Stijgende ping tussen 19.00 en 22.00
Tussen 7 en 9 's avonds stijgt onze ping van 30 ms overdag naar 300 400 500 en zelfs 600ms. Na verschillende mails naar dxadsl support en verschillende opmerkingen zeggen ze nu dat ze niets abnormaals vinden en dat we de binnenbekabeling eens moeten testen. Hiervoor hadden we belgacom adsl, nooit problemen mee gehad. En aangezien het probleem zich alleen 's avonds voordoet snap ik niet wat de binnenbekabeling of wat dan ook er mee kan te maken hebben en volgens mij is het gewoon een capaciteitsprobleem. Wat denken jullie en hoe zou dit opgelost kunnen geraken?
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Doet me een beetje denken aan edpnet, een puur capaciteitsprobleem.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Al 2 weken aan het mailen met de support, we hebben verschillende testen uitgevoerd etcetera, en nu zeiden ze dat ze geen ongewone waarden vinden op de lijn en begonnen ze over de binnenbekabeling, maar alles werkt zeer vlot, alleen tussen 19.00 en 22.00 niet. Hoogste ping tot nu toe 616 ms, dus puur capaciteitsprobleem volgens mij, maar volgens hen niet.saffie schreef:Contact opnemen met de support, desnoods beetje spammen
Als ze het kunnen oplossen, dan zullen ze dit zeker doen.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Bij mij hebben ze ook dergelijke zaken gedaan vanaf het moment men het niet meer kon oplossen dan begonnen ze over wifi blah blah blah, .. als je 100% zeker weet dat het daar niet aan ligt zeg dat dan ook en vertel ze dan ook dat ze wat meer moeite moeten doen, want dat jij zeker weet dat niet kan wat ze beweren.
Wifi heeft er zelfs niets mee te maken hier, want pc die bekabeld is aangesloten is juist hetzelfde.Ofloo schreef:Bij mij hebben ze ook dergelijke zaken gedaan vanaf het moment men het niet meer kon oplossen dan begonnen ze over wifi blah blah blah, .. als je 100% zeker weet dat het daar niet aan ligt zeg dat dan ook en vertel ze dan ook dat ze wat meer moeite moeten doen, want dat jij zeker weet dat niet kan wat ze beweren.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Bij mij ging het dan niet om een capaciteitsprobleem maar om iets anders het gaat er enkel om als ze denken je iets wijs te kunnen maken doen ze dit ook en dan is het aan jouw om voet bij stuk te houden als je zeker weet dat dit niet kan. Dan spreek ik over ISP in het algemeen, elke ISP waar ik tot hiertoe gebruik van gemaakt heb heeft zich hier aan gezondigd.
Ja ik heb ook dat gevoel dat ze u proberen af te schepen met vanalles en nog watOfloo schreef:Bij mij ging het dan niet om een capaciteitsprobleem maar om iets anders het gaat er enkel om als ze denken je iets wijs te kunnen maken doen ze dit ook en dan is het aan jouw om voet bij stuk te houden als je zeker weet dat dit niet kan. Dan spreek ik over ISP in het algemeen, elke ISP waar ik tot hiertoe gebruik van gemaakt heb heeft zich hier aan gezondigd.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Is enigszins ook "logisch": volgende keer dat je belt, kom je misschien bij één van hun collega's. Als die het dan oplost, zijn zij er makkelijk van afgekomen.
Bovendien zijn er ook veel mensen die wel problemen hebben met hun wireless, met binnenbekabeling en zo. De kans is nogal groot dat je met zoiets de nagel op de klop slaat. En dan ben ej er ook van af .
Bovendien zijn er ook veel mensen die wel problemen hebben met hun wireless, met binnenbekabeling en zo. De kans is nogal groot dat je met zoiets de nagel op de klop slaat. En dan ben ej er ook van af .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Ja ok, maar heb al altijd met dezelfe persoon contact gehad, en ben al week of 2,3 aan het mailen dus normaal moet je dan al wel weten dat het met geen van de gesuggereerde oplossingen iets te maken heeft.Goztow schreef:Is enigszins ook "logisch": volgende keer dat je belt, kom je misschien bij één van hun collega's. Als die het dan oplost, zijn zij er makkelijk van afgekomen.
