Scarlet Mobile 3G

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Alexandre
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 dec 2004, 21:00

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Scarlet levert vanaf vandaag gratis 3G-diensten aan haar klanten, niet-klanten betalen vijf euro per maand. Met de nieuwe Scarlet Mobile 3G-dienst kun je zowel sms'en, mms'en als surfen op het internet via het snelle 3G-netwerk van Proximus tegen relatief lage prijzen, je betaalt enkel voor je verbruik.

Bellen naar Scarlet Mobile 3G-klanten doe je aan tien eurocent per minuut, om te bellen naar andere mobiele netwerken betaal je twintig eurocent per minuut. Voor vaste nationale nummers betaal je vijftien eurocent per minuut. Je betaalt telkens een eenmalige connectiekost per gesprek van 7,35 eurocent. Voor mobiel internet kost het je vijftig eurocent per begonnen MB, gefactureerd per 100 kB. Waar het 3G-netwerk niet beschikbaar is, surf je via de tragere EDGE en GPRS-netwerken van Proximus.

Een overzicht en vergelijking met directe concurrent Telenet.

vergelijking scarlet telenet mobile 3G.jpg

*gratis indien je klant bent; voor niet-klanten bij Scarlet Mobile 3G komt er een maandelijkse toeslag van 5 EUR. Bij Telenet Mobile komt er een maandelijkse toeslag van 4,95 EUR.

Bron: Tik.be
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 10 feb 2009, 19:45, in totaal 1 gewijzigd.
Patrick V
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009, 21:09

Interessant?
3G Data Prijs per MB *** = € 0,50
Prijs per GB = € 0,50 * 1024 = 512 € per GB
Prijs naar de Scarlet Helpdesk = 0.15 € per minuut
't Is duidelijk dat Belgacom een nieuwe melkkoe wenst te melken.
Dat men eerst een ziet dat er deftige snelheden op het gewone net gehaald kunnen worden ...
Zo correct en NOLIMIT is hun reclame nu ook weer niet!

"*** Prijzen per MB, gefactureerd per KB met een minimum van 100KB per sessie. Scarlet Mobile 3G ondersteunt volgende netwerktypes: 3G, EDGE & GPRS."

Ik kijk al uit naar de eerste speler op de Belgische markt die onbeperkt of rond 10 GB gaat aanbieden.

Voor de consument een goede zaak m.i. en wees nu eerlijk via Skype kan je toch ook bellen ;-)
Conclusie: Scarlet is net als de rest gewoonweg te duur voor Mobile Internet
Vraag is natuurlijk hoe lang ze nog deze tarieven kunnen hanteren ...
Wie doet beter, Base/Tele2 misschien?
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik kijk al uit naar de eerste speler op de Belgische markt die onbeperkt of rond 10 GB gaat aanbieden.

Mobile Vikings geeft nu 1gb per maand (als je voor 15 euro herlaad)
maar dit gaat wel over het tragere edge netwerk denk ik.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Patrick V schreef:zaag zaag zaag


Misschien kan je gaan solliciteren als melkkoe bij Belgacom? Want 'melken' dat is precies wel u grootste hobby...

Wat doe je eigenlijk op een forum als je niet openstaat voor de mening van anderen maar in elke post hetzelfde gezaag neerschrijft? Mocht je het nog in 1 onderdeel houden tot daaraan toe maar ik moet in elk onderdeel op uwe zever kijken en het raakt afgezaagd en uiterst irritant!

Word eens volwassen aub :roll:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

flt schreef:Word eens volwassen aub :roll:

...zei de troll.

De man heeft gewoonweg gelijk verdorie. 0,5€ per MB (!) is en blijft gewoonweg reteduur als je het niet voor business-doeleinden gebruikt. Ook het vergelijkingstabelletje is een beetje mank natuurlijk. Zo doet Base het "even goed" bij een verbruik van 10MB (5€) en een héél pak beter bij verbruik tot 200MB (10€). Akkoord, dat is via het veel tragere EDGE-netwerk, maar als ik moet kiezen tussen 10€ voor 200MB aan een gezapig tempo, of 100€ voor 200MB aan een wat sneller tempo, dan heb ik nogal snel gekozen ook. En als we helemaal gek willen doen: Base vraagt voor 2GB 25€, bij Scarlet zou je dat 1000€ kosten, slik...

