Routers "doorlussen"

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Hallo ,

ik zit met een vraagje.
Ik heb hier een D-link router staan met ingebouwde adsl modem en wireless. Ik heb nog een 2de router, een us robotics , ook met ingebouwde adsl model maar zonder wireless. Momenteel gebruik ik alleen de Dlink router.
Dus beiden hebben als ingang een telefoonkabel en dus geen ethernet, mits het een ingebouwde modem heeft.

Nu wil ik mijn internet via die us robotics laten gaan en mijn wireless via de Dlink.

Is het mogelijk om het internet via de us robotics te laten gaan, en van daar 1 van de ethernet poorten ( dus waar normaal de pc op aangesloten staat ) aan te sluiten op 1 van de ethernet poorten op de Dlink router ( opnieuw, de poorten waar de pc op staan ) met het doel om via de dlink een wireless signaal internet te krijgen.

Ik vraag het eerst hier omdat ik mijn routers niet kapot wil :)

mvg
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gm123 schreef:Nu wil ik mijn internet via die us robotics laten gaan en mijn wireless via de Dlink.
Het nut ervan zal ik maar niet vragen zeker ?
gm123 schreef:Is het mogelijk om het internet via...
Als je DHCP uitzet op je DLink zou het normaal (al heb ik al ondervonden dat het niet altijd is) moeten lukken.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

r2504 schreef:
gm123 schreef:Nu wil ik mijn internet via die us robotics laten gaan en mijn wireless via de Dlink.
Het nut ervan zal ik maar niet vragen zeker ?
gm123 schreef:Is het mogelijk om het internet via...
Als je DHCP uitzet op je DLink zou het normaal (al heb ik al ondervonden dat het niet altijd is) moeten lukken.
Bedankt voor je reactie , er is dus geen kans dat de routers hier schade van ondervinden?
Het nut is omdat mijn Dlink een verouderd model is en soms valt de wired connection een paar seconden uit en de wireless niet. De us robotics heeft dit probleem dus niet. Ik zou het graag willen oplossen met het materiaal dat ik voor handen heb, dus indien het mogelijk is zou ik geen overbodige kosten willen maken.

mvg
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik neem aan dat je die D-Link wel gewoon als AP (Access point) kan configureren. Dan is je probleem opgelost.

Stuk doen kan je die dingen daar alvast niet mee. In het ergste geval verpruts je de config en moet je gewoon een factory reset doen en de config opnieuw instellen.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”