met die powerplugs wat er allemaal op die stroomkring staat.
Het beste kan je dit testen door de powerplug in de steken waar hij staat voor je digicorder. Ipv in de digicorder te steken, steek je hem in je laptop. Natuurlijk dit alles nadat je modem en switch 20 seconden zonder stroom hebt gezet.
Krijgt je laptop daar een IP en kan je een goeie ping doen, mag dit ook geen probleem vormen met de digicorder.
Simba
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2005, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb de powerplugs getest met mijn laptop in dezelfde stopcontacten als voor mijn digicorder. Mijn laptop krijgt dan een ip in de vorm van 84.xxx.xxx.xxx. Pingen richting google werkt dan...

Maar het rare is dat in pricipe ik voor mijn digicorder een 10.xxx... verwacht, maar hij heel soms ook een 84.xxx... krijgt.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Die 84.* reeks in een internet ip range. Misschien eens bellen naar Telenet want als je een internet ip krijgt betekent dit dat je digicorder niet meer gekend is door de Telenet servers?
Simba
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2005, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Weet er iemand of die powerplugs het MAC adres van de digicorder doorgeven, of geven die hun eigen MAC adres door?

Ik heb al eens naar de software gekeken van de powerplugs, maar ik zie hier nergens staan dat ze hun eigen MAC adres doorgeven of niet...

Indien een powerplug zijn eigen mac adres doorgeeft, is het logisch dat ik een fout IP krijg van telenet (alleen snap ik niet goed waarom ik soms geen krijg, dan weer een internet IP en dan weer een correct ip voor digitale tv...).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Die powerplugs zijn hetzelfde als de switch dat je krijgt.
Die geven gewoon het achterliggende IP door.

Waarschijnlijk is er iets mis met de deprovisionering van je digi - modem

telenet bellen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Simba schreef:Weet er iemand of die powerplugs het MAC adres van de digicorder doorgeven, of geven die hun eigen MAC adres door?


Het MAC adres van je digicorder.

Waarom het soms wel werkt en soms niet is iets raars... in eerste instantie zou ik denken dat je verbinding niet goed is, maar dan zou je normaal ook geen 84.x adres krijgen, maar gewoon 0.0.0.0 Misschien dus toch eens contact opnemen met TN hierover (en dan maar hopen dat iemand je probleem begrijpt).
Simba
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2005, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Probleem is ondertussen al enkele weken opgelost en mag gesloten worden.
Geen idee wat het probleem was...
Gesloten

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”