Het grote Homeconnect topic deel 2
Bij mij werkte voip perfect tot dommel mij bleef emailen dat het niet volledig werkt ofzo en ik de modem moet hard resette. Maandag met iemand van dommel aan de lijn de onnozele stap doorlopen door in te loggen met modem/reset op homelink. Hierna zij de dommel medewerker dat hij op de einde van de dag nog eens ging checken (wat waarschijnlijk niet is gebeurt, want hij heeft me niet gecontacteerd) of alles in orde was.
Die poorten openen had ik geen idee van. Heb net eens gezien en in zowel "port forwarding" als "port triggering" zijn er geen poorten die open staan. Toen je je tweede modem ging halen en homelink installeerde. Waren die poorten automatisch geopent in je modem?
Die poorten openen had ik geen idee van. Heb net eens gezien en in zowel "port forwarding" als "port triggering" zijn er geen poorten die open staan. Toen je je tweede modem ging halen en homelink installeerde. Waren die poorten automatisch geopent in je modem?
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Die poorten is een vervelend probleem. Poort 22 en 27 zijn alvast geen poorten die je bv via "port forwarding" of "port triggering" kunt openstellen. Ik had dit gedaan, maar dit was niet ok. Je moet van die "port forwarding" of "port triggering" afblijven. t.t.z. die mag niet ingesteld staan (als je wilt dat Dommel je modem vanop afstand overneemt).broli schreef:Die poorten openen had ik geen idee van. Heb net eens gezien en in zowel "port forwarding" als "port triggering" zijn er geen poorten die open staan. Toen je je tweede modem ging halen en homelink installeerde. Waren die poorten automatisch geopent in je modem?
Ik heb de Dommel helpdesk dan gevraagd. Ok, als ik die poorten niet manueel (op de modem-pagina) kan openzetten. Hoe moet ik dat dan doen ? Waarop ze me antwoorde. De enige manier waarop je die poorten kunt openzetten, is door de HomeLink software "succesvol" te lopen. M.a.w. dit moet iets in de achtergrond zijn (dat je via software kunt openzetten, maar niet op de modem zelf). Iets beveiligd wss.
Dit is wel vervelend. Want als die poorten enkel open gaan door de software en dat met die software niet lukt, ben je wel gezien. In mijn geval lukte dit niet, doordat de modem stuk bleek (achteraf).
In jouw geval zou ik het volgende proberen (maar dit wel eerst eens met de helpdesk bespreken!). Start de HomeLink software (en update naar de laatste versie). Daarna, reset je je modem (knop onderaan drukken). Even wachten. Start de HomeLink software opnieuw op en tik vervolgens e-mailadres = reset, wachtwoord = modem. Hiermee reset je de software. Daarna kies je voor optie 3, ik wens mijn modem in gebruik te nemen. Zodat de modem geconfigreerd wordt door de software (dit is de poorten 22 en 27 openzetten, je gegevens invullen, etc).
Normaal gezien, moet je online lampje gaan branden. Daarna klik je op volgende en wordt je VOIP ingesteld. Aangezien de VOIP op jou pc reed was ingesteld, weet ik niet of Dommel dit opnieuw zal inladen. Neem hiervoor contact op met de helpdesk.
Controlleer alvast (na het succesvol eindigen van de software, dit duurt wel een paar uur) in de modempagina, of je vast userid en paswoord ingevuld zijn. Is de software succesvol gelopen en je vast userid staat ingevuld. Dan kun je IP adres (via http://whatismyip.com/) naar Dommel doormailen. Samen met je activatiecode.
Zij brengen je modem dan in orde (vanop afstand).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Ik ben het echt kotsbeu. Bel ik en krijg ik weer dezelfde verhaal "login met reset/modem...blabla". Dit haalt geen steek uit. Internet werkt onmiddellijk maar voip ligt plat. Wat een miserie zeg. Ik moet die stomme modem nooit resetten wetend hoe wel dommel werkt.
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Weet er iemand waaraan het kan liggen dat de led 'online' opeens niet meer gaat. Blijkbaar had belgacom onze lijn er weer eens uitgetrokken in de centrale, nu zou dat in orde moeten zijn, maar zowel de led 'online' als 'voip' gaan nog steeds niet.
