Hallo,
Gisteren heb ik een mail ontvangen dat mijn ADSL2+ verbinding van dommel geactiveerd is.
Ik heb dan mijn Linksys wag54g2 ADSL2+ modem aangesloten en de instellingen die ik in de mail gekregen heb ingevuld.
vpi/vci: 8/35
encapsulation: llc
Als laatste stap moest ik kiezen welk protocol ik wou gebruiken, hiervoor heb ik rfc 1483 bridged (dynamisch) gekozen. Dit werkte niet. Hierna heb ik rfc 1483 bridged (statisch) gekozen en dacht dat dit het juiste was aangezien ik een statisch IP adres heb nu.
Hierbij vraagt hij me dan enkele instellingen die ik niet weet.
Hier staat een screenshot van de Duitse versie van de webinterface van mijn modem => http://www.winfuture-forum.de/index.php ... t&id=30712 (mijn instellingen staan ook anders natuurlijk)
De instellingen die ik dus eigenlijk niet zeker weet zijn deze:
internet Ip adres: 83.101.71.30 (laatste cijfer heb ik veranderd)
subnetmasker: 255.255.255.0 ?
standard gateway: 83.101.71.1 (dit heb ik zelf verzonnen en is fout denk ik, het juiste adres heb ik niet in de mail gekregen, weet iemand dit?)
primaire dns: 193.109.184.72
secundaire dns: 193.109.184.75
Of zou het moeten werken als ik rfc 1483 bridged (dynamisch) kies?
PS: Ik heb de zoekfunctie van het forum al gebruikt maar niets gevonden waarmee ik mijn verbinding werkende kreeg. Indien er al een topic bestaat die deze informatie geeft gelieve me een linkje te geven.
Ik ben degene die mijn internetverbinding terug kan doen werken voor eeuwig dankbaar
Michael
Linksys wag54g2 probleem
Dit zou dan willen zeggen dat er iets mis is met mijn verbinding? Of dat ze toch nog niet volledig geactiveerd is?vork schreef:je zou rfc 1483 bridged (dynamisch) moeten kiezen.
Of zou er iets verkeerd zijn aan de overige instellingen?
Zal het vanavond nog eens proberen.
- kweezie wabbit
- Plus Member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
- Contacteer:
Ik heb ook een WAG200 en bij mij staat die op RFC 2364 PPPoA.
Werkt perfect.
PPPoA volgens Wikkipedia
Werkt perfect.
PPPoA volgens Wikkipedia
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Hallo,
Vanmorgen heb ik naar de helpdesk van Dommel gebeld. Na 45 minuten wachten neemt er eindelijk iemand op. (Hij zei wel tijdens ons gesprek dat ze juist een nieuw systeem gebruiken dus kan deels daaraan liggen). Deze persoon heeft me heel goed geholpen. Enkele tests uitvoeren en besluit: modem kapot.
Dus ben ik vandaag terug gegaan met de modem. Toen ik naar de winkel terug reed zag ik op de doos staan: ADSL through IDSN
Dit was dus het probleem. Heb dan hetzelfde type modem maar PSTN meegenomen, thuis aangesloten en alles werkt nu.
Ik heb als protocol rfc 1483 bridged (dynamisch) genomen nu.
De snelheden zijn wel lager dan verwacht maar toch nog voldoende.
Downstream Rate: 9687 kbps
Upstream Rate: 2209 kbps
Kan ik een instelling aanpassen om dit sneller te maken?
Ik kan ook nergens in de webinterface de noise margin enzo van de lijn terugvinden.
Groeten,
Michael
Vanmorgen heb ik naar de helpdesk van Dommel gebeld. Na 45 minuten wachten neemt er eindelijk iemand op. (Hij zei wel tijdens ons gesprek dat ze juist een nieuw systeem gebruiken dus kan deels daaraan liggen). Deze persoon heeft me heel goed geholpen. Enkele tests uitvoeren en besluit: modem kapot.
Dus ben ik vandaag terug gegaan met de modem. Toen ik naar de winkel terug reed zag ik op de doos staan: ADSL through IDSN
Dit was dus het probleem. Heb dan hetzelfde type modem maar PSTN meegenomen, thuis aangesloten en alles werkt nu.
Ik heb als protocol rfc 1483 bridged (dynamisch) genomen nu.
De snelheden zijn wel lager dan verwacht maar toch nog voldoende.
Downstream Rate: 9687 kbps
Upstream Rate: 2209 kbps
Kan ik een instelling aanpassen om dit sneller te maken?
Ik kan ook nergens in de webinterface de noise margin enzo van de lijn terugvinden.
Groeten,
Michael
Die kan je zien op http://192.168.1.1/setup.cgi?next_file=adsl_driver.htmcharclo schreef:Ik kan ook nergens in de webinterface de noise margin enzo van de lijn terugvinden.
- regeri
- Pro Member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
- Locatie: Riemst
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Sinds ik ben overgestapt naar Scarlet,ben ik ook in het bezit van dit modem maar heb continue een groot probleem,en dat is mijn draadloos gedeelte.heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd,web encryptie ,wpa2 etc etc.
het modem staat op de eerste verdiep,mijn pc verbonden met modem staat 1 etage hioger maar bekabeld.Dat gaat prima.
Maar de laptop die onder staat ziet een keer wel het netwerk en een andere keer weer helemaal niet???Soms als ik verbinding heb,valt hij ook ineens zomaar weg.
Wordt er echt gek van.
Ik heb ook geprobeerd met mn pda het netwerk te bereiken de ene keer wel de andere keer vind hij het niet.
het modem staat op de eerste verdiep,mijn pc verbonden met modem staat 1 etage hioger maar bekabeld.Dat gaat prima.
Maar de laptop die onder staat ziet een keer wel het netwerk en een andere keer weer helemaal niet???Soms als ik verbinding heb,valt hij ook ineens zomaar weg.
Wordt er echt gek van.
Ik heb ook geprobeerd met mn pda het netwerk te bereiken de ene keer wel de andere keer vind hij het niet.
Live life to the Max
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Verander eens het kanaal, als het op 1 of 11 staat pas het dan aan naar 5 of 6. Misschien is er op een of andere manier ook storing door een apparaat, ofwel is je plafond/muur te dikregeri schreef:Ik heb ook geprobeerd met mn pda het netwerk te bereiken de ene keer wel de andere keer vind hij het niet.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)