Gigaset SX762 en dwl-G700AP laten samen werken

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben al een heel lange tijd aan het prutsen om mijn netwerk signaal uit te breiden maar het wil me niet lukken van daar even een samenstelling van mijn instellingen van de twee gebruikte toestellen. Misschien vergeet ik iets of zie ik iets over het hoofd en kunnen jullie mij uit mijn leiden helpen ;-)

Router is een Siemens SX762
DHCP ingeschakeld
Draadloos ingesteld op kanaal 3
Wep key en paswoord aanwezig ( verificatie, sleutellengte en type zijn ook ingevuld )
Het Mac adres van de D-link zit ook in de lijst van de toegestane clients.

De repeater is een D-link DWL-G700AP ( van telenet gekregen )
Deze is ingesteld als repeater en heeft mijn draadloos netwerk gevonden en het Mac adres van de Siemens opgeslagen.
De instellingen zoals Wep zijn de zelfde als op de Siemens router inclusief ssid en de channel.
Heb op de D-link nog geen gebruik gemaakt van Mac adressen.

De Siemens staat in de garage en kan het netwerk overal goed ontvangen in huis. Achteraan in de tuin waar een tweede terras plaats heeft is het echter niet zo best maar het werkt wel. Dus ik dacht om dit te verbeteren in de tuinberging een repeater te zetten zo doen de het signaal te verbeteren (tuinberging staat naast het terras)

Heb de D-link ingesteld zoals op deze site How-do-I-configure-repeater-mode-on-DWL-G700AP en me daar dan ook op gebaseerd voor de Siemens in te stellen maar het werkt dus niet.
Misschien domme vraag maar het is toch voldoende om enkel de D-link ( repeater ) te voorzien van stroom? Ik moet toch geen utp kabel leggen tussen de D-link en de pc?

Ben benieuwd of jullie me kunnen helpen naar een mooi eind resultaat.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”