ik had op andere topics ook al gelezen dat je dommel aangetekend moet opzeggen maar ik had ook gelezen dat het zo lang duurde voor je echt afgesloten bent, is hier iemand die dommel al opgezegt heeft en hoe ?
reden opzeg : wel simpelweg ik betaal geen 41€ voor zo'n trage dns servers te hebben pagina's opendoen duurt echt lang lijkt een 64kbps snelheid en download gaat prima dus ligt het aan de dns servers met opendns is het iets sneller maar is geen oplossing ze zeggen bij dommel dat ik spyware op me pc zou hebben ja tuurlijk ze weten geen antwoord ik was in het begin echt content van dommel 1,5 heb ik het nu sinds een maand begon het echt traag te gaan heb netconnect met boostpacket (antwerpen - schilde)
ik dacht hier ook gelezen te hebben dat als je dommel een jaar hebt daarna je een nieuw jaar contract automatish 'gestart' wordt?
Dommel aangetekend opzeggen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Wanneer je al langer als een jaar klant bent en het afgelopen jaar niet van abonnement veranderd bent, kan je met 1 maand opzeg je contract beëindigen. Gewoon een 10tal dagen voor de maandelijkse vervaldatum aangetekend opzeggen naar Dommel. Vanaf je de vervaldatum moet je dan nog 1 maand betalen.
Voor alle zekerheid je domiciliëring opzeggen (als je die hebt) vanaf het moment dat je voor de laatste maand betaald hebt. De aanmaningen daarna gewoon negeren.
Voor alle zekerheid je domiciliëring opzeggen (als je die hebt) vanaf het moment dat je voor de laatste maand betaald hebt. De aanmaningen daarna gewoon negeren.
ik heb verleden vrijdag een mail gestuurd datk mn 13 maand opzeg. maandag al een mail gehad dat dit genoteerd is en dat ze me graag in de toekomst
terug wilden zien.Eeen aangetekent schrijven is ook verstuurd.Na mn 13de maand (volgende maand) betaal ik GEEN factuur als het ervan komt.
piece of cake.
terug wilden zien.Eeen aangetekent schrijven is ook verstuurd.Na mn 13de maand (volgende maand) betaal ik GEEN factuur als het ervan komt.
piece of cake.
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Jaarcontracten bestaan feitelijk niet meer na het eerste jaar.
Er is een wet dat ieder jaarcontract na het eerste jaar maandelijks opzegbaar is.
Heb tijdje terug ook wel laatst gehad met traag openende sites maar moet zeggen dat ik er de laatste tijd geen hinder van ondervind.
Leestekens zouden inderdaad alles wel iets leesbaarder maken (vooral je eerste post dan).
Er is een wet dat ieder jaarcontract na het eerste jaar maandelijks opzegbaar is.
Heb tijdje terug ook wel laatst gehad met traag openende sites maar moet zeggen dat ik er de laatste tijd geen hinder van ondervind.
Leestekens zouden inderdaad alles wel iets leesbaarder maken (vooral je eerste post dan).
- kaas2
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Recent ook mijn opzeg gedaan. Als eerste mijn domi stopgezet. Brief 16 dec verstuurd. 20 dec was de contract datum.
Vervolgens niks vernomen buiten de facturen die ze blijven versturen.
25 jan nog steeds facturen, mail gestuurd en de volgende dag reeds antwoord met een excuus. Brief was goed ontvangen, facturen waren een foutje. Volgens hun zou het ADSL signaal 16 jan stopgezet zijn... Kan dit niet bevestigen aangezien ik op vakantie was.
Dus opzeg gaat prima met aangetekend schrijven.
Vervolgens niks vernomen buiten de facturen die ze blijven versturen.
25 jan nog steeds facturen, mail gestuurd en de volgende dag reeds antwoord met een excuus. Brief was goed ontvangen, facturen waren een foutje. Volgens hun zou het ADSL signaal 16 jan stopgezet zijn... Kan dit niet bevestigen aangezien ik op vakantie was.
Dus opzeg gaat prima met aangetekend schrijven.
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Heb ze ingebreken gesteld en contract beeindigd hunnen twegen door de niet geleverde contract voorwaarden . Op mijn schrijven niet rechtstreeks antwoord gehad. 3 weken later mail gekregen met de eerste stappen als nieuwe homeconnect klant. Daarop gereageerd ( wat ik niet had mogen doen ) dat ik ze aangetekend aangeschreven had met contractbreuk. Volgende mail van hen was dat ik beter deze stappen kan proberen omdat ik met een jaar kontrakt zit . Mijn reactie was dan van heb de regels van mijn contract toegepast en dus ben ik geen klant meer bij dommel en dit na 7 maand homeconnect . Ben benieuwd wat hier van voort komt
- Iemand die in het zelfde schuitje zit?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ook wij waren totaal niet tevreden over de dienstverlening van Dommel. Ze hebben ons 7 maanden aan het lijntje gehouden, en stuurden ons telkens van het kastje naar de muur. En ondertussen maar facturen sturen, en wij braaf betalen.
Dit is de strategie die wij gebruikten om bij hen weg te geraken zonder dat we gehinderd werden door het jaarcontract:
* aangetekend in gebreke stellen: ze leveren niet wat ze beloofden, terwijl wij wel altijd alles betaald hebben; en dus hebben we geen enkele contractuele verplichitng tegenover Dommel meer. Daarbij aankondigen dat, als ze het niet binnen de 14 dagen in orde brengen, we het contract als verbroken beschouwen.
