Homeconnect, had nooit eerder ADSL van andere provider

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
kiekeboeboe
Starter
Starter

Goedendag,
ik heb nooit eerder een ADSL verbinding gehad, maar ik heb wel een discovery lijn van Belgacom.
*Als ik mij nu de "gigaset homebox" aanschaf zal ADSL dan ook effectief bij mij werken?
*Of zal dit niet werken omdat ADSL nooit eerder actief geweest is op mijn discovery lijn?
*Moet ik eerst nog iets "speciaals" doen?

Sorry voor deze misschien "rare" vragen, maar ik kon zo niet direct een antwoord vinden in de Faq's.

Greetz,
K
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dommel moet het ADSL signaal activeren op je lijn. Zomaar je modem aansluiten zal geen effect hebben.

Een tip: doorblader eerst eens de verschillende dommel-topics (vooral die over Homeconnect) vooraleer je naar de winkel spurt. Een gewaarschuwd man enz... (hoewel er ook het tegendeel zullen beweren).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
kiekeboeboe
Starter
Starter

Ok bedankt!
Als ik het goed begrijp kan ik zonder veel problemen te verwachten mij het starterspakket aanschaffen voor homeconnect.
Thanks
FullHD
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

kiekeboeboe schreef:Als ik het goed begrijp kan ik zonder veel problemen te verwachten mij het starterspakket aanschaffen voor homeconnect.
Het starterspakket aanschaffen is inderdaad geen probleem. Maar dan... :twisted:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

eenmaal je moet geactiveerd worden kan het wel ff duren hoor eer je internet hebt 2-3 weken en telefoon ja daar moet je nog meer geuld voor hebben maar eenmaal het werkt is het wel ok

maar goed ik veronderstel dat je nu telenet hebt dus als je een maand dubbel betaald zal je niet zonder internet vallen
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Om even duidelijk te zijn: relatief veel mensen hebben problemen met het activeren van homeconnect waar het bij sommigen tot 6 maanden duurt voordat de activatie echt gebeurd is en dan nog kunnen ze soms door sommigen niet bereikt worden. Bij anderen gaat het wel vlot en goed. Bezint eer ge begint.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Goztow schreef:Om even duidelijk te zijn: relatief veel mensen hebben problemen met het activeren van homeconnect waar het bij sommigen tot 6 maanden duurt voordat de activatie echt gebeurd is en dan nog kunnen ze soms door sommigen niet bereikt worden. Bij anderen gaat het wel vlot en goed. Bezint eer ge begint.
Klopt. De installatie bij me thuis (nieuwe lijn) verliep zo goed als feilloos. Ik had meteen al internet en 1u later VOIP.
De installatie deze week bij mijn vader was andere koek. Ik heb daar dagen op zitten zoeken (ver iedere dag naar Dommel bellen en mailen) om uiteindelijk (na 10 dagen) tot de vaststelling te zijn gekomen, dat die modem van Siemens stuk was :-(

Ik ben de modem (bij Mediamarkt) meteen voor een andere gaan omruilen (gelukkig kregen we er meteen één mee). Eenmaal thuis de installatie opnieuw doorlopen en alles ging opnieuw van een leien dakje. Je kunt niet geloven hoe blij ik was :-D. Ik had onmiddellijk internet en 2u later VOIP. Wel best nog een paar uurtjes wachten voordat die lijn stabiel is.

Ik denk dat je gerust de Homeconnect (zonder zorgen) kunt aanschaffen wat internet betreft. Op die defecte modem van me bv, werkte dit intertnet perfect. Het telefonie gedeelte is een ander verhaal. In het prille begin waren daar wat kinderziektes mee. De laatste maanden echter werkt dit bij mij perfect. Heb ik hier geen last meer van.

Als je meteen aan 12 Mpbs wilt surfen, neem je best ook (nog) niet HomeConnect. Dan neem je beter een netconnect (nu 200 GB, vroeger 100 Gb download) + boostpack (nu 25 euro , vroeger 99 euro activatie).

Als je echter Unlimited wilt en voor die kleine 5 euro meer (10 euro discovery + 35 euro netconnect) gratis naar alle vaste lijnen wilt kunnen bellen, is HomeConnect ideaal. Wil je echter heel goed bereikbaar zijn (je hebt bv een zaak) en telefonie dus heel belangrijk voor je is, zou ik nooit een VOIP abbo (gelijk bij wie) nemen.

