Telenet neemt INDI over

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

TL@ schreef:
r2504 schreef:...

Natuurlijk, je zou voor minder... je vraagt mensen gewoon geld om klant te mogen worden, en je moet er geen enkele dienst voor leveren. Da's puur in the pocket voor hen. Hoog tijd dat mensen hier wat meer tegen protesteren... als je een ijskast, TV, koffiezet of wat dan ook koopt, betaal je toch ook geen "activatiekosten" :evil:

Ik kan wel begrijpen dat men een "installatiekost" vraagt voor nieuwe klanten als een technieker moet langskomen om een modem te plaatsen, alhoewel... die modem is ook enkel maar nodig zodat jij van hun interactieve diensten kan gebruik maken en nog meer geld in het laadje brengt als klant.


Van hier komt er al protest zene. Telenet internet ligt al een jaar buiten ten voordele van Dommel. Den TN TV volgt van zodra de Dreambox DM8000 op de markt komt, dan komt er TVV.

Dan is het eigenlijk alleen nog die vaste lijn waar ik vanaf zou willen (nodig voor ADSL, geen telefoon aangesloten) en dan ben ik geen klant meer bij een monopolist, VRIJHEID!


dreambox 8000 ghehe.. h eb van m'n reseller gehoord (in DE) dat hij 1200euro gaat kosten.. inkoopprijs.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

icekiller2k6 schreef:
TL@ schreef:
r2504 schreef:...

Natuurlijk, je zou voor minder... je vraagt mensen gewoon geld om klant te mogen worden, en je moet er geen enkele dienst voor leveren. Da's puur in the pocket voor hen. Hoog tijd dat mensen hier wat meer tegen protesteren... als je een ijskast, TV, koffiezet of wat dan ook koopt, betaal je toch ook geen "activatiekosten" :evil:

Ik kan wel begrijpen dat men een "installatiekost" vraagt voor nieuwe klanten als een technieker moet langskomen om een modem te plaatsen, alhoewel... die modem is ook enkel maar nodig zodat jij van hun interactieve diensten kan gebruik maken en nog meer geld in het laadje brengt als klant.


Van hier komt er al protest zene. Telenet internet ligt al een jaar buiten ten voordele van Dommel. Den TN TV volgt van zodra de Dreambox DM8000 op de markt komt, dan komt er TVV.

Dan is het eigenlijk alleen nog die vaste lijn waar ik vanaf zou willen (nodig voor ADSL, geen telefoon aangesloten) en dan ben ik geen klant meer bij een monopolist, VRIJHEID!


dreambox 8000 ghehe.. h eb van m'n reseller gehoord (in DE) dat hij 1200euro gaat kosten.. inkoopprijs.


Gij zijt ne platte, eerst ligt ge mij warm te maken voor die dreambox en nu zou hij overpriced zijn :evil:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

icekiller2k6 schreef:dreambox 8000 ghehe.. h eb van m'n reseller gehoord (in DE) dat hij 1200euro gaat kosten.. inkoopprijs.


De topversie met dvdlezer*/schrijver en hardisk zou nog wel eens zoveel kunnen kosten mss . Volgens de nederlandse invoerder start het vanaf 899 € .
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik (en wellicht vele anderen) heb gisteren een brief gekregen van Indi/Telenet waarin wat meer concrete details staan ivm de veranderingen.

Ben 'm nu wel thuis vergeten maar als ik eraan denk post ik vanavond de inhoud.

Wat ik mij wel afvraag is dit: Momenteel knipt Indi geen analoge zenders dus je kan zonder decoder nog mooi alles ontvangen. Blijft dit ook zo na 2009? Ik zou denken van niet aangezien Telenet dit wel doet op hun kabelaanbod.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sven.VdS schreef:Blijft dit ook zo na 2009? Ik zou denken van niet aangezien Telenet dit wel doet op hun kabelaanbod.


De meest courante zenders zullen nog wel een heel tijdje analoog blijven bestaan, voor de rest is het koffiedik kijken wanneer en welke TN stilletjes zal uitfaseren (wat mij betreft mag men er direct een aantal schrappen zodat de bitrate digitaal tot op een deftig niveau kan komen).
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Voor mij is er een kleine verbetering, het HD Intro abo dat ik had wordt klaarblijkelijk geschrapt en de zenders erin worden gewoon gratis (maar logisch, want zo speciaal zijn ze zeker niet).
Of de gehele overgang op lange termijn een verbetering is durf ik niet zeggen.
laonightwolf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006, 14:31

ik ben momenteel klant bij Infrax (WVEM) en zou graag digitale televisie willen. Hoeveel gaat mij dit kosten? Ik vind dit niet direct terug. (noch op de site van infrax.be of indi.be).
Volgens de site van indi.be zou ik denken dat ik alleen een HD-receiver of HD-recorder moet aankopen.
Andere vraag: zal dit nog een INDI exemplaar zijn of een digibox/corder van telenet?

