Telenet 2 pc's

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Lazio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb momenteel telenet expressnet ( +- 1.7 MB/s & 60 KB/s ).
Ik heb net een nieuwe pc besteld, en deze gaat dan naar mijn familie, zodat die daar gewoon op kunnen surfen & emailen.
Welke oplossing is de beste/goedkoopste om beiden pc's met het internet te verbinden, en wat voor stappen kan ik best nemen zodat hun gesurf mij hier niet stoort sinds ik online game ?

Ik heb hier alleen een basiskennis over, dus hou het liefst zo simpel mogelijk.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De tweede vraag (gamen) heeft een makkelijke oplossing, die echter veel kan kosten: quality of service (QOS). Er bestaan routers waar je QOS kan configureren maar die kosten meestal wel wat geld. Het kan ook door een Linux server als router te gaan gebruiken maar dat is zeker overkill voor jou (en vraagt technische kennis).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lazio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

En als ik nu gewoon een netlimiter zet op de andere pc, Zodat het genoeg zou zijn om op het internet te zitten/ email ?
Of zou dit nog altijd voor lags kunnen zorgen.

Zou deze router mogelijk zijn ?
http://www.loveno.be/product/6335/Belki ... -port.html

+ Ik had ergens iets gelezen dat je via routers bestanden naar elkaar kon doorsturen ofzoiets ?
Klopt dit, of heb ik het verkeerd gelezen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lazio schreef:wat voor stappen kan ik best nemen zodat hun gesurf mij hier niet stoort sinds ik online game ?
Hangt er een beetje vanaf wat zij precies gaan doen met de verbinding... van wat surfen en mailen ga je geen probleem hebben, als ze echter constant gaan downloaden zou het eventueel kunnen. Bekijk het eerst zou ik zeggen zonder gekke kosten te doen.
zogro
Member
Member

van gewoon te surfen en mailen zal je geen last hebben tijdens gamen.
Hier ook telenet en gamen soms op 2 pc's en geen last. laptop ligt dan soms nog aan om te surfen (4 personen in huis voor t geval men denkt dat ik op 3 bezig ben :p).

k zou geen zotte kosten doen en gewoon es proberen
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”