Geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Yensor
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 maa 2007, 20:19

Had gisteren cityconnect migration aangevraagd omdat de activatie nu gratis was.
en kijk nu op pro forma facturen en zie dat ik total due: €48. heb voor adsl netconnect to adsl2+ cityconnect migration: :-(
Is dit een foutje of zou het alleen maar gratis zijn als je van andere provider naar dommel gaat ?
Laatst gewijzigd door Yensor 07 feb 2009, 17:48, in totaal 1 gewijzigd.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Enkel voor nieuwe klanten is de activatie kosteloos & enkele maanden gratis internet naar gelang de gekozen pakket.
Yensor
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 maa 2007, 20:19

Hmm zie het nu ook op de site

*alle promoties zijn van toepassing op nieuwe accounts.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Anders had je je abo moeten opzeggen en terugopniew klant worden... dan is het kosteloos. Voorwaarde is dat je langer dan 1 jaar klant bent, dan moet je geen opzegvergoeding betalen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Maar is het niet zo dat je 7dagen de tijd hebt om af te zien van je aankoop ?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

AnD schreef:Maar is het niet zo dat je 7dagen de tijd hebt om af te zien van je aankoop ?
Dat is als ge ne TV ofzo koopt via internet , ik vrees ervoor dat je dat exact zelfde kan gebruiken bij een internetdienst , er is ook nooit iets gebeurd totdat je het contract (her)opstuurd en daar staat niets van 7 dagen afzien van aankooprecht in + je bent al klant want je hebt in dit topic al netconnect en gaat dan naar cityconnect

Daar dommel ook al zeker en vast kosten heeft aan BCG om u van de BCG DSLAM te laten overzetten op de dommel DSLAM zal , uit zelfbehoud , als reeds bestaande klant de overschakeling dus nooit gratis worden vermoed ik
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

AnD schreef:Maar is het niet zo dat je 7dagen de tijd hebt om af te zien van je aankoop ?
Hier vindt ge een antwoord op uw vraag

Waaruit het volgende ,:

Aanbeveling 4: verzakingsrecht wanneer de ISP een overeenkomst op afstand heeft gesloten
Bij een verkoop op afstand worden volgende principes gehanteerd :

Wanneer is de internetprovider VERPLICHT het verzakingsrecht aan te bieden ?

In principe beschikt de consument over een termijn van ten minste zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan verzaken zonder een reden op te geven of een boete te betalen

Deze termijn gaat in de dag na het sluiten van de dienstverleningsovereenkomst of de dag waarop aan de informatieverplichtingen is voldaan, zo daaraan werd voldaan na het sluiten van de overeenkomst.

Vóór het einde van de verzakingstermijn van zeven werkdagen mag aan de consument geen voorschot of betaling worden gevraagd .

Bij toepassing van het verzakingsrecht is de ISP verplicht de door de consument betaalde bedragen terug te betalen zonder kosten aan te rekenen. Deze terugbetaling moet gebeuren ten laatste binnen dertig dagen na de verzaking.

Wanneer is de internetprovider NIET VERPLICHT om het verzakingsrecht aan te bieden ?

Wanneer de uitvoering van de levering van diensten reeds begonnen is, met instemming van de consument, vóór het einde van de termijn van zeven werkdagen, dan bestaat de mogelijkheid om overeen te komen dat het verzakingsrecht niet wordt uitgeoefend . In dit geval mag de ISP weliswaar in een verzakingstermijn voorzien ten voordele van de consument, als commercieel gebaar .

Wat zijn de sancties als er geen inlichtingen worden meegedeeld ?

Indien de consument niet wordt ingelicht over dit verzakingsrecht, kunnen er twee sancties volgen, afhankelijk van de toepasselijkheid of niet van het verzakingsrecht :

* als het verzakingsrecht toepasselijk is en de ISP de consument niet door middel van een beding informeert, dan wordt de dienst geacht aan de consument te zijn geleverd zonder diens voorafgaande vraag en mag de consument de dienst behouden zonder de prijs ervan te betalen ;
* als het verzakingsrecht niet toepasselijk is en de ISP geen beding opneemt met informatie voor de consument, dan beschikt deze laatste over een verzakingsrecht van drie maanden .
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Dus , zoals al verteld , je tekent een contract waarbij je dienst al begint te lopen (al heb je deze nog niet effectief , toch loopt ie al ja) vanaf ontvangst van het getekend contract

Daar je in dat contract op alle rechten en plichten gewezen bent waaronder dat de consument NIET beschikt over het recht tot afzien van de aankoop ben je dus contractueel gebonden aan deze regel

Was het niet zo (ergens gelezen eens envelde in en topic) dat eens iemand zei dat ze zijn contract waren kwijtgespeeld en dat dommel , indien na een maand nog geen getekend contract heeft ontvangen na een aanvraag , zowieso niks aanrekend ?

Een vraag aan de nieuwe dommel gebruikers :
-Je vraagt aan , je drukt je contract af en zend dit getekend terug was het toch eh , dan vragen ze je je eerste proforma te betalen niet ?
The eternal and true pessimist :D
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

dus je vraagt overschakeling van netconnect naar cityconnect lite.