Ik heb namelijk vanmiddag een aanbod gehad voor Belgacom TV wat mij het eerste jaar 144 euro zou kosten en het tweede jaar 160 euro. Momenteel betalen wij 157 euro voor analoge distributie.

Randinfo: wij hebben thuis een ISDN lijn (2 lijnen) + VDSL boost abonnement
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laonightwolf schreef:ik ben momenteel klant bij Infrax (WVEM) en zou graag digitale televisie willen. Hoeveel gaat mij dit kosten? Ik vind dit niet direct terug. (noch op de site van infrax.be of indi.be).


Je zal voortaan op http://www.telenet.be moeten kijken.

laonightwolf schreef:Volgens de site van indi.be zou ik denken dat ik alleen een HD-receiver of HD-recorder moet aankopen. Andere vraag: zal dit nog een INDI exemplaar zijn of een digibox/corder van telenet?


Het digitale abonnement is inderdaad "gratis" inbegrepen in het analoge, je moet dus enkel een decoder huren (afhankelijk van het model, 4, 6 of 8 euro per maand, en éénmalig activatiekosten).
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Ik ben ff het noorden kwijt.
Ik woon in interkabel gebied, en kan dus sinds kort telenet digital tv nemen.

Vrienden van ons hadden nog een digibox op overschot, dus die hebben wij dan ineens meegenomen.
Gisteren eens gebeld om die kaart te laten activeren, nu zei da mens dat er nen technieker moest langs komen om die kaart te pairen.
Begrijp ik het goed dat je ook een telenetmodem moet hebben om te pairen + interactiviteit, maar dat je geen telenet internet moet hebben ?
Ik heb hier nog wel een telenet installatie staan van 2 jaar geleden, kan ik die daarvoor gebruiken en alles zelf doen ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Catullus schreef:Gisteren eens gebeld om die kaart te laten activeren, nu zei da mens dat er nen technieker moest langs komen om die kaart te pairen.


Men kan de kaart zonder problemen activeren zonder dat je ooit een technieker moet zien... maar TN wil natuurlijk ook graag je box interactief maken omdat ze daar extra aan kunnen verdienen als jij van die diensten gebruik gaat maken.

Catullus schreef:Begrijp ik het goed dat je ook een telenetmodem moet hebben om te pairen + interactiviteit, maar dat je geen telenet internet moet hebben ?


Nee, je hoeft absoluut geen TN modem te hebben om je kaart te laten activeren... maar je zal dus wat moeten aandringen. Wil je toch de interactiviteit laten activeren dan heb je inderdaad een modem nodig, maar geen internet.

Catullus schreef:Ik heb hier nog wel een telenet installatie staan van 2 jaar geleden, kan ik die daarvoor gebruiken en alles zelf doen ?


Hangt ervan af welk type modem het is... veel kans dat ze gewoon een nieuwe plaatsen.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Gisteren dan toch al (voorzichtig blijven) goed nieuws gekregen (via brief) van Telenet ...

Wij hadden tot nog toe sowieso alleen nog maar 6€/maand betaald voor de huur van de INDI Digicorder (incl. alle functionaliteiten), die promo (eerste 3 maanden aan deze basis-prijs) ging echter aflopen en we zouden dan moeten kiezen om meer te gaan betalen om de recorder functies te kunnen blijven gebruiken of de prijs te bewaren maar een hele hoop functies te verliezen (I think NOT) ...

Telenet meldt ons echter dat ze de prijs verlaagd hebben en deze dus (voor ons dan) op 6€/maand blijft en we alle functies behouden op onze gehuurde Indi HD Recorder ... zeer goed nieuws wat mij betreft ...

Daarmee zijn we eigenlijk goedkoper af met INDI dan met TELENET Digital TV (8€/mnd voor HD Digicorder), dus da's al positief (voel toch niet veel voor "de rode knop" ... alleen hebben ze daar wel dat Entertainment pakket (met BBC3&4 + SciFi oa), wat ook beschikbaar zou worden in onze regio vanaf 20 dec (maar dan waarschijnlijk alleen voor Telenet Digital TV (en niet Indi)), BBC3&4 kan je bij Indi ook extra kiezen, maar dan alleen voor meer geld in een groter pakket (wat mij niet interesseert) en bovenal is SciFi niet beschikbaar bij Indi (vooralsnog) ... en da's misschien wel het meest spijtige (voor mij dan) ...

