welke hardware behouden/kopen (van edpnet adsl naar telenet)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Wanneer ik overstap van EDPnet adsl naar Telenet, kan ik dan mijn modem/wifirouter behouden?

Als ik het goed begrijp, komt Telenet een modem plaatsen, die hun eigendom blijft.
Maar kan ik dan mijn wifi-station, dat ingebouwd is in mijn adsl-modem, behouden?

Zo ja, moet ik dan op iets speciaals letten bij de installatie?
Zo neen, wat voor een wifi-station koop ik dan best?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Yep, je kan je router behouden..
Natuurlijk valt het te zien wat je allemaal neemt bij telenet, als er DTV bijkomt, ga je er nog een switch tussenkrijgen van TN.
Wel best een reset van de router doen zodat je met cleane waarden start.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:Yep, je kan je router behouden..
Nope, kan je niets mee doen... de WAN kant van een ADSL router is namelijk een telefoon aansluiting (voor het ADSL signaal), voor Telenet heb je op je WAN kant een ethernet aansluiting nodig. En ja, je kan Telenet inpluggen op één van de vier poorten, en bij sommige routers heb je dan een access point, maar het blijft prullen... zeker als je weet dat je voor 50 euro een nieuwe wireless router hebt.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Had idd overgelezen dat zijn Router ingebouwde ADSL modem heeft.
Toen ik nog lang lang geleden EDPnet had, zette ik mijn ADSL modem bridged met mijn wireless router, daarmee dat ik de mijne nog altijd gebruik :)
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Duidelijk! Bedankt.
AeroFury
Plus Member
Plus Member

Ik zit met een soortgelijk probleem. Ooit overgestapt van Belgacom naar Dommel vanwege de lage limieten. (toen nog 10GB maandelijks)
Nu zitten we echter met een provider die z'n werk wel doet, maar we betalen eigenlijk voor iets dat we niet nodig hebben. (150GB limiet ofzo?)
Dus daarom wil ik ook overstappen naar Telenet. We hebben nu al digitale televisie. Ik zou dus het Groovyshake pakket bestellen. (digitale televisie + internet)

Mijn grote probleem is de installatiekosten. Je kan een heleboel keuzes maken waaronde Self starter: afhaling en WiFi installatie (draadloos internet).
Als ik kies voor de WiFi installatie dan kost dit grapje maar liefst €150. (basisstation + installatie) terwijl als je kiest voor Self starter: afhaling je helemaal niets betaald. Waarschijnlijk hebben we al zo'n basisstation hangen aangezien we al digitale televisie hebben van telenet vermoed ik dan?

Of hebben we dan nog geen draadloze verbinding (we hebben ook een laptop thuis) als we kiezen voor die self starter kit?
Laatst gewijzigd door AeroFury 20 apr 2009, 13:44, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je hebt volgens mij al een modem hangen (voor de interactiviteit), maar een draadloze accesspoint heb je nog niet hangen.
AeroFury
Plus Member
Plus Member

Dus aangezien draadloos gaan via mijn huidige adsl modem moeilijk zal zijn, moet ik ofwel kiezen voor hun draadloze installatie van €150 of zelf een router gaan kopen van €50 en zelf zorgen voor de installatie? Vind het zo'n weggesmeten geld omdat we een maand geleden problemen hadden met onze vorige router en deze hebben vervangen door een bbox. :p
Ook wel spijtig dat die gratis draadloze installatie promotie net afgelopen is.. Zouden ze dit ooit nog eens van plan zijn?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Kan je je ADSL-Wifi-Router niet gebruiken als Wireless AccessPoint (zonder router-functionaliteit)?

Bij mij is dat ooit gelukt met een intern netwerk? Gewoon netwerkkabel op LAN1 gestoken en ik had een Wireless AccessPoint. (Wel geen router, dus als je dat ook nodig hebt, gaat het niet)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

driesve schreef:Kan je je ADSL-Wifi-Router niet gebruiken als Wireless AccessPoint (zonder router-functionaliteit)?
Soms lukt dat, maar ook niet altijd... en de vraag is of je zoveel gepruts wil als je voor 50 euro een deftige oplossing hebt.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

r2504 schreef:
driesve schreef:Kan je je ADSL-Wifi-Router niet gebruiken als Wireless AccessPoint (zonder router-functionaliteit)?
Soms lukt dat, maar ook niet altijd... en de vraag is of je zoveel gepruts wil als je voor 50 euro een deftige oplossing hebt.
Wat versta jij onder gepruts?

-Kabel insteken (+/- 30 seconden)
-DHCP uitzetten op de router (+-/ 30 seconden - 1 min als je het niet weet staan)
-En gaan met die banaan :banana:

Lijkt me niet echt lang ;)
En als het niet werkt, dan werkt het niet en koop je gelijk een nieuwe en weet je ineens dat je geen onnodige kost doet.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”