Heb de software opnieuw geïnstaleerd, maar die geeft aan dat je moet wachten tot de modem verbinding met internet kan maken, dus totdat de led 'online' gaat branden, maar enkele uren wachten helpt niet.
Homeconnect heeft hier vroeger wel gewerkt, misschien dat de modem kapot is? Of een of andere instelling? Of zou het aan Dommel of Belgacom liggen?
Heb de software opnieuw geïnstaleerd, maar die geeft aan dat je moet wachten tot de modem verbinding met internet kan maken, dus totdat de led 'online' gaat branden, maar enkele uren wachten helpt niet.
Homeconnect heeft hier vroeger wel gewerkt, misschien dat de modem kapot is? Of een of andere instelling? Of zou het aan Dommel of Belgacom liggen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
wat ik heb gelezen is dat je gewoon geduld moet hebben als je alles correct hebt gedaan kwa update enzo met het voip ledje
The eternal and true pessimist
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
@broli,
Volg die Dommel procedure en mail dan je IP adres + Activatiecode door. Dommel zal vanop afstand je VOIP dan in orde brengen.
@metaldeth,
Als je online lampje niet meer gaat branden, is er iets mis met je ADSL Lijn. Flikkert je ADSL lampje ? Of brandt die continu. Als die flikkert heb je geen ADSL lijn meer (= probleem in de Belgacom centrale). Als die niet flikkert en je toch niet online geraakt, neem dan contact op met Dommel (zodat ze dit bij hun eens kunnen nakijken).
Volg die Dommel procedure en mail dan je IP adres + Activatiecode door. Dommel zal vanop afstand je VOIP dan in orde brengen.
@metaldeth,
Als je online lampje niet meer gaat branden, is er iets mis met je ADSL Lijn. Flikkert je ADSL lampje ? Of brandt die continu. Als die flikkert heb je geen ADSL lijn meer (= probleem in de Belgacom centrale). Als die niet flikkert en je toch niet online geraakt, neem dan contact op met Dommel (zodat ze dit bij hun eens kunnen nakijken).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Gisteren was er iemand van Belgacom langsgekomen en zoals reeds gezegd had Belgacom dus onze lijn uitgetrokken in de centrale. Die gast is wel pas weggegaan om 19u. Sinds vanochtend is het online lampje weer aan, maar het schijnt dat het af en toe uitvalt. Misschien dat ze bij Belgacom nog iets moesten doen na de herstelling en dat er gisteravond niemand meer was.Gent32m schreef:@broli,
Volg die Dommel procedure en mail dan je IP adres + Activatiecode door. Dommel zal vanop afstand je VOIP dan in orde brengen.
@metaldeth,
Als je online lampje niet meer gaat branden, is er iets mis met je ADSL Lijn. Flikkert je ADSL lampje ? Of brandt die continu. Als die flikkert heb je geen ADSL lijn meer (= probleem in de Belgacom centrale). Als die niet flikkert en je toch niet online geraakt, neem dan contact op met Dommel (zodat ze dit bij hun eens kunnen nakijken).
Het adsl lampje brandt al van gisteren weer constant.
Ik vrees er een beetje voor dat het disconnects zouden kunnen zijn van dommel, of zoiets. Maar nu werkt alles dus, behalve de VOIP maar dat komt omdat ik zopas de software opnieuw geïnstalleerd heb omdat die niet meer op de pc stond en ik de modem gisteren gereset heb. Dat zal wel nog komen zeker.
Die van Dommel beweerde dat het aan een verbinding hier binnenshuis zou liggen, alhoewel het adsl lampje constant blijft branden. Kan dat?
Oke voip probleem is eindelijk opgelost! Ik weet zelf precies niet hoe want ik heb verschillende zaken gedaan dus het kan aan volgende punten liggen:
1) Heb de modem hard gereset voor ik aan het hele ding begon.
2) Heb gebruik gemaakt van gele lan kabel die met de modem kwam ipv mijn eigen lan kabel.
3) Heb alle .dat bestanden verwijdert in de dommel map in program files.
4) Heb gekozen voor optie 3 (heb telefonisch geregistreerd blabla) ipv 2.