Vanaf wnneer lopen je 7 dagen dan?

Vanaf
1) invoeren 'order' op de website?
2) vanaf betaling activatiekost
3) Vanaf eerste dag effectieve migratie (maw vanaf je 'fysiek' overgeschakeld wordt.)


bovendien wordt deze overschakeling aanzien als een nieuw contract, waarbij je een minimale binding van 1 jaar hebt (vooraleer je 'gratis' kan opzeg.

Indien 1,2 en ja --> my god :evil: niet redelijk.

Ben eens benieuwd
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

davydavy schreef:dus je vraagt overschakeling van netconnect naar cityconnect lite.

Vanaf wnneer lopen je 7 dagen dan?

Vanaf
1) invoeren 'order' op de website?
2) vanaf betaling activatiekost
3) Vanaf eerste dag effectieve migratie (maw vanaf je 'fysiek' overgeschakeld wordt.)


bovendien wordt deze overschakeling aanzien als een nieuw contract, waarbij je een minimale binding van 1 jaar hebt (vooraleer je 'gratis' kan opzeg.

Indien 1,2 en ja --> my god :evil: niet redelijk.

Ben eens benieuwd
Vanwaar haal jij 7 dagen bedenktijd ?

Die tekst van ........ hierboven gaat niets over bedenktijd etc en ook geen enkele ISP houd zich daaraan (want er is geen enkele isp dat kosten aan jou gaat doen of zijn dienst levert voor hij zelf iets van jou heeft ontvangen)

Het is ook geen fysiek goed dat je koopt en ik meen me te herinneren dat dit het geval moest zijn voor die 7 dagen internetaankoopgedoe in verband met dat "niet tevreden geld terug"

Ook staat het net in het contract van dommel in dat de de klant GEEN recht heeft op afzien van de aankoop (en dat heb je getekend eerder dus zou je moeten weten)

Je jaarcontract loopt vanaf moment dat het actief gaat (wat je kan zien dan in crm pagina als ADSL active van .... , of dat mee zal veranderen als je van net ---> city gaat weet ik niet)

je zal wel onder als je van light naar normaal moogt gaan (vermoed ik van wel) 1)terug een jaarcontract hebben (logisch) maar ook zeker terug 1 of andere vorm van activatie/omschakeling

niet niet zolang geleden iemand dat EN 25 € EN 50 € moest betalen voor downgrade van city naar net (omgekeerd dus ja)
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

En zoals ik al eens vermelde,:
pakliterke schreef:Ik denk dat het Verzakingsrecht in Belgie,door sommige isp's onwettelijk word ge(mis)bruikt ?


De klacht zal gaan over het gebruik of het ontbreken van de regel
“ De consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.”
tijdens het plaatsen van een bestelling en de wettelijkheid van de manier waarop isp's die regel ge(mis?)bruiken.

Een mooi voorbeeld vinden we bij Edpnet als we de Algemene voorwaarden voor Belgie met
Bij online-bestellingen geniet de consument van een
verzakingsrecht gedurende zeven (7) werkdagen,
vanaf de dag na de levering of, ingeval van een
dienst, de dag na de aanvaarding door EDPnet van
het passende bestelformulier. Evenwel houdt dit
recht van opzegging automatisch op te bestaan vanaf
het moment dat de consument gebruik maakt van de
dienst, zelfs indien het gebruik van de dienst
tussenkomt voor het einde van voornoemde termijn
van zeven (7) werkdagen.
en de Algemene voorwaarden voor Nederland met
3.1 De Overeenkomst komt tot stand door
aanvaarding van het aanbod door de Klant en door
acceptatie daarvan door EDPnet BV.
3.2 EDPnet BV stuurt een schriftelijke of
elektronische bevestiging van de acceptatie aan de
Klant.
3.3 Bij Overeenkomsten op afstand, zoals bedoeld in
artikel 7:46a van het BW, kan de Klant binnen zeven
werkdagen na de bevestiging van de Overeenkomst
door EDPnet BV deze schriftelijk of elektronisch
ontbinden. EDPnet BV kan in dat geval, behoudens
ten hoogste de rechtstreekse kosten van het
terugzenden van de zaak, aan de koper geen
vergoeding in rekening brengen. Na deze periode is
EDPnet BV gerechtigd de kosten in rekening te
brengen zoals overeengekomen.
vergelijken.

Als ik deze voorwaarden vergelijk vermoed ik dat onze isp's ,toen de wet er op europees vlak doorkwam de wet wat naar hun kant hebben laten aanpassen.
Daar de Belgen brave (onnozelaars?)volgzame mensen zijn en praktisch geen consumentenverdedigers hebben is zoiets hier mogelijk en in Nederland niet
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Vanaf dat jij de order plaatst voor de migratie begint de periode van 7 (werk)dagen. Maar zolang je niet betaald gaan ze je niet migreren natuurlijk.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”