Advocaat gezocht

Plaats reactie
hajo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2009, 18:03

Ik heb een "betalingsprobleem" met Tele2 uit het jaar 2006 en alles nauwgezet gedocumenteerd, waardoor ik niet aan hun dreigementen tegemoet wil doen.
Nu zoek ik een advocaat in de omgeveing Kapellen (Antwerpen).

mvg
hajo
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Ik vrees ervoor dat je hier aan het verkeerd adress hiervoor bent hoor

http://www.tik.be zal je misschien beter kunnen helpen
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je kan evenwel proberen je probleem hier "in der minne" opgelost te krijgen, als je van mening bent dat je in je recht bent. Zonder dat ik iemand hier tot iets wil verplichten natuurlijk.

Ik heb je bericht dan ook naar het Tele2-subforum verplaatst.
hajo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2009, 18:03

Meon ,

aardig van jouw om betreffende mijn probleem van gedachten te wisselen.
Ik zal een opsomming vervaardigen en dan hier posten.

Heb ik nog volgende vraag : Welke verbinding heb jij met Tele2 ? Een directe dan wel indirecte zakelijke verbinding ?

Vriendelijke groet,
hajo
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

hajo schreef:Meon ,

aardig van jouw om betreffende mijn probleem van gedachten te wisselen.
Ik zal een opsomming vervaardigen en dan hier posten.

Heb ik nog volgende vraag : Welke verbinding heb jij met Tele2 ? Een directe dan wel indirecte zakelijke verbinding ?

Vriendelijke groet,
hajo

Ik weet niet of Meon een rechtstreeks contact heeft met Tele2, maar ik wel :-)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mijn contacten bevinden zich vooral bij Tele2 Zakelijk in Nederland (en kan hier dus niet veel in betekenen), maar ik doelde dus eerder 320i hier (al wilde ik daar niet te veel nadruk op leggen, het is allemaal vrijwillig hier immers :oops: )
hajo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2009, 18:03

@ Meon en 320i

Bedankt voor jullie antwoorden. Het ging mij om achtergrondinformatie.
Mijn "verhaal" vordert, misschien nog vandaag anders morgen zal het gereed zijn.

Groetjes,
hajo
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

meon schreef:Mijn contacten bevinden zich vooral bij Tele2 Zakelijk in Nederland (en kan hier dus niet veel in betekenen), maar ik doelde dus eerder 320i hier (al wilde ik daar niet te veel nadruk op leggen, het is allemaal vrijwillig hier immers :oops: )

Is inderdaad een vrijwillige support... Maar als we zo onze medemens hulp kunnen bieden, why not :-)
hajo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2009, 18:03

Hierbij het overzicht van mijn Tele2-probleem.
Ik heb getracht alleen de essentie weer te geven om het verhaal niet te lang te maken.

1) Aangezien ik op mijn eerdere brieven aan Tele2 niet het gewenste schriftelijk antwoord dan wel helemaal geen antwoord per 17.07.2006 ontvangen had, heb ik op deze dag een brief (aangetekend met ontvangstbevestiging) verstuurd. Hieronder een uittreksel van deze brief.
1a) Citaat:
Betreft : Ingebrekestelling , Contract-beëindiging
Einde Citaat
1b) Citaat :
Op mijn aangetekende brief van 22.06.2006 (Doc.-Nr.:Tel\ML-003), waarmee ik U een laatste mogelijkheid tot behoud van het lopende contract gaf, heeft U op 12.07.2006 een brief geschreven met een volstrekt nietszeggende en ontoepasselijke formulering / tekst. U heeft dus niet de geëiste schriftelijke bevestiging geleverd. Derhalve moet ik constateren, dat mijn contract met Tele2 per 13.07.2006 (de datum waarop ik uw brief ontving) definitief beëindigd is.
Einde Citaat

1c) Citaat:
Ten overvloede, maar voor alle duidelijkheid wil ik even op de tekst van uw brief ingaan. U schreef,
Citaat : "Mogen we u dan ook vriendelijk vragen om contact op te nemen met ons op het nummer 02 60 80 600?"
Juist uw medewerkers hebben mij diverse malen geadviseerd schriftelijk -per brief- het probleem te behandelen.
Einde Citaat

1d) Citaat:
Ter afronding van deze problematiek het volgende:
1. U voert het volgende uit:
a) U hersteld mijn telefooninstallatie in de oude staat, zonder kosten voor mij. Dit betekend:
U draagt mijn telefoonnummer over aan Belgacom.
U stuurt een technicus die de bekabeling etc. van mijn telefoonlijn terug wijzigt. De juiste datum wordt door mij vastgelegd.
b) Uw neemt de door u geleverde apparatuur terug tegen de gefactureerde prijs, t.w.:
Tele2-Box netto incl. BTW 79,90
Draadloze PCMCIA adapter netto incl. BTW 35,--
U verricht de overschrijving van het totaalbedrag zijnde EUR 114,90 op mijn bankrekening (u bekend) voor de start van de werkzaamheden conform ad 1a).