Bovendien zijn er ook veel mensen die wel problemen hebben met hun wireless, met binnenbekabeling en zo. De kans is nogal groot dat je met zoiets de nagel op de klop slaat. En dan ben ej er ook van af .
Als je al 2/3 weken aan het mailen bent, dan gaan ze u geen blaaskes blijven wijsmaken denk ik ... zou alleen maar tijdsverlies zijn.Wim33 schreef:Ja ok, maar heb al altijd met dezelfe persoon contact gehad, en ben al week of 2,3 aan het mailen dus normaal moet je dan al wel weten dat het met geen van de gesuggereerde oplossingen iets te maken heeft.Goztow schreef:Is enigszins ook "logisch": volgende keer dat je belt, kom je misschien bij één van hun collega's. Als die het dan oplost, zijn zij er makkelijk van afgekomen.
Bovendien zijn er ook veel mensen die wel problemen hebben met hun wireless, met binnenbekabeling en zo. De kans is nogal groot dat je met zoiets de nagel op de klop slaat. En dan ben ej er ook van af .
Ben je trouwens zeker dat het niks met uw binnenbekabeling te maken heeft? Vraag hun anders een technieker te sturen, als het probleem bij hen ligt is dit gratis, ligt het probleem bij jou, dan moet je betalen. Bij de buren hebben we er één laten komen en idd ook een binnenbekabeling probleem.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Dit waren toch de voorwaarden die wij (buren) kregen, technieker is gratis als het probleem bij hun ligt, anders betalen, was iets van 55€, maar het boeltje werkte wel perfect dan. Het was ook niet Belgacom die kwam, de naam van het bedrijf weet ik niet meer precies.Goendi schreef:saffie, die binnenbekabeling doet dan enkel raar tussen 19 & 22 uur? En voorts, denk je echt dat Belgacom gratis een technieker stuurt tussen 19 & 22 uur?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Het waren geen Belgacom techniekers, nu ik weet er het fijne niet van, mss moet de TS gewoon een bellen of mailen en vragen wat een technieker kost.Goendi schreef:Na 17 uur is het NOOIT gratis bij Belgacom.
Een heel tevreden dxADSL klant!
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
- Locatie: Brecht
- Bedankt: 1 keer
Ja wim33 ze sturen je met een kluitje in het riet.Ik zit waarschijnlijk op dezelfde centrale als jij (rommersheide) en heb al diverse mails heen en weer gestuurd naar een zekere Ruben van support.contakt is vriendelijk en prompt ,dat wel,maar ze hebben mij geprobeerd wijs te maken dat het de DSL link was en dat het verlagen van mijn profiel de oplossing zou brengen.
Ik heb hier uiteraard hartelijk voor bedankt.Zolang die modem niet resynct heb je een goede DSL link,maar als de rest v/h netwerk de boel ophoudt is dat een kwestie van prioriteit.-> gewoon dat wij bij DxASL weinig betalen en anderen meer.
Ik heb al een belabberd profiel (+/- 4500 kbit/s DL) en dat zakt naar ongeveer 1300 in de genoemde uren,en ook de ping gaat van 30ms naar +/- 150ms
Die lijn is lang,en slecht ,dat weet ik,maar zelfs uit die slechte DSL link haal ik niet het maximum eruit,wegens congestionatie v/h netwerk.
We moesten ons maar eens verenigen want als consument alleen sta je maar zwak.
Ik heb hier uiteraard hartelijk voor bedankt.Zolang die modem niet resynct heb je een goede DSL link,maar als de rest v/h netwerk de boel ophoudt is dat een kwestie van prioriteit.-> gewoon dat wij bij DxASL weinig betalen en anderen meer.
