Snelheids verhoging komt er aan???

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Kunt ge eignelijk niet een ander nummer geven? Bellen met uw gsm naar gratis 0800, en dan een telefoonnr geven van ene BGC klant. Of vragen ze om 'verificatie' bv geboortedatum dan?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik heb daarnet nog eens gebeld naar: 0800 22 228. Deze dienst is vrij druk bezet. Zouden er zoveel mensen problemen hebben met ADSL bij Belgacom ? Na 25 minuten geraakte ik uiteindelijk binnen. De man kon me helaas niet verder helpen. Deze dienst werkt op basis van een vast telefoonnummer bij Belgacom (wat ik niet heb)

Hij verwees me door naar de klantendienst op 0800/22.800 (optie 2 telefonie en dan 1 productinfo). Na 2 minuten was ik al verbonden. Na een lijncheck op mijn adres bleek dat er zowel ADSL, ADSL2+ als zelfs VDSL beschikbaar is. Waarom ik volgens Dommel dan niet aansluitbaar ben op 9 of 12 Mpbs, is mij een raadsel. Ik zal hiervoor eens met de helpdesk van Dommel contact opnemen.

Het vervelende alvast aan zo een klantendienst van Belgacom bellen, is natuurlijk dat ze je dan zitten uit te horen. Zo van. Bij welke provider zit u (ik dommel). Hoeveel betaalt u in de maand (50 euro, voor telefonie + internet). Waarop zij natuurlijk is dat niet wat veel. Is uw jaarcontract al afgelopen ? Ik heb namelijk interessantere en goedkopere aanbiedingen voor u. Waarop ik, ja natuurlijk, maar slechts met 25 Gb aan download (wat ik onnozel vind). Daarna werd het stil en wat later de verbinding plots verbroken...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Jullie zijn aan het vechten tegen de bierkaai. Dommel zal de schuld leggen bij de te strenge normen van Belgacom (en de normen zijn inderdaad te streng) en Belgacom zal jullie terug doorverwijzen naar Dommel aangezien jullie geen klant zijn van Belgacom voor internet.

Je zal cirkeltjes blijven draaien tot je er compleet zot van wordt.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb ondertussen bericht gehad van Dommel. Belgacom biedt dit aan hen niet aan (op mijn adres).
Hier kan Dommel niets aan doen, maar Belgacom volgens mij wel.

Ik ga voorstellen dit eens bij het BIPT aan te kaarten. Volgens mij is dit concurrentie-vervalsing :x
- Belgacom kan me ADSL, ADSL2+ en VDSL aanbieden op hun lijnen (als ik een abbo bij hen neem)
- Aan Dommel (de concurrentie) bieden ze dit wel niet aan.

Kan en mag zoiets wel ???
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Mag zoiets ? Nee, dat mag niet. Wanneer internet aanbiedt via een bepaalde technologie moet het zijn concurrenten in staat stellen om via dezelfde technologie eveneens internet aan te bieden.

Kan zoiets ? Blijkbaar wel. Wat ADSL2+ betreft, voldoet BGC naar eigen zeggen aan de bovenstaande bepaling. Alternatieve ISP's zijn immers in staat om internet via ADSL2+ aan te bieden. Dat ze daarbij veel te strenge normen hanteert doet BGC naar eigen zeggen om problemen te vermijden. Ik zie nog wel een paar andere redenen ;-)
Overigens is er al kritiek gekomen van de alternatieve ISP's op de te strenge bepalingen van BGC betreffende ADSL2+
Zie : http://www.bipt.be/nl/614/ShowDoc/3009/LLU_en_Bitstream/Raadpleging_van_11_februari_2009_met_betrekking_to.aspx

Wat VDSL2 betreft, de onderhandelingen zijn in volle gang. Zoals je op de website van het BIPT kan lezen, volgen de documenten betreffende het referentieaanbod van VDSL2 elkaar in snel tempo op. Het zijn momenteel nog maar voorstellen, maar ik heb op de website van het BIPT gelezen dat men plant dit voor juli 2009 rond te krijgen. Eerst zien en dan geloven ;-)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb Dommel ondertussen op de hoogte gebracht van deze maffia praktijken van Belgacom.
- Aan Dommel kunnen ze ADSL2+ niet aanbieden
- Aan mij wel, als ik klant bij Belgacom wordt

Daar zit dus duidelijk een reukje aan.
Maar bon, behalve dit door te geven (aan Dommel), kan ik helaas niet veel meer doen... :-(

Tenzij ik zelf ergens een klacht bij het BIPT kan neerleggen ?
Over deze oneigenlijke praktijken van Belgacom.