Alvast veel succes!

P.S. Misschien nog een paar tips voor als je van start gaat
(ik ben ondertussen zelf al een ervaren HomeConnect installateur :wink: )

Als je de box gekocht hebt...

1. HomeLink software op je pc installeren (download de laatste versie vanaf: http://www.dommel.com/setup.zip). Gebruik dus niet de versie op de Dommel cd, die in je box zit !
2. HomeLink software opstarten, en je registreren (eerste puntje). Gebruik hierbij de activatie code (die in je doos zit).
- Tip1: Als de sofware je modem niet herkent, probeer het dan eens op een andere pc (ik had thuis een splinternieuwe HTPC met Gigabyte moederbord, Dommel herkende via de ingebouwde netwerkkaart de modem toen nog niet). Ondertussen met de nieuwste versies kan dit reeds verholpen zijn.
- Tip2: Probeer de HomeLink installatie op een Windows XP uit te voeren. Siemens schrijft zelf in de manuals dat dit daar het beste op werkt. Vista kan ook werken (maar ook problemen geven). Op windows XP loop je dat risico alvast niet.
3. Contracten tekenen en zo snel mogelijk met de post opsturen (of als pdf mailen)
4. Wachten op brief van Dommel. Met activatie-datum (duurt +- 4 tot 6 weken). Hierin kan staan dat ze een installateur naar je sturen (op bepaalde dag en uur, wees dan zeker aanwezig !). Of er kan staan, dat ze enkel in de centrale iets moeten aanpassen.
5. Wacht tot na 18u die dag (volgens de brief) en start dan de HomeLink software opnieuw. Kies hierbij optie 3 (ik wens mijn modem in gebruik te nemen)
6. Doorloop deze procedure. Normaal gezien moet je internet vrij snel beginnen branden.
7. Daarna laat je de modem zeker nog een 4 tal uur aanliggen. Zodat Dommel de VOIP vanop afstand kan instellen. Als deze VOIP na 4u tot max 1 dag nog steeds niet brandt. Neem je best contact met Dommel op. (ik heb dit zelf voorgehad, deze week en oorzaak bleek uiteindelijk defecte modem te zijn)
8. Internetten kun je dus vrij meteen, nieuwsgroepen idem. Telefonie is ander verhaal.
- Als die VOIP brandt, kun je na 1 dag zelf al iedereen opbellen (Dommel naar Dommel moet ik zelf nog eens checken)
- Opgebeld worden kan wat langer duren (je nummer moet aangepast worden bij de andere operatoren)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Ook hier ging alles vlot, de kinderziektes ivm telefonie zijn er hier ook uit !
Nog een kleine tip: Als je aan het wachten bent op voip, blijf dan gewoon uit je router.
Eens als je VOIP brandt, begin dan pas je instellingen naar keuze te configureren.
Johnneke
Member
Member

Ja absoluut geen problemen met de installatie, geen Belgacom lijn actief en installatie was toch afgerond op 4 werkdagen nadat ze mijn contract hadden ontvangen (via post want hun fax die werkt van geen kanten). Extreem snel naar mijn mening en dit was dan ook nog net voor de feestdagen, mijn abbo is ingegaan op 23 december :)
Afbeelding
kiekeboeboe
Starter
Starter

alvast bedankt voor de reacties.
Door het lezen van deze ervaringen ben ik al niet meer zo happig naar homeconnect.
130 euro voor de Siemens Gigaset Home Box, en als het dan niet werkt :cry: . Ik hou niet zo van risico's, maar misschien nog minder van kabelinternet.
Johnneke
Member
Member

Laat je maar niet te fel afschrikken, bij dat geval van 6 maanden wachten zal wel veel meer achter zitten als word verteld en een unieke ervaring. De normale gang van zaken voor 99% van de mensen is dat ze gewoon vlot aangesloten worden. Vroeger was er wel het probleem dat dommelaars niet naar andere dommelaars konden bellen maar dit is al geruime tijd opgelost. Er heerst de laatste tijd gewoon een beetje een anti dommel sfeer omdat mensen het wachten beu zijn op hun 12mbit, dus als je niet in een cityconnect gebied leeft hou er dan rekening mee dat je niet direct de beloofde maximum snelheid zal hebben. Maar bij dommel kun je de bandbreedte die je krijgt tenminste gebruiken, in tegenstelling tot telenet waar je op een halve dag dan door je limiet heen zit :D

edit: Volgens mij worden nieuwe abbonees trouwens wel standaard op 12mbit gezet, alleszins dit is bij mij het geval geweest, ik was wel geen nieuwe abbonnee maar mijn belgacom lijn is en netconnect abbo is volledig afgesloten geweest voordat ik naar homeconnect ben overgeschakeld.
Afbeelding
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik ga mijn vraag hierbij posten.

