Hallo,
gisteren om 1u was ik plots gedisconnect. Ik keek m'n verbinding na in de router en daar zag ik ook effectief geen verbinding meer had. Normaal valt een reconnect niet op om de36u, maar het bleeft lang uit, daarom dat ik begon te checken. Connectie kwam op Terminate te staan, 10tallen keren staan reconnecten in de modem, steeds DOWN, TERMINATE, DOWN, TERMINATE enz... tot plots ik er wel op kon, maar met een totaal andere ip-range dan de voorbije jaren 87.66.* en nu is het 91.178.*. Nu kan je vragen, mja, wat is het probleem... Wel, ik was dan verbonden, maar kreeg nog geen websites open, dus ging ik weer reconnecten. Daar ging het weer van DOWN, TERMINATE enz... tot ik weer een ip had (websites duurde ff, maar het ging dan toch). Raar maar waar, ik kreeg hetzelfde IP, maar +1 op het laatste getal. Ik vond dat funny, dus begon weer te reconnecten, een aantal keer, en toen ging het al sneller om weer een ip te krijgen en telkens +1 op het laatste getal (.129, .130, .131...). Ik begon me af te vragen dan of skynet een probleem heeft met hun ip-pool. Maar goed, het surfen werkte, dus ik wachte af... een half uurtje, maar ik ben gewoon te nieuwsgierig op dit vlak. Dus begon weer te reconencten, ik kreeg bijna instant een IP, nog nooit gehad, normaal zie ik bij het refreshen van mn routerpagina: Down, Connecting, Authenticating, Connected... Nu krijg ik vanaf ik op Disconnect druk DOWN te zien en ik refresh 1 sec erna, en BANG weer connected. Waar bleef the Autentication? En dan de volgende rariteit... Ik zag dat ik nog steeds in dezelfde range zat, maar ik had hetzelfde IP. Skynet is dynamic(tenzij specifiek abbo), dus dat klopte niet. Ik reconnecte dan een 10tal keer, en rara, steeds kreeg ik exact hetzelfde IP terug, nog nooit voorgevallen... Dit leek me nog meer vermoeden dat er iets mis is bij skynet en mss een "backup-range" voor ADSL-GO-PLUS klanten? Volgens RIPE is die range voor ADSL-GO-PLUS. Dan maar gaan slapen en dus ff zien wat het deze morgen gaf. Reconnecting gaat nog vliegensvlug, ik sla er niet meer in om mn router te zien "AUTHENTICATING". Ondertussen wel een ander ip, telkens bij reconnect maar nog steeds dezelfde range en ik merk dat ik nog steeds netwerk disconencts krijg. Voor alle duidelijkheid, ik blijf wel steeds verbonden ondertussen, ik zou het mss ook kunnen omschrijven als timeouts (maar dat is het niet echt). Allemaal bizar en dit sinds vannacht 1u stipt! (was mss 2min erna maar kan ook niet zien hoe de klok bij skynet staat).
Dus vraag me af, iemand anders die hier iets gemerkt heeft? Denk niet dat vele zich ervan bewust zullen geweest zijn, zeker niet rond dat uur. Iemand een verklaring voor ofzo... Btw, ik weet dat de iprange afhankelijk is van de redio in belgie, ik zit in antwerpen noord.