e-shopping

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Akira
Elite Poster
Elite Poster

heej de mannen ;) (en vrouwen)
kzou graag mijn eerste voetstappen willen zetten in het wereldje van e-shopping, maar... nu is de vraag natuurlijk, hoe begin je daar nu aan?
heb ik een visakaart nodig of kan ik ook via een andere betalingswijze werken (ik heb een zicht- en spaarrekening) zo ja welke betalingswijze is de gemakkelijkste en betrouwbaarste?
Normaal zoek ik da altijd zelf uit maar omdat hier geld aan te pas komt, pak ik het liever voorzichtig aan en vraag ik het beleefd aan...jullie;)

groetjes
ikke en niemand anders 8)
de pispaal <<
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als je echt zeker wil zijn, dan zoek je best een e-shop waar COD (Cash On Delivery) aangeboden wordt.
In de praktijk betaal je dan aan de koerier die je stuff komt afleveren.

Of, je zoek een e-shop die ook een winkelruimte heeft waar je je goederen kan gaan afhalen... dan heb je ook geen kaarten nodig :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

ja maar ik heb gemerkt dat shops (vb in duitsland) echt veel goedkoper zijn voor hardware, cdspindels enz... en ik heb niet echt zin om te gaan afhalen :p
de pispaal <<
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Héél veel is bij voorkeur te betalen via Visa. Voor winkels is dit namelijk net zo goed als cash geld omdat zij het geld meteen krijgen, nog voor het product verzonden wordt. Ik heb zelf ook een Banxafe, maar er zijn niet veel plekken waar je daar mee kan betalen.
Daarnaast kan je ook nog betalen aan de postbode (onder rembours dus), via overschrijving, via KBC-Online/Fortis E-banking of aanverwante diensten, via Visa Electron (is een visakaart met chip) en via proton (weer met de banxafe).

Mijn persoonlijke voorkeur gaat eigenlijk naar de banxafe. Is veilig, eenvoudig (lijkt veel op betalen via bancontact in de winkel; het is namelijk met je bank-pas en je normale pin-code), maar is spijtig genoeg niet echt populair. Betalen met Visa is niet zo gevaarlijk als het soms lijkt. Goed opletten dat de winkel een beetje te vertrouwen is (grote naam) en/of de betaling via een trusted third pary verloopt. Daarmee bedoel ik dus: dat de winkel zelf nooit gegevens van je kaart te zien krijgt.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

een andere manier via visa is zoals op www.virgin-express.com

dat is zo'n beveiligde site naart schijnt...
iets met controlecodes enzo... :?

heb zelf zo al 2 vluchten geboekt. (met mn ouders hun kaart :wink: , moet wel trugbetalen :sad:)
de eerste was zonder problemen en alles in orde,
de 2e laat ik binne 3 weken wel weten :wink:

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Sandman wachtwoordvrij :)

Er zijn verschillende mogelijkheden voor online te bestellen/betalen.
De veiligste volgens mij (meteen ook meestal de duurste) is Cash on Deleviry (rembours)
Verder kan je bij veel webshops ook betalen als je het zelf gaat afhalen,
en natuurlijk op voorhand overschrijven. Visa paypal, banxsafe zijn ook mogelijkheden...

Paypal is betalen via email, en echt aan te raden als je spullen op ebay wilt kopen.
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik heb nog maar 1 ding online gekocht (duister stukje hardware uit china) en heb betaald met Western Union. Elk station zal wel zo'n loket hebben, je betaalt het bedrag in de lokale munt (nu lekker profiteren van de zwakke dolar :-D) en vult een papiertje in met jouw details en die van de ontvanger. Die pipo in china moet dan zijne pas tonen eer hem dat geld mag in ontvangst nemen. Voor kleine bedragen is WU niet aan te raden want het kost u een 12euro per transactie.
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ah, nog een vraagje bij dit topic:

Wie heeft er al bij Amazon.com DVDs gekocht? Naar't schijnt valt daar nog stevig wat tax op te dokken bij de douane hier :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”