Belgacom installatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gesloten
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Hallo,

2 vraagjes omtrent mijn BGC installatie:

mbt de easy install cdrom:

Ik heb gisteren mijn BGC pack (Internet + TV) willen installeren. Alles verliep zeer vlot, totdat ik aan de laatste stap kwam bij het instellen van de internetverbinding (namelijk de e-mail en wifi beveiligen via die cdrom)

Ik geef alle gegevens correct in, kies de B-Box 2 modem...maar dan geeft hij de foutmelding "wij zijn niet in staat uw modem te bereiken..." Gelieve contact op te nemen met helpdesk of uw configuratie te controleren om te zien of alles correct aangesloten is. Internet en TV werken perfect, alleen krijg ik die configuratie via de cdrom niet voltooid.

Ik had vroeger Dommel in combinatie met een linksys wag200g en een thuisnetwerkje met 3pc's (zo via gedeelde documenten, en een werkgroep. Is er misschien iets van mijn oude instellingen dat mij belet om BGC correct in te stellen

mbt de bekabeling
Mijn b-box2 staat in de bureau, en de decoder in de living. Afstand tussen beide bedraagt 18 meter. Ik heb dat bijgeleverde verlengblokje gebruikt om de 2 kabels (in de installatiekit staken 2 UTP's van elk 10m en zo een verlengblokje) te verbinden.

Geeft dat kwaliteitsverlies/snelheidsverlies?


Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door RaPMaN 01 maa 2009, 19:05, in totaal 2 gewijzigd.
Jimmy
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2007, 15:46

Dumpen die rommel van een CD. Gewoon manueel naar 192.168.1.1 gaan, vandaar naar wireless en daar security kiezen en zelf een wepkey ingeven.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Jimmy schreef:Dumpen die rommel van een CD. Gewoon manueel naar 192.168.1.1 gaan, vandaar naar wireless en daar security kiezen en zelf een wepkey ingeven.


Dus eigenlijk is die cdrom totaal overbodig voor de goede werking van het internet en kan ik gewoon manueel alles instellen in de router? Of heeft die cdrom buiten e-mail en wifi beveiligen nog extra interessante toevoegingen die noodzakelijk zijn?

thx!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Die CD-Rom is er gewoon voor mensen zonder enige kennis van manueel instellen. Ik heb hem zelf nooit gebruikt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”