Voorstel aan de Internet Providers

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Na bijna 3 jaar,"Suggesties voor de helpdesk",
heb ik die thread ook eens doorbladerd.

Ik vind dat het onderwerp na 3 jaar opgelost zou mogen zijn
en het nu eens extra prioriteit krijgt vanwege alle isp's.
Uit mijn ervaringen heb ik geleerd dat de Ticket systemen van Edpnet en Dommel goed werken op voorwaarde,
dat ze zoals bij Edpnet snel opgevolgd en beantwoord worden
en niet zoals bij Dommel in het verleden,van 5 dagen tot onbepaalde tijd onbeantwoord blijven.

De voordelen van dit systeem is in de vele threads al aan bod gekomen,
maar ik wil de belangrijkste wel even aanhalen.
Als een Ticket gestart wordt,is het vanaf het eerste woord duidelijk voor zowel de klant ,
als voor de isp ,waarover de klacht gaat.

Is het niet duidelijk,dan kan er op een voor beiden ,duidelijke en verstaanbare manier gecommuniceerd worden,
tot de 2 partijen weten over wat het gaat en men door overleg ,samen tot een oplossing komt.

Misver/wantoe/wijsheidstanden zullen/kunnen dan ver/gemeden worden :wink:
Telefoneren naar de helpdesks,zelfs al is het gratis heeft al veel fustraties,misverstanden,tijdverlies,boosheid,
opwinding met hartproblemen en moordneigingen tot gevolg,
bij sommige klanten teweeg gebracht.

De verwijzingen naar de FAQ en hun invulformulieren bij sommige isp's ,
geven soms de indruk ,dat ze gemaakt zijn om de klant te ontmoedigen
en de antwoorden die meestal standaard en naast de kwestie zijn,
verbeteren het imago van de faq's en de invulformulieren niet.

Een poll met een voorkeursbepaling van de manier waarop een klant zou willen geholpen worden,
kan misschien eens overwogen worden,door het op een of ander belangenverdedigingsforum ,
onder de aandacht te brengen
Laatst gewijzigd door meon 20 feb 2009, 11:49, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Lege regels weggehaald
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

:puke: :sleepy: :think:
zoveelste topic......... useless
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:zoveelste topic......... useless
Het is nochtans een terechte vraag... waarom gebruiken de meeste providers geen extern raadpleegbaar ticket systeem ?

Volgens mij is daar maar één reden voor... het zou aantonen hoe hard ze intern knoeien.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Juist,

en een mooi voorbeeld daarvan is het feit dat een isp bepaalde zaken in een ticket als antwoord op mijn klacht hadt geschreven ,
waarvan ze nadien door mijn opmerkingen te weten kwamen,dat hetgene ze geschreven hadden,
niet overeenstemde met hun algemene voorwaarden en zelfs onwettelijk was.
Het ticket is ondertussen verdwenen en ze hebben hun voorwaarden aangepast.
De ombudsman die mijn zaak behandeld, wacht ook al langer dan gebruikelijk op een antwoord van die isp.
En sinds een paar dagen kan ik er ook niet meer inloggen om mijn facturen en tickets te bekijken en krijg ik ,
als ik mijn emailadres ingeef een bericht dat het emailadres onbekend is.

Een ander voorbeeld is de e-service van BC,men kan zijn facturen bekijken en krijgt zelfs de mogelijkheid om een klacht neer te schrijven,
tot men op "Ga Verder" klikt en men laat zien, dat men voor de klacht moet bellen naar 0800 22 900 .

De ervaring met bellen naar een helpdesk leert ons,niettegenstaande die bij BC volgens mij redelijk goed werkt,
men veel tijd verliest en misverstanden gemakkelijker worden gecreëerd,dan wanneer de klacht via een ticket zou gaan.

Al goed dat men printscreentjes kan maken,kan kopieeren en opslaan en daarmee kan aangetoont worden ,
hoe ze blunders maken en hun klanten behandelen :angel:

Ik moet nu BC bellen om te zeggen dat ze ten onrechte een"Administratiekost schorsingsbericht " van 9 € hebben aangerekend
en dat ze een "BGC TV TA7 Rental decoder V3 SA " verhuurd hebben voor mijn discoverylijn aan 9,9174 € btw niet inbegrepen,die ik ook niet gevraagd heb
en 2x een "Taxipost levering" hebben aangerekend,waarvan een ten onrechte is uitgevoerd,
daar bij de bestelling was vermeld,dat men gratis moest leveren op een Kiala verzamelpunt .
Tja, en wat ze op het zelfde moment geleverd zouden hebben en waarvoor ik die 2é "Taxipost levering" moet betalen,
dat mogen ze ook eens uitleggen als ik maandag bel.
Laatst gewijzigd door ceurrrix 22 feb 2009, 12:27, in totaal 1 gewijzigd.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

= pleidooi voor ? ?
:?:
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Helpdesks telecomoperatoren antwoorden niet
Dinsdag 24 Februari 2009 | 17 min. | powered by (Belga)
De klantendiensten van de Belgische telecomoperatoren presteren ver onder de verwachtingen. Dat concludeert consumentenorganisatie Test-Aankoop na een onderzoek. Aan de telefoon moet tot 17 minuten worden gewacht en van de vragen die via de post werden verstuurd, bleef 70 procent onbeantwoord.

Test-Aankoop stelde achttien vragen aan zeven operatoren. Zes vragen werden verstuurd per post, vijf via mail of via de website, en zeven via de telefoon. De beste antwoorden kreeg de organisatie aan de telefoon. Belgacom, Telenet en Voo deden het via die weg zelfs goed. Telenet was weliswaar de enige die gemiddeld binnen de minuut antwoordde. Belgacom was het traagst met gemiddeld 8 minuten wachttijd. De antwoorden die Test-Aankoop via internet kreeg, lieten een vijftal dagen op zich wachten, maar de kwaliteit was niet in orde. De grootste verliezer is echter de brievenpost. Bijna 70 procent van de brieven bleef onbeantwoord. Als de operatoren dan toch terugstuurden, liet de brief vaak meer dan tien werkdagen op zich wachten. Belgacom beantwoordde slechts één van de zes vragen, na 37 werkdagen. Telenet antwoordde op de helft van de vragen en Tele2 op geen enkele. (BEH)

Bron : Skynet.be/Nieuws
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”