Als iemand me daar een link van kan geven.
Wil ik dit gerust doen.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Het is woensdag, nog twee dagen om de upgrade te krijgen, maar ik denk ook dat ik het niet krijg, alhoewel het volgens de test op dommel.com het mogelijk is. Waarschijnlijk wilt Belgacom het niet geven. Hier ligt wel VDSL, want de buren (appartementsblok) hebben BelgacomTV en die kast staat hier ongeveer 50 meters van de deur. Of daarin ook ADSL2 zich bevindt weet ik niet, een paar straten verder staat ook zo'n kast: misschien plaatst Belgacom de aansluiting op de verste kast terwijl het ook dichterbij kan. Als je ingaat op hun zogezegde goedkope aanbieding kunnen, willen en zullen ze je wel in de dichtsbijzijnde kast plaatsen, tja ze zijn meester en heerser over de lijnen he. Kan je wel afleiden uit hetgeen je kan lezen op de BIPT. En deze laatste doet niet al teveel, enkel maandelijks hun loon ontvangen. Misschien moet een grote groepering, zoals TIK, eens bij BIPT gaan aankloppen, is veel machtiger dan één enkel mailtje.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Kga ook nog es bellen zoals gent32m beschreef. Wel een happy wachtdeuntje:p
*edit: zij zeggen geen adsl2+:( . Wel VDSL2, en naar het schijnt zullen in de toekomst al diegene die dat niet kunnen krijgen, overgeschakeld worden naar vdsl2, met dezelfde formules en prijzen als nu(voor BGC klanten ofc).
Bummer:( Nuja nu twijfel ik zeker niet m eer om bij dommel te blijven, aangezien die wrs nog zeer lange tijd zullen nodig hebben voor het eerste vdsl2 abo
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik krijg hier ook geen verhoging, zit op 2900 meter van de centrale, Belgacom vindt dat te ver :(
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

qless schreef:Ik krijg hier ook geen verhoging, zit op 2900 meter van de centrale, Belgacom vindt dat te ver :(


veel tever :p
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Bericht is verzonden naar de ombudsdienst.

P.S. Als er nog Homeconnectors in deze situatie verkeren. Ze staan niet op de ADSL2+ lijst die Dommel van Belgacom heeft doorgekregen. Maar ADSL2+ is wel beschikbaar als ze bij Belgacom klant worden, kunnen ze hier misschien ook een melding van maken.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoi,

Langs deze weg zou ik een klacht willen indienen tegen Belgacom.

Ik ben aangesloten op het internet en telefonie via Dommel (HomeConnect). Hierover ben ik tevreden. Zowel de service (helpdesk) van Dommel als hun product werkt goed bij me. Ik heb hierover niets te klagen.

Dommel maakt gebruik (in onder-aanneming) van de lijnen van Belgacom. Zoals u weet heeft Belgacom (onder druk van het BIPT) deze ADSL en ADSL2+ lijnen moeten openstellen voor de concurrentie. Over VDSL zijn nu nog gesprekken aan de gang.Voor meer info hierover, zie: http://www.bipt.be/nl/1/Home/Home/Welkom.aspx

ADSL2+ is nu al meer dan een jaar opengesteld. Maar nog steeds kan ik niet op een 9 Mpbs of 12 Mps profiel worden aangesloten. Ik heb hiervoor contact met Dommel opgenomen. Die lieten me weten, dat Belgacom mij niet op ADSL2+ wil aansluiten. Omdat dit volgens Belgacom niet beschikbaar zou zijn in mijn straat. Wanneer ik echter naar de klantendienst van Belgacom bel, blijkt ADSL2+ (via een abonnement bij Belgacom) wel plots beschikbaar voor me.

Daar zit een reukje aan, vind ik.
En is zelfs sprake van concurrentie vervalsing.

Ik heb uitstekende lijnwaarden voor ADSL2+
- Ruismarge: 22.3 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
- Lijndemping: 13 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
- Uitgangsvermogen: 17.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
- Verbinding straat: Nieuwe kabel (aangelegd verleden jaar)
- Afstand ADSL centrale: 1,7 km van een tussencentrale
- Kwalificaties ADSL centrale: ADSL, ADSL2 en VDSL (voor Belgacom TV)
- Mijn adres: ***

Ik snap dat Belgacom niet meteen zijn VDSL technologie wil openstellen voor de concurrentie. Hierin hebben ze geïnvesteerd. Wel ben ik van mening, dat ze ADSL2+ (wat al een oude technologie is) veel soepeler bij de concurrentie zouden mogen toepassen. Zodat ik via mijn provider Dommel hierop aangesloten kan worden. En daarvoor niet bij Belgacom klant moet worden.