Afijn, conclusie: nog altijd heel blij met mijn keuze om eind Aug de INDI Recorder te gaan huren, prijs/kwaliteit top wat mij betreft (en alles wat ik wens, behalve SciFi dan) ... ik kan alleen hopen dat ze SciFi eventueel ook gaan aanbieden via Indi (indien niet, zal mij dat waarschijnlijk nog niet kunnen overhalen om op Telenet Digital TV over te schakelen, tenzij er nog andere voordelen aan vast zouden hangen (en nee, de rode knop is er daar GEEN van, dank u) ...

Om af te sluiten, voorlopig (hout vasthouden) heeft de overname van INDI door Telenet ons alleen nog maar voordelen opgeleverd, ik hoop dat ze zo nog lang mogen blijven doorgaan!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sasuke schreef:Voor mij is dit eigenlijk goed nieuws denk ik. Ik heb nu Telenet, maar waar ik ga wonen is/was geen Telenet beschikbaar maar wel Interkabel/Indi. Misschien dat ik vanaf/na 15 oktober dan toch gewoon mijn Telenet abbo kan verhuizen ?

Grtz,
Sasuke



Het was goed nieuws dat je op een locatie kwam waar telenet niet beschikbaar was, .. misschien had je dan eens voor de verandering van iets beter kunnen genieten, .. :p
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

We hebben thuis al een tijdje iN-Di met een aangekochte HD recorder. Sinds kort heb ik een TV met een CI-slot, waar dus een CAM-kaart in kan. Nu hoorde ik op werk dat bij iN-Di daar gewoon een standaard DVB-C kaart in kan en ik zelfs geen extra decoder ofzo erop moet hangen om met 2 TV's digitaal te kijken. Klopt dit ?

Ook kreeg ik van 1 persoon te horen dat Telenet binnenkort iN-Di gaat afschaffen en iedereen naar Telenet moet overstappen. Echter Telenet hanteert een gecodeerd systeem waar een simpele CAM-kaart dus niet voldoende is. Klopt dat ?

Zelf ben ik nog nieuw in het digitale TV / CAM gebeuren. Het zou gewoon leuk zijn als ik een kaart kon kopen en ook digitaal kijken, voor die paar keer per week dat ik dat zou doen.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Iemand ?
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

je kunt uw vraag blijkbaar beter stellen op het volgende forum: http://www.digitale-televisie.be/module ... howforum=7 :-)
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

"Interactieve diensten van Telenet Digital TV vanaf begin 2009
Vanaf 2009 zal het volledige aanbod interactieve diensten van Telenet Digital TV in uw regio beschikbaar zijn. Om van deze diensten te kunnen genieten hebt u een Digibox of Digicorder van Telenet nodig. Begin volgend jaar krijgt u een aanbod van Telenet om deze aan aantrekkelijke voorwaarden aan te kopen. Uw INDI-decoder kunt u dan nog altijd blijven gebruiken, bijvoorbeeld om digitaal te kijken op een tweede tv-toestel.
Zit u te popelen om Digitale TV van Telenet te ontvangen? Surf dan snel naar de Telenet website voor meer informatie."


Vandaag zie je wat zij bedoelen met "aankopen tegen aantrekkelijke voorwaarden..."

Je MAG intekenen op digital TV met HUUR van een box en met 6 maanden gratis huur....
of je MAG intekenen op een "shake" met HUUR van een box en met 12 maanden gratis huur...
Dus ik, Indi gebruiker sinds juli vorig jaar, met een aangekochte digicorder van 300 € MAG nu 12 maanden of voor 96 euro "gratis kijken".....
Terwijl men vroeger altijd heeft gezegd dat er een soort omruiling zou gebeuren van het Indi toestel door een Telenet toestel.
Voor mij, bedankt maar ik hoef die gratis aalmoes niet.
En ik doe een oproep aan alle Indi-gebruikers NIET in te gaan op dit "uitzonderlijk aanbod" !

Dit is gewoon te weinig.

:twisted: :bang:
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik heb mijn indi al een jaar of 2 denk ik. ik zou echt wel gek zijn om op dit aanbod in te gaan! :bang:
welke idioot doet nu zoiets??? :bang:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Verbazingwekkend veel idioten naar wat ik dagelijks zie. Niet dat ik het snap hoor, en deze info heb ik 3 weken geleden hier ook al gepost.