2. Ik ben bereid uw diensten tot 13.07.2006 te betalen.

Gaarne ontvang ik uw schriftelijke bevestiging van het vorenstaande voorstel voor afronding van het contract.
Indien ik binnen de 7 werkdagen geen schriftelijk antwoord van U ontvang, ga ik ervan uit dat U met de door mij voorgestelde afhandeling, de door U te verrichten werkzaamheden en vergoedingen aan mij akkoord gaat.
Einde Citaat

3) Op een factuur van Tele2 heb ik hun het volgende geschreven,
Citaat:
Hiermede maak ik bezwaar tegen bovenstaande factuur.
De details zijn als volgt:

De in rekening gestelde kosten ad EUR 2,07 (excl. BTW) voor de Comfortdienst "Oproepdoorschakeling" zijn onjuist, de feiten zijn als volgt:
a) Ik heb deze dienst op 03.07.2006 telefonisch bij een van uw medewerksters besteld, uw Order 099554. Daarin staat, Citaat :"De verandering gebeurt vandaag om middernacht. U kunt dus reeds vanaf morgen genieten van de comfortdiensten die u aangevraagd hebt."
Dit bleek de volgende dag niet zo te zijn, waarop ik dit telefonisch aan uw medewerker meedeelde. Hij zou in actie komen. Hoezo hij een nieuwe Order (Nr. 099638) initieerde (zo als ik later ontdekt heb) weet ik niet.
b) Op 05.07.2006 was deze dienst dan wel geactiveerd.
c) Vervolgens ontdekte ik bij het instellen van deze dienst, dat het invoeren van het "andere nummer", zijnde het telefoonnummer van bestemming niet mogelijk was, aangezien alleen maar 10 cijfers ingetoetst konden worden. Het bestemmingsnummer had 13 cijfers. Voor verdere details verwijs ik naar mijn brief van 17.07.2006 (Doc.-Nr.: Tel\ML-004).
d) Op 05.07.2006 heb ik de dienst "Oproepdoorschakeling" geannuleerd, per mail met de ontvangstbevestiging van de system administrator. Ik wil hier overduidelijk benadrukken, dat volgens uw algemene voorwaarden een opzegging binnen 7 dagen zonder kosten mogelijk is.
Einde Citaat

Citaat:
Het in de rekening opgenomen bedrag van EUR 24,71 excl. BTW voor het maandelijks abonnement voor de periode 17.07.2006 - 16.08.2006 heb ik in mijn brief van 17.07.2006 als volledig onaanvaardbaar gesteld.

Alleen volgende diensten zijn terecht gefactureerd :
a) ADSL extra volume 17/7/06 - 16/7/06 2,66 EUR
b) nationale gesprekken 0,30 EUR
c) internationale gesprekken 10,63 EUR
Sub-totaal 13,59 EUR
BTW 2,85 EUR
Totaal 16,44 EUR

Ik zal het door mij verschuldigde bedrag ad 16,44 EUR binnen 14 dagen overboeken op uw bankrekening.

Indien ik binnen de 7 werkdagen geen schriftelijk antwoord van U ontvang, ga ik ervan uit dat U met de door mij voorgestelde afhandeling akkoord gaat.
Einde Citaat

Op deze brief heb ik NOOIT enig antwoord ontvangen !!!

4) In augustus 2007 , dus meer dan één (1) jaar later ontving ik van Intrum Incasso, Gent, een aanmaning voor betaling. Als antwoord heb ik het volgende geschreven:
Citaat:
Met grote verbazing ontving ik uw brief gedateerd 14/08/2007.

Hierbij deel ik U mede, dat de door u opgesomde facturen van Tele2 volstrekt foutief zijn! Voor de details verwijs ik naar mijn brief van 30.07.2006, Doc.-Nr.: Tel\ML-005 (verstuurd "Aangetekend met Ontvangstbevestiging") en in het bijzonder ook naar de laatste alinea, t.w.:
Citaat:
Indien ik binnen de 7 werkdagen geen schriftelijk antwoord van U ontvang, ga ik ervan uit dat U met de door mij voorgestelde afhandeling akkoord gaat.
Einde Citaat.

