Plaatsing Telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
c0d3w4lk3r
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2008, 14:18

Hey all

Wij zouden de groovy shake van telenet willen aanschaffen maar ik zit nog met een klein praktisch probleempje. Ik zou de modem niet willen plaatsen waar de kabel het huis binnen komt maar op een plaats waar ik nu mijn ADSL modem en router heb staan. Ik heb begrepen dat dit niet de standaard installatieprocedure van telenet is. Maken ze hier nog problemen van? De bedoeling zou zijn om een splitter te plaatsen waar de kabel het huis binnen komt (oa omdat er nog vertakkingen zijn) en de kabelmodem en Digicorder aan de aansluiting bij de tv.

Levert Telenet zo'n installatie (service) en plaatsen ze ook de splitter zonder problemen?

Thnx

Code
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

c0d3w4lk3r schreef: De bedoeling zou zijn om een splitter te plaatsen waar de kabel het huis binnen komt (oa omdat er nog vertakkingen zijn) en de kabelmodem en Digicorder aan de aansluiting bij de tv.
Levert Telenet zo'n installatie (service) en plaatsen ze ook de splitter zonder problemen?


Als je een installateur of repairman van telenet eens wild wil zien zeg hem voorgaande dan even :D :D :D

Splitter voor de installatie onder geen beding , ge creert middels een klein rijgnet met samengaande storingen en problemen

Zelfs met een serieus zwaar betalende confortinstallatie zal je wens nog niet uitkomen

Daar verdergaan in coax al sinds jaren uit den boze is en je zelf toch lijntjes UTP cat5-6 zal moeten bijleggen als je voet bij stuk houd ivm de plaatsing van je apparaten

Technisch moet de installatie van telenet op je binnenkomende lijn komen voor er aftakkingen , splitsingen zijn , uit ervaring kan ik je zeggen dan 95 % van deze installaties problemen groot klein oplevert anders , zeker met de huidige upgrades kwa snelheid word de lijnkwaliteit enkel belangrijker

Vanaf daar ga je dan naar al je andere apparaten en de laatste tijd dus plaats telenet de 2 modem's (1 voor internet en 1 voor digitale tv) direct achter de installatie

Dan moet je nog met 2 utp's naar je pc/router en digibox aan de tv

Wil je die netjes moet je dat zelf doen , anders ligt de kabel los
The eternal and true pessimist :D
c0d3w4lk3r
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2008, 14:18

Bedankt voor de feedback!

a3ke schreef:Als je een installateur of repairman van telenet eens wild wil zien zeg hem voorgaande dan even :D :D :D


Wie wil dat nu niet zien, een wilde telenet installateur... ;)

a3ke schreef:Splitter voor de installatie onder geen beding , ge creert middels een klein rijgnet met samengaande storingen en problemen

Zelfs met een serieus zwaar betalende confortinstallatie zal je wens nog niet uitkomen

Daar verdergaan in coax al sinds jaren uit den boze is en je zelf toch lijntjes UTP cat5-6 zal moeten bijleggen als je voet bij stuk houd ivm de plaatsing van je apparaten

Technisch moet de installatie van telenet op je binnenkomende lijn komen voor er aftakkingen , splitsingen zijn , uit ervaring kan ik je zeggen dan 95 % van deze installaties problemen groot klein oplevert anders , zeker met de huidige upgrades kwa snelheid word de lijnkwaliteit enkel belangrijker

Vanaf daar ga je dan naar al je andere apparaten en de laatste tijd dus plaats telenet de 2 modem's (1 voor internet en 1 voor digitale tv) direct achter de installatie

Dan moet je nog met 2 utp's naar je pc/router en digibox aan de tv

Wil je die netjes moet je dat zelf doen , anders ligt de kabel los


Pff zie dat niet zitten om nog eens een (UTP)kabel te trekken van de plaats waar de kabel binnen komt en de plaats waar hij effectief wordt gebruikt. In principe moet ik maar 1 kabel leggen als ik een switch gebruik...

Dan voorlopig maar geen telenet...

Thnx
Never underestimate the power of stupid people in large groups
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

c0d3w4lk3r schreef: In principe moet ik maar 1 kabel leggen als ik een switch gebruik...


neen 2 , want de modem voor de digibox/corder zit op een intern subnet van telenet met interne ip adressen waar geen internet voorhanden is , je internetmodem krijgt wel een extern ip en dhcp dns etc

alternatieven zijn wireless en powerline , beide waar ik niet achtersta (vorige week hier nog maar 1 tellijn vervangen door 2 UTP's , zalig nu :) , wel met 2 man bloed zweet en tranen en veel zeep en wd40 :angel: om die 2 verdiepingen en 1 breedte van huis te overbruggen :-o )

en altijd graag gedaan als ex-teleslet installateur , met ingehouden certificaat :angel:
The eternal and true pessimist :D
c0d3w4lk3r
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2008, 14:18

a3ke schreef:neen 2 , want de modem voor de digibox/corder zit op een intern subnet van telenet met interne ip adressen waar geen internet voorhanden is , je internetmodem krijgt wel een extern ip en dhcp dns etc


Ah... bummer. Denk dat er hier ene uit haar dak gaat als ze hoort dat er 2 kabels bij komen... :roll:
Das nog een reden meer om het niet aan te schaffen. bedankt voor de info!
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Met kabels heb je een deftige installtie, zonder niet.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Leslon
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2009, 21:17

Ik zou nog steeds bij belgacom weggaan hoor :P

De installatie is bij ons zeer netjes. Dat er een aantal kabels bij te pas komen, ga ik niet ontkennen. Maar zoals Ken aanhaalt, zijn kabels nog het beste voor de datatranfsers. Bovendien zie je ze bijna niet liggen, als het een beetje deftig is geïnstalleerd. Dat was bij ons nu wel het geval, maar niet elke installateur is dezelfde. :P Daarvoor moet je geen schrik hebben. Als je duidelijk op voorhand je intenties meedeelt aan telenet en nogmaals aan de installateur, moet er geen probleem zijn. Alle bakjes en toestellen nemen amper een oppervlakte van 40x40cm in. Voor het internet opteer ik gewoon een draadloze installatie. Waarom jouw router op een andere plaats moet staan, begrijp ik niet zo goed. :P

Een splitter voor de installatie doen ze niet wegens kwaliteitsverlies. Je vertrekt altijd van de versterker(een minibakje :P )
Als je voor een draadloze installatie kiest, heb je 3 bakjes + versterker: De modem, de switch en de router. De grootte van de bakjes is ongeveer 22x15x4cm.

Ik raad je toch aan om bij Telenet te gaan. Ik ben al klant bij Telenet sinds 1998 voor internet en telefonie en nu sinds enkele maanden voor DTV. Ik ben nog steeds zeer tevreden over hun service!

Hopelijk heb je er wat aan :P

Greetz,
Leslon
c0d3w4lk3r
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2008, 14:18

Bwa moet zeggen dat je geen zaken vertelt die ik nog niet wist. Zit zelf al meer dan 10 jaar in de ICT wereld dus ik heb er wel een idee van wat goed is en wat niet. Het probleem blijven de kabels. Zoals de situatie nu is moeten er 2 deuropeningen worden overbrugd en dat is mij te veel van het goeie. Heb ook geen zin om €100 extra te betalen voor een comfort installatie, we moeten zo al genoeg betalen.

bedankt voor de reacties.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”