Dommel vs Telenet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
shilex
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009, 14:07

hey,

Ik heb een paar negatieve dinge gelezen over dommel maar die dateren van vorige jaar, kan iemand mij bevestige of de service van dommel verbeterd is of nog altijd hetzelfde is als vroeger?
En is die 12 mbps van homeconnect wel echt of welke snelheid haal je dan?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

shilex schreef:hey,

Ik heb een paar negatieve dinge gelezen over dommel maar die dateren van vorige jaar, kan iemand mij bevestige of de service van dommel verbeterd is of nog altijd hetzelfde is als vroeger?
En is die 12 mbps van homeconnect wel echt of welke snelheid haal je dan?


Welkom

Ik denk dat je je best eerst even beter inleest voor je deze vragen begint te stellen die 10 mensen 10 keer anders kunnen en zullen beantwoorden

Dommel is verbeterd imho maar nog verrevan dat ik hen terug zou aanraden aan jan modaal

Snelheid 12 Mbit als nieuwe HC klant is haalbaar als je kwaliteit en afstand van jouw lijn tot de centrale het toelaat
The eternal and true pessimist :D
shilex
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009, 14:07

het ding is op overstappen.be zie je niet veel goed en hier veel meer mijn vraag was hoe dit kwam?
En ik kan trouwens wel de setup zelf doen dat is geen enkel probleem werk namelijk voor een Telenet VIP verdeler :D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

overstappen.be is een oude website en al lang niet meer up te date, gelieve die website te negeren.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

shilex schreef:het ding is op overstappen.be zie je niet veel goed en hier veel meer mijn vraag was hoe dit kwam?
En ik kan trouwens wel de setup zelf doen dat is geen enkel probleem werk namelijk voor een Telenet VIP verdeler :D

Waarom zou je dan twijfelen tussen die twee ? voor snelheid neem je best Telenet, voor limiet en die telefonie kan je evntueel gaan voor dommel.
Van Home connect dommel ben je niet zeker of je echt wel de snelheid zal halen die men je voorschoteld, zoals men hier eerder al aanhaalde op de afstand tot centrale ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Patje schreef:
shilex schreef:het ding is op overstappen.be zie je niet veel goed en hier veel meer mijn vraag was hoe dit kwam?
En ik kan trouwens wel de setup zelf doen dat is geen enkel probleem werk namelijk voor een Telenet VIP verdeler :D

Waarom zou je dan twijfelen tussen die twee ? voor snelheid neem je best Telenet, voor limiet en die telefonie kan je evntueel gaan voor dommel.
Van Home connect dommel ben je niet zeker of je echt wel de snelheid zal halen die men je voorschoteld, zoals men hier eerder al aanhaalde op de afstand tot centrale ....


Telenet is ook iets goedkoper dan Dommel. voor 42 Euro heb je bij Telenet al internet en telefonie, met 5 Euro erbij kan je er onbeperkt bellen, wat nog altijd goedkoper is dan Dommel. Je bent ook zeker dat het allemaal zal werken, wat één van de belangrijkste dingen is zeker??.

Bij Dommel is dit verre van zeker. Het volume is hier wel veel hoger, maar wat ben je ermee als je product niet of maar gedeeltelijk werkt voor een duurdere prijs. Je blijft nog altijd afhankelijk van Belgacom en zijn relatie tot de alternatieve spelers op de markt. Dommel lijkt mij nog altijd een kamikaze product. Ofwel werkt het ofwel gaat het geen meter vooruit.
Het bewijs zal je dagelijks terug vinden in dit forum vol met klachten over Dommel en zijn gebrekkige werking van producten en service. Dit spreekt reeds boekdelen.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Zambo schreef:Het bewijs zal je dagelijks terug vinden in dit forum vol met klachten over Dommel en zijn gebrekkige werking van producten en service. Dit spreekt reeds boekdelen.


Omdat ook elke searchbot ja naar userbase stuurt als je dommel ingeeft :D

Er is dus geen andere plaats voor dommel related , goed of slecht
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Zambo schreef:Telenet is ook iets goedkoper dan Dommel. voor 42 Euro heb je bij Telenet al internet en telefonie, met 5 Euro erbij kan je er onbeperkt bellen, wat nog altijd goedkoper is dan Dommel.