Nee, dit Scarlet-aanbod kan enkel beschouwd worden als een mini-stap in de goeie richting en enkel voor iemand die het zéér sporadisch gebruikt.
ooh. shiny.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Voor mensen die maar één keer per maand online gaan om hun mails te controleren is dit voldoende.
Ik heb persoonlijk € 2,5/MB, al moet het dan niet over 3G.

Voor mensen die actief het mobiele internet gebruiken is dit zeer duur. Het is beter dan niets!
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Dit staat er op de website van Scarlet
3g.JPG
Vergelijkingstabel website Scarlet
(25.06 KiB) 3623 keer gedownload
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Das een soort mobistar internet everywhere? via welk netwerk gaat Scarlet dan?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Euh, Scarlet is overgenomen door Belgacom... Dus ik vermoed ergens dat het over Proximus zal gaan... ;)
ooh. shiny.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

saffie schreef:Das een soort mobistar internet everywhere? via welk netwerk gaat Scarlet dan?

Nee, Internet Everywhere is langs de laptop, dit is niet echt bedoeld om via de laptop te surfen, dan zou de kost vrij hoog oplopen. Dit is mobiel internet zoals je mobiel internet hebt via Proximus Smile 5, Mobistar My5 en Telenet Mobile.
Dus waarover iedereen hier zaagt... vergelijken met wat te vergelijken valt.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Lord Utopia schreef:
saffie schreef:Das een soort mobistar internet everywhere? via welk netwerk gaat Scarlet dan?

Nee, Internet Everywhere is langs de laptop, dit is niet echt bedoeld om via de laptop te surfen, dan zou de kost vrij hoog oplopen. Dit is mobiel internet zoals je mobiel internet hebt via Proximus Smile 5, Mobistar My5 en Telenet Mobile.
Dus waarover iedereen hier zaagt... vergelijken met wat te vergelijken valt.


aha, thx voor de info ... niet interessant voor mij dus, ik snap echt niet dat mensen met hun gsm kunne surfen.

Maar dat zal wel aan mij liggen :)
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

saffie schreef:aha, thx voor de info ... niet interessant voor mij dus, ik snap echt niet dat mensen met hun gsm kunne surfen.

Maar dat zal wel aan mij liggen :)
Nja, ik kan het ook niet hoor... als ik ooit eens zo'n GSM heb met extra groot scherm ofzo :p
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

saffie schreef:aha, thx voor de info ... niet interessant voor mij dus, ik snap echt niet dat mensen met hun gsm kunne surfen.

Dat is met de brede waaier aan smartphones best aangenaam hoor. En je moet het trouwens niet enkel zoeken bij het "surfen", ook social media tools als im, twitter, google latitude, e.d. zijn erg populair tegenwoordig en die vereisen een bijna continue connectiviteit. En uiteraard is er ook nog altijd het e-mail checken, wat toch perfect kan op een gsm... ;)
ooh. shiny.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

cloink schreef:
saffie schreef:aha, thx voor de info ... niet interessant voor mij dus, ik snap echt niet dat mensen met hun gsm kunne surfen.

Dat is met de brede waaier aan smartphones best aangenaam hoor. En je moet het trouwens niet enkel zoeken bij het "surfen", ook social media tools als im, twitter, google latitude, e.d. zijn erg populair tegenwoordig en die vereisen een bijna continue connectiviteit. En uiteraard is er ook nog altijd het e-mail checken, wat toch perfect kan op een gsm... ;)

Ja, iedereen doet wat hij wilt natuurlijk, het is niet aan mij om hierover te oordelen.

M'n mening, Ik zie er het nut niet van in, zelfde voor twitter en andere social media ...

Als ik iemand met zo'n iphone een mail stuur, dan krijg je direct een bericht terug, ik antwoord je vanavond, zit nu op de iphone ...