Dommel reageerde enkel via email en phone.
Als ze niet binnen een redelijke termijn een (aangetekende) brief sturen waarin ze de ingebrekestelling betwisten, ben je van hen vanaf.
Alle mailtjes en telefoontjes die nog van hen komen kan je gewoon negeren; je bent niet meer aan hen gebonden en hebt geen enkele verpliching meer tegenover hen.
Denk er wel aan om een eventuele domiciliëring onmiddelijk af te zeggen.
Dit is de strategie die wij gebruikten om bij hen weg te geraken zonder dat we gehinderd werden door het jaarcontract:
* aangetekend in gebreke stellen: ze leveren niet wat ze beloofden, terwijl wij wel altijd alles betaald hebben; en dus hebben we geen enkele contractuele verplichitng tegenover Dommel meer. Daarbij aankondigen dat, als ze het niet binnen de 14 dagen in orde brengen, we het contract als verbroken beschouwen.
Dommel reageerde enkel via email en phone.
Als ze niet binnen een redelijke termijn een (aangetekende) brief sturen waarin ze de ingebrekestelling betwisten, ben je van hen vanaf.
Alle mailtjes en telefoontjes die nog van hen komen kan je gewoon negeren; je bent niet meer aan hen gebonden en hebt geen enkele verpliching meer tegenover hen.
Denk er wel aan om een eventuele domiciliëring onmiddelijk af te zeggen.
-
- Plus Member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Heeft er iemand ook al succesvol zijn telenfoon nummer kunnen 'meenemen' naar zijn nieuwe provider na de eenzijdige opzeg van het homeconnect jaarcontract? Dus je oude telefoonnummer dat eerst bij dommel zat, dat nu werkt met Telenet, Scarlet, Belgacom, Tele2, ... ?
Dat is het enigste wat velen interesseert om vervroegd homeconnect stop te zetten. Want je wil natuurlijk geen nieuw telefoonnummer.
Dat is het enigste wat velen interesseert om vervroegd homeconnect stop te zetten. Want je wil natuurlijk geen nieuw telefoonnummer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
zover ik herinner niet en logisch , dommel heeft op dat nummer waarschijnlijk zelf al mintens een jaarcontract lopen waar ze zich aan moeten houden ....woete schreef:Heeft er iemand ook al succesvol zijn telenfoon nummer kunnen 'meenemen' naar zijn nieuwe provider na de eenzijdige opzeg van het homeconnect jaarcontract? Dus je oude telefoonnummer dat eerst bij dommel zat, dat nu werkt met Telenet, Scarlet, Belgacom, Tele2, ... ?
Dat is het enigste wat velen interesseert om vervroegd homeconnect stop te zetten. Want je wil natuurlijk geen nieuw telefoonnummer.
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Zo logisch is dat niet. Als er een beeindiging van contract is omdat Dommel zijn verplichtingen niet nakomt dan moeten ze ook maar opdraaien voor de kosten van het verbreken van hun jaarcontract betreffende het telefoonnummer. Je kan je klanten niet gijzelen als je geen werkend product kan leveren.a3ke schreef:zover ik herinner niet en logisch , dommel heeft op dat nummer waarschijnlijk zelf al mintens een jaarcontract lopen waar ze zich aan moeten houden ....woete schreef:Heeft er iemand ook al succesvol zijn telenfoon nummer kunnen 'meenemen' naar zijn nieuwe provider na de eenzijdige opzeg van het homeconnect jaarcontract? Dus je oude telefoonnummer dat eerst bij dommel zat, dat nu werkt met Telenet, Scarlet, Belgacom, Tele2, ... ?
Dat is het enigste wat velen interesseert om vervroegd homeconnect stop te zetten. Want je wil natuurlijk geen nieuw telefoonnummer.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Uit wat men op de forums leest,kan men andere conclusies trekken,die dan nog door sommigen goedgekeurd worden.on4bam schreef:Je kan je klanten niet gijzelen als je geen werkend product kan leveren.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
op dat vlak zijn ze gewoon typisch reseller ehon4bam schreef:Zo logisch is dat niet. Als er een beeindiging van contract is omdat Dommel zijn verplichtingen niet nakomt dan moeten ze ook maar opdraaien voor de kosten van het verbreken van hun jaarcontract betreffende het telefoonnummer. Je kan je klanten niet gijzelen als je geen werkend product kan leveren.a3ke schreef:zover ik herinner niet en logisch , dommel heeft op dat nummer waarschijnlijk zelf al mintens een jaarcontract lopen waar ze zich aan moeten houden ....woete schreef:Heeft er iemand ook al succesvol zijn telenfoon nummer kunnen 'meenemen' naar zijn nieuwe provider na de eenzijdige opzeg van het homeconnect jaarcontract? Dus je oude telefoonnummer dat eerst bij dommel zat, dat nu werkt met Telenet, Scarlet, Belgacom, Tele2, ... ?
Dat is het enigste wat velen interesseert om vervroegd homeconnect stop te zetten. Want je wil natuurlijk geen nieuw telefoonnummer.
alleen communiceren ze er zo slecht over dat dat zelfs niet als reden word gegeven
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)