Het is een demand-market op dit ogenblik. Op dit moment zijn mensen hier "in den Limburg" al dermate zotgedraaid door de extreem agressieve reclame dat ze _denken_ niet meer zonder "de rode knop" te kunnen. Reclame als "en nu kunnen de Limburgers ook van kristalhelder beeld genieten" en meer van dat soort onzin (ja hoor, dat kon al 2 jaar, en VEEL goedkoper als wat Telenet nu onze collectieve strot probeert in te duwen) blijkt vooralsnog perfect effectief. En bovendien zullen er heel veel mensen indertijd schrik gehad om met InDi in zee te gaan (schrikbeeld : betaal 300€ voor een decoder en hij is waardeloos na een jaar) en die zijn het kijken op hun verruiste plasma's en TFT's meer als kotsbeu, dus die gaan ook al massaal naar Telenet "omdat ze nu zekerheid hebben".

Zelfs collega's van mij, die een Indi HD box hadden, zijn omgeschakeld. Reden ? Dan krijg je van die vage uitleg van "voor de shakes" of "ik ga toch wel eens ooit gebruik maken van on-demand video". En na een maand hoor ik dan dat hun aller box zo ongeveer bijna dagelijks dermate flipt dat ze hem even moeten uittrekken, iets wat "hun Indi Box nooit deed", en dan grijns ik eens. So much for progress.

Iedereen doet ermee wat hij wil. Ik had van Telenet een non-offer verwacht, en dat is het ook geworden. Iedereen mag (voorlopig) nog beslissen of ze erop in willen gaan, voor mij is de rekening eenvoudig : de InDi box blijft nog zo lang mogelijk draaien, tot 'ie de geest geeft en ik hem niet meer kan herstellen, of tot Telenet ons dermate beu is dat ze de stekker uit onze InDi trekken, en gezien het feit dat Telenet niks aan ons kan verdienen kan dat wel eens heel snel zijn. En de dag dat dit gebeurd, gaat mijn oude schotel terug in dienst met een TV-Vlaanderen pakket erop. Ik ben namelijk een veel te grote vrek om jaarlijks 75€x12+analoge kabel te betalen aan een provider die me zoveel jaren geleden nog 10.000 Franksens heeft laten betalen om een techniekertje 2 fiches op een kabeltje te laten steken en in te pluggen. No more.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

kaween schreef:mij is de rekening eenvoudig : de InDi box blijft nog zo lang mogelijk draaien, tot 'ie de geest geeft en ik hem niet meer kan herstellen, of tot Telenet ons dermate beu is dat ze de stekker uit onze InDi trekken

same here! 8)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik vind het ene grote rip-off. Wil je nu digi-tv moet je activeringskosten en of installatiekosten betalen. Wil je volgend jaar internet/telefoon bij, moet je activerings en/of installatiekosten betalen. Voordeel zal je in ieder geval er nooit uithalen.

Onduidelijk ook. Kan je in INDI-gebied een digibox kopen op e-bay en hem zelf aan de coax hangen? Of moet er eerst een modem gehangen worden met bijhorende kosten. Kunnen ze dat nu eens niet eenvoudig maken? :x
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Dfrog schreef:Ik vind het ene grote rip-off. Wil je nu digi-tv moet je activeringskosten en of installatiekosten betalen. Wil je volgend jaar internet/telefoon bij, moet je activerings en/of installatiekosten betalen. Voordeel zal je in ieder geval er nooit uithalen.

Onduidelijk ook. Kan je in INDI-gebied een digibox kopen op e-bay en hem zelf aan de coax hangen? Of moet er eerst een modem gehangen worden met bijhorende kosten. Kunnen ze dat nu eens niet eenvoudig maken? :x


Je moet in elk geval sinds kort altijd 50 euro (her)activeringskosten betalen, ook indien je reeds digitale tv hebt. Dit maakt het verkopen of aankopen van een telenet digibox niet meer aantrekkelijk. Voor zolang het nog gaat kan je misschien wel een INDI box op de kop tikken, maar het zou me verwonderen moesten deze dingen binnen een jaar nog gaan, telenet kennende...
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Ik heb vandaag klacht neergelegd bij de ombudsman telecommunicatie.
Volgens mij heeft Telenet twee beloftes niet gehouden :
- eerst hebben zij gezegd dat Indi klanten een Telenet box zouden kunnen kopen tegen zeer aantrekkelijke voorwaarden. Hieonder versta ik dat zij een verrekening moeten doen met de aangekochte Indi boxen (prijs en ouderdom)
- verder hebben zij beloofd de interactieve diensten aan te bieden aan de Indi-klanten vanaf het begin van 2009.
Nu blijkt dat zij die alleen aanbieden aan de Telenet klanten, wat ook contractbreuk is.