Ik heb nooit enig antwoord op deze brief ontvangen !

Met de bovenstaande uiteenzetting zal ook u duidelijk zijn, dat met de betaling van het bedrag conform punt 4) van mijn bovenvermeld schrijven, welke verricht werd op 13.08.2006, de zaak Tele2-BExxxxxx beëindigd is.
Einde Citaat

5) Vervolgens kreeg ik aanmaningen en telefoontjes van Intrum Incasso. Mijn antwoord was:
Citaat:
Met grote verbazing ontving ik op 24.9.2007 uw brief gedateerd 19/09/2007.

Aangezien U pertinent weigert op mijn bezwaren te antwoorden, eis ik hiermede van U om mij niet meer met U acties -zoals bovenvermelde brief- dan wel het aangekondigde huisbezoek lastig te vallen.

Indien U hieraan geen gevolg geeft eis ik van U een bedrag groot EUR 100,-- per overtreding.

Bovendien eis ik nu van U / uw cliënt de vergoeding van de mij tot nu toe ontstaande kosten In verband met mijn brieven dan wel bezwaarschriften, die van U en uw cliënt nooit zijn beantwoordt. Het bedrag is EUR 233,--. Ik verzoek U / uw cliënt dit bedrag vóór 15 oktober a.s. over te boeken op mijn rekening xxxxxxxxxxxx.
Verder behoud ik mij het recht voor, een vergoeding voor de mij ontstane indirecte schade dan wel ongemak op te eisen.
Einde Citaat

6) Op een verdere brief van Intrum Incasso stuurde ik volgende brief:
Citaat:
Uw brief gedateerd 26/11/2007, die eveneens foutief is, heb ik ontvangen.

Het enige toepasselijke antwoord op uw brief is, om de tweede alinea van mijn brief Doc.-Nr. Tel\ML-007 van 25.09.2007 te herhalen !

Verder deel ik U mede, dat nu mijn vordering in deze, aan U / uw cliënt, EUR 333,-- bedraagt. Ik zie dit bedrag gaarne tegemoet op mijn rekening xxxxxxxxxx.
Einde Citaat

7) In het jaar 2008 was rust, heb ik dus niets gehoord of ontvangen.

8 ) In januari 2009 ontving ik een brief van Gerechtsdeurwaarder Bourdeaud'Hui, Antwerpen, met een betalingsverzoek. Op 10.01.2009 heb ik het volgende geantwoord:
Citaat:
Ik weet niet hoeveel achtergrondinformatie U ter beschikking heeft en/of deze geanalyseerd heeft.
Ik ga er echter ervan uit, dat het voor u duidelijk is, dat aan b.v. het niet betalen van een factuur een grondslag ligt. Juist hierop, in het bijzonder op de onderwerpen van mijn brieven d.d. 30.07.2006 alsmede 24.08.2007 alsmede 25.09.2007 en 28.11.2007 heb ik NOOIT een antwoord ontvangen.

Ik verwijs hier in het bijzonder naar mijn brief van 24.08.2007 , waarvan de inhoud ook per heden ten volste bestand heeft. Een kopie ontvangt U als bijlage.

Gaarne wil ik mij bij de slotzin van Uw brief aansluiten, t.w. "In de overtuiging dat deze zaak vooralsnog minnelijk te regelen is, ... " door te stellen, dat het intrekken van de vordering het enig logische is.
Einde Citaat

9) Het antwoord van de Gerechtsdeurwaarder Bourdeaud'Hui luid:
Citaat:
Ingevolge uw schrijven van 10/01/2009 laat klant mij het volgende weten:

.....betrokkene heeft wel antwoord gehad van KPN op 05/10/2006 compaint team 13/10/2006 11:41:03 in verband met de brief van 05/10/2006 onmogelijk de klant te contacteren geen all-in meer en geen gsm - de klant moet de aanmaning betalen omdat hij de dienst heeft gebruikt ....
Einde Citaat

De logica, het taalgebruik en de data zijn voor mij absoluut niet te begrijpen. Ik kan het alleen maar als cryptische omschrijving duiden.