Belgacom heeft me verleden jaar al eens liggen gehad. Toen ze na mijn overschakeling naar Dommel, mijn wandcontactdoos hebben vervangen, waarna ik plots geen signaal meer had. Dankzij hulp op het internet forum heb ik die draadjes toen zelf kunnen versteken, waarna ik weer signaal in huis had. Ik heb daar toen geen verder gehoor aan gegeven. Mijn internet werkte terug, dus ik was tevreden. Deze keer, zou ik wel een rapport willen opmaken, van deze malfide praktijken van Belgacom. In de hoop hiermee iets te kunnen veranderen.

Zou u voor mij deze situatie eens verder kunnen onderzoeken ?

Mijn wens is: ADSL2+ (op mijn adres) te kunnen afnemen via Dommel (mijn provider)
Dommel beschikt via Belgacom over een lijst, waarop de klanten vermeld staan die naar ADSL2+ omgeschakeld kunnen worden. Ik sta (bij Dommel) niet op deze lijst. Terwijl de klantendienst van Belgacom me (via een Belgacom abonnement) wel op ADSL2+ zou kunnen aansluiten.

a) Ofwel klopt de lijst niet, die Belgacom aan Dommel heeft doorgegeven.
b) Ofwel hanteert Belgacom twee maten en gewichten (inzake ADSL2+ normen voor zichzelf en de concurrentie)

Ik kan hier als particulier verder niets aan doen.
Misschien beschikt u over meer bevoegdheid om dit eens te onderzoeken.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groeten
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

ik zit op 2,1 km en helaas ben ik volgens dommel DE KLOS
maw ik kan er naar fluiten !
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Ik denk dat meer dan de helft van de HC klanten geen verhoging zullen krijgen :cry:
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Gent32m Get a life, klagen doe je bij je ISP, en dat is dommel.
Als zij niks willen/kunnen gaat een ander ook niks kunnen doen.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

malinwa001 schreef:Gent32m Get a life, klagen doe je bij je ISP, en dat is dommel.
Als zij niks willen/kunnen gaat een ander ook niks kunnen doen.


Gent32m heeft vind ik een zeer sterk punt zeggende dat belgacom voor een dommel klant geen ADSL2+ wil activeren en voor hun eigen klanten wel ....
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

klooooon schreef:ik zit op 2,1 km en helaas ben ik volgens dommel DE KLOS
maw ik kan er naar fluiten !


ik zit op meer dan 2,1km en heb 9mbps gekregen van dommel/belgacom
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

darkzero schreef:
klooooon schreef:ik zit op 2,1 km en helaas ben ik volgens dommel DE KLOS
maw ik kan er naar fluiten !


ik zit op meer dan 2,1km en heb 9mbps gekregen van dommel/belgacom


En wat waren uw lijnwaarden voor de upgrade?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

malinwa001 schreef:Gent32m Get a life, klagen doe je bij je ISP, en dat is dommel.
Als zij niks willen/kunnen gaat een ander ook niks kunnen doen.


malinwa001,

a) Klagen is één zaak, dit bij de juiste persoon doen een ander! Als jij van je baas vervelend werk voorgeschoteld krijgt, kun je daarover zoveel zagen bij je collega als je wilt. Dit zal niets aan je situatie veranderen.

b) Idem met ADSL2+. Dommel is daarvoor afhankelijk van de "goodwill" van Belgacom. Als Belgacom met twee maten en gewichten weegt, staat Dommel daarmee in zijn blootje. En kan die daaraan voor ons (helaas) niets veranderen.

c) Of ik uiteindelijk op ADSL2+ aangesloten geraak of niet, kan me ergens gestolen worden. Ik zou dit zeker leuk vinden (wie niet ?), maar als dat niet zo is, dan leg ik me daar wel bij neer hoor. Er zijn uiteindelijk belangrijke zaken in het leven, dan dat.

d) Via mijn klacht, wens ik in hoofdzaak melding van dit misbruik te maken. Wie niets meldt, kan nu eenmaal niets veranderen. Die is conservatief en tevreden met een status-quo (beetje zoals de walen en onze staatshervorming :wink:). Ik ben niet tevreden met dit status quo (ik ben voor de vooruitgang) en wens dit dan ook aan te kaarten.

