Hommeconect tel. rekening gekregen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DimaX
Pro Member
Pro Member

Hello

Juist mijn tel. rekening gekregen van dommel sinds 31/07/2008. Valt wel nog mee , vroeger had ik telefonie met hun fritzbox. En was veel duurder.

Dus mensen jullie mogen ook binnenkort verwachten.

Succes.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

mag ik vragen of er ook een overzicht was met gepleegde telefoontjes..?

want het was me opgevallen dat homelink ook 0,1495 cent aangaf ook al belde je naar een GSM en legde je na 2 keer pieptoon af.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Is dat nog wettelijk om meer dan X maanden na datum nog een factuur te krijgen?
Of wordt deze arrogantie van Dommel ook onder de mat geschoven? en getollereerd onder het mom "het is Dommel" en wordt beschermd door een klein aantal extreme fans en dit Forum?
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Lees ik dat nu goed.
Eerst loopt men te zeiken over het feit dat de rekening niet komt en nu ze komt is het ook weer niet goed.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

Is dat nog wettelijk om meer dan X maanden na datum nog een factuur te krijgen?
Tuurlijk, facturen blijven meer dan een jaar invorderbaar.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Aha, eindelijk die factuur. :-)

En idd ze hadden nog tijd dit juli dit jaar.
Langer dan een jaar zou ik daar (als ISP) zeker niet mee wachten.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

DimaX schreef:Hello

Juist mijn tel. rekening gekregen van dommel sinds 31/07/2008. Valt wel nog mee , vroeger had ik telefonie met hun fritzbox. En was veel duurder.

Dus mensen jullie mogen ook binnenkort verwachten.

Succes.
hoe heb je die gekregen? via email? via de post?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

darkzero schreef: hoe heb je die gekregen? via email? via de post?
Met een verdwaalde postduif :beerchug:
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Hetzelfde hier. Van sinds september. Als er wettelijk niets valt te doen hebben de snotapen ons wel goed te pakken. Met al de miserie van homeconnect heb ik toch gedacht dat ze een paar maanden telefonie door de vingers gingen zien.
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Goed nakijken of je effectief wel hebt kunnen bellen. Kan soms goed zijn dat je verbonden waart en de andere kant niet kon horen.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

heb nog nix ontvangen hier..

Via post of DommelHomelink?

& worden alle gesprekken naar gsm waar gewoon gerinkeld word, ook meegerekend?
In Homelink staat 10 seconden gebeld ofzo en kost 0,14 cent, terwijl je eigenlijk gewoon effe hebt laten rinkelen
broli
Premium Member
Premium Member

Yogi schreef:heb nog nix ontvangen hier..

Via post of DommelHomelink?

& worden alle gesprekken naar gsm waar gewoon gerinkeld word, ook meegerekend?
In Homelink staat 10 seconden gebeld ofzo en kost 0,14 cent, terwijl je eigenlijk gewoon effe hebt laten rinkelen
Het is via email dat je het krijgt. En JA een nummer rinkelen rekenen ze ook aan!
tjahhh
Member
Member

Een nummer rinkelen rekenen ze ook aan?

weet je dat zeker?
Want ten eerste zou dat niet mogen er zijn geen setup kosten.
En zolang er geen open gesprek is gemaakt, zou er niks berekend mogen worden.

Hier btw nog steeds geen factuur mogen ontvangen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

broli schreef: Het is via email dat je het krijgt. En JA een nummer rinkelen rekenen ze ook aan!
Is dit wettelijk dat men voor een niet verbonden lijn of gesprek begint aan te rekenen? Als dit zo is dient Userb ase en Tik alle gegevens te verzamelen en dient men een klacht in tegen Dommel.
Dat bedrijf permiteert zich nogal wat en wordt dan nog verdedigd door Userbase voor al zijn wanpraktijken, want iedereen die melding maakt wordt maandelang de grond ingeboord!!!!!? En alle problemen worden door Userbase maandenlang ontkent of geminimaliseerd dat die er zijn.!!!!
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Zeg Muziekbos, niet overdrijven he (je tweede alinea).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
broli
Premium Member
Premium Member

tjahhh schreef:Een nummer rinkelen rekenen ze ook aan?

weet je dat zeker?
Want ten eerste zou dat niet mogen er zijn geen setup kosten.
En zolang er geen open gesprek is gemaakt, zou er niks berekend mogen worden.