Ik woon voorlopig nog bij mijn ouders waar ik al van 2007 dommel heb en zeer tevreden over ben. Nu ga ik binnenkort bij mijn vriendin in een appartement wonen (nieuwbouw). Nu ben ik aan het twijfelen tussen belgacom discovery lijn + netconnect of homeconnect. voor 5 euro meer kan ik naar alle vastelijnen bellen gratis en mijn vriendin moet veel naar vastelijnen bellen voor dingen te regelen dus vind ik het geen slect idee om die homeconnect te nemen.

Mijn vraag is ik heb geen belgacom abbo en is nog nooit aangesloten. Dus ik vermoed dat dommel dan een belgacom tech stuurt voor dit in orde te brengen, maar is deze dan gratis of niet? En klopt het als je die modem koopt dat je 1 maand gratis krijgt?
Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

snakeboots schreef:Ik ga mijn vraag hierbij posten.

Ik woon voorlopig nog bij mijn ouders waar ik al van 2007 dommel heb en zeer tevreden over ben. Nu ga ik binnenkort bij mijn vriendin in een appartement wonen (nieuwbouw). Nu ben ik aan het twijfelen tussen belgacom discovery lijn + netconnect of homeconnect. voor 5 euro meer kan ik naar alle vastelijnen bellen gratis en mijn vriendin moet veel naar vastelijnen bellen voor dingen te regelen dus vind ik het geen slect idee om die homeconnect te nemen.

Mijn vraag is ik heb geen belgacom abbo en is nog nooit aangesloten. Dus ik vermoed dat dommel dan een belgacom tech stuurt voor dit in orde te brengen, maar is deze dan gratis of niet? En klopt het als je die modem koopt dat je 1 maand gratis krijgt?
Is er vooraanleg van belgacom aanwezig ? zoja vraag maar gerust homeconectpakket aan en ja , derde maand was gratis hebben velen gerapporteerd (ook wel en deel met problemen maarja)

Als er geen vooraanleg is zal dommel dit niet kunnen uitvoeren daar belgacom dan honderden euro's gaat vragen om je lijn te leggen

Tis cru I know maar precedenten genoeg hierin
The eternal and true pessimist :D
snakeboots
Plus Member
Plus Member

a3ke schreef:Is er vooraanleg van belgacom aanwezig ? zoja vraag maar gerust homeconectpakket aan en ja , derde maand was gratis hebben velen gerapporteerd (ook wel en deel met problemen maarja)

Als er geen vooraanleg is zal dommel dit niet kunnen uitvoeren daar belgacom dan honderden euro's gaat vragen om je lijn te leggen

Tis cru I know maar precedenten genoeg hierin

De huisbaas heeft onder zijn bedrijf. Hij heeft een @skynet e-mail adres maar kan evengoed zijn van waar hij woont maar heb wel zeker telefoons gezien binnen dus denk wel dat de kabel tot binnen ligt. Hij vertelde mij dat alles klaar is voor desnoods telefonie/adsl en tv. Ik vermoed dus wel dat de aansluiting er is maar ga het voor de zekerheid eens vragen.
Afbeelding
snakeboots
Plus Member
Plus Member

Ik heb even de dommel test gedaan via adres en hij zegt het volgende:
proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start: maximum downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: maximum downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl homeconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec

momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie.
om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding op het winkelkarretje!

Dus volgens deze test kan ik adsl homeconnect nemen tegen 12mbps maar ik heb gisteren naar dommel gebeld en hebben ook een test gedaan en ik zou 3600km van de centrale zitten en dat is te ver voor adsl2+. Kan het zijn dat het misschien dan toch mogelijk is?
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Op die afstand zal je hoogstens 4,6 Mbit krijgen, misschien zelfs minder.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”