10) Voor mij is de zaak Tele2 op zijn laatst 7 werkdagen na ontvangst van mijn brief d.d. 30.07.2006 (zie punt 2) boven) beëindigd.
De bovenvermelde brieven zijn alle verstuurd als "Aantekenen met Ontvangstbevestiging". In de citaten heb ik alleen het contractnummer en mijn bankrekeningnr. gewijzigd.

11) Bij het opstellen van dit overzicht overkwam mij het sterke gevoel, dat ik in het verleden veel te netjes met Tele2 / Intrum Incasso etc. ben omgegaan, aangezien bij hun een minimum aan zakelijk fatsoen ontbreekt, om op de onderwerpen in de brieven van een klant te antwoorden.


Vriendelijke groet,
hajo
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Eens het zover gevorderd is, vrees ik dat 320i niks meer kan doen. Als je recht in je schoenen staat, zou je indd beter een advocaat nemen. Je zou die eerst eens kunnen contacteren om te zien of je wel recht in je schoenen staat (m.a.w. een consultatie aanvragen) en om te checken of je wel een kans op winnen hebt.

Er zijn advocaten genoeg in de Gouden gids maar wat ze allemaal waard zijn, weet ik natuurlijk niet ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Hi Hajo,

leuk verhaal - al moet ik toegeven ergens halverwege de concentratie te hebben verloren en diagonaal verder gelezen heb.
Wat me wel opvalt, je hebt het hele verhaal neergepend, vanaf dat je klaagt - maar waarom klaag je?

Wat is eigenlijk het probleem?
Wat is de ingebrekestelling die je bedoelt?

No offence : ik vind dat je vrij arrogant overkomt in je brieven met je eisen en gedachtengang.
Misschien zou ik exact hetzelfde reageren, maar zoals ik zei, ik ken de situatie niet die hieraan voorafgaat...

waarmee ik U een laatste mogelijkheid tot behoud van het lopende contract gaf

U heeft dus niet de geëiste schriftelijke bevestiging geleverd.

U hersteld mijn telefooninstallatie in de oude staat, zonder kosten voor mij. Dit betekend: .....

U verricht de overschrijving van het totaalbedrag zijnde EUR 114,90 op mijn bankrekening

Indien ik binnen de 7 werkdagen geen schriftelijk antwoord van U ontvang, ga ik ervan uit dat U met de door mij voorgestelde afhandeling, de door U te verrichten werkzaamheden en vergoedingen aan mij akkoord gaat.

Alleen volgende diensten zijn terecht gefactureerd : //.....// Ik zal het door mij verschuldigde bedrag ad 16,44 EUR binnen 14 dagen overboeken op uw bankrekening.

Deze vind ik ongelooflijk schreef: :banana: ------> Indien U hieraan geen gevolg geeft eis ik van U een bedrag groot EUR 100,-- per overtreding. <------ :banana:

Verder behoud ik mij het recht voor, een vergoeding voor de mij ontstane indirecte schade dan wel ongemak op te eisen.

Bovendien eis ik nu van U / uw cliënt de vergoeding van de mij tot nu toe ontstaande kosten

Verder deel ik U mede, dat nu mijn vordering in deze, aan U / uw cliënt, EUR 333,-- bedraagt. Ik zie dit bedrag gaarne tegemoet op mijn rekening xxxxxxxxxx.


Als ik eerlijk moet zijn, ik zit zelf ook in dienstverlening telecom (wel niet b2c) - als een klant mij op zulke toon aanschrijft kan hij mijn vriendelijkheid en hulpvaardigheid op zijn buik schrijven... (en nu blijf ik nog beleefd).

In ieder geval - succes!
En houd ons op de hoogte over het initiele probleem.

Mvg
Stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik vind net dat hij heel duidelijk en beleefd (maar wel kordaat) is geweest (die schadevergoeding eis is misschien wel wat over the top, maar kom). Moest het van de andere kant komen, zal het net op dezelfde 'toon' zijn hoor.

Nu weet ik niet of al die sop de kool wel waard is, want als ik het goed begrijp draait het geschil over een luttele 12€ ????
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Dit lijkt me een zaak voor www.ombudsmantelecom.be
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

:twisted: En we leren nog alle dagen bij :angel:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
frali
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 dec 2008, 13:03
Bedankt: 1 keer

@ hayo,
Voor bedragen to ± 2.000 € kunt ge zelf uw probleem bepleiten voor het vredegerecht. Belanghebbende kent het probleem beter dan een advocaat, die dan weer beter de wetteksten kent. Het vredegerecht in Kapellen is in de Dennenburgdreef, ge kunt op de grifie aldaar een papier binnenbrengen met daarop beknopt de belanghebbende partijen, het probleem en uw wensen aan het gerecht. Ge krijgt dan een schriftelijke melding van de zitdag, en daarop kunt ge uw betoog voeren, gestaafd met zoveel mogelijk bewijsmateriaal, onder andere de ingebrekestelling.