5) Heb een uur lang NIET in de modem ingelogt.
Dus ik weet niet wat het deed maar 1 van die zaken was wrss essentieel, een uur later logde ik in en zag ik dat er een voip account was in de modem status. Ik heb ook voor de zekerheid een config bestand opgeslagen zodat dit zich niet weer gaat voordoen in de toekomst.
1) Heb de modem hard gereset voor ik aan het hele ding begon.
2) Heb gebruik gemaakt van gele lan kabel die met de modem kwam ipv mijn eigen lan kabel.
3) Heb alle .dat bestanden verwijdert in de dommel map in program files.
4) Heb gekozen voor optie 3 (heb telefonisch geregistreerd blabla) ipv 2.
5) Heb een uur lang NIET in de modem ingelogt.
Dus ik weet niet wat het deed maar 1 van die zaken was wrss essentieel, een uur later logde ik in en zag ik dat er een voip account was in de modem status. Ik heb ook voor de zekerheid een config bestand opgeslagen zodat dit zich niet weer gaat voordoen in de toekomst.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
@metaldeth,
Je hebt (denk ik) hetzelfde voor, als wat broli voor had. Harde reset van je modem, waardoor je VOIP gegevens verloren zijn gegaan. M.a.w. je zult alles nu opnieuw moeten installeren. Op de manier die broli zonet beschreef.
@broli, de installatie van die VOIP is idd een "sinecure". Als je weet wat je moet doen, en deze stappen in die precieze volgorde correct uitvoert, loopt alles als een trein. Maar als je ergens een stap overslaat of te ongeduldig bent (en bv te snel in je modempagina gaat kijken) kun je heel dit proces verstoren (resp niet goed laten verlopen). Waardoor je weer van voren af aan mag beginnen..
Ik zeg het je, ik werd er twee weken geleden (bij de HC installatie van mijn pa) bijna moedeloos van
Ik denk dat ik die installatie procedure toen zo een stuk of 20 keer heb doorlopen. Op alle mogelijke wijzen. Maar niets werkte. Uiteindelijk bleek die modem stuk, tja.. dan kun je nog lang zoeken natuurlijk
Ik heb ook die gele lan kabel gebruikt (zoals aangegeven op de handleiding). Plus je moet zeker een paar uur wachten (na het succesvol beindigen van de installatie), alvorens je terug in je modem (via de pagina http://192.168.2.1) gaat. Anders kun je heel het update proces van Dommel verstoren (vrees ik).
Ik zeg het, het is zeker een sinecure... (en dan spreken we nog niet over mogelijke hardware issues, waardoor die software je modem niet kan vinden of gebruik in XP versus Vista)
Je hebt (denk ik) hetzelfde voor, als wat broli voor had. Harde reset van je modem, waardoor je VOIP gegevens verloren zijn gegaan. M.a.w. je zult alles nu opnieuw moeten installeren. Op de manier die broli zonet beschreef.
@broli, de installatie van die VOIP is idd een "sinecure". Als je weet wat je moet doen, en deze stappen in die precieze volgorde correct uitvoert, loopt alles als een trein. Maar als je ergens een stap overslaat of te ongeduldig bent (en bv te snel in je modempagina gaat kijken) kun je heel dit proces verstoren (resp niet goed laten verlopen). Waardoor je weer van voren af aan mag beginnen..
Ik zeg het je, ik werd er twee weken geleden (bij de HC installatie van mijn pa) bijna moedeloos van
Ik denk dat ik die installatie procedure toen zo een stuk of 20 keer heb doorlopen. Op alle mogelijke wijzen. Maar niets werkte. Uiteindelijk bleek die modem stuk, tja.. dan kun je nog lang zoeken natuurlijk
Ik heb ook die gele lan kabel gebruikt (zoals aangegeven op de handleiding). Plus je moet zeker een paar uur wachten (na het succesvol beindigen van de installatie), alvorens je terug in je modem (via de pagina http://192.168.2.1) gaat. Anders kun je heel het update proces van Dommel verstoren (vrees ik).