Ik heb zonet bericht gehad van de ombudsdienst. Mijn klacht is ontvankelijk verklaard.
En zal opgenomen worden in het dossier. Daarmee is de kous voor mij af.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

Net naar Dommel helpdesk gebeld.Zij hebben even gecheckt en ik zou een "twijfelgeval" zijn.
Zit op notabene amper 700-800m van de centrale van Belgacom! :roll:


Afbeelding



Gent32m heeft mijns inziens gelijk met wat hij zegt....
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Post ff dan eens je modemwaarden...dat zou waanzin zijn indien je niet adsl2+ kunt hebben met die afstand ?
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

Wil ik best ff posten,maar...waar vind ik deze modemwaarden?

Aha,got it!


Downstream-snelheid: 4640 kbps
Upstream-snelheid: 512 kbps

Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1132 kbps (upstream)
Ruismarge: 30.2 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Lijndemping: 17.8 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17.7 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Siemens Gigaset SX762
Laatst gewijzigd door Packer op 26 feb 2009, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik versta het ook niet meer hoor dat je via die helpdeskgast een twijfelgeval bent, wat steken ze daar nu weer uit ? een loterij om het nu te upgraden personen en de rest volgt dan misschien ofzoiet ? zoveel vopor het moment ofzoiet enfin wat moet je daarvan denken ? :?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Voor zover ik begrepen heb, maakt Dommel gebruik van een Belgacom tool, die via kleurtjes aangeeft of ADSL2+ beschikbaar is bij hun klanten of niet. Ik zelf heb op alle vlak een code "rood" in die Belgacom tool gekregen. Terwijl ik maar 1,7 km van een centrale verwijderd ben. Andere mensen hier, die verder verwijderd zijn, zijn wel aangesloten geraakt (bv op 9 Mpbs) en zullen wss een code groen gekregen hebben (of iets dergelijks)

Het is Belgacom die deze tool beheert en aan de concurrentie beschikbaar stelt.
Dommel kan hier dus niet veel aan doen, vrees ik :-(

En Belgacom. Tja, die zit daar veilig op zijn toren hé.

Face it.
We zijn gewoon allen afhankelijk van Belgacom's goodwill (om ons over te schakelen of niet)

Op dat vlak maak ik misschien minder kans nu (nu dat ik een klacht tegen Belgacom ingediend heb)
Goh ja, we zullen wel zien hé. Ik vind deze praktijken alvast niet netjes. En wou het toch eens aan de kaak stellen.

Die ADSL2+ historie sleept nu al lang genoeg aan...

Belgacom is goed bezig. Ja, met ADSL2+, VDSL en zelfs VDSL2+ (en wat nog allemaal).
Maar wij mogen hier allemaal op ADSL blijven zitten. Tot wanneer ? Tot de concurrentie dood is ofzo ?

Hier en daar geven ze precies wat borrelnootjes..
Goh ja, genoeg gezeurd. Schieten we toch niets mee op
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ja maar, als ze bij dommel een lijncheck doen en zien dat jij en packer perfecte waarden hebt voor adsl2+ en hun zogezegdt toolje niet moeten ze toch niet afkomen op de helpdesk met te zeggen dat je waarden twijfelachtig zijn voor adsl2+ toch hé, want ze zijn dat zeker wel en moeten ze het dan ook uitleggenwaarom jullie met die PERFECTE waarden niet op adls2+ kunnen en naar belgacom een ticket sturen om uitleg ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik denk dat een 'kleine' ISP zoals Dommel heus geen zin heeft om ruzie te gaan maken met het 'grote' BGC omdat volgens hen een welbepaalde klant wel op ADSL2+ kan en het tooltje zegt van niet. Zoals bij de meeste bedrijven ben en blijf je een nummer ... als het tooltje van BGC nee zegt, dan is het nee. Face it, Dommel heeft (momenteel) amper de mankracht om hun eigen processen recht te houden, laat staan dat ze nog eens tijd en moeite gaan verspillen om met BGC ruzie te maken over

