en kijk nu op pro forma facturen en zie dat ik total due: €48. heb voor adsl netconnect to adsl2+ cityconnect migration:

Is dit een foutje of zou het alleen maar gratis zijn als je van andere provider naar dommel gaat ?
Dat is als ge ne TV ofzo koopt via internet , ik vrees ervoor dat je dat exact zelfde kan gebruiken bij een internetdienst , er is ook nooit iets gebeurd totdat je het contract (her)opstuurd en daar staat niets van 7 dagen afzien van aankooprecht in + je bent al klant want je hebt in dit topic al netconnect en gaat dan naar cityconnectAnD schreef:Maar is het niet zo dat je 7dagen de tijd hebt om af te zien van je aankoop ?
Hier vindt ge een antwoord op uw vraagAnD schreef:Maar is het niet zo dat je 7dagen de tijd hebt om af te zien van je aankoop ?
Vanwaar haal jij 7 dagen bedenktijd ?davydavy schreef:dus je vraagt overschakeling van netconnect naar cityconnect lite.
Vanaf wnneer lopen je 7 dagen dan?
Vanaf
1) invoeren 'order' op de website?
2) vanaf betaling activatiekost
3) Vanaf eerste dag effectieve migratie (maw vanaf je 'fysiek' overgeschakeld wordt.)
bovendien wordt deze overschakeling aanzien als een nieuw contract, waarbij je een minimale binding van 1 jaar hebt (vooraleer je 'gratis' kan opzeg.
Indien 1,2 en ja --> my godniet redelijk.
Ben eens benieuwd
pakliterke schreef:Ik denk dat het Verzakingsrecht in Belgie,door sommige isp's onwettelijk word ge(mis)bruikt ?
De klacht zal gaan over het gebruik of het ontbreken van de regel
“ De consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.”
tijdens het plaatsen van een bestelling en de wettelijkheid van de manier waarop isp's die regel ge(mis?)bruiken.
Een mooi voorbeeld vinden we bij Edpnet als we de Algemene voorwaarden voor Belgie meten de Algemene voorwaarden voor Nederland metBij online-bestellingen geniet de consument van een
verzakingsrecht gedurende zeven (7) werkdagen,
vanaf de dag na de levering of, ingeval van een
dienst, de dag na de aanvaarding door EDPnet van
het passende bestelformulier. Evenwel houdt dit
recht van opzegging automatisch op te bestaan vanaf
het moment dat de consument gebruik maakt van de
dienst, zelfs indien het gebruik van de dienst
tussenkomt voor het einde van voornoemde termijn
van zeven (7) werkdagen.vergelijken.3.1 De Overeenkomst komt tot stand door
aanvaarding van het aanbod door de Klant en door
acceptatie daarvan door EDPnet BV.
3.2 EDPnet BV stuurt een schriftelijke of
elektronische bevestiging van de acceptatie aan de
Klant.
3.3 Bij Overeenkomsten op afstand, zoals bedoeld in
artikel 7:46a van het BW, kan de Klant binnen zeven
werkdagen na de bevestiging van de Overeenkomst
door EDPnet BV deze schriftelijk of elektronisch
ontbinden. EDPnet BV kan in dat geval, behoudens
ten hoogste de rechtstreekse kosten van het
terugzenden van de zaak, aan de koper geen
vergoeding in rekening brengen. Na deze periode is
EDPnet BV gerechtigd de kosten in rekening te
brengen zoals overeengekomen.
Als ik deze voorwaarden vergelijk vermoed ik dat onze isp's ,toen de wet er op europees vlak doorkwam de wet wat naar hun kant hebben laten aanpassen.
Daar de Belgen brave (onnozelaars?)volgzame mensen zijn en praktisch geen consumentenverdedigers hebben is zoiets hier mogelijk en in Nederland niet