Ik zeg het, het is zeker een sinecure... (en dan spreken we nog niet over mogelijke hardware issues, waardoor die software je modem niet kan vinden of gebruik in XP versus Vista)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Beste,
Ik heb vandaag een gigiset homebox van dommel gekocht in de mediamarkt. Had hiervoor naar dommel gebeld en zeiden dat ik de modem moest hebben, dat er in de doos een gratis tel nummer zit. Nu na het zoeken in de doos ben ik alleen dit telefoonnummer tegengekomen: 8888 of 070/224 305. Het is een nieuwe aansluiting waar belgacom nog moet voor langskomen. Ik zie hier dus geen gratis nummer instaan voor te bellen. Wat kan ik nu doen?
Ik heb vandaag een gigiset homebox van dommel gekocht in de mediamarkt. Had hiervoor naar dommel gebeld en zeiden dat ik de modem moest hebben, dat er in de doos een gratis tel nummer zit. Nu na het zoeken in de doos ben ik alleen dit telefoonnummer tegengekomen: 8888 of 070/224 305. Het is een nieuwe aansluiting waar belgacom nog moet voor langskomen. Ik zie hier dus geen gratis nummer instaan voor te bellen. Wat kan ik nu doen?
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hi snakeboots,snakeboots schreef:Beste,
Ik heb vandaag een gigiset homebox van dommel gekocht in de mediamarkt. Had hiervoor naar dommel gebeld en zeiden dat ik de modem moest hebben, dat er in de doos een gratis tel nummer zit. Nu na het zoeken in de doos ben ik alleen dit telefoonnummer tegengekomen: 8888 of 070/224 305. Het is een nieuwe aansluiting waar belgacom nog moet voor langskomen. Ik zie hier dus geen gratis nummer instaan voor te bellen. Wat kan ik nu doen?
Welkom als HC (Homeconnect) gebruiker. De installatie verloopt in verschillende stappen. Het eerste wat jij moet doen is je gigiset homebox registreren. Volgens mij (maar spreek me tegen, als ik fout zit) kan dit ook op een andere locatie gebeuren (dan waar jij je internet + telefonie wenst af te nemen).
Via die registratie procedure vul jij je gegevens in en stuurt die electronisch op naar Dommel. Ook het contract dient (eens afgedrukt) op elke pagina door jou ondertekend te worden en ofwel via de post (ofwel ingescand als pdf via een email) opgestuurd te worden naar dommel. Die registratie procedure kun je volgens mij ook bij iemand anders lopen (die wel internet heeft, ik veronderstel dat jij momenteel geen aansluiting hebt ?)
Echter stuur je wel dit berichtje op userbase van ergens ? Op welke pc doe je dit ?
Kun je op die pc de homelink software laatste versie installeren ? Dan volledig de registratie procedure succesvol doorlopen (waarbij je de activatiecode uit je gigdoos invult). Contract opsturen (zie boven). En klaas is kees.
Dommel zal je dan (na +- 4 tot 6 weken) een brief opsturen via de post, met je nieuwe activactiecode + datum waarop een Belgacom technieker bij je langs moet kom om de ADSL aansluiting in je huis in orde te brengen. Na 18u kun je dan (deze keer in je eigen huis!) de Dommel Software op je pc installeren en de installatie verder doorlopen. Je moet dan kieze voor optie 3 (ik wens mijn modem in gebruik te nemen)
P.S. Je kan Dommel altijd bereiken op hun gewoon nummer (zie hun website). Dat gratis nummer ben ik zelf nooit op binnengeraakt. Ofwel is het daarop te druk ofwel werkt dat niet goed. Eens je aangesloten bent op je homeconnect box, kun je alvast zolang en zovaak gratis bellen naar alle vaste lijnen zo je wilt (dus heb je daar geen last meer van )
Good luck
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik stuur dit van bij mijn ouders. Heb pas een appartement gehuurd en ga er pas inkunnen midden april. Dus daarom nu al maar doen. Bedankt voor de info
Edit: Ik heb alles gedaan. Het contract best doormailen in PDF, opsturen of doorfaxen? Wat zou het beste zijn?
Edit: Ik heb alles gedaan. Het contract best doormailen in PDF, opsturen of doorfaxen? Wat zou het beste zijn?
