Geen sync meer na activatie netconnect speedpack

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
nukhem
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 feb 2009, 17:30
Bedankt: 1 keer

Vorige week heb ik de netconnect speedpack optie aangevraagd. Na betaling ervan kreeg ik bericht dat de activatie vrijdag de 27ste ging gebeuren. Vrijdagmiddag viel internet uit, activatie begonnen dacht ik. Niet dus, ik zit nu nog steeds zonder internet. Geen sync. Ik bezit een USRobotics 9108 router die adsl2+ zou moeten ondersteunen. Vandaag naar dat 0800 nummer van belgacom getelefoneerd, daar wisten ze me te vertellen dat ik met dommel zelf contact moest nemen. Leuk, dus dit weekend geen internet.

Ik heb al 2 jaar netconnect van dommel op deze lijn. Zou het kunnen dat ik iets over het hoofd heb gezien en dat het probleem alsnog bij mezelf ligt? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze mijn sync niet getest hebben in de centrale na activatie.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Modem al eens gereset ?
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Misschien hebben ze het verkeerde koperpaar aangesloten? Heb hier al paar keer gelezen dat dit bij verschillende mensen gebeurd is...
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

Net hetzelfde hierzo :cry:

Ik krijg wel verbinding; maar ..........

Donderdag is zogezegd de aanpassing doorgevoerd, met als resultaat dat ik nu in plaats van de beloofde 9 of 12Mbit een schamele 3,3 heb, terwijl ik vroeger 4,6 had :bang:

Mailtje naar Dommel verzonden met de vraag of ik eventueel iets over het hoofd heb gezien, of dat er iets is fout gelopen .... maar tot nu toe geen antwoord gekregen.

Dit is hetgeen ik mijn modem kan aflezen (getest met 2 verschillende modems die allebei capabel zijn voor adsl2 en adsl2+) :

DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 3360 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 28 db
Upstream Margin: 28 db
Downstream Line Attenuation: 12
Upstream Line Attenuation: 5
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Ik voel me een beetje bekocht en in het zak gezet :evil: en hopelijk komt dit ooit goed. Maandag maar es bellen naar Dommel denk ik.

Superwatje
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Probeer alle 2 eens het binnenkomende paar dan te wisselen voor het andere dat er mee is binnengebracht en dan coldbooten en nog eens waarden aflezen

Zoals tw2007 al heeft gezegd , het gebeurd vaak dat ze ipv omschakelen het 2depaar activeren dan
The eternal and true pessimist :D
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

a3ke schreef:Probeer alle 2 eens het binnenkomende paar dan te wisselen voor het andere dat er mee is binnengebracht en dan coldbooten en nog eens waarden aflezen

Zoals tw2007 al heeft gezegd , het gebeurd vaak dat ze ipv omschakelen het 2depaar activeren dan


Ik hou mijn hart al vast, morgen gebeurt hier de upgrade...
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

tw2007 schreef:
a3ke schreef:Probeer alle 2 eens het binnenkomende paar dan te wisselen voor het andere dat er mee is binnengebracht en dan coldbooten en nog eens waarden aflezen

Zoals tw2007 al heeft gezegd , het gebeurd vaak dat ze ipv omschakelen het 2depaar activeren dan


Ik hou mijn hart al vast, morgen gebeurt hier de upgrade...


Deze NM es kijken i.v.m. die koperparen hierzo.

Laat es weten of het bij jou wel goed gelukt is 8)
nukhem
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 feb 2009, 17:30
Bedankt: 1 keer

Vandaag alle combinaties van draadjes geprobeerd zonder resultaat. Ook heb ik met een multimeter spanning getest en nergens was er 50v te vinden.
nukhem
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 feb 2009, 17:30
Bedankt: 1 keer

Vandaag getelefoneerd naar Dommel, na tien minuutjes wachten kreeg ik een vriendelijke man aan de telefoon die na enkele hardwarechecks morgenvoormiddag een belgacom technieker bij me langsstuurd.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik moet morgen voor de activatie van de snelheidsverhoging thuis zijn, heel de dag. Best vervelend.

Al een geluk dat ik thuis kan werken.
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

Ik hang nu al zo'n 30 minuten aan de telefoon en ik moet zeggen ..... ze zijn ginder bij Dommel best wel muzikaal ...... ze zingen de hele tijd :-( .... nog effe afwachten dus :-(
thierryd
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 maa 2009, 12:39