Ik zou iedereen willen oproepen om ook klacht in de te dienen bij de ombudsman : het kan on-line en het is gratis.
http://www.ombudsmantelecom.be/

Doen mensen !
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

kaween schreef:Verbazingwekkend veel idioten naar wat ik dagelijks zie. Niet dat ik het snap hoor, en deze info heb ik 3 weken geleden hier ook al gepost.

Het is een demand-market op dit ogenblik. Op dit moment zijn mensen hier "in den Limburg" al dermate zotgedraaid door de extreem agressieve reclame dat ze _denken_ niet meer zonder "de rode knop" te kunnen. Reclame als "en nu kunnen de Limburgers ook van kristalhelder beeld genieten" en meer van dat soort onzin (ja hoor, dat kon al 2 jaar, en VEEL goedkoper als wat Telenet nu onze collectieve strot probeert in te duwen) blijkt vooralsnog perfect effectief. En bovendien zullen er heel veel mensen indertijd schrik gehad om met InDi in zee te gaan (schrikbeeld : betaal 300€ voor een decoder en hij is waardeloos na een jaar) en die zijn het kijken op hun verruiste plasma's en TFT's meer als kotsbeu, dus die gaan ook al massaal naar Telenet "omdat ze nu zekerheid hebben".

Zelfs collega's van mij, die een Indi HD box hadden, zijn omgeschakeld. Reden ? Dan krijg je van die vage uitleg van "voor de shakes" of "ik ga toch wel eens ooit gebruik maken van on-demand video". En na een maand hoor ik dan dat hun aller box zo ongeveer bijna dagelijks dermate flipt dat ze hem even moeten uittrekken, iets wat "hun Indi Box nooit deed", en dan grijns ik eens. So much for progress.

Iedereen doet ermee wat hij wil. Ik had van Telenet een non-offer verwacht, en dat is het ook geworden. Iedereen mag (voorlopig) nog beslissen of ze erop in willen gaan, voor mij is de rekening eenvoudig : de InDi box blijft nog zo lang mogelijk draaien, tot 'ie de geest geeft en ik hem niet meer kan herstellen, of tot Telenet ons dermate beu is dat ze de stekker uit onze InDi trekken, en gezien het feit dat Telenet niks aan ons kan verdienen kan dat wel eens heel snel zijn. En de dag dat dit gebeurd, gaat mijn oude schotel terug in dienst met een TV-Vlaanderen pakket erop. Ik ben namelijk een veel te grote vrek om jaarlijks 75€x12+analoge kabel te betalen aan een provider die me zoveel jaren geleden nog 10.000 Franksens heeft laten betalen om een techniekertje 2 fiches op een kabeltje te laten steken en in te pluggen. No more.


mooie post :-)
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

bert schreef:Ik heb vandaag klacht neergelegd bij de ombudsman telecommunicatie.
Volgens mij heeft Telenet twee beloftes niet gehouden :
- eerst hebben zij gezegd dat Indi klanten een Telenet box zouden kunnen kopen tegen zeer aantrekkelijke voorwaarden. Hieonder versta ik dat zij een verrekening moeten doen met de aangekochte Indi boxen (prijs en ouderdom)
- verder hebben zij beloofd de interactieve diensten aan te bieden aan de Indi-klanten vanaf het begin van 2009.
Nu blijkt dat zij die alleen aanbieden aan de Telenet klanten, wat ook contractbreuk is.

Ik zou iedereen willen oproepen om ook klacht in de te dienen bij de ombudsman : het kan on-line en het is gratis.
http://www.ombudsmantelecom.be/

Doen mensen !

Mijn klacht is ook al ingediend eind vorige week en heb vrijdag bevestiging gekregen dat ze ontvankelijk werd verklaard en doorgestuurd naar Indi/Telenet.
Binnnen een maand zou er een antwoord volgen...
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Mijn klacht is ook al ingediend eind vorige week en heb vrijdag bevestiging gekregen dat ze ontvankelijk werd verklaard en doorgestuurd naar Indi/Telenet.
Binnnen een maand zou er een antwoord volgen...[/quote]

Mooi zo, nog eens een oproep om klacht neer te leggen !

Ik houd u op de hoogte van de reactie van de ombudsman, laat jij ook iets weten ??

Mvg
Bert
:bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bert schreef:Ik houd u op de hoogte van de reactie van de ombudsman, laat jij ook iets weten ??


Laat je ook horen op http://www.digitalcafe.be (is eigen Telenet forum) zou ik zeggen... iedereen mag weten hoe men in Mechelen met klanten omgaat.