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Je kan dit doormailen in pdf naar het order@dommel adres. Maak dat het maximum 5 mb is of upload het op een ftp server en geef hen de url door.snakeboots schreef:Edit: Ik heb alles gedaan. Het contract best doormailen in PDF, opsturen of doorfaxen? Wat zou het beste zijn?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Blijkbaar is de telefoonrekening er nu ook doorgekomen.. na 7 maand mocht dat eigenlijk wel. Meteen een groot gat in de portemonnee zou ik zo zeggen. -_-
To download or not to download, that's the question.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
nogmaals muziekbosMuziekbos schreef:Is dat wettelijk? Pas na 7 maanden een factuur?
een facturatietermijn van 12 maand is doodnormaal en wettelijk zeer zeker in orde
The eternal and true pessimist
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Alles goed verlopen met de aanvraag van homeconnect. Vandaag een brief in de bus van dommel dat er op 27/03/2009 een technieker gaat langskomen. Dit gaat redelijk snel. Nu mijn vraag is vanaf wanneer gaat mijn abonnement in? Is dit zodra de technieker gekomen is of is dit wanneer ik mijn modem installeer?
Ik trek pas in mijn appartement ergens midden april.
Nog een vraagje, ik heb adsl, de telefoon word aangesloten aan de modem. Is er dan een splitter nodig of niet?
Bedankt voor jullie reacties
Ik trek pas in mijn appartement ergens midden april.
Nog een vraagje, ik heb adsl, de telefoon word aangesloten aan de modem. Is er dan een splitter nodig of niet?
Bedankt voor jullie reacties
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Er is geen splitter nodig. De modem sluit je direct aan op de contactpinnen van je stekker. Je telefoon plug je in de modem.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
1) Zorg dat je die dag (dat de technieker komt) zeker in je appartement aanwezig bent.snakeboots schreef:Alles goed verlopen met de aanvraag van homeconnect. Vandaag een brief in de bus van dommel dat er op 27/03/2009 een technieker gaat langskomen. Dit gaat redelijk snel. Nu mijn vraag is vanaf wanneer gaat mijn abonnement in? Is dit zodra de technieker gekomen is of is dit wanneer ik mijn modem installeer? Ik trek pas in mijn appartement ergens midden april.
2) Als die technieker gekomen is, wacht je die dag nog tot 18u alvorens je modem in gebruik te nemen. Dit staat normaal gezien in die installatiebrief (die je van Dommel reeds ontvangen hebt) vermeld.
3) Na 18u, start je dan de HommeConnect Software terug op. Als die op je pc nog niet geinstalleerd staat, installeer je die eerst nog even. Voer dan de activatiecode van de installatie-brief in (dus niet die van je registratie) en volg de stappen. Zie alvast dat alle kabels goed aangesloten zijn (en de modem gereset, mocht je die reeds aangesloten hebben)
Het online lampje (om te surfen) zal vrij snel gaan branden. Op de VOIP moet je nog een paar uur wachten. Laat zeker je modem heel die avond aanliggen! En onderbreek hem niet (om de updates die Dommel vanop afstand zal uitvoeren, niet te verstoren)
Good luck!
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik kan pas daar aanwezig zijn om 11h. Er is een winkel beneden waar altijd iemand is en deze heeft ook de sleutel en hij is op de hoogte. Ik woon er namelijk nog niet en het is 70km verder vanwaar ik nu woon. Dus een beetje te zot om de volgende dag naar daar te gaan om de modem te installeren. Maar van wanneer gaat je abonnement nu actief? Wanneer je de modem installeert en de home connect software gebruikt?
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Ok, zolang je maar zorgt dat die Technieker binnenkan tijdens zijn uren (ik geloof dat die ergens tussen 10u en 17u komt ofzo). Maar dit moet je op je brief eens nakijken.snakeboots schreef:Ik kan pas daar aanwezig zijn om 11h. Er is een winkel beneden waar altijd iemand is en deze heeft ook de sleutel en hij is op de hoogte. Ik woon er namelijk nog niet en het is 70km verder vanwaar ik nu woon. Dus een beetje te zot om de volgende dag naar daar te gaan om de modem te installeren.