Hier btw nog steeds geen factuur mogen ontvangen.
Ja ik rinkelde veel naar gsm's en ik zie ze hier allemaal staan. Tussen 1 en 4 seconden. Het feit dat de homelink software dit ook aangeeft bewijst het veder. Dit is pure bullshit. Zelfs als ik buiten in een tele-boetiek ga bellen rekenen ze rinkelen niet aan.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

nog iemand de rekening al gehad? ik heb nog niks ontvangen
chessboxing
Plus Member
Plus Member

Jips, vriendin heeft al een overschrijving gekregen. Ik daarentegen een overzicht en nog geen factuur, maar die is minimaal voor een half jaartje. Maar die rekening is wel te wijten doordat ik telkens naar gsm moest bellen omdat ik niet naar Homeconnect kan bellen.
Dus zouden ze een commerciële geste willen geven als ik daar over spreek? Belgacom e.d. zou dit denk ik wel doen imho...
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

chessboxing schreef:Jips, vriendin heeft al een overschrijving gekregen. Ik daarentegen een overzicht en nog geen factuur, maar die is minimaal voor een half jaartje. Maar die rekening is wel te wijten doordat ik telkens naar gsm moest bellen omdat ik niet naar Homeconnect kan bellen.
Dus zouden ze een commerciële geste willen geven als ik daar over spreek? Belgacom e.d. zou dit denk ik wel doen imho...
99,99 % is het anwoord: neen. Dommel doet geen commerciële gestes. Ze betalen nog niet eens waarborgen terug :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
chessboxing
Plus Member
Plus Member

Zalig! Dus je geeft toe dat ik een kans heb!! :banana:
dumb & dumber
Afbeelding
klooooon
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

chessboxing schreef:Jips, vriendin heeft al een overschrijving gekregen. Ik daarentegen een overzicht en nog geen factuur, maar die is minimaal voor een half jaartje. Maar die rekening is wel te wijten doordat ik telkens naar gsm moest bellen omdat ik niet naar Homeconnect kan bellen.
het bedrag dat op u overzicht staat komt op u volgende factuur te staan van volgende maand
in mijn geval 0,52 € (lol)
Yogi
Pro Member
Pro Member

hier ist 40 euro vanaf juli... ik zou niet weten of dat dat meer of hetzelfde is dan dat we anders betaalde
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb zonet ook een afrekening ontvangen. 23 euro (voor 6 maanden bellen), dat valt heel goed mee, vind ik. Maar ja, wij bellen dan ook niet zoveel. Ik denk een 200 tal telefoontjes (die veelal slechts 1 minuut duren).

Er zitten ook een paar connectiekosten bij. Of dit een setupkost is (weet ik niet). Het zijn er wel niet zoveel. Misschien zijn sommige weggefilterd (en andere niet). Mogelijks hoorde ik daarbij een voicemail ofzo. Dus, denk dat dit wel correct is.

Alvast weer iets dat Dommel opgelost heeft. Maar ik moet nog steeds eens naar mijn vader (met HomeConnect) proberen bellen, deze week. Heb er de tijd nog niet voor gehad :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
tjahhh
Member
Member

ik heb hem ook ontvangen de eerste gesprekskosten specificatie.

ten eerste staan hier gesprekken op van voor dat mijn homeconnect abbo inging. ??????
Rara hoe kan dit ? hoe ga ik dommel nou vertrouwen....

Ten tweede staan alle gesprekken naar vaste oproepen in belgie gewoon gefactureerd???
Vreemd dacht dat deze gratis waren....

Ten derde worden er verkeerde tarieven berekend voor naar belgisch mobiel bellen volgens de site 0,1494 en op de factuur 0,2644. ???? (beide genoemde bedragen zijn incl. btw)

Dus maar even zien wat er voor uitleg voor staat.
Nog meerdere zoiets opgevallen ?
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

tjahhh schreef:ik heb hem ook ontvangen de eerste gesprekskosten specificatie.

ten eerste staan hier gesprekken op van voor dat mijn homeconnect abbo inging. ??????
Rara hoe kan dit ? hoe ga ik dommel nou vertrouwen....