Ergens heb ik wel een sarcastisch trekje... ik hoor nog hoe iedereen in Limburg blij was dat INDI werd overgenomen... ze zouden ook een Rode knop krijgen (alsof je daar blij moet voor zijn)... maar alle ellende die ze erbij zouden krijgen besefte men blijkbaar niet :twisted:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

iedereen r2504 ?
Die veralgemening is bijna beledigend, ik ken echt wel genoeg "boerkes uit den Limburg" die beter wisten, maar inderdaad we waren en zijn nog steeds in de minderheid.

Maar ik begrijp het sentiment wel : Telenet's propagandamachine ("marketing" is een understatement) is een serieus stukje organisatie waar je als ongeinformeerde gebruiker geen schijn van kans tegen hebt, en de onmogelijke afspraak tussen de Vlaamse Overheid (Dank U Mijnheer Van Den Brande ...) en Telenet heeft de levensvatbaarheid van projecten als InDi vanaf dag 1 te zwaar gehypotikeerd en de huidige ongenaakbare positie van Telenet wettelijk vastgelegd. En daar betaalt heel Vlaanderen nu de prijs voor.

Wat die klacht betreft : no chance in hell. Maar ik vind het een moedige poging.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kaween schreef:Wat die klacht betreft : no chance in hell. Maar ik vind het een moedige poging.


Dat zou ik niet durven zeggen... als je je mond opendoet bij Telenet komt men nogal eens over de brug (zij het stiekem en individueel).
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... bij een _bestaande klant_ ja. Bij een _non_ klant ? Zou dan toch wel heel uitzonderlijk zijn, en het eerste wat ik ervan hoor.

En aangezien _ik_ deze actie niet heb ondernomen, kan ik enkel diegene die het wel proberen eerlijk en gemeend veel succes toewensen.
Ik ben indertijd zelf weggegaan bij Telenet om een principieel dispuut rond 1 (!!)€. En nope, ze hielden hun poot stijf en ik moest en zou die euro betalen. De dag daarna ging mijn opzeg naar Mechelen en ging Telenet op mijn lijst van te mijden firma's. Derhalve, bon chance en wie weet komt hier wel iets van, maar ik acht die kans heel klein, temeer ik geen enkel echt officiëel document met een concrete belofte hieromtrend heb gezien, enkel vage en niet-bindende beloftes op een "uitzonderlijk aanbod" dat op dit moment heel low-key ter sprake komt; een heel groot contrast met de schreeuwerige Telenet-reclames waar je hier tegenwoordig mee wordt doodgeslagen. Ik meen het : van thuis tot centrum Genk is het maximal 2Km. Op die afstand kom ik 7 (!) grote Telenet reclameborden tegen. Lijkt wel alsof Telenet hier zowat alle reclameboden heeft ingepalmd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kaween schreef:een heel groot contrast met de schreeuwerige Telenet-reclames waar je hier tegenwoordig mee wordt doodgeslagen. Ik meen het : van thuis tot centrum Genk is het maximal 2Km. Op die afstand kom ik 7 (!) grote Telenet reclameborden tegen. Lijkt wel alsof Telenet hier zowat alle reclameboden heeft ingepalmd.


Tja, een goed product verkoopt zichzelf... een slecht product moet je mensen hun str.t induwen hé.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

so true, so true. Ik had het echt niet beter kunnen verwoorden.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
bert schreef:Ik houd u op de hoogte van de reactie van de ombudsman, laat jij ook iets weten ??


Laat je ook horen op http://www.digitalcafe.be (is eigen Telenet forum) zou ik zeggen... iedereen mag weten hoe men in Mechelen met klanten omgaat.

Ergens heb ik wel een sarcastisch trekje... ik hoor nog hoe iedereen in Limburg blij was dat INDI werd overgenomen... ze zouden ook een Rode knop krijgen (alsof je daar blij moet voor zijn)... maar alle ellende die ze erbij zouden krijgen besefte men blijkbaar niet :twisted:



Howla , iedereen :lol: . Vooral de onwetende die dachten dat hier geen " DTV" te krijgen was . Nu ze het stillaan in huis beginnen te halen begint het te donderen. Vind het dan ook geweldig als je de 2 toestellen bovenop elkaar zet . Dan zien ze ook wat we hadden . Namelijk , vlot bedienbare en vooral veel snellere toestellen . Wat Kaween zegt klopt , hier in groot bilzen is het al niet beter , begint echt reclame echt irritant te worden

Als je dan vanmiddag den ducko op de tv hoort , boom in DIGITV , hoor ik wel nergens vallen dat analoog stillaan afgebouwd wordt , noodzaklijk ivm ontoereikende infrastructuur ( al 10 jaar nu ondertussen , en ze zijn er nog niet ) , zodat je wel moet overschakelen . Maar ik vrees dat tv kijken hierdoor voor veel mensen ( de meerderheid voorwie digitaal , en zeker die boxen chinees is ) niet meer veel met ontspanning van een drukke werkdag gaat zijn , maar een gevloek over dat nodeloos ingewikkeld apparaat :lol: .