Ik heb al een belabberd profiel (+/- 4500 kbit/s DL) en dat zakt naar ongeveer 1300 in de genoemde uren,en ook de ping gaat van 30ms naar +/- 150ms
Die lijn is lang,en slecht ,dat weet ik,maar zelfs uit die slechte DSL link haal ik niet het maximum eruit,wegens congestionatie v/h netwerk.
We moesten ons maar eens verenigen want als consument alleen sta je maar zwak.
Heb nu een mail gekregen dat ze misschien iets gevonden hebben, maar ze zijn nog niet zeker aan welke lijn het ligt, en gaan het nog in het oog houden en indien nodig een technieker sturen. Ben eens benieuwd.
Heb ook altijd contact gehad met die Ruben. En 150ms ping valt nog mee Bij mij is deze van half 8 toch 400 of meer.
Heb ook altijd contact gehad met die Ruben. En 150ms ping valt nog mee Bij mij is deze van half 8 toch 400 of meer.
Geloof er maar niet te veel van. Heb hetzelfde meegemaakt. Kreeg zelfs plots helemaal geen verbinding meer. Ook dezelfde reden: binnenbekabeling. Plots was het dan toch iets anders. Ze zouden het zeker oplossen en zouden me absoluut helpen. Totdat ik zelfs niet meer binnen geraakte bij de helpdesk. Mijn oplossing was tenslotte een andere provider zoeken. Altijd vriendelijk, dat wel. Maar geen oplossing.
'Een "ontevreden" dxadsl klant'
'Een "ontevreden" dxadsl klant'
Uploaden bijna nooit iets, en vind ook raar dat niet altijd is, bijvoorbeeld de laatste 2 weken hebben we er op zaterdag geen last van gehad, dus vermoed ik nog altijd iets met capaciteitsproblemen. Ze hebben nog laten weten dat ook Belgacom de lijn heeft nagekeken en niets gevonden heeft en nu willen ze een technieker sturen, maar heb nog niet geantwoord.liger schreef:hier (nog) niet voorgehad.
Hoge ping heeft weinig met lage snelheid te doen.
Tenzij jullie iets met maximale snelheid aan het uploaden zijn (torrent etc) ligt het wrs aan hun config ergens.
Ik zou die technieker toch maar laten komen, dan heb je duidelijkheid. De voorwaarden voor een technieker trouwens al gevraagd?Wim33 schreef:Uploaden bijna nooit iets, en vind ook raar dat niet altijd is, bijvoorbeeld de laatste 2 weken hebben we er op zaterdag geen last van gehad, dus vermoed ik nog altijd iets met capaciteitsproblemen. Ze hebben nog laten weten dat ook Belgacom de lijn heeft nagekeken en niets gevonden heeft en nu willen ze een technieker sturen, maar heb nog niet geantwoord.liger schreef:hier (nog) niet voorgehad.
Hoge ping heeft weinig met lage snelheid te doen.
Tenzij jullie iets met maximale snelheid aan het uploaden zijn (torrent etc) ligt het wrs aan hun config ergens.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Ja, als het hun fout is, is het gratis en anders 55 euro. Maar die manne kunne zegge wa ze willen.saffie schreef:Ik zou die technieker toch maar laten komen, dan heb je duidelijkheid. De voorwaarden voor een technieker trouwens al gevraagd?Wim33 schreef:Uploaden bijna nooit iets, en vind ook raar dat niet altijd is, bijvoorbeeld de laatste 2 weken hebben we er op zaterdag geen last van gehad, dus vermoed ik nog altijd iets met capaciteitsproblemen. Ze hebben nog laten weten dat ook Belgacom de lijn heeft nagekeken en niets gevonden heeft en nu willen ze een technieker sturen, maar heb nog niet geantwoord.liger schreef:hier (nog) niet voorgehad.
Hoge ping heeft weinig met lage snelheid te doen.
Tenzij jullie iets met maximale snelheid aan het uploaden zijn (torrent etc) ligt het wrs aan hun config ergens.