PS: als er op de fakturen zaken of diensten worden aangerekend die nooit geleverd zijn, is dat "valsheid in geschrifte".
als u belet wordt van nog te kunnen telefoneren, kunt ge dat aanklagen wegens "knevelarij" (dit is machtsmisbruik door een grote instelling)
hajo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2009, 18:03

@ Stephan

Misschien is mijn eerste zin
"Aangezien ik op mijn eerdere brieven aan Tele2 niet het gewenste schriftelijk antwoord dan wel helemaal geen antwoord per 17.07.2006 ontvangen had, ..."
niet sterk tot uitdrukking gekomen.

Ik heb de hele voorgeschiedenis, de diverse telefoontjes, e-mails en brieven hier niet opgesomd of geciteerd, om het verhaal niet nog langer te laten worden en mij dus beperkt tot zuiver het zakelijke aspect.
Je kunt wel geloven, dat ik bijzonder netjes en geduldig de eerdere communicaties gevoerd heb.
Dus b.v. als Tele2 mij verzocht om met het nr 02 60 80 600 contact op te nemen, echter de personen niet in staat zijn een antwoord te geven omdat ze onvoldoende deskundig zijn, en zij zelf adviseren om mijn onderwerpen schriftelijk -per brief- aan Tele2 te sturen, en deze cyclus zich herhaald, dus je in een kring dol gedraaid wordt door Tele2, dan komt een moment waar je een zakelijke basis voor de verdere communicatie moet starten.
Dus ongeveer hier start mijn overzicht.

Tevens, als diensten in rekening gesteld worden die niet geleverd zij, zie punt 3a) t/m 3d) en hierop niet gereageerd wordt, moet men zeer zakelijk worden, anders heb je geen poot om op te staan. Immers schakelt een bedrijf als Tele2 voor een vordering van minder als EUR 50,-- (en het bedrag is ook nog foutief ) een incassobureau in, die bijzonder grof en dreigend te werk gaan.

Ik weet niet of je ervaring daarmee hebt, voor mij was het de eerste keer

Je ziet hoe lang alleen deze toelichting is, om die redenen had ik dus de voorgeschiedenis achterwege gelaten.


@ frali
Dank je voor deze informatie !
De uitdrukking "knevelarij" geeft inderdaad hetgeen weer, hoe ik voel wat mij vanaf het inschakelen van het incassobureau etc. wordt aangedaan.

Vragen :
a)Heb jij een idee binnen welke tijd vanaf het indienen van de klacht de zitting kan plaatsvinden ?
b)Ik begrijp dat mijn vordering dus < 2000 EUR moet zijn, ja ?
c)Welke kosten onstaan voor mij ?
d)Zou mijn bovenstaand verhaal als omschrijving voldoende zijn ? Vanzelfsprekend met kopien van de documenten.

Vriendelijke groet,
hajo
Laatst gewijzigd door hajo op 27 feb 2009, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
hajo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2009, 18:03

Maglor schreef:edit van hajo
Nu weet ik niet of al die sop de kool wel waard is, want als ik het goed begrijp draait het geschil over een luttele 12€ ????

Juist ! De actieve is Tele2, met hun Incassobureau en hun Deurwaarder !!
Zoals frali schrijft -> "knevelaarij"
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

@hajo heb je al contact opgenomen met de Ombudsman voor Telecommunicatie?
http://ombudsmantelecom.be
Dit is GRATIS dwz de dienst wordt betaald met belastingsgeld. Dat wil zeggen dat wij allemaal mee betalen om jouw conflict met je operator op te lossen. Als dat geen solidariteit is!
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
hajo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2009, 18:03

@ localhost
Dank je voor de link.
Op de webpagina staat :
Citaat
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie mag weigeren een klacht te behandelen wanneer die klacht meer dan een jaar geleden werd ingediend bij de betrokken telecommunicatie-onderneming ..
Einde Citaat
Mijn klacht heb ik in 2006 ingediend, dus vrij lang geleden.