Ik vind het evenmin fair dat bepaalde mensen met ideale lijnprofielen niet naar ADSL2+ gemigreerd worden omdat ze misschien net iets te ver van de centrale liggen, maar that's life. Het enigste dat misschien iets zal uithalen is de stap die de alternatieve ISP's bij het BIPT gezet hebben om de criteria voor migratie naar ADSL2+ aan te passen (zie website BIPT).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Mijn waarden zijn niet twijfelachtig. In die Belgacom tool (van Dommel) sta ik overal op "rood" :-(
Terwijl ik in de Belgacom tool (bij Belgacom zelf) overal op groen sta (zowel voor ADSL, ADSL2+ als VDSL)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Uzzi schreef:Ik denk dat een 'kleine' ISP zoals Dommel heus geen zin heeft om ruzie te gaan maken met het 'grote' BGC omdat volgens hen een welbepaalde klant wel op ADSL2+ kan en het tooltje zegt van niet. Zoals bij de meeste bedrijven ben en blijf je een nummer ... als het tooltje van BGC nee zegt, dan is het nee. Face it, Dommel heeft (momenteel) amper de mankracht om hun eigen processen recht te houden, laat staan dat ze nog eens tijd en moeite gaan verspillen om met BGC ruzie te maken over

Ik vind het evenmin fair dat bepaalde mensen met ideale lijnprofielen niet naar ADSL2+ gemigreerd worden omdat ze misschien net iets te ver van de centrale liggen, maar that's life. Het enigste dat misschien iets zal uithalen is de stap die de alternatieve ISP's bij het BIPT gezet hebben om de criteria voor migratie naar ADSL2+ aan te passen (zie website BIPT).


Ik ben het hier volkomen mee eens.
Afwachten.. En hopen op beterschap
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

Tja, of mijn modemwaarden goed zijn of niet,ik heb geen idee.
Maar enkele weken geleden belde ik ivm een Voip-probleem die ik had (die trouwens opgelost is door een vriendelijke helpdesker). Terloops vroeg ik hem of ik in aanmerking kwam voor een snelheidsupgrade (4-->12 mbits) waarop hij antwoorde "Dat zou binnen de 2 weken in orde moeten zijn zie ik hier". :-D
Dus...is er "iemand" die er blijkbaar anders over besliste merk ik vandaag.

Rare mensen... :nono:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

@ UzziZoals Packer zegt, zit die amper 7/800 meter van de centrale met en lijnverzwakking van 17.8 db en dat BGC tooltje kleurt dan geen groen, wtf van tooltje hebben ze daar dan :wink: zeker dat die groen kleurt als je adsl2+ bij belgacom aanvraagt enfin versta je wel hoor :wink:
fr3d0
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 mei 2005, 17:40

Downstream-snelheid: 4640 kbps
Upstream-snelheid: 320 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1108 kbps (upstream)
Ruismarge: 29.6 dB (downstream) / 29 dB (upstream)
Lijndemping: 8.9 dB (downstream) / 5 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 15.1 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Centrale staat hier op amper 200m vandaan, nog steeds geen bericht gekregen dat ik adsl2+ krijg.
Ik heb trouwens al vele malen gemeld dat ik nog steeds op upload profiel sta van vroeger met netconnect plus maar tot op heden steeds hetzelfde excuus, we zullen het doorgeven aan belgacom.

Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om steeds te blijven zagen en klagen.
Better to let people think your a fool then to open your mouth and remove all doubt
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Ik heb vandaag ook eens naar Dommel gebeld. Ik zit volgens hen in de grijze zone...
Nadien heb ik ook naar BGC gebeld en gevraagd welk profiel ik zou krijgen indien ik ADSL Go zou nemen en dit was gewoon een 4.6Mb profiel, indien ik ADSL + internet zou nemen zou dit een hoger profiel zijn maar zeker geen ADSL2+ of VDSL, gewoon op ADSL dus waarom ik geen hoger profiel kan krijgen is voor mij ook niet duidelijk
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

fr3d0 schreef:
Ruismarge: 29.6 dB (downstream) / 29 dB (upstream)
Lijndemping: 8.9 dB (downstream) / 5 dB (upstream)


Centrale staat hier op amper 200m vandaan,


Komaan jongens hier klopt duidelijk iets niet, tooltje of niet er is duidelijk random gekozen wie wel of niet aantal, allez wie kan anders zoiets verklaren ?Is het voorlopig bij gebrek aan geld en wordt dit later io gebracht...rare jongens daar is het nu bij BGC of Dommel ?Is een mysterie hier in het kopken pffff

Oja kunnen hier de techneuten ff wat duidelijkheid over geven ?
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

Kan iemand misschien een beetje uitleg geven aangaande de modemwaarden?
Bvb wat moet hoog/laag zijn om een degelijke up/download te krijgen.