Het abonnement gaat in, de dag dat die technieker is geweest. Vanaf die dag ben je aangesloten en loopt je abonnement. Je factuurperiode (met gratis maand) moet wel nog aangepast worden. Dommel doet dit 3 maanden na je activatiedatum (moest dit niet gebeuren, moet je Dommel hiervoor maar eens opbellen).snakeboots schreef:Maar van wanneer gaat je abonnement nu actief? Wanneer je de modem installeert en de home connect software gebruikt?
Voorlopig is je factuurperiode gestart op de datum waarop je je electronisch geregistreerd hebt.
Na 3 maanden, zou die startdatum moeten aangepast worden met je activatiedatum (op je brief)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Kunnen ze dat nu niet aanpassen dan naar de nieuwe datum?Gent32m schreef:Voorlopig is je factuurperiode gestart op de datum waarop je je electronisch geregistreerd hebt.
Na 3 maanden, zou die startdatum moeten aangepast worden met je activatiedatum (op je brief)
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Even een melding over een recent probleem.
Vorig weekend opende ik een topic over een totale uitval van de gigaset, zonder enige reden, waarbij alle gegevens verloren zijn gegaan. Hoe stom kan ik zijn om geen backup te hebben, maar goed.
De internetgegevens heb ik handmatig ingevoerd. Daardoor werkte het internet terug, en ik zei dat op mijn topic een slotje mocht. Vandaag echter, werkt VoIP nog altijd niet, doordat de gegevens nog niet in de gigaset steken. Dommel pusht deze gegevens normaal gezien, dacht ik. Maar dit keer is het niet gebeurd.
Aangezien Dommel en snelheid in een zin iets teveel gevraagd is, wil ik hier dus de volgende vraag stellen:
Is het mogelijk dat met een gehele reactivatie van de gigaset dit probleem wordt verholpen? Zo niet, weet iemand dan een andere oplossing dan te wachten op een reactie van de helpdesk? Wij hebben onze telefoon namelijk de komende periode nogal dringend nodig.
Dank bij voorbaat voor eventuele hulp. Met vriendelijke groeten.
Vorig weekend opende ik een topic over een totale uitval van de gigaset, zonder enige reden, waarbij alle gegevens verloren zijn gegaan. Hoe stom kan ik zijn om geen backup te hebben, maar goed.
De internetgegevens heb ik handmatig ingevoerd. Daardoor werkte het internet terug, en ik zei dat op mijn topic een slotje mocht. Vandaag echter, werkt VoIP nog altijd niet, doordat de gegevens nog niet in de gigaset steken. Dommel pusht deze gegevens normaal gezien, dacht ik. Maar dit keer is het niet gebeurd.
Aangezien Dommel en snelheid in een zin iets teveel gevraagd is, wil ik hier dus de volgende vraag stellen:
Is het mogelijk dat met een gehele reactivatie van de gigaset dit probleem wordt verholpen? Zo niet, weet iemand dan een andere oplossing dan te wachten op een reactie van de helpdesk? Wij hebben onze telefoon namelijk de komende periode nogal dringend nodig.
Dank bij voorbaat voor eventuele hulp. Met vriendelijke groeten.
To download or not to download, that's the question.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hi Fireblade,Fireblade schreef:Vandaag echter, werkt VoIP nog altijd niet, doordat de gegevens nog niet in de gigaset steken. Dommel pusht deze gegevens normaal gezien, dacht ik. Maar dit keer is het niet gebeurd.
Is het mogelijk dat met een gehele reactivatie van de gigaset dit probleem wordt verholpen?
Je moet eens teruglezen in dit topic. Een paar weken geleden heb ik deze installatie problematiek hier nog beschreven.
Het komt er als volgt op neer. Als je een reset (of uitval) van je modem hebt, moet je zeker de Dommel software daar terug oplopen. Dit is dus: optie (3) de modem in gebruik nemen en de tweede activatiecode (uit je installatiebrief van Dommel) daarbij invullen. Om die software te resetten kun je "modem" en "reset" invullen (zie eerdere posts).
Pas door deze software opnieuw te lopen, kunnen de poorten in je modem opengezet worden, zodat Dommel vanop afstand je VOIP terug kan configureren. In geval van problemen neem je best telefonisch contact op met de helpdesk (ze zijn goed bereikbaar de laatste maanden). Houdt er alvast rekening mee dat je modem ook stuk kan zijn. In dit geval kan enkel een nieuwe modem helpen (ik heb dit zelf voorgehad, zie mijn posts).
