internet + downloaden traag

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
krizzie
Starter Plus
Starter Plus

nog mensen die last hebben met traag internet en downloaden (zowel newsgroepen als ftp) dat zeer traag en onstabiel gaat??

zone 09 (traag = 100KB/s max )
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hier zone 09.
Ik ondervind geen hinder.

P.S. Ben je zeker dat je overal splitters hebt aangesloten op je foon(s) ?

Mijn vader had dit een paar maanden geleden vergeten. Nieuwe foon aangesloten (zonder splitter) met alle snelheidsdalingen tot gevolg...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

:| another dommel topic :eek: :x :cry: :bang:
skribble
Starter
Starter

Lap ik ben niet alleen :roll:
'k Ben paar maand terug verhuist. 'k Dacht ja .. tof zo kunnen upgraden naar Homeconnect .. lekker unlimited 12Mbps.
Eerste teleurstelling toen ik maar de 4.6Mbps kreeg. Nu ja die bolde toch deftig.
Nu sinds paar weken zit ik vast op een isdn-alike verbinding. Waarom ? wie weet het .. ik heb allesinds niks veranderd.
Mijn router synct met profiel max 1856 kbps dl / max 1052 kbps up. Irriteert mij dagelijks wanneer ik mails wil lezen. Het trekt te traag binnen.
Volgens de dommel helpdesk is het de interne bekabeling ( mijn gat ja .. hun router synct naar buiten toe aan een belabberd profiel en dan zou het mijn fout zijn ? nice try ).
En anders moet ik een belgacom technieker laten langskomen twv 80€ die ik natuurlijk zelf zou moeten betalen voor een probleem waar ik niet eens schuld aan heb.

'k moet wel zeggen .. verbinding loopt wel nog stabiel ( zowat het enige positieve nog ) .. dl'en gaat tegen +/- 150 kpbs ipv de 300-400 van paar weken terug
Laatst gewijzigd door skribble 12 feb 2009, 00:16, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Skribble, post anders eens uw modemwaarden, dat geeft ons meer inzicht.
ccke500
Starter
Starter

mannekes gaan jullie blijven zeuren om het minste ?
probeer eens iets positiefs te zetten anders ???
amai amai
skribble
Starter
Starter

ik zeur niet om het minste. Althans toch niet hard :wink:
Krizzie vroeg of er nog mensen waren met dit probleem. Ik heb gewoon geantwoord eh.
Dommel heeft bij mijn ouders vroeger 2 jaar en hier na de verhuis al een dikke 2 maand perfect gedraaid. Das toch iets dik positief e 8)
Kijk maar naar de volgende screen :
sshot-11.jpg
(122.66 KiB) 31 keer gedownload
Je ziet zo mijn bb die dieperik in gaan.
Ik kan geen streaming meer bekijken zonder dat het hakkelt. Zo het vroegere ISDN gevoel.
Als ik dommel maar 1/3 zou betalen omdat ze maar 1/3 van hun bb opleveren zouden zij ook zeuren zunne :P

Btw as requested mijn modemwaardes :
sshot-1.jpg
(54.61 KiB) 31 keer gedownload
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Tja, uw ruismarge is te laag.
En uw verzwakking is niet in die mate dat dat verklaart kan worden.
Blijft over ofwel uw bekabeling ofwel de bekabeling van BGC.
Welke het juist is?????????
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
skribble
Starter
Starter

Dan ligt het toch redelijk hard aan BGC. Die hebben mij een paar uitgemeten en gegeven waarop ik mijn router mocht aansluiten. En dat heeft stabiel gedraaid tot recent :?
Ik heb daar geen reet aan veranderd. van de router gaat het naar een verdeelkas in de gemeenschappelijke hal. Van daar gaat het naar de centrale.
'k Vind het wel schijt dat ik word verondersteld 80€ te betalen voor iets waar ik zelf geen reet aan kan verhelpen :-(
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Is die 80€ niet te betalen als blijkt dat de fout bij u ligt.
Bij mijn collega bleek de fout in een slechte mof op straat te zitten en die heeft toen niet moeten betalen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
skribble
Starter
Starter

yup dommel betaalt blijkbaar zelf volgens de helpdesk. Eerste keer dat'k belde leek het ernaar dat ik alles zelf mocht betalen. Als de fout niet bij mij ligt betaalt dommel.
kga deze week eens een afspraakske maken. best vriendelijk volk bij dommel.. eens je ze aan de lijn krijgt ;)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als de fout niet bij u ligt, dan is het de fout van de belgacom infrastructuur en betaald belgacom. Dommel komt in heel dat verhaal niet tussen want als het wel bij jou ligt zal je ook een factuur krijgen van Belgacom ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
skribble
Starter
Starter

probleemtsjen opgelost.
Aangezien ik er dik gerust in was dat het probleem niet bij mij lag heb ik het "risico" genomen en een bgc tech gevraagd. Dommel techs hebben mij trouwens vriendelijk verwittigd en geholpen zoals je het van een service desk verwacht. Alleen .. tja .. je moet ze best zelf effe opbellen :)
Kerel van bgc heeft me zaterdagochtend ( na duvelavond .. the pain !! ) opgebeld dat mijn lijn overbelast was. Paar minuutjes later was het opgelost.
:banana:
franssen00
Plus Member
Plus Member

Ik heb sinds vanavond problemen met betaalde newsserver/Rapidshare

Het download gaat zeer traag nog geen 100kbs
normaal haal ik met newsserver 1100kb/s

Zou het aan dommel liggen ?
dichtknijpen zal het toch niet zijn denkik he ?
het heeft altijd perfect gewerkt
dit is mijn speedtest

Afbeelding
verdickt
Premium Member
Premium Member

ik haal ook maar 100kbs vandaag op usenet, normaal haal ik het maximum van mijn lijn ...
franssen00
Plus Member
Plus Member

Welke newsserver heb je
ik gebruik Download2Day
want gisteren ging het nog tege volle snelheid
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”