b-box2 tv/internet aansluiting

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

Hallo,

mijn B-Box 2 staat in mijn kantoor en van daaruit loopt er een utp kabel naar de woonkamer voor een PC. Nu dacht ik via een hub of switch een utp kabel naar de belgacom decoder aan te sluiten echter dit moet via de tv uitgang van de bbox waardoor je de kabel niet kan gebruiken om te internetten.

Het is onmogelijk om een extra utp kabel te trekken, (te smalle leiding) en draadloos kost 100 euro begrijp ik.........

iemand hier een oplossing voor ? Bijv worden alle draden van de utp kabel gebruikt of zou je de kabel kunnen splitsen in twee kabels of zo ?

alvast dank !
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

flashcs schreef:Hallo,

mijn B-Box 2 staat in mijn kantoor en van daaruit loopt er een utp kabel naar de woonkamer voor een PC. Nu dacht ik via een hub of switch een utp kabel naar de belgacom decoder aan te sluiten echter dit moet via de tv uitgang van de bbox waardoor je de kabel niet kan gebruiken om te internetten.

Het is onmogelijk om een extra utp kabel te trekken, (te smalle leiding) en draadloos kost 100 euro begrijp ik.........

iemand hier een oplossing voor ? Bijv worden alle draden van de utp kabel gebruikt of zou je de kabel kunnen splitsen in twee kabels of zo ?

alvast dank !


no easy fix zonder in te boeten op prestatie/stabiliteit/storing

powerline of wireless

1 UTP = 1 netwerk , geen 2
The eternal and true pessimist :D
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

a3ke schreef:no easy fix zonder in te boeten op prestatie/stabiliteit/storing
1 UTP = 1 netwerk , geen 2

Dit is waarschijnlijk de theorie. In de praktijk valt dit wel mee. Je kan wel degelijk proberen om de UTP kabel te splitsen. Per netwerk heb je 4 draden nodig, er zitten 8 draden in 1 UTP kabel.
Je kan niets verliezen met eens te proberen ....
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

philippe.deleye schreef:
a3ke schreef:no easy fix zonder in te boeten op prestatie/stabiliteit/storing
1 UTP = 1 netwerk , geen 2

Dit is waarschijnlijk de theorie. In de praktijk valt dit wel mee. Je kan wel degelijk proberen om de UTP kabel te splitsen. Per netwerk heb je 4 draden nodig, er zitten 8 draden in 1 UTP kabel.
Je kan niets verliezen met eens te proberen ....
Philippe


Ik heb wel is gelezen dat er maar 2 paar zouden aktief zijn van de 4 maar een UTP kabel, 100 Mbit heeft dacht ik toch echt die 4 nodig hoor :?
The eternal and true pessimist :D
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

Hallo

alvast mijn dank voor jullie reaktie, ik weet dat er 8 draden in de utp kabel zitten en de belgacom technieker komt nog een keer langs, dus we gaan zien.

verder dacht ik aan het draadloos verhaal, die opossing van belgacom is kostbaar, is het wellicht mogelijk om een usb ontvanger in de decoder te steken die het signaal opvangt ?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

flashcs schreef:Hallo

alvast mijn dank voor jullie reaktie, ik weet dat er 8 draden in de utp kabel zitten en de belgacom technieker komt nog een keer langs, dus we gaan zien.

verder dacht ik aan het draadloos verhaal, die opossing van belgacom is kostbaar, is het wellicht mogelijk om een usb ontvanger in de decoder te steken die het signaal opvangt ?


Volgens deze topic dat recentelijk is beginnen lopen zou het dus theoretisch moeten mogenlijk zijn volgens de gebruiker Opexx

Ik kan de werking ervan niet verzekeren maar leg men hoop er wel ergens op persoonlijk dat wat daar staat wel klopt
The eternal and true pessimist :D
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

Hi,

deze splitter begrijp ik niet helemaal, of wij begrijpen elkaar niet. Punt is dat er in de bbox een aparte utp uitgang zit voor de tv en een aparte voor internet.
met de tv aansluiting die naar de decoder gaat werkt internet niet met de internetuitgang werkt tv/decoder niet. het zijn dus aparte signalen.

Dus met deze splitter kan ik wel perfect de kabel splitten in twee maar zit ik toch nog steeds met het probleem dat ik slechts een van de twee signalen kan doorzenden? of begrijp ik het verkeerd ?

alvast dank !







Benbits schreef:valoi, zonder problemen.

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=458602

b.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

flashcs schreef:Hi,

deze splitter begrijp ik niet helemaal, of wij begrijpen elkaar niet. Punt is dat er in de bbox een aparte utp uitgang zit voor de tv en een aparte voor internet.
met de tv aansluiting die naar de decoder gaat werkt internet niet met de internetuitgang werkt tv/decoder niet. het zijn dus aparte signalen.

Dus met deze splitter kan ik wel perfect de kabel splitten in twee maar zit ik toch nog steeds met het probleem dat ik slechts een van de twee signalen kan doorzenden? of begrijp ik het verkeerd ?

alvast dank !


Ik gaf je de theorie eerder en Benbits de kant en klare oplossing :D

Dus we begrijpen je volledig hoor en zoals al aangeabracht ga je zo 1 UTP kunnen gebruiken voor 2 volledig appart van elkaar werkende "netwerken" of signalen

Je hebt dus zo een "kant en klare splitter" aan beide kanten nodig of je met de theorie zelf toepassen op beide kanten van de UTP
The eternal and true pessimist :D
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

a3ke schreef:
flashcs schreef:Hi,

deze splitter begrijp ik niet helemaal, of wij begrijpen elkaar niet. Punt is dat er in de bbox een aparte utp uitgang zit voor de tv en een aparte voor internet.
met de tv aansluiting die naar de decoder gaat werkt internet niet met de internetuitgang werkt tv/decoder niet. het zijn dus aparte signalen.

Dus met deze splitter kan ik wel perfect de kabel splitten in twee maar zit ik toch nog steeds met het probleem dat ik slechts een van de twee signalen kan doorzenden? of begrijp ik het verkeerd ?

alvast dank !


Ik gaf je de theorie eerder en Benbits de kant en klare oplossing :D

Dus we begrijpen je volledig hoor en zoals al aangeabracht ga je zo 1 UTP kunnen gebruiken voor 2 volledig appart van elkaar werkende "netwerken" of signalen

Je hebt dus zo een "kant en klare splitter" aan beide kanten nodig of je met de theorie zelf toepassen op beide kanten van de UTP


Heren, wellicht ben ik dom, dus graag een woordje toelichting ? ik begrijp het als volgt;

- uit mijn bbox komt een 1 utp kabel naar de decoder en 1 utp voor het internetsignaal
- beide kabels vat ik met de STP RJ45 Netwerk splitter samen tot 1 kabel die loopt van het modem naar de decoder/dreambox
- aan het eind van de kabel split ik met behulp van de STP RJ45 Netwerk splitter de enkele utp kabel uit naar 2 kabels, 1 voor de decoder en 1 voor internet signaal , begrijp ik het dan goed ?

zo ja, hoe zie ik welke kabel aan het eind van de splitter is bestemd voor tv en welke voor internet of is dit kwestie van proberen ?

thanx !
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

op de splitter staat een aanduiding van 1 of 2 of in kleurencombinatie. u moet alleen zien wie u waar steekt bij de bron.
b.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”