Ik zou zeggen. Doe een reset van je modem + software. Doorloop daarna heel de installatie-procedure opnieuw (lees zeker eens na in dit topic, hoe je dit best doet). Vervolgens moet je internet vrij snel oplichten (een manuele ingave op de modempagina is hierbij niet nodig !!! laat de software dit doen). Een paar uur later, zou je VOIP dan moeten oplichten.
Succes.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hey gr4vity, moeten we aan 50 pagina's stoppen hier ? Op die manier geraakt weer veel info verloren.gr4vity schreef:We zijn ondertussen 50 pagina's ver, wie wil mag een nieuwe openingspost maken voor deel 3. Gelieve mij even een PM te sturen als je er eentje gemaakt hebt, dan maak ik er een sticky van etc. Normaal zou ik dat zelf doen, maar ik volg dit verhaal niet echt.
Tenzij iemand een samenvatting kan maken. Maar ja, wie heeft daar de tijd voor
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
gr4vity wil niet stoppen, alleen de boel een beetje leesbaar houden.Gent32m schreef:Hey gr4vity, moeten we aan 50 pagina's stoppen hier ? Op die manier geraakt weer veel info verloren.gr4vity schreef:We zijn ondertussen 50 pagina's ver, wie wil mag een nieuwe openingspost maken voor deel 3.
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Bedankt voor het duidelijke antwoord. Ik denk niet dat er een groot probleem met de gigaset zou zijn. Het is al een paar keer gebeurd dat hij zomaar begon te flippen, echter nooit met grote problemen. Ik weet in ieder geval nu wel dat een backup zeer handig kan zijn.Gent32m schreef:
Hi Fireblade,
Je moet eens teruglezen in dit topic. Een paar weken geleden heb ik deze installatie problematiek hier nog beschreven.
Het komt er als volgt op neer. Als je een reset (of uitval) van je modem hebt, moet je zeker de Dommel software daar terug oplopen. Dit is dus: optie (3) de modem in gebruik nemen en de tweede activatiecode (uit je installatiebrief van Dommel) daarbij invullen. Om die software te resetten kun je "modem" en "reset" invullen (zie eerdere posts).
Pas door deze software opnieuw te lopen, kunnen de poorten in je modem opengezet worden, zodat Dommel vanop afstand je VOIP terug kan configureren. In geval van problemen neem je best telefonisch contact op met de helpdesk (ze zijn goed bereikbaar de laatste maanden). Houdt er alvast rekening mee dat je modem ook stuk kan zijn. In dit geval kan enkel een nieuwe modem helpen (ik heb dit zelf voorgehad, zie mijn posts).
Ik zou zeggen. Doe een reset van je modem + software. Doorloop daarna heel de installatie-procedure opnieuw (lees zeker eens na in dit topic, hoe je dit best doet). Vervolgens moet je internet vrij snel oplichten (een manuele ingave op de modempagina is hierbij niet nodig !!! laat de software dit doen). Een paar uur later, zou je VOIP dan moeten oplichten.
Succes.
To download or not to download, that's the question.
Inderdaad, beetje structuur kan geen kwaad.Jan_B schreef:gr4vity wil niet stoppen, alleen de boel een beetje leesbaar houden.Gent32m schreef:Hey gr4vity, moeten we aan 50 pagina's stoppen hier ? Op die manier geraakt weer veel info verloren.gr4vity schreef:We zijn ondertussen 50 pagina's ver, wie wil mag een nieuwe openingspost maken voor deel 3.
Nogmaals de oproep, wie maakt er een mooie samenvatting voor de startpost? Anders gaan we hem zo moeten sluiten vrees ik.
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
27 maart is er een technieker van belgacom gekomen om een contactdoos te plaatsen. Nu heb ik gisteren 28 maart mijn modem aangesloten, de laatste nieuwe homelink software gedownload en gevolgd. Nu heb ik 2 uur gewacht, internet werkte dadelijk maar telefoon niet.