Dus hiervoor is het alleszins niet zo handig lijkt me :)
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

saffie schreef:
cloink schreef:
saffie schreef:aha, thx voor de info ... niet interessant voor mij dus, ik snap echt niet dat mensen met hun gsm kunne surfen.

Dat is met de brede waaier aan smartphones best aangenaam hoor. En je moet het trouwens niet enkel zoeken bij het "surfen", ook social media tools als im, twitter, google latitude, e.d. zijn erg populair tegenwoordig en die vereisen een bijna continue connectiviteit. En uiteraard is er ook nog altijd het e-mail checken, wat toch perfect kan op een gsm... ;)

Ja, iedereen doet wat hij wilt natuurlijk, het is niet aan mij om hierover te oordelen.

M'n mening, Ik zie er het nut niet van in, zelfde voor twitter en andere social media ...

Als ik iemand met zo'n iphone een mail stuur, dan krijg je direct een bericht terug, ik antwoord je vanavond, zit nu op de iphone ...

Dus hiervoor is het alleszins niet zo handig lijkt me :)


Ik vind het vooral handig om dode tijd te vullen. Het gebeurt vaak dat je ergens aan het wachten bent (in een winkel aan de kassa, in de auto als je iemand gaat ophalen, ...) en dat je op die 5-10 mins toch best wel enkele (productieve) dingen kunt doen. Mailtjes beantwoorden (natuurlijk niet met "ik stuur je vanavond terug") of nieuwssites checken e.d.

Ook is het handig als je met mensen weg bent en je moet een bepaald iets weten: is dat restaurant vandaag open, wie speelde er nu weer in die film, ...

Na een tijdje kun je niet meer zonder! Maar het kost in België wel een pak geld...
Gebruikersavatar
Tiptronic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2006, 16:21
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wat een leugen die vergelijkingstabel van scarlet, Base is 10€ voor 200MB, dus 0.05€ per MB. Of tot 0.0125 cent als je met factuur betaalt.
http://www.base.be/base/nl/home/offer/m ... .aspx/3295
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Als niet Scarlet klant betaal je 5 EUR/maand. Bij bvb Base betaal je 5 EUR en krijg je 10MB per maand. Het is maar te zien hoe je het vergelijkt.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Tiptronic schreef:Wat een leugen die vergelijkingstabel van scarlet, Base is 10€ voor 200MB, dus 0.05€ per MB. Of tot 0.0125 cent als je met factuur betaalt.
http://www.base.be/base/nl/home/offer/m ... .aspx/3295


Scarlet (Belgacom) vergelijkt graag appels met peren. :bang: Dat is nu éénmaal de clou van het vergelijken, altijd kijken naar het minst interessantste van de concurent, zodat het eigen product er beter uitkomt.

Belgacom is peperduur en blijkbaar gaat men die lijn ook doortrekken naar hun nieuw kindje Scarlet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zambo schreef:Scarlet (Belgacom) vergelijkt graag appels met peren. :bang: Dat is nu éénmaal de clou van het vergelijken, altijd kijken naar het minst interessantste van de concurent, zodat het eigen product er beter uitkomt.

Belgacom is peperduur en blijkbaar gaat men die lijn ook doortrekken naar hun nieuw kindje Scarlet.

De vergelijking van Scarlet met de rest is dan ook juist, als jullie dat niet willen of kunnen zien, sja...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Lord Utopia schreef:De vergelijking van Scarlet met de rest is dan ook juist, als jullie dat niet willen of kunnen zien, sja...

Het is idd juist voor de Scarlet klanten. Voor niet-Scarlet klanten moet je al kijken wat het * wil betekenen. In het segement tot 10MB zijn ze dus bij de goedkoopsten.
losse
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 maa 2009, 12:59

ik ben sedert enkele dagen overgeschakeld op scarlet mobile 3G maar bellen kan ik niet, wel kan ik oproepen ontvangen. :roll:
ik heb mij al rot gezocht om dit te kunnen verhelpen maar dit lukt mij niet, weet re iemand wat er zou kunnen schelen :???: :bang:

Bij gebrek aan informatie hier zal ik mij morgen tot scarlet zelf richten

Modedit : posts samengevoegd
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”