CTRUN.exe

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Giljom
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

als ik een webcam creative pro wil installeren op mijn Deskpro, geeft hij een CTRUN.EXE fout wie kan mij helpen, ik werk met OS 2000 Pro

En ik krijg die niet geinstalleerd , hij herkent de hub niet van de USB poort
Graag hulp
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Giljom,

Een usb hub niet herkennen? Welke fout geeft hij?

Normaal moet je gewoon je usb hub (met of zonder eigen pwr voorziening) gewoon inpluggen en dan zal hij iets zeggen à la: "Generic USB Root hub found..' en that's it. Is zelf niet gezegd dat ge er een deftige melding van krijgt.

Indien daar geen problemen bij optreden (kijk toch even bij start > uitvoeren > devmgmt.msc ), dan installeer je eerst de drivers en software voor je webcamera. ga eens kijken op de site van Creative voor de meest recentste drivers die win2000 ondersteunen.

En pas wanneer alle software installed is, of de installer zegt, dat je de webcam mag inpluggen, dan plug je hem in.

Indien het nog steeds niet zou lukken, na bovenstaande, geef dan eens het exacte type en de drivers versie mee.
I love it when a plan comes together!
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Giljom,

ctrun.exe is naar mijn weten een onderdeel van een creative setup. Als die daar al op vastloopt zal da ni aan dien USB hub liggen. En dien usb hub, is die usb2 of usb1, want voor usb2 support op Windows 2000 moet ge eerst al wa updates hebben dacht ik .. Probeer in ieder geval eerst al eens om die windows OS te updaten en zoals SubZero al zei, ALLE software installeren alvorens de camera aan te sluiten. Check ook maar eens in apparaatbeheer of die webcam toevallig niet bij "Onbekende apparaten" staat, want als da zo is dan zal 't inderdaad ni lukken omdat de software denkt dat 't al in orde is ... is bij HP ook zo.

Anyway, zoals gewoonlijk kom je met een zeer summiere vraag om hulp ... je moet toch eens wat meer info geven. Als ge tege ne garagist zegt mijn deur ga nimeer open (en 't is omda ge de sleutel kwijt zijt) dan kan die u ook ni verder helpen hé.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Kijk eens in je Configuratiescherm/Systeem/Hardware
of er daar geen vraagtekens staan.
Bij mij ziet het er zo uit met een USBscanner, Logitech webcam en een USB hub met 4 poorten.
OS 2000 pro met alle updates
Je kan altijd eens kijken bij Creative naar updates.

Greetz
Weetgraag
Bijlagen
usb.jpg
(46.69 KiB) 26 keer gedownload
"Carpe Diem"
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”