Zambo, volgens mij klopt dit niet. Ik ben zelf geen telenet klant, maar bij zo een "Smart Shake" moet je wel nog je kabel abonnement (aan +- 10 euro in de maand) bijtellen. Tenzij ik me vergis ? Dan komt dit op 52 euro in de maand. En als je onbeperkt wilt bellen, op 57 euro in de maand. Wat nog altijd duurder is dan Dommel HomeConnect.

Bij Dommel HomeConnect kun je onbeperkt surfen (aan 12 Mpbs). Bij Telenet (met de "Smart Shake") slechts aan 30 Gb in de maand. Betaal 18 euro bij, en je kunt (voor 75 euro in de maand) aan 100 Gb / maand surfen, wat nog altijd geen unlimited bij Dommel HC is. Dus hier zit wel degelijk een groot prijsverschil op! Dommel HC biedt daarnaast ook een nieuwsserver (t.w.v. 10 euro in de maand) aan, wat in het abbo van Telenet niet aanwezig is.

* Voordelen bij Telenet: De snelheid van 12 Mpbs is gegarandeerd. Bij Dommel HC weet je dit niet (is afhankelijk van je afstand tot een ADSL2 centrale). Als je ADSL afstand slecht is, en je NU aan 12 Mpbs wilt surfen, is telenet je enige uitkomst. In de toekomst zal de bereikbaarheid van ADSL, via VDSL en VDSL2 nog verbeterd worden. Maar dat is de toekomst (en die is er nu nog niet).

* Nadelen bij Telenet: De prijs. Je betaalt veel (zeker naar je limieten en verbruik) voor wat je maar krijgt. En als je veel surft, download en/of streamt, zou ik telenet nooit aanraden. Omdat je dan gegarandeerd gaat mogen bijbetalen (via gigabyte packs) om je verbruik omhoog te krijgen.

Zambo schreef:Dommel lijkt mij nog altijd een kamikaze product. Ofwel werkt het ofwel gaat het geen meter vooruit. Het bewijs zal je dagelijks terug vinden in dit forum vol met klachten over Dommel en zijn gebrekkige werking van producten en service. Dit spreekt reeds boekdelen.


Zambo, op wat baseer je deze uitspraken ? Zoals ik hier al eens eerder heb gezegd (en geschreven), van de duizenden klanten die Dommel HC hebben aangeschaft en tevreden zijn, zijn er misschien 0,1 % die er problemen mee hebben. Als die echter lawaai maken voor honderd. En je die overige tevreden klanten niet hoort, kun je je totaal niet gaan baseren op deze "verhalen" (in je conslusies).

Naar mijn "gevoel" werkt het Dommel HC product bij de meeste mensen. De 12 Mpbs komt er ook aan. Bereikbaarheid van de Dommel helpdesk is bijgewerkt. En nieuwe promoties zijn in de verf gezet. Dommel is goed bezig.

Nog een openstaand punten van kritiek: Is het bellen van Dommelaars naar Dommelaars. Eens ze dit in orde krijgen, is hun product 'in de core' 100% af (extra opties als tweede lijn, nummerdoorschakeling, etc hierbij niet meegerekend).

Feit is wel dat als je voor Dommel kiest, dit een soort Doe Het zelf job is. Ik zou Dommel dan ook nooit aan oudere mensen of mensen die niets van computers/modems kennen, aanraden. Je moet een beetje weten hoe je zo een beestje kunt configureren en min of meer je slag in windows kunnen trekken. Als je dit kunt, behoort Dommel (net als andere ADSL operatoren) tot je opties. Zoniet, kies je beter voor een installatie bij Telenet. Je betaalt daar dan wel de prijs voor. Maar hebt verder ook geen zorgen.

Is er iets mis met je wasmachine (of in dit geval je telenet-aansluiting) dan laat je een installateur bij je thuis komen. In het geval van Dommel (als je daarvoor kiest) zul je zelf eerst wat moeten onderzoeken. En via info van de helpdesk zelf op zoek naar je probleem gaan. Belgacom kan hierbij soms tegenwerken. Die hebben bij mij de wandcontactdoos in de garage b.v. slecht vervangen. Waardoor ik geen signaal op mijn modem meer had. Doelbewust of niet ? Bij mijn vader (die ik ook naar Dommel HC) heb omgeschakeld, bleek de Siemens modem dan weer stuk te zijn. Het is gemakkelijk om deze problemen (je product werkt niet) op Dommel af te schuiven. Al ligt de oorzaak daar vaak niet.