Prettig weekend,
hajo
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Mja, een advocaat aanraden aan een onbekende zou ik niet doen, je weet nooit of die de advocaat mogelijk niet zou betalen, heb je een slechte referentie aan je been :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

hajo schreef:@ localhost
Dank je voor de link.
Op de webpagina staat :
Citaat
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie mag weigeren een klacht te behandelen wanneer die klacht meer dan een jaar geleden werd ingediend bij de betrokken telecommunicatie-onderneming ..
Einde Citaat
Mijn klacht heb ik in 2006 ingediend, dus vrij lang geleden.

Prettig weekend,
hajo
Je klacht gaat over het feit dat ze u al zolang ambeteren en je nu onrechtmatig tot die betaling willen dwingen.
Ik heb met de ombudsdienst al wel wat ervaring en raad u aan,het op viewtopic.php?p=281891#p281891 vermelde,'ffen Hier in te plakken ,u maakt 90% kans dat uw klacht aanvaard word,met een tijdelijke opschorting van de inningsprocedure tot gevolg.

hajo schreef:9) Het antwoord van de Gerechtsdeurwaarder Bourdeaud'Hui luid:
Citaat:
Ingevolge uw schrijven van 10/01/2009 laat klant mij het volgende weten:

.....betrokkene heeft wel antwoord gehad van KPN op 05/10/2006 compaint team 13/10/2006 11:41:03 in verband met de brief van 05/10/2006 onmogelijk de klant te contacteren geen all-in meer en geen gsm - de klant moet de aanmaning betalen omdat hij de dienst heeft gebruikt ....
Einde Citaat

De logica, het taalgebruik en de data zijn voor mij absoluut niet te begrijpen. Ik kan het alleen maar als cryptische omschrijving duiden.

10) Voor mij is de zaak Tele2 op zijn laatst 7 werkdagen na ontvangst van mijn brief d.d. 30.07.2006 (zie punt 2) boven) beëindigd.
De bovenvermelde brieven zijn alle verstuurd als "Aantekenen met Ontvangstbevestiging". In de citaten heb ik alleen het contractnummer en mijn bankrekeningnr. gewijzigd.

11) Bij het opstellen van dit overzicht overkwam mij het sterke gevoel, dat ik in het verleden veel te netjes met Tele2 / Intrum Incasso etc. ben omgegaan, aangezien bij hun een minimum aan zakelijk fatsoen ontbreekt, om op de onderwerpen in de brieven van een klant te antwoorden.


Vriendelijke groet,
hajo


En de deurwaarder die zonder een uitspraak van de rechtbank geen beslag kan leggen,
te laten weten dat hij zijn klant Tele2 de raad moet geven,naar de rechtbank te stappen om het bedrag te laten vorderen nadat er een vonnis door de rechtbank is uitgesproken.
Als de zaak voor de rechtbank komt,moet je uitgenodigd worden en kan je met hetgeen je hebt,
waarschijnlijk uw gelijk aan de rechter bewijzen en gelijk krijgen,
Krijg je gelijk,dan kan je vragen naar een schadevergoeding wegens wegens tergend en roekeloos geding

Vraag de deurwaarder ook naar een bewijs dat
.....betrokkene heeft wel antwoord gehad van KPN op 05/10/2006 compaint team 13/10/2006 11:41:03 in verband met de brief van 05/10/2006 onmogelijk de klant te contacteren geen all-in meer en geen gsm - de klant moet de aanmaning betalen omdat hij de dienst heeft gebruikt ....
aantoont,
en dat Tele2 op uw aangetekende brieven geantwoord heeft,
dan zingt die ook al een toontje lager en heeft hij iets anders om zich mee bezig te houden.
Voorlopig heb je nog geen advocaat nodig.

Ps,: Ik wacht ,samen met de ombudsdienst op 3 dagvaardigingen van evenveel isp's die me proberen afte zetten/op te lichten :angel:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ceurrrix schreef: Ik wacht ,samen met de ombudsdienst op 3 dagvaardigingen van evenveel isp's die me proberen afte zetten/op te lichten :angel:


*Funny mode* Tis hoe ge het bekijkt uiteraard :angel: */Funny mode*
The eternal and true pessimist :D
frali
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 dec 2008, 13:03
Bedankt: 1 keer

@hayo,

In Kapellen is de zitdag gewoonlijk op een dinsdag, 3-4 weken na het in de grifie afgeven van de aanklacht.