Ps : toen ik dit aan't neerschrijven was gaat de telefoon : telenet met de mededeling dat IK INDI box heben da TN alles heeft overgenomen en ze een intressante aanbieding hadden voor deze klanten bla bla . I :-o :-o :-o , gaat daar nog alles met pen en papier ? , we hebben die ellende al hier staan :lol: . Nu ,omdat ik iemand ben die de mensen laat uitspreken , heb ik dit ook gedaan , en nog wat vragen gesteld , om daarna ook mee te delen dat we al een shake hadden :twisted: . Was btw weer een hollander , zit er daar vol van blijkbaar :P .
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

. Maar ik vrees dat tv kijken hierdoor voor veel mensen ( de meerderheid voorwie digitaal , en zeker die boxen chinees is ) niet meer veel met ontspanning van een drukke werkdag gaat zijn , maar een gevloek over dat nodeloos ingewikkeld apparaat


... da's nog het minste probleem. Voor mij persoonlijk is het hoofdprobleem dat men er in een recordtempo in geslaagd is om het grote publiek te laten aanvaarden dat _maandelijks betalen voor TV kijken_ altijd normaal is geweest en zo hoort. Mensen die slechts een kleine dicennia jonger zijn als ik kijken heel raar op als ik praat over draaibare antenne's op het dak, en het feit dat je Nederlandse en Duitse zenders perfect en gratis uit de lucht kon plukken (maar we wel kijkgeld moesten betalen voor de prut die de BRT indertijd uit drufde te zenden). Dat was de grootste drempel, en laten we wel zijn, veel heeft het ons niet gebracht als ik kijk naar de inhouds-kwaliteit van de meeste doordeweekse TV-avonden.

Misschien wel het gezeur van een oude sok, maar _zo slecht was het vroeger ook niet_. Dat het ook anders kan is duidelijk als je pakweg de situatie in de UK ziet : FTA, in digitale kwaliteit en quasi iedere LCD of Plasma met ingebouwde DVB-T tuner geeft je daar compleet gratis toegang tot tientallen zenders, no strings attached. Hopelijk zien we dat hier ook ooit gebeuren, maar ik vrees ervoor.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Jij hebt toch ook een 35 zenders zo (voorlopig nog ). Bij u in de geburen ( ik dus :p) is dit ook nog zo .


Wacht maar eens tot het zowat verplicht gaat worden . Velen moeten het niet , simpelweg omdat 15 € al genoeg is voor tv . daar zit je nu al ver boven met de huur. Als ze dan horen dat er perfect tv toestellen zijn die die mogelijkheid hebben , maar TN ( TN zelf , en niemand anders ) het niet wil , enkel uit pure euro honger , zal het echte protest pas losbarsten .


Ben daarstraks nog op iets getoten . Is het normaal dat ik als limburger het tv nieuws van bv ROBTV enz , kan opvragen en kijken . UItzenden of deze doorgeven mag absoluut niet , VOD ook niet lijkt me dan ? .
Afbeelding
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Het recht om "gratis" tv te kijken was toch het grote argument van Indi ?

Bij Indi betaalde je alleen het kabelrecht, dwz. precies hetzelfde bedrag voor analoog-kijkers (met 35 kanalen)
en voor digitale kijkers (met 54 kanalen). De enig kost was de éénmalige aankoop van een box of recorder.
Dit vond en vind ik nog steeds een aanvaardbare aanpak. ( een ouderwetse dakantenne kostte ook geld !)
Maar het systeem van telenet vind ik niks : betalen voor de kabel en nog eens apart betalen om digitaal te kunnen kijken. En dan dwingt men je bijna nog om ook internet bij hen te nemen en liefst telefoon ook nog.

Ik betreur de verkoop van Indi, en ik blijf gewoon Indi kijken, zonder meerkost, want ik begrijp niet wat telenet extra biedt. 5ik heb ook eens op het forum van telenet gekeken : man man, wat een geklaag...)