Kies je voor het "gemak", "gegarandeerde hoge snelheid', met "weinig downloadvermogen" en "dure prijzen", kies dan voor Telenet.

Kies je voor een "ik doe / regel het zelf pakket", met "niet-gegarandeerde snelheden", "onbeperkt downloadvermogen" en "lage prijzen", kies dan voor Dommel (of een andere ISP, met vergelijkbare producten / prijzen).

Alvast succes met je keuze.
En veel plezier ermee (wat je ook kiest :-) )
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Samenvatting:

*Als je niet al te veel problemen wil, stabliele lijn met hoge snelheid en toch iets of wat support:
Telenet

*Als je het risico wil lopen om niet de vooropgestelde snelheid te halen en quasi geen support te krijgen maar wel een grotere kans op problemen (instalbiele lijn, synchs etc,) maar wel veel downloadvolume wil tegen een lage prijs, ga dan voor Dommel.


Het is zoals met zoveel dingen: Je kan geluk hebben dat alles perfect loopt via beide, of het ongeluk dat beide in de soep draaien. Heb je het probleem dat het idd in de soep draait, dan denk ik dat Telenet nog beter is om tot een oplossing te komen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dafke, ik ga akkoord met je samenvatting. Behalve dit.

maar wel een grotere kans op problemen (instalbiele lijn, synchs etc,)


Er zijn bij Dommel geen problemen wat de sync van je lijn betreft, noch de stabiliteit ervan. ADSL werkt goed. En is zeker niet slechter dan bv de kabel (dat is een fabel). Wat je wel hebt bij bv Dommel HC is dat je probs kunt hebben met je telefoon (die VOIP materie is complexer, dan bv het gewone internet). Eens je je activatiedatum hebt gekregen van Dommel, kun je (na 18u die dag) meteen al surfen op je nieuwe abbo. Terwijl het VOIP wat langer kan aanslepen.

In de keuze tussen "Dommel" versus "Telenet" is de vraag "wat is je ADSL bereikbaarheid, hoe ver ben ik verwijderd van een centrale" de belangrijkste. Is het antwoord daarop negatief, ben je meteen uitgepraat. De rest doet er dan niet meer toe. Kun je geen ADSL nemen, dan kun je enkel nog bij telenet terecht (of een kleinschaliger oplossing. bv via satteliet)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
shilex
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009, 14:07

oke dank u voor jullie reacties.
Kort samengevat stream/game/download/upload ik nogal vrij veel en ik moet mij elke maand inhouden om net niet tegen de 60 gb dat ik nu heb niet tegen aantebotsen.
Daarom zou ik naar dommel wille overstappen nudat ik net een paar private tracker invites heb gekregen dus moet ik een 1/1 ratio min. houden.
Hoe kan ik mijn aftand naar de centrale controleren ?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Daar is al een topic over
search!
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

shilex schreef:oke dank u voor jullie reacties.
Kort samengevat stream/game/download/upload ik nogal vrij veel en ik moet mij elke maand inhouden om net niet tegen de 60 gb dat ik nu heb niet tegen aantebotsen.
Daarom zou ik naar dommel wille overstappen nudat ik net een paar private tracker invites heb gekregen dus moet ik een 1/1 ratio min. houden.
Hoe kan ik mijn aftand naar de centrale controleren ?


Via de buren eens navragen. En zekerheid heb je nooit tenzij je een belgacom technieker dit kan laten testen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Gent32m schreef:
Zambo schreef:Telenet is ook iets goedkoper dan Dommel. voor 42 Euro heb je bij Telenet al internet en telefonie, met 5 Euro erbij kan je er onbeperkt bellen, wat nog altijd goedkoper is dan Dommel.


Zambo, volgens mij klopt dit niet. Ik ben zelf geen telenet klant, maar bij zo een "Smart Shake" moet je wel nog je kabel abonnement (aan +- 10 euro in de maand) bijtellen. Tenzij ik me vergis ? Dan komt dit op 52 euro in de maand. En als je onbeperkt wilt bellen, op 57 euro in de maand. Wat nog altijd duurder is dan Dommel HomeConnect.

