Beste,
Met de lopende promotie om mijn Netconnect een boost te geven naar 12mbps voor maar 29.99€ (dit is toch eenmalig he?!)
ben ik van plan om dit aan te vragen.
Mijn vraag is nu: Koop ik een ADSL2 of een ADSL2+ modem? Ik heb op dit moment een Fritzbox 7140 maar deze kan blijkbaar geen ADSL2(+) aan.
Groeten
ADSL2 of ADSL2+ Modem ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Op sommige sites lees ik dat de Fritzbox 7140 ook ADSL2+ compatibel is, en andere sites spreken dit tegen. Iemand die toevallig gebruikt maakt van de Speedpack met een Fritzbox 7140?
Normaal zouden ADSL2 modems tot 12MBIT aankunnen, dus ik zou proberen met je huidige modem en moest dat niet lukken of de behaalde snelheid is niet super hoog, dan kan je altijd investeren in een ADSL2+ modem. Ik dacht dat ADSL2(+) backwards compatible is, maw zelfs met een gewone ADSL modem kan je nog steeds surfen op een ADSL2+ lijn, maar dan aan maximaal ADSL snelheid. Of ben ik hier verkeerd?
Tom
Tom
hoi gerree,
ik heb dezelfde router als jou
heb je speciale instellingen moete doen hieraan voor cityconnect?
of alles gewoon instellen met de info die je krijgt van dommel?
die annex gedoe vindk ook neit trg bij de instellingen vn mn router
Mvg
Tom
Mvg
Tom
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Cityconnect heb ik niet, maar ik weet dat je bij cityconnect niets moet invullen alles gaat daarmee vanzelfpredje schreef:hoi gerree,
Mvg
Tom
ik denk dat het annex A was(bij mij in ieder geval toch) staat vanonder op je router
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ik dacht dat het hier ergens op het forum stond hoe je hem moest instellen
Hej,
Ik heb ook een Linksys WAG200G, en m'n nieuwe Cityconnect lite aansluiting in Leuven is al een paar dagen actief, maar toch krijg ik geen internet verbinding (het lampje blijft rood of brandt helemaal niet op de router). Kan iemand (gerree en predje?) me zeggen welke instellingen ik moet ingeven? Want die gegevens uit de Dommel-mail blijken niet voldoende... En op de helpdesk kunnen ze me niet verder helpen omdat ik niet hun aanbevolen Siemens-ding heb![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Alvast bedankt!
Malvolio
Ik heb ook een Linksys WAG200G, en m'n nieuwe Cityconnect lite aansluiting in Leuven is al een paar dagen actief, maar toch krijg ik geen internet verbinding (het lampje blijft rood of brandt helemaal niet op de router). Kan iemand (gerree en predje?) me zeggen welke instellingen ik moet ingeven? Want die gegevens uit de Dommel-mail blijken niet voldoende... En op de helpdesk kunnen ze me niet verder helpen omdat ik niet hun aanbevolen Siemens-ding heb
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Alvast bedankt!
Malvolio
ikzelf kan je enkel zeggen dat het lampje niet hoort te branden als je adsl2 hebt op je linksys wag 200g ( alé dat doet het toch niet bij mij wat eigenlijk zeer irri is want derstraks lag hier cityconnect 40 mins uit zonder dat ik weet wanneer het trg opligt, dus maar random wat komen testen om de 5 mins dan )
voor mij was het ook ff zoeken maar ik heb het toch aan de praat gekregen, nuja, zie mijn topic wat problemen ik heb met mijn router
voor mij was het ook ff zoeken maar ik heb het toch aan de praat gekregen, nuja, zie mijn topic wat problemen ik heb met mijn router
Hi Malvolio!
Nice to hear that you got your cityconnect working.
I also have a fritz!box and am struggling![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Did you try again with your fritz!box since you got the Linksys working? If yes, please share some configuration details!
Right now I'm wondering:
a) which LLC to choose: either NLPID or SNAP
b) what subnet mask and gateway to enter. Apparently DHCP is not offered if I choose LLC![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
I got an email from Dommel stating that my line has been activated and everything is supposed to work since yesterday, but I don't manage to get synchronization. Do I have to trust that mail from Dommel? Looks to me as if it's better to stay calm and wait a couple of days...
Best regards,
Lores
I also have a fritz!box and am struggling
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Did you try again with your fritz!box since you got the Linksys working? If yes, please share some configuration details!
Right now I'm wondering:
b) what subnet mask and gateway to enter. Apparently DHCP is not offered if I choose LLC
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
I got an email from Dommel stating that my line has been activated and everything is supposed to work since yesterday, but I don't manage to get synchronization. Do I have to trust that mail from Dommel? Looks to me as if it's better to stay calm and wait a couple of days...
Best regards,
Lores
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Fritzbox is not cityconnect compatible and will not work , it doens not provide the necessary settingoptions for cityconnectqazxxx schreef:Hi Malvolio!
I also have a fritz!box and am struggling
Right now I'm wondering:
b) what subnet mask and gateway to enter. Apparently DHCP is not offered if I choose LLC
Best regards,
Lores
So another modem for you is needed to get onto the cityconnectnetwork
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)