Gisterenavond kom ik thuis van een dag 'noeste' arbeid, ligt er een brief van Tele2 op tafel. Ik zeg: verticaal klasseren, ik moet geen reclame van andere providers, ik ben toch niet zinnens te veranderen. Ik ben al jaren bij BGC voor mijn telefoon en een 2tal jaar bij Dommel voor internet. Maar iets zei me toch eens te kijken, want het leek me niet echt reclame.
En inderdaad: een factuur ter waarde van 20+ Euro te betalen tegen 23/2/09 voor 'mijn gesprekskosten' van 15/04/08 tot en met 1/2/09!

Wel kan ik me herinneren dat er een hele tijd geleden (misschien wel heel toevallig ergens in april vorig jaar? zou goed kunnen!) iemand van tele2 belde met een voorstel om mijn abonnement aan te passen naar iets voordeligers 'omdat ik nu toch al een hele tijd klant was bij hen'. Ik heb die man toen klaar en duidelijk uitgelegd dat ik géén klant was, dat nooit ben geweest, en dat ook niet van plan was, gezien ik tevreden was bij BGC. Waarop hij me patroniserend zei: 'ha, je wil dus te veel blijven betalen', waarop ik antwoordde dat ik zelf wel zou bepalen wat ik te veel vond, of zoiets.
Gezien ik raar vond dat hij precies overtuigd was dat ik al lang klant was, heb ik toen ook eens via http://www.crdc.be gecontroleerd of mijn telefoonnummer nog altijd bij BGC stond, wat ook zo was, alsook vandaag. (Tenzij je dit met carrier preselect of zoiets niet kan vaststellen via crdc).
Ook heb ik op elke factuur van BGC gesprekskosten aangerekend gekregen. En niet opvallend minder dan anders: normaal hebben wij tussen de 5 en de 10 gesprekken per maand, en dit is de afgelopen 10 maand niet anders geweest volgens de bgc facturen, dus leek mij alles tot op gisteren normaal. Nu dacht ik toch, als je ergens met carrier pre-select of zo werkt, dat ALLE kosten naar de andere operator gaan, en BGC bijgevolg geen gesprekskosten meer zou aanrekenen.
Volgens Tele2 zouden we op die 9.5 maand 120 gesprekken gehad hebben voor een totaal van 9u+. Wat mij verdacht veel lijkt...
Ik heb dan ook geen goesting om ook maar 1 halve euro te moeten spenderen aan dergelijke bende oplichters, want hun klantendienst zal wel betalend zijn, en een aangetekende brief kost me ook alweer aan euro of 5, zeker...
In principe hebben ze geen poot om op te staan: ik heb van mijn leven nooit iets ondertekend, ik heb tot op gisteren nooit geen correspondentie op naam van hen ontvangen. Kunnen ze me dus iets maken als ik die factuur gewoon in de papiermand flikker?