probleem draadloos netwerk / verbinding valt weg

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Hello

Wij zitten met een klein 'draadloos' probleem:

PC 1 is draadloos verbonden met router en heeft nooit verbindingsproblemen, vast IP adres

PC 2 is ook draadloos verbonden met diezelfde router maar de draadloze verbinding valt regelmatig, enfin zo goed als altijd weg. Tot een paar dagen terug heeft deze verbinding zo goed als geen problemen ondervonden.

Er zijn 3 draadloze netwerken in de buurt waarvan 1 van ons is, PC 2 heeft blijkbaar de neiging om zich te verbinden op het netwerk van de buren en niet meer op de van ons. :| Als ik de verbinding op het netwerk van de buren verbreek en probeer te verbinden aan ons netwerk slaat dit een paar seconden later af en sprint hij terug over op het netwerk van de buren. :|
Het is nu wel zo dat het netwerk van de buren een sterker signaal heeft dan dat van ons maar het is tenslotte niet de bedoeling om via hun netwerk te surfen, aan de andere kant is het wel sneller (wij hebben 4.6 mbit, zij 20 mbit :lol: )

Bestaat er een mogelijkheid om de netwerken van de buren te blokkeren zodat de PC zich enkel op ons netwerk kan verbinden?

Alvast bedankt voor jullie hulp
decat
Elite Poster
Elite Poster

extra info: in de lijst met beschibare netwerken staat er achter het netwerk van de buren en dat van ons 'automatisch' .
Heeft het daar anders mee te maken?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

decat schreef:extra info: in de lijst met beschibare netwerken staat er achter het netwerk van de buren en dat van ons 'automatisch' .
Heeft het daar anders mee te maken?
Ik kan dit hier nu niet zien want ik heb geen computers met windows die draadloos verbinding maken, maar een nonkel van me heeft hetzelfde probleem gehad als jij. Je kan ergens je voorkeursnetwerken zetten, daar zet je alleen dat van u in en dan zou het moeten werken.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Er is ook een instelling in het apparaatbeheer - eigenschappen van je kaart.
Deze heet ongeveer: gevoeligheid van zwerven ofzoiets.
Betekent wanneer hij verbinding heeft, de gevoeligheid en intensiteit dat hij wil op zoek gaan naar een beter netwerk en daarmee wil connecten. Als je dit op off set, ga je meestal ook betere signaalsterkte krijgen, omdat je router zich enkel en alleen blijft vastpinnen aan jou netwerkkaart!
decat
Elite Poster
Elite Poster

bedankt voor de info!

Ben gisteren een paar instellingen gaan wijzigen, blijkt dat er twee netwerken stonden ingesteld als voorkeursnetwerk waardoor (vermoed ik) xp van het ene op het andere sprong.

Nu staat nog enkel ons netwerk als voorkeur ingesteld, laten we hopen dat dit het probleem verhelpt!
decat
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef: Ik kan dit hier nu niet zien want ik heb geen computers met windows die draadloos verbinding maken, maar een nonkel van me heeft hetzelfde probleem gehad als jij. Je kan ergens je voorkeursnetwerken zetten, daar zet je alleen dat van u in en dan zou het moeten werken.

bedankt, heb dit onlangs toegepast, nu is er nog maar 1 netwerk dat voorkeur krijgt.
Nu blijkt de verbinding nog af te toe weg te vallen, soms kan men terug verbinden met het netwerk maar kan men niet surfen.

Ik begrijp het niet meer, pc 1 blijft zonder probleem verbonden, pc 2 zijn verbinding valt regelmatig weg. :?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hebben beide pc's ook dezelfde wifi kaart/usb stick om het wifi signaal te ontvangen ?
decat
Elite Poster
Elite Poster

nee.

1 apple laptop met wireless N Enimax card, deze werkt perfect.
1 pc met WUSB300N ontvanger van linksys, deze valt regelmatig uit
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb je dit probleem ook als je heel dicht (in dezelfde kamer) bent als het wifi access point ?
decat
Elite Poster
Elite Poster

Goei vraag, geen mogelijkheid om dit te checken.

De apple laptop heeft het probleem niet, staat dicht het AP, bereik varieert van 89 tot 100%

De PC staat in een ander huis (bij de buren) en heeft een ontvangst van +- 30 %

Ik ben op deze thread gevallen en ga het eerstdaags proberen, laten we nogmaals hopen dat het lukt

http://forums.linksys.com/linksys/board ... e.id=10887
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

decat schreef:Goei vraag, geen mogelijkheid om dit te checken.

De apple laptop heeft het probleem niet, staat dicht het AP, bereik varieert van 89 tot 100%

Ik ben op deze thread gevallen en ga het eerstdaags proberen, laten we nogmaals hopen dat het lukt

+- 30% is wel niet veel...
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member

decat schreef:nee.

1 apple laptop met wireless N Enimax card, deze werkt perfect.
1 pc met WUSB300N ontvanger van linksys, deze valt regelmatig uit
Je kan proberen met een update van de drivers en firmware maar ik zou die gewoon vervangen door een inbouwkaartje.
Kaartje is stabieler en heeft een betere ontvangst. (en voor de prijs moet ge het niet laten)
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

decat schreef:Goei vraag, geen mogelijkheid om dit te checken.

Je kan gewoon je AP in de andere kamer zetten hoor.. Maakt niet uit als je kan surfen, het is gewoon om de signaalsterkte na te kijken?
decat
Elite Poster
Elite Poster

kweezie wabbit schreef: Je kan proberen met een update van de drivers en firmware maar ik zou die gewoon vervangen door een inbouwkaartje.
Kaartje is stabieler en heeft een betere ontvangst. (en voor de prijs moet ge het niet laten)

thanks, ik ga eerstdaags een net check programma laten draaien wat de beste driver zou moeten aanduiden.
Dafke schreef:
Je kan gewoon je AP in de andere kamer zetten hoor.. Maakt niet uit als je kan surfen, het is gewoon om de signaalsterkte na te kijken?
ik kan hem niet dichterbij zetten dan waar hij nu staat, AP staat op 2 meter van de aangrenzende muur van hun woonst
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”