Intussen wacht ik nog op het antwoord van de ombudsman.
En hiervoor geldt dat het mij om het principe gaat : er werd verteld door Indi en door Telenet, dat de Indi gebruiker zonder kosten zou kunnen overgaan naar telenet met respect voor de gedane investering.
Nu zeggen zij gewoon "zet Indi op de slaapkamer, betaal extra en je "krijgt" Telenet"
Met heel Antwerpen, maar niet met deze Limburger.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... een antenne op je dak kostte ook geld. Maar niet in dezelfde grootte orde als een Indi box. Ging ook VEEL langer mee, en je had _geen_ maandelijkse distributiekost. Enige probleem was dat menige motor in de winter vastvroor, dus 's avonds even van post veranderen ... dat kwam niet altijd goed. :D InDI kwam nog een dichtste bij dat idee, maar helemaal hetzelfde zou het pas zijn geweest als ook je kabelabo gratis zou zijn geweest.

In die tijd werden we natuurlijk wel nog belast (kijk&luistergeld) maar ik ken er genoeg die hun draaibare antenne ONDER hun dak hadden staan. :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bert schreef:Maar het systeem van telenet vind ik niks : betalen voor de kabel en nog eens apart betalen om digitaal te kunnen kijken.


Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar bij Telenet is het digitale aanbod eveneens inbegrepen in het analoge abonnement... concreet betaal je dus voor de "kabel" en krijg je zowel een analoog en digitaal signaal. Het grote verschil met INDI is dat het basispakket ongecodeerd beschikbaar was, en mits je een TV had met DVB-C tuner er geen additionele kost was.

Bij Telenet verplicht men je inderdaad een decoder te huren (zo is men namelijk zeker van een maandelijkse inkomst... een natte droom voor ieder bedrijf).

bert schreef:En dan dwingt men je bijna nog om ook internet bij hen te nemen en liefst telefoon ook nog.


Ik zie niet in hoe... al is het natuurlijk steeds goedkoper meerdere producten bij dezelfde leverancier aan te schaffen, dat is zeker geen werkwijze die uniek is aan Telenet.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

kaween schreef:... een antenne op je dak kostte ook geld. Maar niet in dezelfde grootte orde als een Indi box. Ging ook VEEL langer mee, en je had _geen_ maandelijkse distributiekost. :



Dab had je toch een goedkoop exemplaar . Hier stond een mast met antenne ( gewoon om over de bomen te kunnen kijken ) , we zitten hier amper op enkele kilometers van langerlo . Dat TN bakje is goedkoper , zeker als je om de paar jaar handeltje eens moest vervangen na de zoveelste zware storm :lol: .
Afbeelding
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

r2504 schreef:
bert schreef:Maar het systeem van telenet vind ik niks : betalen voor de kabel en nog eens apart betalen om digitaal te kunnen kijken.


Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar bij Telenet is het digitale aanbod eveneens inbegrepen in het analoge abonnement... concreet betaal je dus voor de "kabel" en krijg je zowel een analoog en digitaal signaal. Het grote verschil met INDI is dat het basispakket ongecodeerd beschikbaar was, en mits je een TV had met DVB-C tuner er geen additionele kost was.

Bij Telenet verplicht men je inderdaad een decoder te huren (zo is men namelijk zeker van een maandelijkse inkomst... een natte droom voor ieder bedrijf).

bert schreef:En dan dwingt men je bijna nog om ook internet bij hen te nemen en liefst telefoon ook nog.


Ik zie niet in hoe... al is het natuurlijk steeds goedkoper meerdere producten bij dezelfde leverancier aan te schaffen, dat is zeker geen werkwijze die uniek is aan Telenet.



Met "apart betalen" bedoel ik de huur van de decoder/recorder/ Ik ben nog een ouderwetse man die liever iets éénmalig koopt dan maandelijks vele "kleine" bedragjes te moeten betalen. Vraag maar eens na bij banken hoeveel mensen ongemerkt en geruisloos in de problemen zijn geraakt door al die kleine aankopen tegen kleine maandelijkse betalingen die je "toch niet voelt in je portemonnee".
Daarom vind ik dat men minstens de keuze moet laten : aankopen of huren ad aeternam.

Wat het samen aanbieden van diensten betreft : dat die goedkoper kunnen zijn dan elke dienst afzonderlijk : akkoord. Maar dat men het overschakelen van Indi naar Telenet tracht de koppelen aan de verkoop van diverse diensten en daar een aparte overgangskost voor voorziet, is niet correct. Gewone enkelvoudige overgang = 6 maanden gratis huur. Aankoop van een "shake" = 12 maanden gratis huur.

Voorlopig ga ik niet over naar Telenet en ik wens zeker geen shake.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bert schreef:Daarom vind ik dat men minstens de keuze moet laten : aankopen of huren ad aeternam.


Volledig mee akkoord, maar voor Telenet is het verhuren een natte droom hé... mensen iedere maand laten betalen, altijd zeker van inkomsten... zelfs al hebben ze het toestel al dubbel en dik afgeschreven (en die dingen kosten echt niet veel voor hun !).
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”