Ten tweede staan alle gesprekken naar vaste oproepen in belgie gewoon gefactureerd???
Vreemd dacht dat deze gratis waren....

Ten derde worden er verkeerde tarieven berekend voor naar belgisch mobiel bellen volgens de site 0,1494 en op de factuur 0,2644. ???? (beide genoemde bedragen zijn incl. btw)

Dus maar even zien wat er voor uitleg voor staat.
Nog meerdere zoiets opgevallen ?
tjahhh,

Dit klopt niet en zou ik zo SNEL MOGELIJK melden aan Dommel. Die telefoonrekening heb ik in een email ontvangen, waarin zij meldng geven hun te contacteren, in geval er iets niet (in de rekening) zou kloppen.

- Bellen naar vaste lijn is bij mij niet aangerekend
- Mijn eerste gesprek dateert van eind augstus verleden jaar (= het moment dat ik werd aangesloten)

Op dat vlak is er dus duidelijk iets mis bij je :-(

- Wat het mobiel betreft, heb ik dit even nagekeken.
Dit is bij mij niet aan 0,1494 aangerekend (maar aan 0,1235)

- Een voorbeeld van een paar tarieven:
Duurtijd TelefoonKost
00:00:58 0.1235 euro
00:02:47 0.3438 euro
00:03:34 0.4405 euro
00:03:06 0.3829 euro
00:00:05 0.1235 euro
00:01:28 0.1812 euro

- Het minimum dat aangerekend wordt is 0,1235 euro. (zolang beltijd < 1 minuut blijft)
- Ik snap wel niet hoe ze dit verder precies berekenen. 0,1235 * 2 = 0,247. Echter het laatste gesprek (in voorbeeld) van 1 minuut en 28 seconden, kost 0,1812 euro (niet 0,247 euro).

Het komt alvast heel voordelig uit allemaal.
Al snap ik wel niet helemaal hoe ze eraan komen.

P.S. Kloppen deze bedragen van mij ook bij jullie ?
tjahhh
Member
Member

Het is al duidelijk dit is een gespreksoverzicht van het vorige abbonement, netconnect met digitel.
Dommel krijgt niet tijdig hun gesprekkosten door van hun leverancier waardoor er nu dus nog eens een factuur word gestuurd met gesprekskosten van april vorig jaar.

Eigenlijk te triest voor woorden.
Maar ook bij homeconnect zullen er vele maanden later nog evt. gesprekskosten aangerekend worden omdat Dommel deze pas laat krijgt aangeleverd.(althans zo vertellen de medewerkers het mij.)
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Aha ok.

Mysterie opgelost :-D

Op naar de volgende zaak.
Hercule :wink:
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef: Wat het mobiel betreft, heb ik dit even nagekeken.
Dit is bij mij niet aan 0,1494 aangerekend (maar aan 0,1235)
Even mezelf quoten. 0,1235 euro (exclusief btw) * 21% (btw) = 0,1494 euro
M.a.w. dit is correct aangerekend.

Ik had gewoon de BTW vergeten erbij optellen :bang:
Shame on me... :oops:
broli
Premium Member
Premium Member

Dommel is echt grappig. Hun systeem heeft me net een ander overzicht van telefonie gestuurd van sinds april. 1 ding klopt er niet het is van digitel, het vorige voip service dat je met netconnect kon krijgen. Al deze gesprekken waren tem september betaald wanneer ik was geswitched naar homeconnect. Is dit soms een flater of zo? Al een geluk dat ik geen domiciliëring heb voor dommel of ik was 42€ kwijt.
tjahhh
Member
Member

Broli, indien jij netconnect en digitel heb gehad voor je homeconnect, dan zal deze factuur wel betaald moeten worden.
Ze hebben de gesprekken veel later pas doorgekregen van hun providers, en het facturatiesysteem heeft plat gelegen.

Ik heb er ook een gekregen van 22,- ofzo.
Het is inderdaad erug slordig.
Heb hierover gebeld, en ben teruggebeld door (waarschijnlijk door Bart zelf) Dommel, en kreeg heel de uitleg van hem, en nog maar eens aangegeven dat dit niet de service is zoals ze het doel van hun bedrijf is.

Achja.. het schijnt nu toch echt de laatste factuur te zijn van digitel.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”