Traditioneel wil de vrederechter eerst een verzoening proberen. Dat is gratis.
Een rechtszitting was vroeger 300,-BF rolstelling (dit is het inbrengen van de klacht), de proceskosten zijn voor de verliezende partij, en beliepen een paar duizend franken.
Schrijf uw klacht beknopt, cronologisch en zakelijk.Aan emotioneel betoog hebben ze een hekel, dat wordt beschouwd als tijdverspilling.
Breng niet alleen bewijzen mee, maar ook gegevens die "vermoedens" kunnen staven of versterken. Eventuele emails uitprinten met de hoofding (afzender, bestemmeling en datum)
In Belgïe kan men veroordeeld worden op grond van vermoedens, het moet niet noodzakelijk bewezen worden, maar wel aannemelijk zijn.

De vordering van incassobureaus kunt ge negeren, die hebben geen wettelijke poot om op te staan. Die leven uitsluitend bij de gratie van intimideren.
Uw commentaar is te lang, zorg dat het past op een A4, vermijdt dubbele aantijging. Vergeet niet de belanghebbenden te vermelden.
Als ge schade ondervonden hebt (beroepsmatig, privéleven) kunt ge schadevergoeding vragen, probeer die schade wel aan te tonen.
PS: Het gerecht tilt zwaar aan "valsheid in geschrifte"

Een gerechtsdeurwaarder is een beedigd ambtenaar die een vonnis kan doen uitvoeren.
In dit geval is er geen vonnis (nog niet) en valt er niets uit te voeren.
De deurwaarder acteert als een incassobureau, namelijk intimidatie.

Modedit :frali , in plaats van 3 posts achter elkaar te zetten op 30 min tijd , gebruik de edit knop volgende keer aub , ik heb dit nu voor je gedaan
hajo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2009, 18:03

@ frali

Hartelijk dank voor je toelichtingen.

frali schreef:... Schrijf uw klacht beknopt, cronologisch en zakelijk. ...

dit is voor mij "gesneden koek" (uit hoofde van mijn zakelijke functie)

Betreffende de schadevergoeding, dit zal hoofdzakelijk kwalitatief zijn, aangezien ik voor vrijwel alle additionele kosten zoals bezoek aan internet-café , gsm-kosten uit 2006 geen facturen heb resp. meer heb.
Kwantificeren kan ik alleen de periode waar ik zonder vaste telefoonaansluiting zat.

Vraag:
Kan ik een "immateriële schadevergoeding" eisen en moet ik een bedrag noemen of dit beter aan de rechter overlaten ?

Ik wens nog een plezierige zondag,
hajo
frali
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 dec 2008, 13:03
Bedankt: 1 keer

@hayo,
Ge kunt een "morele schadevergoeding" vragen voor de miserie die u is aangedaan, ook als ge geen bewijsstukken hebt.
Eventueel een forfaitair bedrag voor die additionele kosten. Noem aanvaardbare bedragen, de vrederechter is ook niet van gisteren.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Hajo, kan je me uw gegevens eens per privebericht bezorgen dat ik is kan kijken wat er juist gaande is in jou dossier?
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

overdrijver
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Monkey schreef:overdrijver

:-D droog

(maar ik ben het hier volledig niet mee ééns!!! :angel: )
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Gezien de problematiek van dit dossier, de pb die ik mocht ontvangen van hajo:
hajo schreef:Goede avond 320i ,

Hartelijk dank voor je aanbod.

Volgende week zal ik een overleg hebben betreffende de verdere strategie. Zodoende zal ik vooralsnog geen persoonlijke gegevens vermelden. Misschien zal ik later van jouw aanbod gebruik maken.
In elk geval nogmaals mijn dank voor je inzet tot nu toe.
Vriendelijke groet,
hajo


Maw, tot op heden geeft hij nog geen gegevens vrij, dus kan ik nog niets doen.

Verder, gezien de schadeeisen gesteld in het dossier, wil ik alvast reageren dat - conform onze algemene voorwaarden zoals deze op de website staan, en zeker het in vet geplaatste:

AV Tele2 schreef:F.3. Aansprakelijkheid van TELE2
F.3.1. TELE2 verbindt zich ertoe om alle redelijke middelen aan te wenden om de Klant
toegang te verschaffen tot de TELE2 Diensten. De Klant erkent echter dat er op dit ogenblik
geen volledige dekking wordt verleend voor de TELE2 Mobile Diensten. TELE2 zal alle redelijke
middelen aanwenden om schade voor de Klant te voorkomen en om, in voorkomend
geval, de door de Klant geleden schade te beperken. TELE2 is echter niet aansprakelijk voor
de schade die de Klant lijdt tengevolge van externe factoren en/of handelingen van de Klant
zelf, waaronder ondermeer, doch niet beperkt tot:
a) storingen of kwaliteitsgebreken van de TELE2 Diensten wegens externe factoren (TELE2
maakt voor bepaalde Diensten gebruik van de netwerken en de installaties van derden (bv.
van Belgacom));
b) genotstoornis te wijten aan onderhouds-, verbeterings- en/of uitbreidingswerken van het
Netwerk, de terminal of andere installaties van TELE2;
c) het slecht of foutief gebruik van de TELE2 Diensten door de Klant;
d) de slechte werking van de (mobiele) telefoon, de computer, de modem of toebehoren
van de Klant;
e) het gebruik door de Klant van een (mobiele) telefoon, computer of modem (i) in strijd met
de gebruiksaanwijzing of de Overeenkomst, of (ii) die niet werd goedgekeurd overeenkomstig
de toepasselijke normen;
f) de tussenkomst van derden niettegenstaande de veiligheidsmaatregelen van TELE2;
g) het gebruik of misbruik van de PIN-code of het paswoord van de Klant (i) tengevolge van
de vrijwillige of onvrijwillige kennisgeving van deze code of dit paswoord aan een derde, (ii)
indien de Klant de standaard PIN-code niet onmiddellijk omvormde tot een persoonlijke
PIN-code, of (iii) indien de Klant de standaard PIN-code omvormde tot een eenvoudige
persoonlijke PIN-code (bv. 1234, 5555, …).
F.3.2. In geen geval kan TELE2 aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgschade die de
Klant lijdt uit hoofde van de Overeenkomst, zoals ondermeer, doch niet beperkt tot verlies van
winst of omzet, onderbreking van activiteiten, verlies of beschadiging van gegevens enz.

F.3.3. TELE2 kan in geen geval aansprakelijk worden gehouden voor:
a. de inhoud van de gesprekken gevoerd in het kader van de TELE2 Diensten;
b. de transacties afgesloten door de Klant en een derde en de diensten geleverd door derden
of toegankelijk via de TELE2 Diensten;
c. de inhoud, de integriteit of de juistheid van de gegevens verstuurd via de TELE2 Diensten
en de informatie door derden geleverd of toegankelijk via de TELE2 Diensten;
d. een eventuele schending van de vertrouwelijkheid van de gegevens verstuurd via de
TELE2 Diensten;
e. de schade aan of het verlies van de gegevens verstuurd via de TELE2 Diensten.


De voorwaarden zoals deze waarden op moment van jou inschrijving voor de Tele2 All In dienst, omvatten dit wat betreft aansprakelijkheid:
7.3. TELE2 kan enkel aansprakelijk worden gesteld voor de directe schade die de
Klant ondergaat en waarvoor hij kan aantonen dat foutieve gedragingen van TELE2
hem op een rechtstreekse wijze nadeel hebben berokkend. In het geval dat TELE2
aansprakelijk gesteld wordt, blijft haar verantwoordelijkheid beperkt tot de door
TELE2 aan de Klant gefactureerde bedragen voor de Dienst over een periode van 12
maanden voorafgaand aan de schade, voor een minimum bedrag van 250.


Maw, je zou al gedurende 12 maand een schade moeten hebben + kunnen bewijzen, voor een minimum van 250euro en dit enkel op de gefactureerde bedragen.

Dit wou ik toch maar eventjes mee delen... - Neutraal bekeken uiteraard, want heb geen zicht op jou dossier, openstaand bedrag binnen hele deurwaarderssysteem etc.
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

go 320i :D you're on fire! :D
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Intussen ben ik er achtergekomen wie Hajo is - op basis van de door hem hier openbaar geplaatste berichten.
Ik kan enkel volgende openbaar zetten, en constateren dat ik geen van de door Hajo aangehaalde punten kan laten overeenkomen met de werkelijkheid.

Kort samengevat, vanuit mijn oogpunt:

▪ Contract werd eenzijdig verbroken door klant (Hajo in dit geval) - zonder respecteren Algemene Voorwaarden.
▪ Tele2 deed commercieel gezien iets naar de klant toe (cfr bovenstaand punt).
▪ Op talloze oproepen reageerde klant nooit.
▪ Op brieven - naar aanleiding van andere schrijvens - werd eveneens niet gereageerd.
▪ Op betalingsherinneringen werd niet gereageerd.

Verder staat Hajo vrij om mij te contacteren indien deze meer info wenst, ik sta ter zijner beschikking om hem ten woorde te staan.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”