Sommige antwoorden sneller dan ze lezen vind ik ;)
Gent32m er wordt niet gesproken over TV en kabel in dit abo, zambo heeft het over de smartshake en dat is enkel internet en telefonie _ dus niets 10€ erbij.
42€ is de prijs , niet meer en niet minder
Gent32m schreef:Dafke, ik ga akkoord met je samenvatting. Behalve dit.

maar wel een grotere kans op problemen (instalbiele lijn, synchs etc,)


Er zijn bij Dommel geen problemen wat de sync van je lijn betreft, noch de stabiliteit ervan. ADSL werkt goed. En is zeker niet slechter dan bv de kabel (dat is een fabel).

Ik ga dat hier nog even tegenspreken, als je nu op 4,6 staat en je woont te ver van de centrale gaat je modem syncen aan een lagere snelheid of ga je disconnects krijgen _ dat is eigen aan Adsl.... ongeacht welke adsl provider dan ook!
Bij Telenet heb je dat niet hoor.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Gent32m schreef:
Zambo schreef:Telenet is ook iets goedkoper dan Dommel. voor 42 Euro heb je bij Telenet al internet en telefonie, met 5 Euro erbij kan je er onbeperkt bellen, wat nog altijd goedkoper is dan Dommel.


Zambo, volgens mij klopt dit niet. Ik ben zelf geen telenet klant, maar bij zo een "Smart Shake" moet je wel nog je kabel abonnement (aan +- 10 euro in de maand) bijtellen. Tenzij ik me vergis ? Dan komt dit op 52 euro in de maand. En als je onbeperkt wilt bellen, op 57 euro in de maand. Wat nog altijd duurder is dan Dommel HomeConnect.



Er is hier nooit sprake geweest van televisie. Dus je hoeft er niets bij te sleuren die er niet bijhoort. Eerlijk blijven hé

Smartshake = 42 Euro voor internet en telefonie (12Mbits + na 16.00 uur en in het weekend gratis bellen)
Optie onbeperkt = 5 Euro (voor onbeperkt bellen in België)

in totaal maakt dit nog altijd 47 Euro wat betekent dat het goedkoper is dan Dommel. Met een veel grotere snelheidsgarantie, wat bij ADSL(2+) nooit het geval is en kan zijn, wel een lager volume (voor normaal dagelijks gebruik is dit meer dan voldoende)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Patje schreef:Sommige antwoorden sneller dan ze lezen vind ik ;)
Gent32m er wordt niet gesproken over TV en kabel in dit abo, zambo heeft het over de smartshake en dat is enkel internet en telefonie _ dus niets 10€ erbij.
42€ is de prijs , niet meer en niet minder

Ik schreef dan ook: "Tenzij ik me vergis ?" :wink: Jammer dat Telenet zo onduidelijke reclame maakt. Bij de Goldshake moet je dus wel die 10 euro abbo bijbetalen. Bij de Smartshake niet. Dat staat nergens duidelijk op de website vermeld. Voor een telenet leek (ik ben er zelf geen klant) val je dan ook gemakkelijker in die val. Bij deze is alvast mijn vergissing rechtgezet :-)

Patje schreef:Ik ga dat hier nog even tegenspreken, als je nu op 4,6 staat en je woont te ver van de centrale gaat je modem syncen aan een lagere snelheid of ga je disconnects krijgen _ dat is eigen aan Adsl.... ongeacht welke adsl provider dan ook! Bij Telenet heb je dat niet hoor.


Klopt. Daarom ook dat ik schreef, dat je als potentiële ADSL klant best eerst je ADSL beschikbaarheid eens navraagt. Als je < 4 km van een centrale zit, heb je inderdaad geen goede aansluitbaarheid voor ADSL. En veel kans op disconnects / slechte of geen syncs. Zit je wel binnen die gewenste afstand, zul je daar alvast geen problemen mee ondervinden. In dat opzicht werkt ADSL even goed als de kabel. Mits je aan de "voorwaarden" voldoet.

Feit blijft dat de kabel wel breder verspreid is dan ADSL. En zeker dan ADSL2+ !
- Kies je voor snelheid (maar lage limieten), kies dan Telenet
- Kies je voor geen limieten (met "kans" op diezelfde hoge snelheid), kies dan Dommel

Die kans op hoge snelheid kun je alvast op voorhand eens navragen (bv bij Belgacom). Je doet je voor als potentieel nieuwe klant. En vraagt om een lijncheck. Ze hebben daar drie kleurtjes voor. "Groen" (je haalt zeker 4,6 Mpbs, goede bereikbaarheid), "oranje" (syncen is mogelijk, maar op lagere snelheden) of "rood" (geen bereikbaarheid).