Ik kan pas morgen terug zien of het idd nog altijd zo is dat ik geen telefoon heb maar als ik inlog via de crm van dommel staat er bij info:
Ik kan pas morgen terug zien of het idd nog altijd zo is dat ik geen telefoon heb maar als ik inlog via de crm van dommel staat er bij info:
Heb ik alles goedgedaan? En wat als het morgen nog niet werkt?
type : adsl/adsl2+ homeconnect
please manage your homeconnect settings through the homelink software on your computer
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Voor zover ik kan nalezen, wel ja.snakeboots schreef:Heb ik alles goedgedaan?
Dat zie je morgen dan welsnakeboots schreef:En wat als het morgen nog niet werkt?
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Alles werkt nu. Super die homeconnect. Heb al gebeld aan gaat heel goed. ben voorlopig zeer tevreden
Laatste oproep, wie een startpost wil maken voor deel3 doe gerust. Stuur daarna een pm naar iemand van crew of mod en we maken er een sticky van. Anders gaat het topic dicht en neem ik de samenvatting van uit deze startpost gewoon over
Voor wie zich afvraagt waarom we na 50 pagina's overgaan op een nieuw deel, structuur
Voor wie zich afvraagt waarom we na 50 pagina's overgaan op een nieuw deel, structuur
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Okido,
i k d u r f v a n d a a g w e l n i e t t e v e e l m i j n m o n d h i e r o p e n t e d o e n.
W a n t a l l e s w a t i k s c h r i j f k o m t e r v e r k e e r d u i t
1 a p r i l g r ap w a a r s c h i j n l i j k
T e r b e w i j s : H o e k l i n k t h e t a l s i k z o s c h r i j f ?
Voor mij ok, om dit af te sluiten. Ik zou dan zeker de openingspost opnieuw opnemen (en alle info daarin) + een berichtje hier in plakken (waarin beschreven staat hoe je de software moet installeren, hoe dit verloopt. Dus eerst die registratie doen (waar je internet hebt), dan de brief van Dommel afwachten. Vervolgens de technieker (en installatiedatum) afwachten. Dan modem in gebruik nemen (na 18u) met optie 3. Alsook vermelden dat je met "modem" en "reset" je software kan resetten.
i k d u r f v a n d a a g w e l n i e t t e v e e l m i j n m o n d h i e r o p e n t e d o e n.
W a n t a l l e s w a t i k s c h r i j f k o m t e r v e r k e e r d u i t
1 a p r i l g r ap w a a r s c h i j n l i j k
T e r b e w i j s : H o e k l i n k t h e t a l s i k z o s c h r i j f ?
Voor mij ok, om dit af te sluiten. Ik zou dan zeker de openingspost opnieuw opnemen (en alle info daarin) + een berichtje hier in plakken (waarin beschreven staat hoe je de software moet installeren, hoe dit verloopt. Dus eerst die registratie doen (waar je internet hebt), dan de brief van Dommel afwachten. Vervolgens de technieker (en installatiedatum) afwachten. Dan modem in gebruik nemen (na 18u) met optie 3. Alsook vermelden dat je met "modem" en "reset" je software kan resetten.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
hmm ik testte nog een via site van freedommnet ivm adsl2+ . Mijn adres is niet aansluitbaar, maar als ik een ander adres neem, zelfde gemeente, wat verderaf( max 1 km), dan is dat huis wél aansluitbaar, en is die zo'n 900m verwijderd van de centrale. Dat huis zit dan op een andere centrale in mijn gemeente? Ik meen te weten waar 'mijn' centrale staat, en die staat ongeveer even ver van dat huis dat wél adsl2+ kan krijgen.
Hoe zou ik hier wat meer info over kunnen krijgen?
Hoe zou ik hier wat meer info over kunnen krijgen?
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35
sorry dat ik deze vraag mss opnieuw moet vragen, maar omdat ik mijn pc verkocht heb en nu alleen een laptop heb, ben ik de homeconnect software kwijt.
weet iemand een linkje naar deze software?
ps ik heb proberen te zoeken op dit forum, maar de zoekfunctie is erg knudde!
bedankt
weet iemand een linkje naar deze software?
ps ik heb proberen te zoeken op dit forum, maar de zoekfunctie is erg knudde!
bedankt