Ik had ook een upgrade naar Speedconnect gevraagd. Ik kreeg een bericht van Dommel dat de werken op donderdag gingen plaatsvinden tussen 14h00 en 18h00, er moest niemand thuis zijn, ging allemaal remote gebeuren.
Donderdagavond ben ik dan thuisgekomen en brandde de LED van de DSL verbinding rood. Er was dus wel iets gebeurd, want 's morgens was het nog OK.
Ik heb mijn modem gereboot, maar geen avance. Ik heb het dan maar zo gelaten en pas terug vrijdagochtend geprobeerd. Geen wijziging, geen sync, geen LED dat er DSL signaal was. Ik vreesde al het ergste en toen heb ik mijn telefoon opgenomen. Die was ook dood. Geen kiestoon. Dus vrijdagmorgend van het kantoor een call bij Dommel ingeseind en ééntje bij Belgacom voor de telefoon.
Belgacom is vrijdagnamiddag (nog dezelfde dag) geweest. Ik had gelukkig iemand die thuis kon wachten, want blijkbaar heeft Belgacom het probleem in de kelder moeten oplossen. Probleem van het koperpaar of iets anders??? Geen flauw idee, heb zelf niet met de technieker gesproken, maar nu sync ik dus op 9 mb.
De persoon die thuis "de wacht" hield heeft aan de BGC persoon gevraagd om ook ineens naar de DSL te kijken. Wetende dat als hij niet had gewillen ik niets kon doen. Maar het moet gezegd worden de service was goed, snel en efficiënt. Of dommel ook met BGC heeft gecommuniceerd dat weet ik niet, maar ik was zeer verrast om te lezen dat ze op technische problemen 5 dagen interventietijd vragen. Dat lijkt me toch heel veel, vooral als je via hen een migratie aanvraagt en hebt betaald, dan zou het toch wel wat sneller mogen m.i.
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Superwatje schreef:
tw2007 schreef:
a3ke schreef:Probeer alle 2 eens het binnenkomende paar dan te wisselen voor het andere dat er mee is binnengebracht en dan coldbooten en nog eens waarden aflezen

Zoals tw2007 al heeft gezegd , het gebeurd vaak dat ze ipv omschakelen het 2depaar activeren dan


Ik hou mijn hart al vast, morgen gebeurt hier de upgrade...


Deze NM es kijken i.v.m. die koperparen hierzo.

Laat es weten of het bij jou wel goed gelukt is 8)


Net thuis gekomen, modem gereboot (werkte wel nog maar syncte op een 8mbit ADSL profiel) en nu surf ik aan 10.300kbps.

Modem waarden voor:
Modulation: G.992.1 Annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.640
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,0 / 15,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 11,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 15,0 / 21,5


Modem waarden na:
Modulation: G.992.5 Annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 509 / 11.996
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 18,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 12,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 35,0 / 17,0
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

Telefoontje naar Dommel.
heel geduldig gewacht.
Vriendelijke kerel aan de lijn.
Ze hebben de lijn effe doorgetest.
Mijn GSM nummer gevraagd (om aan de technieker van BGC door te geven .... ze gingen me contacteren in de loop van de dag. Hebben ze nog niet gedaan, maar blijkbaar is alles nu in orde)
Zat hier naar de status te staren toen ik het zag veranderen :bdaysmile:

Ik ben een gelukkig man :banana:

DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 11996 Kbps
Upstream Rate: 511 Kbps
Downstream Margin: 20 db
Upstream Margin: 2147483647 db
Downstream Line Attenuation: 15
Upstream Line Attenuation: 5
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Hierbij nog es een stevige schouderklop voor de kerels van Dommel (mag ook wel es :beerchug: )
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Mooie upstream margin :)
nukhem
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 feb 2009, 17:30
Bedankt: 1 keer

Vandaag is de Belgacom technieker langsgeweest. Het probleem bleek zich in de centrale te bevinden.

Met deze resultaten:

Mode: ADSL2+
Line coding: Trellis On
Status: No Defect
Link power state: L0

Downstream Upstream
SNR margin (dB): 9.5 28.3
Attenuation (dB): 25.5 8.2
Output power (dBm): 7.8 12.1
Attainable rate (Kbps): 11288 1197
Rate (Kbps): 9020 509

Ik merk dat afstand van kabels nu wel degelijk iets uitmaakt, zo had ik vroeger een telefoonverlengdraad zitten tussen mijn muur en modem, die kan ik nu niet meer gebruiken want ik verlies af en toe sync ermee. Zou het mogelijk zijn om toch nog de 12mbit te halen als ik de bekabeling en/of modem aanpas?
Volgens de technieker bevind ik mij op 1,2km van de centrale.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bij mij is ADSL2 ondertussen ook actief. Ik sync op 9Mbps.

Mijn lijnwaarden zijn wel wat slechter geworden maar met 9Mbps ben ik zeker tevreden. Downloaden gebeurt met ongeveer 950kbyte/s, waar ik dik tevreden mee ben.
De BGC technieker die langskwam heeft wel mijn koperparen omgewisseld, toen ik vroeg waarom dat zo moest, haalde hij zijn schouders op, hij werkte nog maar juist bij Belgacom en deed enkel wat hem opgedragen werd. Hij had zelf trouwens TN thuis en TN digi TV en wist eigenlijk niks van ADSL. Tja, straffe technieker :roll:
magic007
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:30

Ik zit ook op 9MBps. Maar waarom kiezen ze bij belgacom tussen 9mpbs en 12mbps?

Oja, men wijziging is zonder probleem verlopen. In de voormiddag ipv de namiddag.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

magic007 schreef:Ik zit ook op 9MBps. Maar waarom kiezen ze bij belgacom tussen 9mpbs en 12mbps?


lees even een paar topic's en je zal snel bijzijn

int kort : je afstand tot 1325 Meter en goede lijnwaarden erbij , waarschijnlijk 12 Mbit , alles erboven al heb je goede lijnwaarden , 9 Mbit
The eternal and true pessimist :D
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”