Als je een "groen" blokje krijgt, is het wel iets moeilijker om te achterhalen of je daarmee nu op ADSL, ADSL2+ of VDSL zit. Je kan dit proberen eens navragen. Als je de afstand (voor ADSL2+) tot de centrale bekomen kan, kun je via een grafiek je "theoretische" snelheid gaan bepalen.

Toegegeven, bij ADSL is dit meer een poespas, dan dit bij Telenet is.
Maar behalve die grotere "snelheid", heeft telenet niet veel extra te bieden (vind ik)
- Geen nieuwsgroepen
- Poorten die geblokkeerd worden
- Nauwelijks download volume (voldoende voor te surfen, maar zeker niet voor video streaming/downloading/etc..)
- Toch nog altijd een dure prijs (voor wat je maar krijgt)

Het is "kiezen" volgens wat je zelf wilt. Een kameraad van me zit bij Telenet (aan 50 euro + kabel abbo). En die is zeker tevreden. De ouders van mijn vriendin ook (voor de gemakkelijke installatie). Als je niet veel gaat downloaden/streamen is Telenet zeker een optie. Zoniet, valt die volledig af...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

van zodra er een electriciteitspanne of je modem er de brui aan geeft, is het bij Telenet gedaan met telefoneren (en internetten). Bij een kapotte modem of voeding duurt het een paar dagen eer je opnieuw online bent.

hou ook rekening met een meerverbruik aan electriciteit van + 50 EUR op jaarbasis.

zeker voor beroepsgebruik is en blijft een vaste Belgacomlijn de meest betrouwbare voor vaste telefonie.
shilex
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009, 14:07

mijn adsl bereik moet normaal niet slecht zijn ik heb in dezelfde wooning enkele jaren geleden belgacom gehad.
Maar mijn vraag is ga ik problemen hebben met mijn overstap van telenet naar dommel?
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

shilex schreef:mijn adsl bereik moet normaal niet slecht zijn ik heb in dezelfde wooning enkele jaren geleden belgacom gehad.
Maar mijn vraag is ga ik problemen hebben met mijn overstap van telenet naar dommel?

Hier hebben we de overstap gemaakt deze zomer en geen problemen gehad. Wel wat moeten zoeken omdat we niet wisten dat de kabel van telenet moest vervangen worden door die van Belgacom, wat eigenlijk nergens bij vermeld staat. Beide lagen in de garage en na wat solderen was alles in orde
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

manu schreef:van zodra er een electriciteitspanne of je modem er de brui aan geeft, is het bij Telenet gedaan met telefoneren (en internetten). Bij een kapotte modem of voeding duurt het een paar dagen eer je opnieuw online bent.


En je ADSL modem heeft geen stroom nodig of wat ?

De tijd van de defecte voedingen is volgens mij ook al lang voorbij (waren vooral de oude CDLP modems die hiervan last hadden).
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Voor je iets aanvraagt, kijk eerst eens of je telefoonlijn er fysiek nog is. Ik lees dat je Belgacom gehad hebt en daarna Telenet. Het is een tijdje de gewoonte geweest dat, bij een telenet installatie, de telefoonaansluiting verwijderd werd.

Voor de rest zie ik niet echt problemen bij telenet -> dommel. Zeker telenet nog niet opzeggen voor dommel actief is (als je zeker niet zonder internet wil zitten).

hou ook rekening met een meerverbruik aan electriciteit van + 50 EUR op jaarbasis


verbruikt een telenet modem dan zoveel meer dan een adsl modem?
Dacht dat er bij de televisie boxen een te hoog verbruik was (dat ondertussen opgelost zou zijn) maar wist niet dat telenet internet en telenet telefonie ook meer verbruikt

Feit blijft dat de kabel wel breder verspreid is dan ADSL. En zeker dan ADSL2+ !
- Kies je voor snelheid (maar lage limieten), kies dan Telenet
- Kies je voor geen limieten (met "kans" op diezelfde hoge snelheid), kies dan Dommel


Vind ik nog de beste samenvatting
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”