Heb wel dit gevonden op Wikipedia:

Downloadsnelheid
Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 (zonder plus) is dit maximaal 12 Mbit/s. De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale, de kwaliteit van het koper en de demping. Ook is van belang dat de modem zo dicht mogelijk op het IS/RA-punt (telefoonaansluiting in de woning) zit, en dat er vanuit het IS/RA-punt geen vertakkingen aanwezig zijn. Dit zorgt namelijk voor ‘echo's’ op de lijn waardoor de kwaliteit van het ADSL2+ signaal dermate achteruit gaat. Dit is onder andere funest voor een VoIP verbinding (telefonie).

Afstand tot telefooncentrale Downloadsnelheid:
<0,7 km 24 Mbps
<1,2 km 22 Mbps
<1,6 km 20 Mbps
<1,9 km 20 Mbps
<2,1 km 16 Mbps
<2,3 km 14 Mbps
<2,5 km 12 Mbps
<2,7 km 10 Mbps
<3,1 km 8 Mbps
<3,4 km 6 Mbps
<3,9 km 4 Mbps
<4,7 km 2 Mbps
<5,3 km 1 Mbps
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Misschien dat de reden is dat er te weinig ADSL2+ apparatuur in de centrale staat, een de x aantal klanten is alles ADSL.
Zo kunnen ze per centrale mooi zien wie kan en wie niet. Afstand 700m maar met veel ADSL users in de straat jammer.
2km maar allen via de kabel in je straat ADSL2+
Is maar een gokje hé, maar zou best mogelijk zijn.

PS zit zelf op +- 700m en zou eerstdaag (tot einde maart) op ADSL2+ gezet worden.
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Packer schreef:Kan iemand misschien een beetje uitleg geven aangaande de modemwaarden?
Bvb wat moet hoog/laag zijn om een degelijke up/download te krijgen.



Wie zoekt die vindt... http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=20311
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

hmm zou kunnen malinwa001, wholesale aanvragen in zo'n betreffende centrales kunnen dan de pot op ofzoiet :wink: Dat ze dan in de helpdesk vertellen dat je waardes twijfelachtig zijn is incompetent, allez moest het zo'n situatie zijn melden ze dat toch aan hun klanten alla geen adsl2+ apparatuur aanwezig in die betreffende centale in je zone ofzoiet, in zo'n situatie zou dommel moeten regareren toch ? enfin vindt het jammer voor jullie gasten met prima waardes waar sommigen zelfs adsl2+ snelheden van 24 Mbit kunt bereiken, Belgacom f***'s met hun groen/grijs/rood tooltjen ofwathever en sommigen klagen je je dan nog belgacom bashing aan losers sorry :P ge zou seffens nog een TN fan worden :puke: speed geven ze wel maar de rest pfff is eigenlijk ook al even erg....

BTW techneuten die malinwa's denkwijze kunnen beamen ?
Packer
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2008, 18:17
Locatie: Herentals

malinwa001 schreef:Misschien dat de reden is dat er te weinig ADSL2+ apparatuur in de centrale staat, een de x aantal klanten is alles ADSL.
Zo kunnen ze per centrale mooi zien wie kan en wie niet. Afstand 700m maar met veel ADSL users in de straat jammer.
2km maar allen via de kabel in je straat ADSL2+
Is maar een gokje hé, maar zou best mogelijk zijn.

PS zit zelf op +- 700m en zou eerstdaag (tot einde maart) op ADSL2+ gezet worden.


Dan zou ik toch denken als ik van Dommel was: "Wij hebben klanten die betalen en kwaliteit willen,dus BC hoort alle klanten evenredig de mogelijkheid te geven om het netwerk voldoende power te geven zodat iedereen die snelheid krijgt,niet enkelen. Wij (Dommel) betalen trouwens ook voor deze infrastructuur om onze klanten dat te geven".

*Werk aan de winkel,jongens/meisjes van Dommel!*
Gra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:04

adsl2+ hier ook sinds vandaag, jammer maar 9mbit op 1.5km van centrale

maar is 9mbit profiel ook normaal volgens deze waarden?

SNR Margin: 14/28dB
Line Attenuation: 21/9dB
Data Rate: 9018/511kbps

bedankt
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik_jefke schreef:
darkzero schreef:
klooooon schreef:ik zit op 2,1 km en helaas ben ik volgens dommel DE KLOS
maw ik kan er naar fluiten !


ik zit op meer dan 2,1km en heb 9mbps gekregen van dommel/belgacom


En wat waren uw lijnwaarden voor de upgrade?

geen idee. kan ik nu niemeer zien hè. maar ze waren niet echt ideaal en ik zou op +/- 2,3km zitten
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”